0 Потребители и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

Ант12 абсолютно съгласна съм че подготовката е много важна.
Това което не приемам за нормално е че това не е достъпно за всички деца.
Тука вече си говорим за форма на дискриминация на географски принцип. Не могат всички да живеят в София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе. И не всички гениални математици /литератори, историци, физици, информатици, ..../ са родени в тези градове. Не може децата от провинцията да са лишени от възможност да постигат по-добри резултати, да откриват и надграждат талантите си само защото живеят в провинцията или са в семейства с ограничени финансови възможности.
Средното образование трябва да е качествено и с еднакъв стандарт и на обучение и на оценяване в цялата страна.
Нали уж образованието е задължително и трябва да е достъпно за всички, но не само на посредствено ниво за покриване на изискуемия минимум за възрастовата група, а и всички да имат достъп до допълнителното обучение. Това което след 1990г. постепенно е наложено от учителите е грозна дискриминация. Не работят достатъчно с децата в училище, за да работят с тях в платените школи или у дома - на частно. И нищо няма да се промени докато родителите го позволяват. Когато един учител подготвя деца трябва да го прави заради децата, а не заради парите.
Самите състезания са различни - масови, състезания за талантливи деца и състезания за изключителни таланти, където не отиват всички, а подбрани деца. Не харесвам думата състезатели за децата които се връщат със златни медали от международни олимпиади. Те са таланти и гордост за България.
Аз обаче говоря за масовите състезания. Тези за които плащаш такса без предварителни критерии за подбор на участниците. Те са за всички ученици в България. Затова и добрата подготовка и доброто ниво на представяне на децата трябва да зависи от възможностите и труда им, а не от ограниченията по местоживеене. Не е нормално за да постигат добри резултати на масови състезания децата да се нуждаят от допълнителна платена подготовка. Това за мен е манипулация от страна на учителите.
Ако детето иска да се занимава допълнително в школа и родителите имат възможност да плащат чудесно. Това си е бонус за детето и възможност за развитие в любимата област, която трябва да се използва. Това е подготовка за тези деца, които ще поемат щафетата от тези с които се гордеем днес.
А масовите състезания са на основата на училищния материал и малко отгоре, а резултатите по градове са смущаващи. Те показват учителското бездействие и отбиване на номер, защото никой не иска повече от тях. За 39т. максимум в населеното място детето си получава медала и не се сеща, че всъщност може повече и учителят затова е там, за да го поведе и другия път да получи медал за 50т. Не е нормално ако детето преди да почне платено да учи математика /или какъвто и да е друг предмет/ да дава слаби резултати на масовите състезания и след като тръгне на школа или уроци да има отлични постижения. Това показва, че само по себе си детето е талантливо, но учителят не си е свършил работата. Това че са в провинцията не е извинение. Като оставим на страна липсата на контрол от учителските инспекторати, за които явно няма нищо смущаващо в този факт другите отговорни сме ние родителите.
През годините родителите са позволили това да се случи в България и то е пуснало корени в начина по който всички възприемат образованието. Истински талантливите деца в дадена област ще се откроят около 5 клас, но само тези които живеят в големите градове или път са от провинцията, но родителите имат възможност да ги водят в големите градове на школи и уроци. Не е редно. Там някъде, в провинцията расте гений, но никой няма да разбере това, защото не се е родил в София. А на учителя му не му пука, защото работи не в елитно столично училище, а в училище без амбиции да подготвя гении.

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
Поздравления за всички тези талантливи и упорити деца, техните учители и родители! Голяма гордост са! Макар да ги следя , така оповестени накуп всички победи през изминалата година звучат страхотно!

*

Неактивен Ant12

  • 234
Изключително силно представяне на отбора по математика на СМГ на XII-тата Международна Жаутиковска олимпиада в Казахстан.

Отборът е спечелил три златни медала – за Александър Чергански, Деница Маркова и Виолета Найденова и един сребърен – за Даниел Атанасов.

Резултати: http://www.matol.kz/results/463

*

Неактивен Ant12

  • 234
Вече е известен българският отбор за 2016 Romanian Masters of Mathematics:
http://rmms.lbi.ro/rmm2016/index.php?id=participants_math

Извън темата за състезанията, но във връзка с тях искам да споделя нещо с вас.
Може пък да се окаже че не съм права да приемам по този начин случка като тази.
 
На състезанието Николай Чудотворец във връзка с празника на града ни има и отборно класиране - сбор от 5-те най-добри резултата от випуск. Випуск 2 клас от нашето училище отборно се класира на първо място, а випуск 3 клас на второ - вижда се от резултатите на децата и училищата изнесени от организаторите.
На самото награждаване отиват родителите на децата от випуск втори клас, защото децата които бяха наградени в т.ч. и отборно бяха болни.
След награждаването при опит родителите на децата от втори клас да получат и отборната им награда - грамота и купа им казват, че децата са си ги взели и даже са се снимали с тях.  :undecided:
Оказа се, че випуск трети клас са взели грамотата и купата на випуск втори клас и даже са поправили надписа - втори на трети клас с химикал. Уж организаторите щяха да осигурят грамота и за втори клас, но естествено след официалното награждаване никой вече не се интересуваше от тази несправедливост към децата от втори клас.
Всичко това го бях забравила до вчера, когато във витрината за наградите случайно видях подправена грамота. Що ли ми трябваше да любопитствам, но нали трябваше да "убивам" време и се вгледах в нея. Оказа се, че е точно тази - откраднатата грамота.
Децата от трети клас са си деца и са направили каквото са направили, но тези деца имат родители и учители, а въпросните учители са допуснали тази грамота да влезе във витрината с наградите.
Затвърди се впечатлението, че в училището има някакво специално отношение към децата от випуск трети клас с математически способности.
На сайта на училището редовно се публикуват съобщения само за техните успехи и награди от математически състезания, сякаш в цялото училище само випуск трети клас се явява.
Във втори клас например има едно момченце, което не само печели златни медали от всички състезания с изключение на тези на които не е ходило, но и с максимален възможен брой точки. Държа да подчертая, че това момченце не е моето и даже не е от класа на моето, но е чудесно дете което също заслужава аплодисменти за успехите си. Сигурна съм че в другите випуски също има деца с такива успехи, но тях никой не ги споменава.
Не се бях замисляла за това и не ми правеше впечатление докато не видях във витрината подправената грамота. Тази грамота във витрината ми боде очите откакто я видях там.
« Последна редакция: 11.02.2016, 08:38 от Нова »

*

Неактивен Ant12

  • 234
Българският отбор за Европейската олимпиада по математика за момичета 2016 (EGMO – European Girls’ Mathematical Olympiad):
https://www.egmo.org/registration/2016/person

На 20.02. предстои и следващото издание на HMMT, The Harvard – MIT Mathematics Tournament, което се провежда в Кеймбридж, Масачузетс, САЩ (Cambridge, Massachusetts, Boston area, the United States):
https://www.hmmt.co/tournaments/schedule/

Състезанието е за ученици в гимназиален курс и се организира от Harvard University и MIT - Massachusetts Institute of Technology.

Очаква се в него да вземат участие отбори от СМГ, МГ Варна и ПМГ Бургас. 

Наистина съм възмутена от историята на Нова. Как никой родител или учител не се опита да коригира създадената несправедливост? Нямам думи. На какво учат децата така?


*

Неактивен Ant12

  • 234
Вчера завърши The Harvard – MIT Mathematics Tournament, February 2016.

На Facebook страницата на състезанието са публикувани доста снимки, на някои от които могат да се разпознаят състезатели от България (СМГ, МГ Варна, ПМГ Бургас).

https://www.facebook.com/hmmt.info/

Списъкът на участниците (тази година - 96 отбора) може да се види тук:
https://s3.amazonaws.com/co.hmmt/general/feb2016brochure.pdf

Задачите и решенията от турнира вече са публикувани и могат да бъдат разгледани ето тук:
https://www.hmmt.co/archive/february/problems/2016/

Резултатите от The Harvard – MIT Mathematics Tournament, February 2016:
https://www.hmmt.co/archive/february/results/2016/

*

Неактивен Ant12

  • 234
Изключително силно представяне на Даниел Атанасов (СМГ, 12 кл.) с 30-то място в общото класиране, при над 700 участници (в първите 5%), 18-то място по комбинаторика и 37-мо по геометрия.

За високото ниво на турнира може да се съди по нивото участниците в него.

Например, на 2-ро и 7-мо място виждаме имената на Allen Liu и Michael Kural, които най-вероятно са членовете със същите имена на националния отбор на САЩ за МОМ 2015 - http://www.imo-official.org/country_individual_r.aspx?code=USA.

На 6-то, 10-то и 14-то място са Michael Ma, Alec Sun и Junayo Peng, които най-вероятно са членовете на отбора на САЩ за Romanian Masters of Mathematics 2016 - http://rmms.lbi.ro/rmm2016/index.php?id=participants_math.

 Резултати от Romanian Masters of Mathematics:

http://rmms.lbi.ro/rmm2016/index.php?id=results_math

*

Неактивен Ant12

  • 234
Според тези публикации в сайта на Съюза на македонските математици (в долния край на страницата),

http://www.smm.com.mk/index.php/news/index/8,

Балканската олимпиада (за големи ученици) ще се проведе от 05.05. до 10.05.2016 г. в Тирана, Албания,

а Младежката балканиада (JBMO / МБОМ за деца до 15.5 г.) ще се проведе в Румъния, през втората половина на м. юни.

Бях останал с впечатление, че МБОМ тази година ще се проведе в България, но явно не е така.