0 Потребители и 10 Гости преглежда(т) тази тема.

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #70 -: 28.11.2014, 18:26 »
Благодаря! Така и така съм се престрашила да пиша,а и явно има кой да ми чете въпросите,:), дали ще е много нахално да питам това, което от около две години не ми излиза от главата: вие как си подготвяте децата за тези състезания? Ние сме от малко провинциално градче и за началния курс никой не дава частни уроци за подготовка за състезания, аз не съм учител по математика, но от втори клас до текущия четвърти доста книги понакупих и все още успявам да обясня решенията на сина си. Проблемът е, че нещо не правя както трябва, при три пъти седмично по час-час и половина занимания, сега за Салабашев, например, много ни стряскат задачите. Не ме разбирайте погрешно, хлапето има някоя и друга грамота вкъщи, доста е упорит и въпросът не е дали той е за математика, усещам, че проблемът е в мен, но не ми е ясно какво да направя. А и от толкова ровене в интернет, всъщност никой не споделя как работи вкъщи. Ясно е, че трябва да се изрешават задачите от конкретните състезания, но количеството и качеството са две различни неща, както винаги. Така че, ако някой има време да отдели и да напише нещо по-детайлно по темата, много му бих била благодарна.
*

KOD

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #71 -: 28.11.2014, 19:02 »
Според мен, не гони количество.
Даваш тема от състезанието, детето решава каквото може.
После идва твой ред.
Сядаш и обясняваш колкото пъти трябва нерешените задачи, докато детето ги разбере.
Няколко дни след това, даваш му нова тема, веднага след нея старата, която си обяснила и гледаш дали се е справил изцяло със старата.
Ако е, минавате на новата, ако не е - отново започваш да обясняваш.

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #72 -: 28.11.2014, 19:28 »
Това с повторното минаване на старата никога не съм се сещала. Иначе другото е така.И от тази година се стремим да ходим на всички състезания до 50-60 км от нас. Досега не бях обърнала внимание, че задачите са толкова различни. Много Ви благодаря!

*

Неактивен dalia

  • 80
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #73 -: 30.11.2014, 19:02 »
Може Коледното състезание да е от най-лесните, но вече съм забравила геометрията и не успявам да реша следната задача 8 клас 2013:

 Височините AD и СМ на равнобедрения ΔАВС (АС = ВС) се пресичат в т. Н, която
разполовява СМ. Отношението АН : НD е :
а) 4 : 1 б) 3 : 1 в) 1 : 1 г) друг отговор

 Отделно също мисля че отговора на следната задача /8 клас 2013/ не е само -1/3 и 1/3 - както е даден - това е в случай , че к е равно на 9.
Какво става ако к е равно на 0 ?

 задачата е -  Стойността на параметъра k е такава, че k . х на втора степен + (k −9) x −1 = 0 е непълно квадратно
уравнение. Неговите корени са?
 
« Последна редакция: 30.11.2014, 19:13 от dalia »

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #74 -: 3.12.2014, 10:07 »
Отделно също мисля че отговора на следната задача /8 клас 2013/ не е само -1/3 и 1/3 - както е даден - това е в случай , че к е равно на 9.
Какво става ако к е равно на 0 ?
 задачата е -  Стойността на параметъра k е такава, че k . х на втора степен + (k −9) x −1 = 0 е непълно квадратно
уравнение. Неговите корени са?
Става уравнение от първа степен.

*

Неактивен kat33

  • 41
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #75 -: 9.12.2014, 16:13 »
Моля Ви спешно до довечера може ли някой  да реши тази задача.Мерси предварително.                                                                        Братята Иво,Боби и Гошо могат заедно да боядисат кухнята в дома си за 2 часа и 30 минути.                                               а/  Бащата на момчетата може сам да боядиса кухнята за 10 часа .За колко часа четиримата заедно могат да боядисат кухнята?                                                                                                                                                                                                                                            б/  Гошко може сам да боядиса една- пета от кухнята за 8 часа ,а Иво два пъти по бързо от Боби.За колко часа Боби може сам да боядиса кухнята?

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #76 -: 9.12.2014, 18:12 »
 Първо 2 часа и 30 минути се представят като 2 цяло и 1/2 часа, а после като 5/2 часа. От тук разбираме , че цялата работа се върши от момчетата за 5/2 часа , а за един час те ще свършат 1 : 5/2 = 2/5 от цялата работа. Бащата върши цялата работа за 10 часа, следователно за 1 час ще свърши 1/10 от нея. Така ако работят заедно четиримата, за един час те ще свършат 2/5 + 1/10 = 5/10 съкращаваме и получаваме 1/2 от цялата работа за един час. Следователно четиримата ще свършат цялата работа за   2 часа. Второто условие показва че Гошко боядисва за 1 час        1/5 делено на 8       това е равно на 1/5  . 1/8  = 1/40 от цялата кухня. Когато боядисват тримата братя,те боядисват общо 5/2 часа. За това време Гошо ще боядиса 1/40  . 5/2   което е равно на 1/16 от цялата кухня. Останалите 15/16 се боядисват от Иво и Боби. Ако приемем, че Боби боядисва за 1 час 1/х от кухнята , то Иво ще боядиса 2.1/х     . Така двамата за един час ще боядисат 3/х част от кухнята. За 5/2 часа те ще боядисат 5/2.3/х   но това е равно на 15/16 /получихме го по-горе/    . Така записваме, че 15/16 е равно на 5.3/2.х . От тук получаваме     15/16=15/2.х следователно 16 = 2.х и получаваме х=8. Така разбираме, че Боби ще боядиса сам кухнята за 8  часа.

*

Неактивен kat33

  • 41
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #77 -: 9.12.2014, 19:02 »
Много Ви благодаря за решението на задачата.

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #78 -: 10.12.2014, 10:04 »
Не мога да се справя с 10 задача за 4 клас от Салабашев. Видях решението, опитах няколко пъти да направя различни схеми, но не мога да го разбера. Моля за по-подробно обяснение от някой.

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #79 -: 14.12.2014, 16:28 »
Моля,помогнете ми със следната задача:
Може ли в произведението 100!.99!.98!....3!.2!.1! да зачертаем един от стоте факториела,така че останалото произведение да е квадрат на естествено число?

*

Неактивен Ant12

  • 234
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #80 -: 14.12.2014, 20:04 »
Тази сме я решавали.

100! × 99! × 98! × 97! × 96! × 95! × . . . × 4! × 3! × 2! × 1! =

= (100 × 99!) ×  99! × (98 × 97!) × 97! × (96 × 95!) ×95! × . . . × (4 × 3!) × 3! × (2 × 1!) × 1! =

= (100 × 98 × 96 × . . . × 4 × 2) × (99! × 97! × 95! × . . . × 3! × 1!)2 =

= (2 × 50 × 2 × 49 × 2 × 48 × . . . × 2 × 2 × 2 × 1) × (99! × 97! × 95! × . . . × 3! × 1!)2 =

= 250 × 50! × (99! × 97! × 95! × . . . × 3! × 1!)2 =

= 50! × (225 × 99! × 97! × 95! × . . . × 3! × 1!)2

Трябва да изтрием 50!.           

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #81 -: 30.12.2014, 12:52 »
Може ли да помоля за помощ при решаването на тази задача за 8 клас:
Точките G1 и G2 са медицентрове на триъгълниците АBD и ABC в трапеца ABCD. Докажете, че правата G1G2 е успоредна на основите и намерете отсечката G1G2, ако CD = а см.
И....... да Ви пожелая Здрава, Щастлива и Успешна Новата 2015 Година!
« Последна редакция: 30.12.2014, 15:31 от elementaL »

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #82 -: 1.01.2015, 16:58 »
Моля някой да помогне с 2 задачки за 12 клас грам не разбирам от тях ...
Зад:1: 4ъгълна пирамида : S1=96 , a=6 търси се:k,l,h,S,V
Зад:2: 6 ъгълна пресечена: а=8 а1=4 h=2 търси се : k,l,S,V,S1 това е за двете трябва да има чертеж и решението благодаря ви предварително ..

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #83 -: 1.01.2015, 20:33 »
Бихте ли ми помогнали със следната задача:Какъв най-голям брой различни естествени числа,не по-големи от 2008,могат да се изберат,така че които и две да изберем,сумата има да не се дели на разликата им?
П.С. Честита нова година!Нека бъде много успешна и изпълнена само с хубави емоции! angel