0 Потребители и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Всичко би било от полза.
- Аз се старая да отразя всичко, за което имам информация.
- Това е форум, всеки от посетителите има възможност да сподели интересна информация директно и да помогне с нея на другите посетители.
- И да, разбира се,  ще отразявам навреме всякаква информация, която ми бъде изпратена от организатори.
Спокойно можете да им пращате молби за подаване на интересна и своевременна информацияя, аз поемам ангажимент да я разпространя през форум и сайт.
Мейлът, който следя непрекъснато е kris.dimitrov@gmail.com
Специално за СМТ, моят син искаше много да участва ( последна година му е- 8 клас), т.к.  сме от Шумен и София ни е доста далеч, на 03.11. се обадих във въпросното училище в Бургас, там официално никой не знаеше, че ще се провежда състезанието. Говорих и с организаторите на турнира, те споделиха, че нямат потвърждение за Бургас, съответно се отказахме, понеже на детето следващата седмица отново му предстои пътуване до София. И изведнъж в четвъртък вечерта чета във форума, че в Бургас ще се провежда, отново няма никъде обява, аз не мога в последния момент да променям дежурства, не участва. За какво са тези училищни сайтове ??? Може би това, което за нас се вижда важно, за други е просто поредното събитие, без голяма тежест за училището ( някакво си там състезание по математика за шепа деца), не знам какво да мисля....

От Бургас съм и детето учи в едно от училищата организатори на състезания.
За СМТ разбрахме от класната, но буквално два дни /в четвъртък/ преди състезанието.
Вероятно предишния път когато я питах и не знаеше нищо за МБГ и ЧХ е запомнила, че г-жата по математика, която е организатор за училището поставя съобщение на таблото в учителската стая и вече проверява.
По принцип попитахме организатора защо не слага на вратата на училището съобщение или на сайта, отговора беше, че  информацията е дадена на учителите своевременно и от тях зависи дали тази информация ще стигне до родителите.
За регионалното Николай Чудотворец също няма никъде информация, в училището съорганизатор също. Знае се само, че е в края на месеца.

Здравейте!

Обикновено не гледам отговорите които дават организаторите, а след състезанията решавам задачите заедно с детето с идеята, че мога да се справя със задачи за 2 клас. Обаче чух от други родители, че в отговорите за втори клас на турнира "Николай Чудотворец" има две грешки и се убедих лично в това. Оценяването съответно е според зададените грешни отговори.
На награждаването родители помолиха организаторите /които признаха грешките/ да коригират официалните отговори, за да е коректно спрямо децата, които са участвали, но до момента не са публикували верните отговори.
Ясно е, че в класирането ще има ощетени деца в т.ч. и сред наградените и никой не си въобразява, че ще се промени класирането след като награждаването е минало, но все пак математиката е точна наука и според мен официално публикуваните отговори трябва да са верни.
Интересно ми е какво мислите вие. Организаторите дължат ли извинение за грешките и длъжни ли са да се коригират.

Здравейте!

На коледното парти на класа на детето си дадох сметка, че сегашните деца растат много индивидуално. Дори в игрите са индивидуалисти отколкото групи които действат заедно като екип за да спечелят играта например.
В този смисъл много ми харесва идеята за отборни състезания. Такова има на финала на МБГ /но финала е далеч, а и трябва да се класират децата - не само моето, а и други деца от училището за да стане отбор/ и доколкото се ориентирах в информацията от рубриката "Календар" има отборно състезание и на МТ "Акад. Кирил Попов", но това е регионално състезание и доколкото разбрах само за децата от Шумен.
Затова реших да попитам тук има ли други отборни състезания в които могат да участват деца от 2 клас, от цялата страна, но наистина да е състезание между отбори, а не като на КМС, ВМС и нашето бургаско Николай Чудотворец да се излъчват отборни победители - училища като се сумират резултатите на децата от съответното училище.
Искам детето да се научи да работи в екип, да е отговорно към членовете на екипа и към възложената съвместна задача, както и да се научи да споделя радостта от победата или разочарованието от загубата, да се чувства член на някаква група и да осъзнава своята роля в нея.
С други думи много искам да ходи на отборно състезание, а не знам има ли такива в които би могъл да участва.

... и доколкото се ориентирах в информацията от рубриката "Календар" има отборно състезание и на МТ "Акад. Кирил Попов", но това е регионално състезание и доколкото разбрах само за децата от Шумен.
Не е регионално и не е само за децата от Шумен.

*

Неактивен Princess Leia

  • 14
  • Пол: Жена
В "Математически звезди" на Академия 21 век освен индивидуално има и отборно състезание, на което децата от отборите обосновават отговорите си и устно пред журито. Много интересно се организира,  но и за там трябва детето да са класира на база рейтинг от участие в ЧХ, ИС и ЕК.

Разгледах регламента на Математически звезди - отборно и ми се стори много интересно.
Но не разбрах съвсем добре условията едно дете да бъде поканено.
Първо не разбрах за отборите изисква ли се детето вече да е класирано индивидуално или отбора се сформира от желаещи деца, за които не се изисква рейтинг от над 60%.
Що се отнася до рейтинг над 60% за да се класира едно дете за индивидуално участие не разбрах резултатите от въпросните две състезания заедно ли формират рейтинг над 60% или всяко от тях трябва да е приключило с резултат над 60% от максималните точки за съответното състезание.
На Иван Салабашев детето беше болно и пропусна.
На ЧХ има 62т. от максимални 105 за възрастовата си група, което прави 59%. Конкретно в този случай зависи ли нещо от резултатите му на ЕК т.е. ако е достатъчно висок резултата ще компенсира ли този 1% от ЧХ който не стига или за тази година няма шанс да се класира.

Дидева, обикновено в Бургас нашето училище е организатор на състезанията за малки ученици, но на сайта му няма следа да е провеждан турнира Акад. Кирил Попов и те моля ако ти е известно къде другаде освен в Шумен се провежда да ме насочиш да прочета.
Имаме чичо в Шумен и можем да отидем до там, но тогава няма да има другарчета за отбор  :rolleyes:
Децата от Шумен желаещи отборно да се състезават ще си се групират по училища и дете от друг град без да познава никой няма да си как да си намери отбор. А и с деца които ще види за пръв път при старта на състезанието за един час няма как да стане екип.
« Последна редакция: 30.12.2015, 13:10 от Нова »

*

Неактивен Princess Leia

  • 14
  • Пол: Жена
Нова, взима се средно аритметичното от двата най-високи резултата на ИС, ЧХ и ЕК. Мисля, че за 100% се приема възможният максимален резултат, а не този, постигнат във възрастовата група.
Моето хлапе до сега е участвало в предварително сформиран отбор от поканени в състезанието деца. Тези, които нямат отбори се разпределят служебно в такива от организаторите. Т.е всички деца от индивидуално поканените участват и на отборно и естествено не се допускат в отборно участие деца, които не са поканени като индивидуални състезатели. 
« Последна редакция: 30.12.2015, 13:27 от Princess Leia »

Благодаря за разяснението, Princess Leia.

Няма логика да се взима максимално постигнатия резултат, така че и аз сметнах с максимално възможния резултат за възрастовата група и сега зависи как детето ще се пребори с кенгуруто.

Личното ми мнение е, че състезания които се провеждат на територията на цялата страна трябва да са с общо за страната класиране и награждаване. Смятам, че материални награди под формата на медали и др. подаръци следва да се раздават само ако децата с най-високите резултати са максимално близко до максимално възможните за възрастовата им група. Ако са на първо, второ или трето място, но най-високият резултат е далеч от максимално възможния да се определя заетото място с грамота.
Няма лошо нито за децата, нито за организаторите ако се награждават наистина добрите резултати. Някак не е честно спрямо децата и учителите им /и родителите когато те подготвят децата/ в един град дете с тридесет и няколко точки да получи златен медал защото в неговия град е решило най-много задачи, но реално не повече от половината в конкурсната тема, а други деца от друг град с по 1 или две сгрешени задачи, далеч по-добре справили се в конкретното състезание да са извън всякакви поощрителни класации защото в тяхното населено място общото ниво на децата е по-високо.
А колко добре се справят децата /не само за математиката/ не зависи от местоживеенето им, а от това колко добре си вършат работата техните учители. Това че работят в малко населено място никак не е оправдание учителят да претупва работата си, а на всичкото отгоре и да отчита, че негови ученици са златни медалисти в състезания, но в същото време резултатите им да са посредствени. Така и децата няма да имат стимул да искат да се справят по-добре, защото ще си мислят че щом са наградени значи са супер. Защо да полагат усилия, като и без друго си получават медалите и наградите.
Математиката е точна наука и критериите за награждаване трябва да са точни, изцяло свързани с нивото на постигнатите резултати. С други думи всички деца с еднакъв резултат да са на една и съща позиция спрямо общото класиране. Имаш съответния резултат получаваш награда. Нямаш резултат - получаваш похвала, грамота от училището /не от организаторите на състезанието/, че спрямо съучениците си от твоето училище или твоя град си се справил най-добре, но трябва да поработиш още, за да получиш и награда от самото състезание.
Пак казвам лично мнение.

Весело посрещане на 2016г. на всички малки и големи хлапета и техните родители! Много здраве, късмет и щастие на всички!
« Последна редакция: 30.12.2015, 14:35 от Нова »

Дидева, обикновено в Бургас нашето училище е организатор на състезанията за малки ученици, но на сайта му няма следа да е провеждан турнира Акад. Кирил Попов и те моля ако ти е известно къде другаде освен в Шумен се провежда да ме насочиш да прочета.
Имаме чичо в Шумен и можем да отидем до там, но тогава няма да има другарчета за отбор  :rolleyes:
Децата от Шумен желаещи отборно да се състезават ще си се групират по училища и дете от друг град без да познава никой няма да си как да си намери отбор. А и с деца които ще види за пръв път при старта на състезанието за един час няма как да стане екип.
А защо мислиш, че за да бъде национално едно състезание трябва да се провежда в повече от един град? Турнирът е национален и се провежда само в Шумен. Ако погледнеш класиранията от предходни години ще видиш, че там присъстват деца не само от Шумен. И не само децата от Шумен участват в състезанието с предварително сформирани отбори. Даже и бургаски отбори има. Ако  си нямате отбор, организаторите ще ви включат служебно в такъв.

А колко добре се справят децата /не само за математиката/ не зависи от местоживеенето им, а от това колко добре си вършат работата техните учители.
Идея си нямаш колко важно е местоживеенето, може би защото детето ти е много малко. Не във всеки град има преподаватели, които могат да подготвят водещи състезатели.

Някак не е честно спрямо децата и учителите им /и родителите когато те подготвят децата/ в един град дете с тридесет и няколко точки да получи златен медал защото в неговия град е решило най-много задачи, но реално не повече от половината в конкурсната тема, а други деца от друг град с по 1 или две сгрешени задачи, далеч по-добре справили се в конкретното състезание да са извън всякакви поощрителни класации защото в тяхното населено място общото ниво на децата е по-високо.
Има едно състезание - АМС. Организаторът е АМТ, сертификатите се изготвят от него и въпреки това в различните държави една и съща награда се получава за различни резултати. С точки, които в България носят кредит, на остров Мавриций можеш да вземеш НD. Изключение правят златните медали. А и наградите, за които говориш, не се дават от централния организатор, дават се от местните. И на грамотите пише примерно - първо място в еди-коя-си област, нищо повече. А и на мен не ми е известно нито едно състезание, което да се провежда на територията на цялата страна, освен може би олимпиадата.
« Последна редакция: 30.12.2015, 22:55 от Дидева »

Много е тъжно това което пишеш, Дидева.
За математиката или която и да е учебна дисциплина на учителя не му трябва кой знае каква материална база за да работи с децата. За да го назначат за учител където и да е задължително трябва да е над нивото на тези деца които печелят състезанията и докато работи с класа с лекота да открива тези които могат повече от заложеното в учебната програма и да им помага да открият възможностите и желанията си. Останалото би трябвало да е предмет на съвместна работа на детето и учителя в училище /извън часовете/ и в къщи.
Поне за сега /втори клас/ нито едно състезание /не само по математика/ не е доказало необходимостта от допълнителни платени занимания. Достатъчно е усвояването на училищния материал и малко самоподготовка в къщи 2-3 дни преди състезанието, колкото детето да мине тестовете от предишни години. Толкова успявам да го хвана да се готви де. Не че не се опитвам да го правя по-съвестен и отговорен към себе си като настоявам да отдели повече време.
Учителката ми каза в първи клас, че трябва да го пращаме на състезания защото може да решава задачи и така започнахме. От време на време тя самата го записва дори преди да сме говорили, че се задава някое състезание, но от към подготовка не се ангажира. Аз се занимавам с него дотолкова доколкото да проверя тестовете и да решим вярно сгрешените задачи. Не посещава нито школа, нито уроци. Представянето му на състезанията не само че не е по-лошо от това на деца посещаващи школа към МГ в града, но понякога е и по-добро. Без това да означава че е по-добър от другите деца. Просто доказва, че школите са не толкова необходимост за децата, колкото възможност за учителите да печелят допълнително за тяхна сметка с благословията на родителите. Единствено в годините на кандидатстване в учебно заведение виждам смисъл в целогодишна допълнителна подготовка.
Може и от ЕГН-то да е но продължавам да смятам, че няма оправдание за учител, че не е помогнал на талантливите деца да разберат че са талантливи в дадена област и да ги насочи как да се развиват в нея само защото живее и работи в провинцията. Явно изискванията към учителя и работата му в училище са доста занижени, но не бива това да се приема за нормално нито от МОН, нито от учителите, нито от родителите.
Изглежда имам доста различно разбиране за смисъла от явяването на състезания в областта на знанието /спорта е нещо съвсем различно/ и затова имам и други разбирания и за смисъла от стимулирането чрез награди. Лично мнение. Изцяло се стремя да използвам всички състезания да провокирам у детето желание да изисква от себе си повече, да се научи да коригира сам себе си и да си поставя цели, да работи повече за да постига целите си без това по никакъв начин да създава основания да се сравнява с връсниците си и да предизвиква у него чувство за превъзходство или малоценност спрямо тях. Позволявам да се сравнява със себе си - когато се е представил по-добре или когато е бил по-невнимателен. Така също искам да придобие усещане за равнопоставеност и справедливост и еднаквост в критериите. С отборните състезания следва да развие други умения и да усети други емоции свързани с работата в екип, споделената отговорност и споделената радост от успеха. Смятам че състезанията трябва да започват именно от ранна ученическа възраст за да могат децата постепенно да се изградят като личности чрез труда който полагат преди и по време на състезанието и видимия резултат от него.
Странна съм знам, но нали тази тема е за да си споделяме какво мислим.

П.П. Московската олимпиада за малки ученици кога и къде се провежда. До кога и как се плаща такса.
Оставам с впечатление, че това е най-трудното математическо състезание за малки ученици и това е много интересно предизвикателство в добрия смисъл на думата към тях. Може ли малко информация около организирането и провеждането му.

« Последна редакция: 12.01.2016, 13:43 от Нова »

На официалната руска страница на олимпиадата е посочена датата 28 февруари 2016.
Доколкото си спомням, миналата година домакини бяха МГ - Ямбол и ДАНИС - в София и Пловдив. За Ямбол нямаше такса правоучастие, на другите две места беше 6 лв. и имаше предварително записване.

*

Неактивен Ant12

  • 234

Поне за сега /втори клас/ нито едно състезание /не само по математика/ не е доказало необходимостта от допълнителни ... занимания. Достатъчно е усвояването на училищния материал и малко самоподготовка в къщи 2-3 дни преди състезанието ...


Това сигурно звучи разумно от гледна точка на майка на състезател във 2-ри клас, 1-ви срок, но реалността е доста различна.

С течение на годините се случват, общо взето, две неща:

•   състезанията (които за даден клас са наистина важни) преминават от типа „състезания за ограничено време и задачи от вида multiple choice, т.е. избор измежду няколко зададени отговора” към типа „състезания за доста повече повече време (4 – 4.5 часа) и няколко на брой (обикновено 3 – 4) описателни задачи”;

•   задачите от един-единствен тип, Тип 1 – колко ... / да се намери... / да се пресметне ... и т.н. (където отговора е някакво число), в голяма степен се заместват от задачи от Тип 2 – да се докаже, че ... или Тип 3 – съществуват ли ..., възможно ли е ... (където първо трябва да се формулира някаква хипотеза, която след това трябва да се докаже или отхвърли).

Тези две тенденции навлизат рязко от 5-ти клас нагоре и са доминиращи от 9-ти клас нагоре.

Точно тук идва определящата роля на специализираната подготовка. Например, децата от 5-7 клас в математическите гимназии (или поне във водещите такива) се обучават на основни тактики за решаване на задачи като индукция, принцип на Дирихле, принцип на крайния елемент, инварианти и т.н., както и на допълнителна теория като модулна аритметика (т. нар. сравнения), основна комбинаторика, теореми на Менелай и Чева и пр.

Дори не искам да зачеквам темата за тактиките за по-големите ученици от сорта на теория на графите, комплексни числа или барицентрични координати в геометрията, пораждащи функции в комбинаториката и т.н.

Колкото и да е кадърно едно дете, без да знае нещата по-горе, то едва ли би имало някакъв сериозен шанс срещу дете, което е натренирано в тези неща (освен ако не се касае за някакъв изключителен гений).

Така че Дидева е абсолютно права, къде живееш и къде учиш е от съществено значение за дългосрочните успехи в състезанията по математика.