0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Алек, благодаря много! Леко съм пропуснала общата страна АО :)  Иначе стигнах до p/q = (4х+3у)/(5x+5y+10x/3) и дотам :(

Сега по-трудната част е да я обясня на ученика :)

*

MrD

След като излезе класирането, малкият ни юнак остана силно изненадан от точките си и беше възмутен твърдейки, че всичко му е вярно. Сега гледам отговорите и всичко съвпада едно към едно, включително и 7-ма задача. Как мога да подам контестация, за да му се прегледа работата. Абсолютно всичко ни е е 1:1.

Моля за контакт и връзка с организаторите!

Поздрави

 Може да пробвате да установите контакт с организаторите на телефоните и мейлите, дадени на страницата на състезанието.
http://www.math.bas.bg/smb/Math_competitions/index.htm
Госпожа К. не може ли да помогне?
« Последна редакция: 9.06.2014, 23:18 от Дидева »

*

KOD

Ивайло Кортезов е разбран и отзивчив човек... Виждам, че е бил член на националната комисия.
Аз лично бих опитал контакт с него.

Интересно е решението на министерството тази година.
Отделно класиране за първи и за втори клас - съответно 9 призови места. И общо класиране за по-горните класове по два накуп - съответно 3, максимум 4 призови места за 2 набора...

Здравейте, не претендирам да разбирам от състезателни задачки по математика, затова имам и питане относно 7-ма задача за 4-ти клас - от къде в условието се разбира, че роботът минава последователно в един и същи ред кутиите, т.е. 1-2, след това 2-3, 3-4, 4-5 и така отново, без да повтаря или безразборно да избира 2 съседни кутии. Дано ме разбрахте, защото много объркано го написах. А всъщност питам, защото моето дете е решавало така задачата, и е намерило някакво решение, което всъщност удовлетворява условието за общ сбор от 2014 топчета, както и  "Ако в кутия номер 2 има със 7 топчета повече, отколкото в кутия номер 4, а в кутия номер 1 има четири пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 4 и два пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 5, намерете броя на топчетата във всяка кутия". Отговорите му  не са същите, естествено, и затова не му е призната задачата. Ще съм благодарна на отговор, за да мога да го обясня на детето.

*

Неактивен Neda

  • 167
Здравейте, не претендирам да разбирам от състезателни задачки по математика, затова имам и питане относно 7-ма задача за 4-ти клас - от къде в условието се разбира, че роботът минава последователно в един и същи ред кутиите, т.е. 1-2, след това 2-3, 3-4, 4-5 и така отново, без да повтаря или безразборно да избира 2 съседни кутии. Дано ме разбрахте, защото много объркано го написах. А всъщност питам, защото моето дете е решавало така задачата, и е намерило някакво решение, което всъщност удовлетворява условието за общ сбор от 2014 топчета, както и  "Ако в кутия номер 2 има със 7 топчета повече, отколкото в кутия номер 4, а в кутия номер 1 има четири пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 4 и два пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 5, намерете броя на топчетата във всяка кутия". Отговорите му  не са същите, естествено, и затова не му е призната задачата. Ще съм благодарна на отговор, за да мога да го обясня на детето.

По условие кутиите са номерирани с последователни числа. При всеки избор на две съседни кутии, роботът пуска 1 топче в четна и 1 в нечетна номер кутия(едновременно). Т.е. 1/2 от топчетата са в четните кутии, независимо как ги редува.

*

MrD

Ивайло Кортезов е разбран и отзивчив човек... Виждам, че е бил член на националната комисия.
Аз лично бих опитал контакт с него.

Благодаря на всички хора, които се отзоваха. Казуса е решен, всичко е уточнено.

Живи и здрави на всички.

Поздрави

По условие кутиите са номерирани с последователни числа. При всеки избор на две съседни кутии, роботът пуска 1 топче в четна и 1 в нечетна номер кутия(едновременно). Т.е. 1/2 от топчетата са в четните кутии, независимо как ги редува.

Благодаря за отговора  :thankyou-- друго си е да ти покажат очевидното  :))