0 Потребители и 11 Гости преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Тема, в която заедно да проследим Пролетните Математически Състезания 2014.
Споделете вашите снимки, впечатления и коментари.
ПМС 2014 ще се проведат от понеделник до сряда - 31 март - 02 април 2014 в Русе за ученици в 4, 5, 6, 7 и 8 клас и Плевен за ученици в 9, 10, 11 и 12 клас.
В понеделник е регистрацията на състезателите, във вторник - кулуминацията от 9 часа - самото състезание, а по-късно през деня - проверка на задачите, контестации и класиране.
В сряда е награждаването.

Информация, новини, задачи и решения от Пролетни Математически Състезания

Очаквани задачи, отговори, резултати от ПМС 2014 Русе - от 4 до 8 клас - на сайта на РИО Русе и СМБ Русе

Очаквани задачи, отговори, резултати от ПМС 2014 Плевен - от 9 до 12 клас - на сайта на МГ Гео Милев, Плевен и РИО Плевен


Първоначални, непотвърдени отговори от Пролетни Математически Състезания 2014:

6 клас:
1 задача: 2/a > 1/b -2
2 задача:
А подточка: Sdpt = 1/2 cm2 ; Sapt = 10.5 cm2
Б подточка: 48 cm2
3 задача: 44
4 задача: 18


задачи, решения и оценяване - 4 - 8 клас

задачи, решения и оценяване - 9 - 12 клас


Кои са авторите на задачите за Пролетни Математически Състезания 2014:

4.1. – Ивайло Кортезов, 4.2. и 4.3. – Ивайло Старибратов, 4.4. – Ивайло Кортезов;
5.1. – Емил Карлов, 5.2. – Иван Ангелов, 5.3. – Ирина Шаркова, 5.4. – Иван Ангелов;
6.1. – Стоян Ненков, 6.2. и 6.3. – Ирина Шаркова, 6.4. – Емил Карлов;
7.1. – Мариана Кьосева, 7.2. – Веселин Ненков и Сава Гроздев, 7.3. Ивайло Кортезов;
7.4. – Веселин Ненков и Сава Гроздев;
8.1. и 8.2. – Мариана Кьосева, 8.3. – Ивайло Кортезов, 8.4. – Веселин Ненков и Сава Гроздев;
9.1 - Динко Раднев, 9.2 - Ангел Гушев, 9.3 - Николай Белухов, 9.4 - Петър Бойваленков;
10.1 и 10.2 - Стоян Боев, 10.3 - Александър Макелов, 10.4 - Петър Бойваленков;
11.1 - Динко Раднев, 11.2 - Борислав Мирчев, 11.3 - Емил Колев, 11.4 - Александър Иванов;
12.1, 12.2 и 12.3 - Николай Николов, 12.4 - Александър Иванов


ОКОНЧАТЕЛНИ РЕЗУЛТАТИ 4 - 8 КЛАС

ОКОНЧАТЕЛНИ РЕЗУЛТАТИ 9 - 12 КЛАС


Предварителни резултати 4 клас

Предварителни резултати 5 клас или оттук

Предварителни резултати 6 клас
Предварителни резултати 6 клас - СОРТИРАНИ ПО ПОСТИЖЕНИЕ

Предварителни резултати 7 клас
Предварителни резултати 7 клас - СОРТИРАНИ ПО ПОСТИЖЕНИЕ

Предварителни резултати 8 клас

Предварителни резултати 9, 10, 11 и 12 клас




4 клас:
Недостатъчно прецизен подбор на задачите - 11 първи места с максимален брой от 26 точки.
За щастие на СМГ, които дават директен прием за 1-во място от ПМС и на ПЧМГ, които дават стипендия на победителите - само две деца са от София... :)
Тук се очаква организаторите да раздадат 11 златни медала (ако имат толкова) и да няма сребърни и бронзови отличия.


5 клас:
Няма максимален резултат.
Най-добър резултат - 22 точки, постигнат от:
Анна Михалкова - ПМГ Благоевград, Венислав Иванов - МГ Варна, Никола Коларов - ПМГ Бургас, Максимилиан Георгиев - МГ Русе
Следвани с 21.5 точки от:
Женя Янчева - ПМГ Бургас, Иван Георгиев - СМГ
Очакванията са в тази възрастова група да има 4 златни медала, без сребърни и бронзови отличия, като и 4-те отиват извън София.


6 клас:
4 максимални резултата от 26 точки, два от които на ПЧМГ, един от ЕСПА и един на МГ Варна:
Алек Димитров и Александър Желязков - ПЧМГ, Ивайло Стоянов - ЕСПА, Борис Геренски - МГ Варна
След тях с 25 точки - 3 х СМГ + МГ Бургас:
Васил Тодоров, Тодор Христов и Христо Ефимов - СМГ, Цвета Крумова ПМГ Бургас.
Очакванията са в тази възрастова група да има 4 златни медала, без сребърни и бронзови отличия, като 3 от 4-те злата отиват в ученици на частни училища.


7 клас:
Борис Барбов с уникален максимален резултат от 26 точки в 7-ми клас!
След него, с цели 7 точки по-малко - Борислав Антов и Иван Александър Мавров с по 19 точки.
Върхът при седмокласниците е окупиран от СМГ - Браво!
И не само върхът, а и подножието му. Следващите пет резултата са доста по-ниски - 15 точки и са отново на трима възпитаници на СМГ!!! - Йоана Николаева Николова, Денислав Георгиев Георгиев, Георги Атанасов Паскалев, които си партнират с още 2 деца с резултат 15 точки - Надежда Китипова - МГ Варна и Орлин Кучумбов ПМГ Бургас.
Тук би следвало да имаме един златен и 2 сребърни медала, всички отиващи в СМГ.
 


8 клас:
С максимален резултат от 26 точки:
Васил Йорданов, Калоян Алексиев, Георги Димитров, Димитър Любенов - СМГ, Илия Божинов - ПМГ Благоевград
С 25 точки:
Константин Радосветов Гаров - ПМГ Бургас
При 8-класниците ще видим 5 златни медала, сребърни и бронзови няма да има.


9 клас:
1 място с 21 точки - Мария Делякова, Димитър Ружев - СМГ
2 място с 19 точки - Христо Папазов - АК, Виолета Найденова - СМГ


10 клас:
1 място с 20 точки - Станислав Димитров - СМГ
2 място с 15 точки - Деница Маркова, Александър Чергански - СМГ


11 клас:
1 място с 25 точки - Любен Личев - МГ Плевен
2 място с 20 точки - Петър Гайдаров - ОМГ Пловдив
3 място с 18 точки - Цветомир Михайлов - СМГ


12 клас:
1 място с 26 точки - Павлена Ненова, Нгуен Чи Зунг - СМГ
2 място с 25 точки - Станислав Чобанов - МГ Варна




Интересна статистика:
Кой повтаря годината с медал?

От сегашните медалисти в 5 - 12 клас, миналата година медали от Пролетни Математически Състезания са взели:



Венислав Иванов (сега 5 клас);
---------------------------------------------------------------------------
Алек Димитров (сега 6 клас);
---------------------------------------------------------------------------
Борис Барбов, Борислав Антов, Иван Александър Мавров (сега 7 клас);
---------------------------------------------------------------------------
Калоян Алексиев, Георги Димитров (сега 8 клас);
---------------------------------------------------------------------------
Мария Делякова (сега 9 клас);
---------------------------------------------------------------------------
Деница Маркова, Александър Чергански (сега 10 клас);
---------------------------------------------------------------------------
Петър Гайдаров (сега 11 клас);
---------------------------------------------------------------------------
Нгуен Чи Зунг, Станислав Чобанов (сега 12 клас)
---------------------------------------------------------------------------

От изброените 13 повтарячи, 8 в момента са възпитаници на СМГ, 2 на МГ Варна, 1 на ПМГ Бургас, 1 на ОМГ Пловдив и 1 на ПЧМГ



НЯМА медали за победителите от Пролетните Математически Състезания 2014 в Русе :)

 
« Последна редакция: 28.04.2016, 14:02 от КрИс »
*

KOD

Тази сутрин, с автобус за Русе замина отборът на ПЧМГ. Състезателите трябва да са в Русе към 15:30 - 16 часа.
Името на училището ще защитават 16 ученика в 4, 5, 6 и 7 клас.

Без да съм напълно сигурен, в отбора има 2-ма четвъртокласници, 4-ма 5-класника, 4-ма 6-класника и 6-ма 7-класника.

Миналата година представянето на ПЧМГ на ПМС не беше от най-запомнящите се, ще видим дали 2014 ще донесе нещо повече за училището.

Децата ще са настанени в хотел в центъра на града, на броени метри от двете училища, в които утре ще се проведе ПМС.

Ръководители на отбора са г-жа Таня Стоева и г-н Златилов.

Да им пожелаем и на тях по-здрави нерви и по-послушна менажерия :)
« Последна редакция: 31.03.2014, 11:22 от КрИс »

С този автобус тръгнаха и Детската академия, а може би и други, защото ми се видя, че беше пълно с деца. Успех на децата! И здрави нерви за околните!

*

KOD

Аа, не ги видях, оставих хлапето и хукнах на работа. Не забелязах други хлапета - ПП - автобусът беше на Юнион Ивкони в 8:30 - за същия ли иде реч?

Кой е ръководител на отбора на Академията?
Там е леко странна ситуацията - има доколкото знам деца от училища, които изпращат свои отбори в Русе - СМГ например...


ПП - При нас според мен отиваме към леко пренасищане от състезания.
Аз съм поставил за задача - добро представяне на контролата за Хонг Конг, а оттам нататък... каквото се получи без повече допълнителна подготовка, та ще видим това как ще се отрази на резултатите.
Кенгуруто добре го избута, надявам се и на ПМС да се стегне :)
« Последна редакция: 31.03.2014, 13:27 от КрИс »

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
В 10, 42 тръгнаха децата,  с леко забавяне от обявения час. Като че ли не видях да има други деца, организирани, но не е невъзможно, тъй като стояхме доста встрани родителите, да не пречим.
Присъединявам се към пожеланията на Крис към децата и ръководителите им!
Личните ми очаквания за детето са единствено да успее да чувства добре и спокойно, след година мога да добавя и математически :)


Автобуса беше на Юнион Ивкони и трябваше да тръгне в 10.30, ама нещо много се замотаха, а познах ПЧМГ по Златилов  и разбира се и Алек видях (моето дете го познава, но аз не знам откъде). С Академията тръгнаха малко деца с автобуса повечето с родителите си са заминали.
Направиха отбор за 4 клас за деца, които иначе беше невъзможно да се организират (с тези заявки в РИО), но мисля, че има и няколко по-големи. Води ги Ирина Шопова.
Аз лично нямам големи очаквания от моето отроче, да трупа опит.

*

Неактивен Neda

  • 167
И аз тук. Шоколадът, който приготвих за състезанието, вече е изяден. Половината работа за утре е свършена :)
Успех!

*

KOD

Не забелязах други хлапета - ПП - автобусът беше на Юнион Ивкони в 8:30 - за същия ли иде реч?

В 10, 42 тръгнаха децата, 

Уфф, в 10:30 разбира се исках да кажа, не 8:30...

*

KOD

Да докладвам - отборът на ПЧМГ е вече в Русе, настанен е в хотела.
Стаите били ужасно малки и с микроскопичен телевизор без детски канали :)
Иначе хотела ставал и имал градина :)

Шуменчетата са настанени в хотел "Рига", както Яни казва "Риган", не пожела да ми говори повече, също пътува с организиран транспорт от гимназията. Взе си специални атрибути- карти няколко вида, комикси, абе всичко друго ,но не и да мисли за задачи, мисля, че децата са по-мъдри от нас, в крайна сметка това  са празници за тях.

*

KOD

Шуменчетата са настанени в хотел "Рига", както Яни казва "Риган", не пожела да ми говори повече, също пътува с организиран транспорт от гимназията. Взе си специални атрибути- карти няколко вида, комикси, абе всичко друго ,но не и да мисли за задачи, мисля, че децата са по-мъдри от нас, в крайна сметка това  са празници за тях.

Същата работа - таблет + голям и доста тежък комплект за шах, табла, барбут, покер и не знам още какво съставя 60% от багажа. За сметка на това, нямаше молив и триъгълник :)

Като че ли повечето отбори са се насочили към Рига, малко далечко само че ми се струва хотела от училищата, в които ще се провежда състезанието.
Изборът на нашето училище засега е единствения, който е в друг, по-малък хотел в центъра на Русе, а не на реката.

Ние май сме в "Космос", бил до автогарата близо. Играели сантасе и изобщо не се сети да се обади, че са пристигнали даже. Купона е пълен.

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
Да бях тук да прочета, че са пристигнали, ама не би - звънях има - няма 10 пъти, че кой да се сети да ми се обади, че е пристигнал, или да си вземе телефона като отиде в друга стая?!  :RTFM: ( не го знам този имотикон, но прилича да е на човек четящ конско , хаха).
Ние принадлежности сме си взели, но акъла... акъла май сме го забравили . Карти и игри има, явно като всички :)

И аз да се включа - нашите /Варна/ отпътуваха в 13,00 ч. Татко му докато му наместваше багажа, той поемаше ангажимент в 18,00 да бъде в стаята на шестокласничките  :)
Толкова разсеян - просто без коментар, щом взе раничката на малкия /т.к. ние пък си организираме семейна почивка/, а тя е абсолютно бебешка...... Както татко му каза, трябваше да го оставя да тръгне с нея и като я отвори, да изпопадат памперсите отвътре..... Незнам, пуберитет ли е това, но концентрацията абсолютно ни бяга в последно време.....
Е това, което ме зарадва, е, че поне автобуса не е спирал, защото последното пътуване от и за В. Търново, беше с няколко прекъсвания, именно заради нас :(

Нямам представа колко са децата от МГ Варна. Единствено петокласниците знам, че са 8. И те са в Рига, доколкото знам и Пловдив също. Моето е на 16-я етаж /последен/. Ако не друго, поне имат панорама :)

Успех на всички!
« Последна редакция: 31.03.2014, 21:28 от Палечко »

*

KOD

Хмм, скоро ще е време за задачи, отговори и резултати :)

По спомен от минали години, организаторите публикуват задачите, а може би и авторските им решения веднага след състезанието.

Ако имате информация от вашите състезатели за отговори на задачи - пускайте ги в темата за да сравняваме докато няма официални отговори :)

А вечерта очакваме и класирането.
« Последна редакция: 1.04.2014, 12:05 от КрИс »

*

KOD

Вече е 13:30, състезанието е свършило, ето и предполагаемите отговори за 6 клас:

1 задача:
2/a > 1/b -2

2 задача:
A: Sdpt = 1/2 cm2, Sapc = 10.5 cm2
B: 48 cm2

3 задача:
44

4 задача:
18



ПП - Отговорите са непотвърдени!
ПП2 - Същите отговори, освен Алек са получили и състезател от СМГ (съжалявам, но не чух добре името му по телефона), както и Ивайло Стоянов от ЕСПА
« Последна редакция: 1.04.2014, 17:00 от КрИс »

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
Точно да напиша, че е време първите да излизат. Би трябвало учителите да купят книжки със задачите веднага след 13.30.

*

KOD

Споделяйте отговори?

Има вече отговори на рио-русе.

*

KOD

Дамм, добавени са в 1-вия пост на темата, затова го обичам това състезание.
Сега остава след няколко часа да видим и резултатите и да забравим за него, вместо да се мъкнем със седмици като с Кенгуруто...
« Последна редакция: 1.04.2014, 14:50 от КрИс »

*

KOD

Почват да ми се навъртат лоши спомени от преди 2 години, когато резнаха детето на 1-ва задача, защото беше написало за отговор 100 стотинки, вместо 1 лев за да не станат много децата с медали :)
Да не се окаже, че тази година пак имаме натрупване на медалисти в някоя от възрастовите групи :)

Мен пък са ме налегнали черни мисли. Колкото повече наближава изпита за СМГ, толкова повече детето започва да прави тъпи, глупави грешки. И на олимпиадата и днес е стоял до последната минута, но това не му е попречило на олимпиадата да не прочете точно какво се търси, а днес вече нямам думи. Просто се отчайвам!

*

KOD

Спокойно, всеки има по-слаби и разконцентрирани моменти. По-добре да е сега, отколкото през юни.

*

KOD

В първи пост на темата е добавен линк към задачи, решения и оценяване - 9 - 12 клас от Пролетни Математически Състезания Плевен 2014




*

KOD

Предварителни резултати 7 клас - СОРТИРАНИ ПО ПОСТИЖЕНИЕ - в първи

Бутам, ама докато конвертирам PDF-а в Ексел и те излизат нови :)
« Последна редакция: 1.04.2014, 20:35 от КрИс »

Че при мен са екселски. От СМБ - Русе.

Браво на шестокласниците и честито!

Браво на Алек! Май в 6 клас има доста добри резултати

ПЧМГ са с два максимални резултата, а СМГ няма първо място.

http://smb-ruse.com/materials/4klas.xls
« Последна редакция: 1.04.2014, 21:07 от Дидева »

*

Неактивен Ant12

  • 234
Поздравления за Борис Барбов, 7 клас!!! Изключителен състезател, който притежава рядкото качество да се мобилизира и да е най-добър, именно точно тогава, когато „трябва” да си най-добър. Браво!!!

*

KOD

Тази година ще има недостиг на злато и излишък на сребро и бронз :)
Дали организаторите са се запасили или ще има гаф :)

За 4, 5, 6 и 7-ми клас са необходими 17 златни, два сребърни и нула бронзови медала :)

ПП - Имаше някакъв случай - ПЧМГ ако се не лъжа преди година, две бяха спечелили златна отборна купа в Шумен, заедно със СМГ и още някакво МГ.
И... понеже 2 златни купи имало свободни - дали ги на МГ-тата, а на ПЧМГ - дървена :)
Не съм убеден дали историята е истина или мит :) Чух я някъде и сега се присетих, защото ситуацията с медалите ще да е форсмажорна :)
« Последна редакция: 1.04.2014, 21:57 от КрИс »

*

Неактивен Ant12

  • 234
Според Регламента за националните състезания (МОН): “Журито определя първите трима ученици, класирани на първо, второ и трето място (по един за всяко място) съобразно получените точки, броят на които е не по-малък от 19 за темата, при максимален брой 26 точки. При равен брой точки се допуска класиране на повече от един ученик на едно място, включително и на първите три места, като това става за сметка на следващите места. В зависимост от получените точки журито може да присъди грамоти за: “първа награда” на класиралите се от четвърто до шесто място; “втора награда” на класираните от шесто до десето място; “трета награда” на класираните от единадесето до двадесето място.”

Медалите ще са „колкото трябва”, а грамотите, много. Справка, миналата година.

*

KOD

Ами не, медалите няма да са колкото трябва, а ще са колкото ги преброих - 17 златни, 2 сребърни и 0 бронзови за 4, 5, 6 и 7 клас...
На 10-те деца с максимален брой точки в 4-ти клас как да не им дадеш златни медали :)
ПП - Повече ще са, ще има златни допълнения от контестациите като че ли.
« Последна редакция: 1.04.2014, 22:04 от КрИс »

*

Неактивен Ant12

  • 234
Ами не, медалите няма да са колкото трябва, а ще са колкото ги преброих - 17 златни, 2 сребърни и 0 бронзови за 4, 5, 6 и 7 клас...

Ще видиш утре. Виж в МОН от 2013 и 2012.

*

KOD

Еми виждам... миналата година бяхме със сребърен и нямаше бронзов.
Аз лично не виждам как да разделиш деца с еднакъв брой точки - виж в 1-ви пост:
10 еднакви максимални резултата в 4 клас, 3 еднакви топ резултата в 5 клас, 3 еднакви максимални резултата в 6 клас, 1 в 7 - както и да ги смятам са 17 златни медала.
Просто издънка със задачите в 4 клас...
« Последна редакция: 1.04.2014, 22:09 от КрИс »

*

Неактивен Ant12

  • 234
Медалите са "вързани" със стипендиите (за държавни/общински) и според мен, това е причината да е "така".

Всъщност за всички международни състезания е "така". Равните резултати са за сметка на следващите.

P.S. Да, златните медали трябва да са колкото са максималните резултати, но това ще е за сметка на сребърни/бронзови.
« Последна редакция: 1.04.2014, 22:12 от Ant12 »

*

KOD

Да бе човек, аз не смятам следващите - затова казвам, че няма да има сребърни и бронзови, а реки от златни.
Всички изброени 17 са с максимален резултат в групата си - няма как да не получат златен медал.


Стипендията - тъжна работа :(
Миналата година - сребърен медал - йок стипендия, за 5 клас не давали.
Тази година - златен медал - йок стипендия щото било частно училището.
Много демотивиращо...
В 6-ти клас спестихме някой лев на държавата, лошото е, че даже неудобно няма да стане на някой.

P.S. Да, златните медали трябва да са колкото са максималните резултати, но това ще е за сметка на сребърни/бронзови.
Така де, стигнахме до единодушие :)
4 - 7 клас - 17 златни, 2 сребърни и 0 бронзови, както написах в поста горе.

ПП - Системата не е точна де - миналата година в 5-ти клас имаше 2 деца с 26 и 2 с 25 точки.
По правилата, би било редно да има 2 златни и 2 бронзови, а те дадоха 2 златни и 2 сребърни...
« Последна редакция: 1.04.2014, 22:17 от КрИс »

*

Неактивен Ant12

  • 234
Да, това не е правилно. Стипендията трябва да е за постижението, а не за вида училище, но това е съвсем друга тема.

Браво Крис, тази година Алек е може би най-добрият сред шестокласниците...Пожелавам успехи и в международен план !!!!!

На сайта на СМБ Русе са качени окончателните резултати за 4-8 клас. http://smb-ruse.com/
Поздравления на медалистите и на всички малки математици борили се със задачите в този слънчев пролетен ден! Най-после ваканцията и за тях дойде! :ole

*

KOD

Порой от нови златни медали след контестациите!
Нов златен медал в 4, 5, 6 клас.
Линк към окончателните резултати от Пролетните Математически Състезания Русе 2014 - в първия пост на темата


Хихи, Ant12, да закръглим сметката за 4 - 8 клас, които са в Русе на 25 златни и 2 сребърни.
Дали наистина няма да стане гаф с липсата на медали :)
А за стипендиите не я мисля държавата - ще я разорят тези гадни математици!

Да не се окаже, че тази година пак имаме натрупване на медалисти в някоя от възрастовите групи :)
Кой гадател е голям :)
« Последна редакция: 1.04.2014, 23:34 от КрИс »

*

KOD

Сериозни промени и при големите след контестациите, линк в 1-ви пост.

Поздравления за всички медалисти!

Състезанието свърши и в момента тече награждаването, но има едно нещо, което ми се стува странно и много ми се иска да разбера каква е истината.
Сребърните медалисти на 5-ти клас са с 21,5 т. Интересува ме на базата на какви критерии е дадена или отнета половин точка?
Този въпрос смятам, че е много важен за всички, но най-вече за 9-те деца, които са на 4-то място, тъй като, ако я нямаше тази измислена половин точка тези деца щяха да са на по-престижното 3-то място.
« Последна редакция: 2.04.2014, 10:09 от Gali Na »


*

Неактивен Neda

  • 167
Множеството преоценени работи /и тази на моето дете е сред тях/ ме оставя със смесени чувства относно оценяването. Като прибавим и многото максимални резултати, дължащи се и на подбора на задачите, си мисля, че съм имала по-високи очаквания за ранга на състезанието от това, което е то в действителност.
Говоря за 4-ти клас.

Състезанието свърши и в момента тече награждаването, но има едно нещо, което ми се стува странно и много ми се иска да разбера каква е истината.
Сребърните медалисти на 5-ти клас са с 21,5 т. Интересува ме на базата на какви критерии е дадена или отнета половин точка?

Възможно е, ако работите са проверявани от двама проверители и по един от критериите единият от тях е присъдил една точка, а другият - две, а оценката е средно аритметична. Някой, който е присъствал на техническата конференция може да потвърди или отхвърли подобна възможност.

Хахаха:

НЯМА медали за победителите от Пролетните Математически Състезания 2014 в Русе :)
Само шести клас ли не са получили медали или има и други?

*

KOD

Е, според мен променените резултати, вследствие на контестации са положителна характеристика.
Задачите не са лесни, а децата не пишат особено красиво и подредено.
Адмирации за проверяващите, че обръщат внимание на учениците, изслушват тяхната защита и приемат техните доводи, винаги е възможно при едно подобно скоростно проверяване да изпуснеш нишката на мисълта на даден състезател или да не можеш да разчетеш дадено описание.

А иначе подбора на задачите в 4-ти клас е... недостатъчно прецизен, спор няма.

Само шести клас ли не са получили медали или има и други?

Нямам идея, надявам се, че не, защото би било БЕЗкрайно тенденциозно :)

*

Неактивен Neda

  • 167
..., винаги е възможно при едно подобно скоростно проверяване да изпуснеш нишката на мисълта на даден състезател или да не можеш да разчетеш дадено описание.


Това ме кара да мисля, че резултати с 1-2 точки нагоре или надолу не са показателни.
А иначе наистина е добре, че децата могат да аргументират решенията си, но не очаквах да е наложително в такива мащаби.

Поздравления за шампионите! Браво!
Интересно ми беше да разгледам задачите (4-7). Много ми е любопитна логиката на авторите за включването им. За мен най-хубаво балнсирана е темата за 6-и клас. Може би е трябвало последната зад. да е една идея по-трудна, но като цяло хубави, многостъпкови задачи, точно като за това състезание. Факт е, че на 4-и клас са лесни. Единствената гадна, при това не за решаване, а за разписване е 3-а с ребуса. 5-и клас, нямам никакво обяснение за липсата на дете, решило 4-а задача. Тя не изисква специални знания, тренинг, нито гениални прозрения. Решава се буквално на принципа на коя е най-логичната следваща стъпка – straight forward. Условието само те води с изричното искане на пример, т.е. да избягат децата от абстрактни доказателства (ама те на тази възраст не мисля, че залитат в абстрактности) Даже за мен това е по-скоро задача за бързите състезания, отколкото за това (да вземем само как се оценява – няма многостъпковост – или 2т., или 7) Докато 2-а оценявам като доста тежка, която си изисква точно опит, тренировки и добра подготовка.  Поздравления за децата, които са я решили. Казах, че на 6-и ми харесват зад. На 7-и са супер до 3-а. Ама тази 4-а тежка, изкуствена  алгебрична ? Това ли е съвременната тенденция на межд. състезания? За това ли е включена? Много ми е любопитно. От много други типове има задачи, подходящи за 4-а, такива, че и да не ги решиш, ти доставя удоволствие да им четеш решението.
За половинките точки – аз не мисля, че е чак от такова значение. Със сигурност ако се попитат организаторите, ще се обосноват. Това си е състезание – грамота е достатъчно престижно. Какво да кажат децата точно под чертата за грамота. За тях е съвсем кофти. Но винаги има такива :) Всъщност сега организаторите са се отпуснали с класирането. Кaкто по-напред се говореше, обикновено на това състезание, ако на 1-во място има 3-ма човека, тези със следващ брой т-ки не са на 2-о, а на 4-о.
А наградите... Разбира се, важнии са. Но по-голямата награда е, че децата са отишли там, борили са се - математически, психологически :),  забавлявали са се. Преди това са се трудили, подготвяли... Това са трайните ползи и ако се гледа дългосрочно едно класиране, едно състезание, едно оценяване е без значение за глобалната картинка. Което категорично не омаловажава медалите, ни най-малко.
До момента не съм останала с впечатление за лоша организация от страна на русенското СМБ. Ще се разплете и тази история с липсващите медали, убедена съм.

А, още една вметка. Много се радвам на масовото разбиване на монопола на СМГ и София като цяло. Навсякъде има умни деца и е много радостно, че има страшно много градове, където тези деца успяват да получат адекватна подготовка. Поздравления за учителите. Дано тези МГ-та да получават повече шансове за участия и в международни състезания.

Ние сме с променен резултат след контестация и златен медал. Косьо каза след изпита, че всичко решил и отговорите съвпадаха с тези, които излязоха в РИО РУСЕ, но решението на 3 задача му беше описано по друг начин. Дадоха му 24 точки на предварителните резултати и аз бях доволна, а той - възмутен: Не е честно, мамо! Добре, че преразгледаха решението му, иначе той щеше да се чувства ощетен, а така се губи мотивация. Не ми е за директния прием в СМГ или стипендията в ПЧМГ, едва ли ще се възползваме, но успехът е добре да бъде възнаграден, иначе се обезсмисля. В тази връзка съм задължена изключително на Детската академия и г-жа Ирина Шопова, които организираха отбора за ПМС, подготовката, а освен това, лично тя е искала преразглеждане и се е явила на контестацията, защото й бях казала, че детето си е решило задачите с верен отговор :)))

И встрани от темата, но все пак искам да споделя - Русе е прекрасен град, организацията беше страхотна, хотелът, всичко!

Поздравления за Евгени от 6клас, състезавал се при седмокласниците и изкарал 6 резултат.

*

MrD

Дадоха му 24 точки на предварителните резултати и аз бях доволна, а той - възмутен: Не е честно, мамо!

Здравейте,

колко позната ситуация. Само че при нас думичката беше "тате". И т.к. ние вече се бяхме прибрали, а Русе остана на няколко стотин километра не сме подавали контестация. Детето си беше решило всичките задачи и отговорите му изцяло съвпадаха с тези в разпространената след състезанието "книжка със задачи и отговори". При нас проблемна се оказа задача 4 (4 клас) - намерил е всички пътници и е описал задачата, но явно описанието не се е харесало на проверяващите и сега сме с 24 т. Трябваха ми поне 2 часа, за да обяснявам на детето си защо може да се е получило така.

Браво, на всички деца, които се пребориха със задачите!
« Последна редакция: 2.04.2014, 16:11 от MrD »

*

Неактивен Neda

  • 167
Детето си беше решило всичките задачи и отговорите му изцяло съвпадаха с тези в разпространената след състезанието "книжка със задачи и отговори". При нас проблемна се оказа задача 4 (4 клас) - намерил е всички пътници и е описал задачата, но явно описанието не се е харесало на проверяващите и сега сме с 24 т.

По-горе писах, за отклонения с 1-2, дори 3 точки в оценяването за 4-ти клас.
И при нас бяха отнети 2т. точно от тази задача, но при контестация бяха присъдени. Младежът е искал да коментира и задачата с ребуса, но се е въздържал, за да не става нахален.
Във вашия случай обаче е много жалко това разминаване. Но резултатите от останалите състезания са достатъчно показателни. Поздравления за отличния математик !
« Последна редакция: 2.04.2014, 16:36 от Neda »

*

MrD

По-горе писах, за отклонения с 1-2, дори 3 точки в оценяването за 4-ти клас.
Във вашия случай обаче е много жалко това разминаване. Но резултатите от останалите състезания са достатъчно показателни. Поздравления за отличния математик !

Най-важното е че има много умни деца, които с радост сядат и решават задачи, това го показват самите резултати от състезанието.
При нас беше малко трудно да обясним как е възможно да му се случи такова нещо: Хем задачите решени, хем няма пълен брой точки. Отиде до полунощ да си обясняваме разни неща от живота и колко хубави моменти го чакат в бъдеще. Лично за себе си ако знаех, че е възможно да се получи такава ситуация бих останал вечерта след състезанието, но уви - Човек се учи цял живот. Ще ни е обеца на ухото. Както се казва: Не питай старило, а питай патило! Живи и здрави! Благодарим за пожеланията и поздравленията!

Поздрави

*

Неактивен Neda

  • 167
Синът ми се върна от Русе.
За моя изненада каза, че е разговарял веднага след състезанието с детето, което след контестация, вече е с 26 т. В разговора детето е казало, че на ребусите е получило 8 варианта и това е посочило за верен отговор /което не е верният отговор/.
Определено оставам силно раздвоена относно оценяването и резултатите.
« Последна редакция: 2.04.2014, 18:33 от Neda »

*

KOD

Синът ми се върна от Русе.
За моя изненада каза, че е разговарял веднага след състезанието с детето, което след контестация, вече е с 26 т. В разговора детето е казало, че на ребусите е получило 8 варианта и това е посочило за верен отговор /което не е верният отговор/.
Определено оставам силно раздвоена относно оценяването и резултатите.

Ами... така казано не звучи добре...
Но при всички положения, склонен съм да дам доверието си на журито, предполагам в историята ти някой не е обяснил както трябва, друг не е разбрал каквото трябва.
Винаги съм бил привърженик на по-късното тръгване по състезания, както не смятам за нормално сериозна подготовка и състезания преди 4-ти клас, така и не ми се стува на място 4-ти клас на ПМС...

Ама гледам тенденцията е вече хлапетата да са състезатели от 5-годишна възраст, така че няма шансове за изключване на 4 клас от ПМС и Олимпиада...

*

Неактивен Neda

  • 167
Да, възможно е да не са се разбрали, макар че по думите на моето хлапе детето си е показало и листа със задачите, където си е било нанесло отговорите.
Като се замисля, при положение, че има жури, не би следвало да има съмнение.
Но си оставам с едно наум относно прецизността на цялостното оценяване при наличието на толкова  корекции.
« Последна редакция: 2.04.2014, 19:43 от Neda »

Неда, не знам какво си е говорил Косьо с Валери и съжалявам, че сте раздвоена за резултата му :) Аз пък съм много доволна и щастлива, че детето ми получи златен медал и решението му е било вярно. Г-н Кортезов някак не ми изглежда човек, който ще позволи да го убедят в някакво решение, ако е грешно :) Пожелавам успех на Валери на другите изпити. Косьо няма намерение да сменя училището, така че медалът за него е по-скоро за престиж и мотивация. Няма да ви заеме мястото :)

*

Неактивен Neda

  • 167
maria111,
1) Виждам, че знаете кой разговор става въпрос :) На Ваше място бих опитала да разбера и какво са си говорили децата :) Би ми било важно, в личен план. Ясно е, че не бихте го споделила тук :) Тук си говорихме за отзивите на децата от състезанието. Е, и аз трябваше да обясня как е възможно при грешен отговор на познато дете да се получат 26т.
2) Виждам, че знаете и кой е бил убеждаван на контестациите. Ние нямаме представа кои са били членове на журито; Детето ми няма как да познае г-н Кортезов, никога не го е виждал, нито аз знам, дали е бил той. Вие сигурно по-добре знаете, щом твърдите, че е бил той.
3) При толкова промени в 4-ти клас, си мисля, че няма дете, което да е поискало допълнителни точки и да не са му дадени - и на моето, и на съученик на моето, и на Вашето. На практика за всяко дете, за което аз знам че е било на контестация, са присъдени допълнителни точки: 3 от 3;
4) При положение, че има деца с 25т. и 24 т., мисля, че е редно да се коментира оценяването и контестациите на състезанието конкретно тази година. Нямам поглед дали е нормална практика да има толкова промени. Не търся конспирации, но виждам грешки, които под натиска на времето са решавани в движение, не непременно по най-правилния, а по най-бързия и задоволителен начин.
5) Не разбирам за кое училище става дума, че няма да замете мястото. В училищата, към които сме се насочили, учат повече от едно деца и се целим към тях именно заради подбора на децата. При успехите на детето ми тази година, нямам никакви притеснения за приема. Но все още не сме направили своя избор.
А на Косьо му беше време да вземе отличие тази година :) Но за вида на медала му конкретно на това състезание имам едно наум.
« Последна редакция: 3.04.2014, 10:16 от Neda »

Честно казано, не знам дали Кортезов е бил на контестацията, защото не съм се явила аз, нито Косьо, както бях писала по-горе. Но г-н Кортезов беше на награждаването и каза следното: "Под лупа сме гледали всички решения и резултатите на децата са напълно заслужени." :))) Лично на мен дори не би ми хрумнало да се явя на контестация, за мен и 24 точки са висок резултат, още повече, че младежът е в такава фаза, че единствената му грижа е да играе футбол и как се представя Ливърпул на Английския шампионат. Иначе Косьо познава Валери от пробния ден в Питагор миналата година. За училището - той си харесва Света София и няма намерение да се мести, а това си е негово решение. Уважавам много и ПЧМГ и СМГ, това са елитни училища, но ние с татко му също сме за Света София. Така че най-вероятно си остава там. А за тази година наистина му е първият златен медал и е много щастлив :))) Пожелавам ви успехи в Шумен, миналата година Косьо спечели и там индивидуален златен медал, а освен това спечели златен медал като капитан на отбора на Питагор.

*

Неактивен Neda

  • 167
Да, разбира се, знам откъде се познават децата :)
По-скоро аз бих ви пожелала успех в Шумен, ако планирате участие.
Ние мислим да пропуснем това състезание, при толкова вече изминали състезния тази учебна година, а и предстоящи такива /тук включвам и пробните изпити в СМГ/.
« Последна редакция: 3.04.2014, 10:53 от Neda »

*

KOD

Лично на мен дори не би ми хрумнало да се явя на контестация, за мен и 24 точки са висок резултат, още повече, че младежът е в такава фаза, че единствената му грижа е да играе футбол и как се представя Ливърпул

Ехааа, тази година е знакова за феновете на Ливърпул. Мноого отдавна не са били на върха :)
Пожелавам на детето ти успех и във фенството, освен на състезанията, и аз стискам палци за същия отбор, макар и вече това фенство да е минало на заден план и да е свързано най-вече с броя изпити бири, докато гледам мач с компания :)

Да, наистина им е голяма година, Крис, цялото ни семейство са големи фенове (нали съм мама на четири момчета, плюс таткото стават пет фена), събота и неделя не се трае вкъщи с тези мачове :))) И на вас много успехи!

Неда, Косьо знаеш ли какво ми каза: Мамо, ако знаех, че в Питагор ще дойдат да учат истински математици като Валери и Борислав, щеше да ми е интересно и нямаше толкова да искам да се местя. :)))

*

Неактивен Neda

  • 167
Неда, Косьо знаеш ли какво ми каза: Мамо, ако знаех, че в Питагор ще дойдат да учат истински математици като Валери и Борислав, щеше да ми е интересно и нямаше толкова да искам да се местя. :)))

Не съм от хората, за които смяната на училище е проблем. Мисля, че и за Вас :) Децата растат и е нормално училище, което е подходящо за първокласник, да не е най-удачният вариант за петокласник, например.
Училищата също се променят. Едни се развиват, други - западат. За капак, във всяко начинание се изисква и доза късмет. Важното е, да се намери пресечната точка към дадения момент, както е при вас сега :)
А иначе има летни школи, математически лагери - децата тепърва ще се срещат и общуват (например ако се замисляте за лятното училище на Академия 21 век).

« Последна редакция: 3.04.2014, 12:23 от Neda »

Здравейте,

В интерес на истината задачите за 4 клас бяха меко казани лесни,от рода на тези които решават по курсовете, нищо ново и непознато, но малко двусмислени и неопределени (2 и 3 задачи) .
Въпроса беше в самото описание и дали има стил на описание на решенията от състезателите. Според мен почти всички деца са напипали пулса им, но не са успели да ги опишат както трябва или са допуснали аритметични грешки. Във всеки случай задачата е решена, ако си я описал и са те разбрали проверяващите, на което трябва да се учат децата. Вкъщи е едно, но на изпит или състезание е друго. Лично съм видял работата на Косьо (въпреки че не съм г-жа Шопова, която не беше там) и отново бих му защитил решението му относно 3-та задача (г-н Кортезов е разбран човек, но трябват доводи), на която нямаше макс точки. Ето тук вече проличава отговорността на поддържащите го. Но ме подразни факта от неглижираното отношение на майка му. Детето имаше нужда от подкрепа на място. Дали щяха да са 24 или 26 т. според нея е без особено значение, но според мен това е важна подкрепа и стимул за детето. А беше достатъчно да се иска контестация., което не беше особено сложно. Браво на детето, успява и без особена намеса на родителите.
Успех на всички талантливи деца.
ПС: Много се надявам и моето да е едно от тях;- :))

Благодарна съм много за контестацията! Заради Косьо и състезанието се вдигнах с бебе на годинка и още едно малко дете на 6 години до Русе. Останахме там 3 дни. Таткото ни имаше ангажимент, който нямаше как да отложи, затова бях сама с тях. Не е неглижиран Косьо, повярвайте. Всичко, което мога давам от себе си, но с бебе и с още един малък разбойник няма как да му отдам цялото си внимание на сто процента. И да се разпъна, повече не можех да направя, да не говорим, че вече не мога да му решавам задачите, това си го признавам леко засрамена. Затова съм изключително благодарна, че някой е помогнал за контестацията. Мислех, че е г-жа Шопова, защото тя се обади. Оказа се, че е друга майка! Искам лично да й благодаря и ще чакам да ми пише.

Неда, той беше на лагера на Академия 21 век миналото лято и е много доволен! Ако всичко е наред, пак бих го записала тази година.

*

Неактивен Neda

  • 167
В името на коректността, дали някой от подкрепящите контестацията на Косьо, би потвърдил, че отговорът, даден от детето, е бил 8.
Все пак по-горе код беше писал: " Деца са, не е ясно как са се разбрали".
Аз  твърдя, че много добре са се разбрали и че в автобуса на връщане след състезанието нашите са се питали как е станало така.
Което е критика към задачите и критериите за оценяване, не към резултата на Косьо.
Целта не е да омаловажа успеха на детето, а да коментираме двусмислието на задачите и оценяването.
Отворен остава въпросът дали няма и други деца, сред тези с 25 и 24 т, също заслужаващи златен медал, но неполучен, само защото не са се явили на контестации. И колко и кои са тези деца.
Т.е. окончателната класация доколко е точна и пълна ?!
Тези колебания, които остават след състезанието, не съответстват на очакванията ми за сериозно състезание.
A точно на това състезание е нужна прецизност, защото децата са отделили част от ваканцията си за него, родителите им са заделили средства и защото състезанието е обвързано с прием в СМГ и стипендия в ПЧМГ.
« Последна редакция: 4.04.2014, 10:44 от Neda »

*

Неактивен Neda

  • 167
Като допълнение към горния си пост ще добавя, че след твърденията, че резултатът от 26т. на Косьо е напълно заслужен, както и че оценката на комисията на контестацията е коректна, няма причина да не се напише истината за посочения от детето отговор.
В противен случай ще остана с впечатление, че пишещите тук не вярват съвсем в това, което са написали.
А изводите всеки сам ще си направи - дали комисията е постъпила правилно, като е присъдила допълнителните 2т. , защото има двусмислие в задачата, или не.
Но е важно да се знае, че информацията, която подадох, е вярна. Интерпретирането й всеки прави сам за себе си.
Моят извод е за издънка в задачата, щом предполага максимлен резулат при два различни отговора и поздравления за Косьо, че е аргументирал убедително своето решение!
За съжаление обаче, ако и други деца са посочили отг. 8 на тази задача, вероятно техните работи не са преразгледани и оценени наново.
Дано занапред да няма подобни ситуации.
« Последна редакция: 4.04.2014, 13:16 от Neda »

Като допълнение към горния си пост ще добавя, че след твърденията, че резултатът от 26т. на Косьо е напълно заслужен, както и че оценката на комисията на контестацията е коректна, няма причина да не се напише истината за посочения от детето отговор.


А ти защо не се обърнеш към комисията по този въпрос? Или поставяш репутацията на проверяващите на съмнение?
Ей, много луд народ има в този нет...
Въздържай се от подобни констатации!
След като си се регистрирал за да се изкажеш по казуса - действай по същество - изнесено е твърдение, че на дадена задача са признати 2 верни отговора. Подкрепи или обори твърдението.
mod. edit.

« Последна редакция: 4.04.2014, 13:37 от КрИс »

*

Неактивен Neda

  • 167

А ти защо не се обърнеш към комисията по този въпрос? Или поставяш репутацията на проверяващите на съмнение? Ей, много луд народ има в този нет...

Не, изглежда коректността на условието на задачата е под съмнение, а не репутацията на комисията.

И защо трябва да се обръщам към комисията - за мен няма неясноти - признати са и двата отговора за верни, тук подавам информацията.
Не виждам защо това трябва да бъде премълчано.
« Последна редакция: 4.04.2014, 13:33 от Neda »

Щом признаваш това, значи според теб детето си заслужава златния медал, нали? Или не?

Мейлът на Кортезов е: http://www.academy21century.com/team/guests/kortezov.php , пиши му за обаснение.

А тук само projtcho е видял наживо работата на детето, но не стои непрекъснато логнат, за да ти отговаря на непрестанните подмятания. Майката ти каза, че дори не е искала контестация.

Между другото, какво те касаят тези 2 точки, като имате само 21 от 26 възможни точки. И да има това дете 24, пак няма да се вдигнете нагоре, пак ще е преди вас. От спортна злоба ли го правиш?

Тъй като стана голям въпрос, попитах Косьо с какво отговора му се различава от отговора, който прочетохме в решенията, дадени в сайта на РИО РУСЕ и все пак е верен. Ето какво ми обясни той: "Те са описали само вариантите с еднаквите НЕНУЛЕВИ, които съм описал подробно и аз. Но освен това, за всеки случай, тъй като често слагат уловки в условията, аз описах и вариантите, в които РАЗЛИЧНИТЕ са нулеви, защото в условието не е зададено, че различните задължително са ненулеви, тъй като условието е: "...ако на еднаквите букви съответстват еднакви ненулеви цифри, а на различните букви съответстват различни цифри". Никъде не пише, че различните трябва да са ненулеви, тоесто може и да са нулеви."

*

Неактивен Neda

  • 167
Щом признаваш това, значи според теб детето си заслужава златния медал, нали? Или не?
Не поставям под съмнение решението на журито.

Мейлът на Кортезов е: http://www.academy21century.com/team/guests/kortezov.php , пиши му за обаснение.

Нямам нужда от обяснение. За мен ситуацията е ясна и приемлива.

А тук само projtcho е видял наживо работата на детето, но не стои непрекъснато логнат, за да ти отговаря на непрестанните подмятания. Майката ти каза, че дори не е искала контестация.

Не говорим за това. Признат е и отг. 8 за верен, на база на контестация, макар той да не фигурира нито в официалните отговори, нито някъде другаде, извън този форум. За някого това може да е важно.

Между другото, какво те касаят тези 2 точки, като имате само 21 от 26 възможни точки. И да има това дете 24, пак няма да се вдигнете нагоре, пак ще е преди вас. От спортна злоба ли го правиш?
Защо злоба ? И защо трябва да имам лична изгода, за да искам нещата да бъдат ясни ?


Мислех, че за някого ще бъдат важни тези детайли, но съм се излъгала.
Съжалявам, че предизвиках дискусията.

Мария111, благодаря за отговора!

« Последна редакция: 4.04.2014, 14:09 от Neda »

*

KOD

Мислех, че за някого ще бъдат важни тези детайли, но съм се излъгала.
Съжалявам, че предизвиках дискусията, от която нямам никаква лична изгода, а само негативи.

Защо, детайлите са важни според мен.
Не знам защо, всеки път, когато има нещо неясно и някой потърси детайлите се намират много доброжелатели, които го изкарват по-черен от сатаната и търсят под вола теле.
За разлика от bx3m, не смятам, че е необходимо да има личен мотив за да се разнищи историята.
Ето, след отговора на maria111 разбрахме с голяма доза вероятност, че организаторите са приели повече от един отговор за верен, въпреки, че това не е описано в критериите за оценка.
Тоест, проблем няма в никое дете или родител, той е в критериите :)
Нали така, хайде мир да има и да не се дъвчете помежду си, пък аз ще ви почерпя всички по един сок.

... пък аз ще ви почерпя всички по един сок.


За мен от хмел, ако може. И аз мисля, че е добре въпросът да бъде приключен, тъй като ситуацията беше изяснена.
А и комисиите не винаги са безгрешни. Случвало се е след провеждането и на други състезания да има спорни условия и отговори, че и сгрешени даже.
« Последна редакция: 4.04.2014, 14:29 от Дидева »

Neda, похвално е, че си редактира всички постинги, така по се ядват.

*

Неактивен Neda

  • 167
Neda, похвално е, че си редактира всички постинги, така по се ядват.

За теб изглежда нещата са много лични. За мен не са.
Дано успееш да го проумееш. Ако не, здраве да е.


Здравейте,

Вече взех да съжалявам за поста си.
Ако ми се удаде пак възможност за контестация в полза на кое да е дете, пак бих постъпил по същия начин. Все пак бяхме там за подкрепа на отбора и ако има основания за това няма място за колебание. Особено, ако резултатите му са билзки до максималния. Имайте предвид, че проверяващите са прекалено натоварени с работите на децата и е напълно възможно да се пропусне или недоразбере нещо. Затова е възможността за подаване на контестация.
Децата трябва да се подкрепят. А това, че други не го направиха, това си е в техен и за подопечните им деца ущърб, за което много съжалявам.
Мисля, че историята е приключена и за вас като силно се надявам да коментираме успехите на децата си и да се радваме на тяхното израстване.

Поздрави на всички.

*

Неактивен Neda

  • 167
Отговорът на задачата с ребуса от ПМС за 4-ти клас тази година е 6 /шест /варианта според мъжа ми.
Според условието само С не може да бъде 0.
В официалното решение е посочено, че Е не може да е 0, т.е. противоречи на условието.

Отговорът на задачата с ребуса от ПМС за 4-ти клас тази година е 6 /шест /варианта според мъжа ми.
В задачата не се пита колко са възможните варианти, така че няма как отговорът да е шест.
Изисква се да бъдат посочени всички възможни решения, а не да бъде посочен техният брой.
И тъй като вероятно това мнение е свързано с дискусията в темата за ПМС, ако едно дете е посочило всички верни варианти, но примерно е добавило и един грешен как би трябвало да бъде оценена задачата, след като не е предвидена санкция за това?
« Последна редакция: 4.04.2014, 21:21 от Дидева »

*

Неактивен Neda

  • 167
   П   М   С      Вариант 1
   6   7   4   674   
Р   У   С   Е      
1   3   4   0   1340   
            2014   
               
   П   М   С      Вариант 2
   3   7   4   374   
Р   У   С   Е      
1   6   4   0   1640   
            2014   
               
   П   М   С      Вариант 3
   2   4   6   246   
Р   У   С   Е      
1   7   6   8   1768   
            2014   
               
   П   М   С      Вариант 4
   7   4   6   746   
Р   У   С   Е      
1   2   6   8   1268   
            2014   
   П   М   С      Вариант 5
   4   2   8   428   
Р   У   С   Е      
1   5   8   6   1586   
            2014   
               
   П   М   С      Вариант 6
   5   2   8   528   
Р   У   С   Е      
1   4   8   6   1486   
            2014   

*

Неактивен Neda

  • 167
На сайта на СМБ Русе са посочени критериите за оценка:
"Оценяване: 0,5 точки за Р = 1;
1 точка за С+Е =14;
0,5 точки за M+С= 10;
0,5 точки за П+У = 9 ;
по 0,5 точки за изследване на случаите С = 5, 6, 7, 8 и 9;
2 точки за завършване на решението. "

Изводи - критериите и представеният официален отговор не съответстват на условието.