0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #238 -: 14.11.2016, 09:41 »
Може ли да ми помогнете с решението на тази задача, дали има някаква метода за решаване
Защото аз се сещам само с метода проба-грешка  :)
*

Неактивен Ant12

  • 234
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #239 -: 14.11.2016, 22:57 »
Първи начин: Нека Х е точка от правата ИН. Ако Х е външна за отсечката ИН, то
ХИ +ХН > ИН = 22. Ако Х е вътрешна за отсечката ИН (включително ако
Х съвпада с И или Н), то ХИ + ХН = 22.

Следователно ХИ + ХН ≥ 22, като равенство се достига когато
точка Х е вътрешна за отсечката ИН.

Аналогично ХК + ХМ ≥ 10, като равенство се достига когато
точка Х е вътрешна за отсечката КМ.

Следователно,
ХИ + ХК + ХЛ + ХМ + ХН =
= (ХИ + ХН) + (ХК + ХМ) + ХЛ ≥
≥ 22 + 10 + ХЛ ≥ 32,
като равенство се достига при ХЛ = 0, т.е. Х ≡ Л. 

Следователно, най-малък разход на гориво ще има
ако училището бъде построено в Л, т.е. ИХ = 16.

Втори начин: Нека ИН е числовата ос и нека И = 0, К = 10,
Л = 16, М = 20 и Н = 22.

Нека Х е произволна точка от числовата ос.

Тогава,
ХИ + ХК + ХЛ + ХМ +ХН =
= │Х - 0│+ │Х - 10│+│Х - 16│+│Х - 20│+│Х - 22│.

Като се разгледа минималната стойност на израза във всеки от интервалите
(- ∞ ; 0), [0; 10), [10; 16), [16; 20), [20; 22) и [22; + ∞)
ще се получи търсената оценка. 


Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #240 -: 15.11.2016, 09:31 »
Ant12 благодаря
Може би трябваше да поясня , че задачата е за 3 клас
Не съм сигурна че ще ме разбере детето  :)

*

Неактивен Ant12

  • 234
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #241 -: 15.11.2016, 17:40 »
Ако училището е вляво от И или вдясно от Н, то общото разстоянив от училището до двете села (т.е. сумата от разстоянията от училището до И и до Н) винаги ще е по-голямо от ИН (22 км), защото един от автобусите ще трябва да измине цялото разстояние между И и Н и още малко.

Ако училището е между И и Н, то общото разстояние от училището до двете села е винаги 22 км.

Ако училището е вляво от К или вдясно от М, то общото разстоянив от училището до двете села (т.е. сумата от разстоянията от училището до К и до М) винаги ще е по-голямо от КМ, което е 10 км.

Ако училището е между К и М, то общото разстояние от училището до двете села е винаги 10 км.

Най-малкото възможно разстояние от училището до Л е 0 км и то се получава когато училището се построи в Л.

Следователно най-малко общо разстояние (и съответно най-малък разход на гориво) ще имаме когато училището се построи едновременно между И и Н, между К и М и възможно най-близо до Л, т.е. в Л.

Л е на 16 км от И.

*

Неактивен Galia

  • 39
  • Пол: Жена
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #242 -: 20.04.2017, 14:58 »
Къде да сложа скоби , за да получа :
3 . 7 +2 - 15 : 3 +2 = 22
40+40 : 8 -3 + 2 . 6 = 100

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #243 -: 20.04.2017, 17:44 »
Къде да сложа скоби , за да получа :
40+40 : 8 -3 + 2 . 6 = 100
40+(40:(8-3)+2).6=100
40+(40:5+2).6=100
40+(8+2).6=100
40+10.6=100
40+60=100

*

Неактивен Galia

  • 39
  • Пол: Жена
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #244 -: 21.04.2017, 04:56 »
Благодаря ! За втория пример и аз се сетих , но първия няма решаване и може би има печатна грешка в сборника.

*

Неактивен Galia

  • 39
  • Пол: Жена
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #245 -: 6.05.2017, 08:40 »
Колко е разликата между най-малкото четирицифрено число, съседните цифри на което са различни, и най-голямото трицифрено число, съседните цифри на което са различни ?

Моето решение е : 1021 - 987 = 34 , но отговорът е 21 . Къде греша ?

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #246 -: 6.05.2017, 09:05 »
Колко е разликата между най-малкото четирицифрено число, съседните цифри на което са различни, и най-голямото трицифрено число, съседните цифри на което са различни ?

Моето решение е : 1021 - 987 = 34 , но отговорът е 21 . Къде греша ?
Грешите в определянето и на двете числа. Първото се състои само от 1 и 0, а второто от 9 и 8. Удоволствието по откриването им оставям на Вас. :)

*

Неактивен Galia

  • 39
  • Пол: Жена
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #247 -: 6.05.2017, 12:55 »
Благодаря за отговора и аз открих това решение 1010 -989 = 21 , но мисля , че това решение противоречи на условието . На 1 са съседи две нули , а на 9 две осмици . За мен това не са различни цифри !!!!

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #248 -: 6.05.2017, 14:29 »
Благодаря за отговора и аз открих това решение 1010 -989 = 21 , но мисля , че това решение противоречи на условието . На 1 са съседи две нули , а на 9 две осмици . За мен това не са различни цифри !!!!
Не противоречи. " Съседни" означава една до друга. Условието е съседните цифри да са различни.

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #249 -: 18.05.2017, 14:26 »
Здравейте,
търся примерни задачи от математическотo състезание Еврика нa 107 ОУ за завършен 4-и клас. Ще съм благодарнa дa ми изпратитe информация на delfina_m1@abv.bg

Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #250 -: 22.05.2017, 22:28 »
Може ли коментар от разбиращите математика на зад. 24 от днешните матури за 7-ми клас?

*

Неактивен kod

  • 371
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Re: Помощ за решения на задачи
« Отговор #251 -: 22.05.2017, 22:48 »
Може ли коментар от разбиращите математика на зад. 24 от днешните матури за 7-ми клас?

След малко.
Подготвям новинка за подточка Б.

Искам да напиша нещо добро за МОН...