0 Потребители и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Тема за мнения, коментари и лични наблюдения за Първа Частна Математическа Гимназия ПЧМГ София
« Последна редакция: 20.02.2014, 07:54 от КрИс »
*

Неактивен Neda

  • 167
Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #1 -: 19.02.2014, 17:12 »
Много ти благодаря за тази тема!
За мен е особено актуална, в момента като колебание за прогимназиалния етап м/у СМГ и ПЧМГ.
Плюсове на ПЧМГ са ми ясни:
- предиобедно обучение, при това от 8.00 часа;
- по-малки паралелки;
- мотивирани преподаватели по предметите;
- не мога да не отделя специално място на г-жа Димитрова по Човек и природа;
Също за г-жата по история отзивите са страхотни;
- разнообразни школи, вкл. и спортни;
- отлична организация.
Обаче, имам и колебания, както на база лични впечатления от Питагор, така и на база разговори с родители от горни класове.
- Имам опасението, че все пак основната концентрация на училището е в/у подготовката за НВО за 7-ми клас. Това съвпада с интереса на огромната част от родителите и учениците. Но... има един малкък процент деца, за които матурите не са най-важното нещо. И да кажем, че интересите им и възможностите им са малко встрани (или над) тях. Опасявам, че ПЧМГ не би заделило ресурс и воля да работи с тези деца малко по-индивидуално. Например разбрах, че школата по математика в различните випуски се води по различен начин - някои набори имат късмет това обучение да се извършва от утвърдени преподаватели, но други набори не са имали този шанс. Как ще бъде догодина ?!
Освен това, сякаш на моменти недолюбват индивидуалния подход. Иначе не знам как да си обясня факта, че за домашно хлапето имаше да пререши тест, на който единствен нямаше нито една грешка, заедно с всички останали деца от класа. Не беше ли по-добре да му дадат за домашно някоя олимпиада да реши ?!
И веднага като аналог ще дам курсовете по математика в СМГ; Има преподавателят програма, следва я. Дава домашни и кой както прецени, така се отнася към тях - едни деца са задълбочени, други даже не ги пишат. Преподавателят не се опитва да напасне темпото си, а си следва програмата. Той дава, не налива. А кой колко взема - зависи само от него. В ПЧМГ сякаш се опитват да въдворят учениците си да учат - с обема и с вида на задачите, които дават. Някои деца обаче нямат необходимостта да бъдат затрупани с множество еднообразни примери за домашно, за да овладеят материята.
Децата усвояват по различен начин.
« Последна редакция: 19.02.2014, 22:02 от Neda »

*

Неактивен Neda

  • 167
Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #2 -: 19.02.2014, 20:07 »
Внесох поправка в горния постинг относно английския. Сега разпитах хлапето. От този срок децата са с нова госпожа и съм силно обнадеждена. С нея са започнали да правят диктовки на текст, учат дълги уроци за разказване и наизуст. Все неща, които ми се искаше да се случат.

Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #3 -: 19.02.2014, 22:12 »
Темата е много важна и за нас. Първо да се присъединя към суперлативите за ПЧМГ. Мноого добре работещо училище! Ще гледаме с голям интерес какво ще се случи с настоящите седмокласници, но си мисля, че за нас Симеонов по математика + госпожа по немски (от Гьоте институт - например), която да поеме изцяло сертификатната подготовка + информатика, по която да ги готвят и за състезания ще бъде трудно устоимо предложение. 

*

KOD

Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #4 -: 20.02.2014, 07:11 »
Здравей Neda,
да кажа и моето мнение.
Написала си плюсовете и минусите, които си видяла досега.
В една или друга степен, според мен колебанията ти са основателни. Индивидуален подход, организация на школи, езиково обучение, случват се добре, но естествено може и по-добре. Просто ти търсиш идеалното училище, а такова няма.
Основното, което трябва да прецениш е - наистина ли мислиш, че в друго училище тези твои колебания ще отпаднат, а няма да се появят нови??? Не мога да кажа, че индивидуалния подход е на почит в ПЧМГ (което аз смятам за правилно, освен в частта специализирана подготовка за тежки състезания, където трябва да има допълнителни, чести занимания с малка група), но пък в СМГ той направо липсва :) За езиковото обучение пък да не говорим...
За преподавателите по математика в ПЧМГ не съм съгласен - не мисля, че при едни набори има страхотни преподаватели, а при други не стават за нищо. Училището е наело немалко математици, доказали се вече в СМГ или по друг начин и мисля, че във всеки набор има страхотни преподаватели. Сега... дали ще е по-популярен или по-малко, във всяко училище има доза късмет кой ще поеме набора, но аз лично нямам притеснения по отношение на математиката.
Не сравнявай курса в СМГ с обучението там, има разлики. Когато преподаваш на клас, не можеш мисля да си позволиш да препускаш с темпото на най-бързите. Това трябва да се компенсира с школи...
Да, подготовката за матури е цел номер 1, но малкия процент, за който матурите не са първа цел са важни за училището, защото те и успехите им работят за имиджа му. Мисля, че ръководството е наясно с това и не би ги оставило да се носят по течението...

При всички положения, според мен си си поставила за задача да направиш най-трудния и равностоен избор - СМГ или ПЧМГ. И двете училища са прекрасни, аз бих престанал да мисля за математика и ще избирам по вторични признаци.

ПП - Това с домашното - пререшаване на решен тест без грешки... аз лично бих пренебрегнал заданието и бих потърсил пряк контакт с учителя за да изясним вижданията си...


но си мисля, че за нас Симеонов по математика + госпожа по немски (от Гьоте институт - например), която да поеме изцяло сертификатната подготовка + информатика, по която да ги готвят и за състезания ще бъде трудно устоимо предложение.  

Виж информатиката... има какво да се направи в тази насока в ПЧМГ. Миналата година в СМГ хлапето редовно се занимаваше, ходеше по състезания, докато тази напълно я отписа... Донякъде от мързел и пренасочване на приоритети, но не е само това, трябва и учителят да те грабне... ИТ се превърна от приятен в неприятен предмет...
« Последна редакция: 20.02.2014, 07:21 от КрИс »

*

Неактивен Neda

  • 167
Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #5 -: 20.02.2014, 09:59 »
Например разбрах, че школата по математика в различните випуски се води по различен начин - някои набори имат късмет това обучение да се извършва от утвърдени преподаватели, но други набори не са имали този шанс. Как ще бъде догодина ?!

Крис, не си ме разбрал (прочел) правилно. Нямам никакви колебания относно преподавателите по математика в ПЧМГ. Но това, което разбрах, че е имало набори, при които школата не се е водила от някой от тези преподаватели, а от външен човек (студент например). Надявам се, ще се съгласиш, че това не е най-добрият вариант.

Колкото до пререшаването на теста, хлапето беше разбрало, че това е по нареждане на директора на училището /това беше тъй нар. директорски тест/. В тази възраст не бих искала да му давам шанс да оспорва домашните.
Това е изолиран случай, на фона на иначе отличните ми впечатления, бих казала маловажен. Споменах го по-скоро като някаква индикация за проблеми от подобно естество в бъдеще, а не, за да се взирам в конкретната случка.

И понеже много харесвам ПЧМГ, реших, че е добре да изразя мнение къде може още малко да се "пипне", за да бъде избор и на родители като мен, ако това е важно за училището при този и без това голям (и напълно заслужен) интерес.

Иначе да, няма идеално училище, затова търся училището, в което детето ми ще се развива най-добре.

Много се радвам на инициативата за новата паралелка с НЕ. Сигурна съм, че ще бъде поредният успех на училището!
« Последна редакция: 20.02.2014, 10:16 от Neda »

Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #6 -: 20.02.2014, 16:09 »
Много интересна тема, наистина. Аз напълно споделям забележките на Неда за домашните по математика и смятам да реша проблема в духа на ПП-то на Крис, т.е. ще говоря с учителя. По повод информатиката - писах благодарствено писмо на Госпожата, след като миналата седмица научих, че синът ми отива на втори кръг на олимпиадата по информатика, а аз не знам какво учи по предмета. :ole Друго, което много ме вдъхновява е госпожата по музика  - (това във връзка с "енциклопедизма") правят диктовки, слушат си произведенията и ги пеят(който както може :)). :ole  Много съм щастлива, когато часовете  не се изпразват от съдържание, а в ПЧМГ определено се учи всичко. Но може би най-важното е опитът да се създаде ред и да има дисциплина, което да даде и на децата и на преподавателите им спокойствието да работят.

*

Неактивен Neda

  • 167
Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #7 -: 20.02.2014, 16:41 »
Много интересна тема, наистина. Аз напълно споделям забележките на Неда за домашните по математика и смятам да реша проблема в духа на ПП-то на Крис, т.е. ще говоря с учителя.

Моля те да споделиш после резултата. Аз повдигнах въпроса, защото моите впечатления са, че това е училищна политика, наложена от директора на училището, а не от конкретен учител. В този смисъл е важно да се знае какъв е пътят за решаването му: чрез разговор с учителя или на база разговор с ръковдството.

А като ще хвалим, ще похваля и г-жа Райчева от "Питагор" в качеството й на преподавател по предмета Човек и общество. Много му е интересно на детето, пишат подробни планове и той отлично усовява материята. Интересно е да се отбележи, че тя не следва учебника, когато преподава, той се явява допълнение в часовете по самоподготовка.

А госпожата по музика (Топалова) беше изумила детето в началото на учебната година с това, че със собствени средства им купи някакви учебници, по които да работят в часовете, защото повече ги одобрявала от тези, които са им раздадени! Така и не пожела да ги заплатим. И да, младежът пее и у дома, по собствена инициатива :)

По БЕЛ особено ценя това, че им дават да пишат много съчинения, при това все на интересни теми. Не знам дали това е заслуга на училището, или конкретно на нашата класна, но е голям плюс. Виждам как речевата култура и грамотността се повлияват положително при такива занимания.

Часовете по физическо също са интересни, не се прахосват безцелно.

Както по-горе писах, позитивите са много. Дайте да атакуваме малкото негативи, за да се подобрят още повече нещата.

Май засега те са:
- многото ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ домашни;
- ИТ;
- как (може ли да са по-интензивни) и от кого се водят школите по математика.

Ако някой разбере кои преподаватели по МАТ, БЕЛ и АЕ ще поемат догодина 5-токласниците, моля да пише.
 

« Последна редакция: 20.02.2014, 16:47 от Neda »

Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #8 -: 20.02.2014, 18:04 »
A, като стана дума за подобрения. Ето една конкретна препоръка за 5кл. следващата година - да се работи по английски по учебниците Oxford Heroes2 (ние работим с Upstream for Bulgaria) и да се използват 5те часа седмично за сертификатна подготовка.
Очакваме класирането за отбора по математика за петокласниците, след което се надявам да започне по-интензивна подготовка - децата са много ентусиазирани. 



*

Неактивен Neda

  • 167
Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #9 -: 20.02.2014, 18:31 »
Аз пък харесвам Upstream for Bulgaria. Защо да се сменя с OH ?!
Oще по-малко може да става дума да се работи по OH 2 в напредналата по АЕ паралелка!
OH2  е ниво А2. Да не би да имаш предвид OH3 ? ОН3 е ниво B1.

Ама те тези наши предложения тук ще стигнат ли там където трябва ? :)

Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #10 -: 20.02.2014, 23:43 »
Не знам как стоят нещата в напредналата паралелка, но в нашия клас ситуацията е следната. Започнаха годината с Upstream for Bulgaria,Level A1+, в момента са на Unit 10 и вероятно ще свършат учебника до края на март и ще продължат с А2. Доколкото знам в школата се подготвят допълнително за изпит за сертификат B1, но не съм сигурна. Аз възнамерявам да изпратя сина си в края на юни на А2, но в Britanica, където си имаме традиции. Имай предвид, че е трудно да се сформира 5 клас от деца, които идват от различни училища на ниво OH3, но може пък да се случи.     

*

KOD

Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #11 -: 21.02.2014, 00:32 »
Моля те да споделиш после резултата. Аз повдигнах въпроса, защото моите впечатления са, че това е училищна политика, наложена от директора на училището, а не от конкретен учител. В този смисъл е важно да се знае какъв е пътят за решаването му: чрез разговор с учителя или на база разговор с ръковдството.

Не съм забелязал подобна негативна тенденция при хлапето, но той е доста самостоятелен и несподелящ, не знам какви домашни има, така че не мога да твърдя с увереност, че съм прав.
« Последна редакция: 21.02.2014, 07:41 от КрИс »

*

Неактивен Neda

  • 167
Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #12 -: 21.02.2014, 07:42 »
Имай предвид, че е трудно да се сформира 5 клас от деца, които идват от различни училища на ниво OH3, но може пък да се случи.      

В момента децата от 4-ти клас Питагор учат А2 и в края на май ще държат Flyers.
Вярно, че само те не са достатъчно, за да се сформира една паралекла в ПЧМГ, но все би трябвало и от "външни" деца, особено ако има и други, идващи от ЧУ, да се получи клас, който да учи по В1.

Крис, не бих искала да определям ситуацията с домашните като "негативна" или "позитивна".
Според мен трябва да се дават домашни в някакъв задължителен минимум като обем  + препоръчителни здачи. Целта е деца, които имат по-задълбочен иинтереси в математиката, да не прахосват сили, концентрация и особено ентусиазъм с десетки еднотипни и лесни за тях примерчета, а да имат време и за друг вид задачи. Съответно деца, които не се чувстват сигурни, след като са решили 10-15 задължителни примера, да си изрешат останалите 30-40 препоръчителни.
Критерий за това кой как се подготвя би трябвало да са оценките на тестове и от изпитване, а не обема на домашните.
А ако си затрупан с домашни, зададени от учителите и предназначени да накарат и по-незаинтересованите или неподготвени деца да усвоят училищния материал, няма как да се развиваш с по-различни задачки.
Като говорим за по-различни задачи, те би трябвало да се появяват и на база часовете по СИП и ЗИП.
За 6-ти и 7-ми клас бях чела някъде, че има разделение на децата. За 5-ти клас обаче не съм сигурна дали това е така. И когато по-горе писах за индивидуален подход, именно това имах предвид - намирането на начин да се работи с децата максимално съобразно с техните възможности.



 
« Последна редакция: 21.02.2014, 08:03 от Neda »

Re:ПЧМГ - мнения и коментари
« Отговор #13 -: 22.02.2014, 14:40 »
Здрасти Неда, специално се връщам на темата за английския в ПЧМГ в 5клас - надявам се да съм ти полезна. Моят син започна годината с минат през лятото OH2. Някъде до края на декември (Unit8) учебникът на Upstream A1+ му беше лесен, което за начало на 5кл. в ново училище не е минус. От Unit8 нататък текстовете са напълно подходящи за неговото ниво, граматиката я преговаря. Предполагам, че Upstream A2 ще е над нивото му, а те ще продължат с него вероятно от април. Вчера го заведох на пробен тест КЕТ в Britanika и изкара 88точки =А2, смятам, че до юни ще е 90-100точки=B1. Т.е. не се притеснявай за езика учат го много интензивно.