0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен Ant12

  • 234
Днес, СМГ публикуваха списъците с бъдещите си 8-мокласници: http://www.smg.bg/uploads/8_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81.pdf

Докато разглеждах списъка с децата, които са останали в бившия „ни” клас (8Б, повече от 15 от децата остават), забелязах двама нови ученици – Людмил Петров Стаменов и Радомир Радославов Пеев. Понеже, общо-взето, помня имената на добрите състезатели от бъдещия 8-мокласен набор, предполагам, че това са водещи състезатели от 125-то и МГ Русе.

Стана ми интересно и след като разгледах по-подробно списъка, видях, че още няколко деца, чиито имена съм запомнил през годините, от тази година ще учат в СМГ:
Людмил Стаменов – 125-то;
Радомир Пеев – МГ Русе;
Бойко Борисов – 4-то ОУ, запомних името по обясними причини, но това беше и най-добре класиралият се на Националния кръг ученик от не-математическо училище;
Георги Александров – 104-то;
Елинор Сергеева – 125-то;
Иван Кирев – ПМГ Г. Делчев.
Може и да съм изпуснал някой, за което се извинявам.

АК също ще формират добър отбор. Две от най-добрите математички на СМГ – Йоана Николова и Симона Барокова, от тази година ще са възпитанички на АК. В АК отиват и Николай Благоев от „Св. София” и Златомир Папазов от МГ Пловдив.

Водещите състезатели на ПЧМГ са избрали да продължат образованието си в същото училище, което е добър атестат за училището.

Ще ми е интересно, ако някой сподели информация и за други „трансфери”.
« Последна редакция: 5.09.2014, 21:59 от Ant12 »
*

KOD

Ти си изброил всичко в София...
За мен основните новини са две:
- Голяма част от добрите математици на СМГ са избрали да продължат в английската, а не в немската паралелка. Предвид миналогодишния успех на Иван Александър на АК имах нагласа, че с английския е напред и предполагах, че ще избере немска паралелка, учудих се да го видя в А клас.
Митичният А клас определено е интересен и показателен за мен. Споменатите от теб имена са добри математици, но факт, че в А клас без изключение всички ученици са от СМГ - не е допуснат нито един външен. Това е полезна информация, предвид вечните въпроси за интеграция на ученици, които идват след 7-ми клас в училището.
- Добрите математици на ПЧМГ са избрали да продължат и гимназиалния курс в същото училище, което говори за сериозни промени и развитие там. Подобно нещо досега не се е случвало. Разбира се, това се случва заради новата немска паралелка там, но силно се надявам математиката да продължи да е качествено застъпена и предмет Н1 в гимназиалната степен.
« Последна редакция: 5.09.2014, 23:22 от КрИс »

*

Неактивен Ant12

  • 234
Всъщност, според мен, въпрос на стратегия е на какво да заложиш по време на средното си образование.

В бъдещия високотехнологичен, онлайн, интерактивен свят, в който езикът на бъдещето е разваления английски и модифицираната му Интернет версия, моята философия е че е по-добре да притежаваш и развиваш някакво рядко срещано у хората умение, отколкото да си горе-долу добър в няколко неща.

Аз, до завършване на средното си образование не говорех и бъкел английски, а сега, смея да твърдя, мога да напиша research paper на университетско ниво.

Синът ми учи английски на курсове от предучилищна възраст и мисля, че говоримият му и писменият му английски е на доста високо за възрастта му ниво (все пак, в началото на 6-ти клас, при рундове за време на английски, на WMTC в Китай изкара сребърен медал).

Освен това, мисля че в бъдеще е по-добре да се говори свободно (поне) един западен и (поне) един източен език (руски, китайски, турски, арабски), отколкото два западни. 99% от западняците ще говорят perfect English, a за Изтока, това все още не е сигурно, но от друга страна през идните 20-30 години, вятърът на развитието на световната икономика се очаква да духа от изток.

Разбира се, всичко по-горе е чисто философстване. Според мен, съвременния свят се променя толкова бързо, че най-важно е децата да се учат на предприемчивост, адаптивност, социални умения, липса на страх от провал и прочие неща, които въобще не се преподават в училище.

*

Неактивен Ant12

  • 234
. .
. . . че в А клас без изключение всички ученици са от СМГ . . .

Всъщност, работата с тазгодишния А клас е доста проста. Около 25 от децата и преди са си били в А клас и сега просто си продължават там. Единствените нови са 3 деца от Б клас, които отиват в А. Други нови попълнения няма.

От Б клас остават 17-18 деца, т.е. всички, без тримата по-горе, които са избрали английски си остават в същия клас и 4 отиват в немската (Е).

Предполагам, че и в бившия В клас има поне 15 от "старите" В-класници.

Мисля, че от бившата руска паралелка (Г клас), тези които са избрали английски също продължават в Г клас, чийто класен ще бъде Ал. Александров.

Все пак, класовете бяха по 32-33 деца, а сега са с доста по-малко.

Понеже спомена Бойко Борисов, да отбележа, че това е победителят в националния кръг на олимпиадата по астрономия.
В СМГ забелязвам още:
Александър Тодоров от 22СОУ (от същата олимпиада),
Георги Рулев от 19СОУ (от националния кръг на европейското кенгуру).
« Последна редакция: 9.09.2014, 22:31 от muro04 »

Доколкото разбрах, успешната състезателка по математика от Шумен - Асел Исмолдаева, от тази година ще бъде във МГ Варна.

Доколкото разбрах, успешната състезателка по математика от Шумен - Асел Исмолдаева, от тази година ще бъде във МГ Варна.
То това е видно от списъка на състезателите от приключилите вече Созополски боеве. ;)
Хайде още малко провинциален привкус и от мен. Две момичета, традиционни победителки от математическите състезания в Ловеч и Силистра ( и не само там) също ще учат в СМГ, съответно в немската паралелка и в " Б" клас.