0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Здравейте,
Някой има ли отговори за 4 клас? Как оценявате по степен на трудност днешните задачки? :)
Здравейте,
Някой има ли отговори за 4 клас? Как оценявате по степен на трудност днешните задачки? :)

всички отговори ще излязат на смб-Габрово и тук, веднага щом бъдат публикувани - все още няма такива
за 6-ти клас според моя син са били по-лесни от 2012 и 2013, но като цяло нормални като трудност за ХП
за 4-ти клас според детето на моя близка приятелка, което мин година беше с макс брой точки са били малко по-трудни в сравнение с предишни години, които е решавал

Благодаря! Ще очакваме отговорите :) Ние също констатирахме, че тази година задачите са с по-висока трудност, но това е субективно мнение.

За ХП 7 клас б) числото, което ни върши работа е 10^224-5. То има сбор от цифрите на квадрата си 2014. За а) е ясно че е със сравнение по модул 9.

*

Неактивен Ant12

  • 234
 Хитър Петър 7 клас.
А) Точните квадрати дават остатък 0, 1, 4 и 7 при деление на 9, а число със сума от цифрите 2013 дава остатък 6 при деление на 9.

Б) Да разгледаме числото 999 . . 9995, съставено от 223 цифри 9 и последна цифра 5.
999 . . . 9995 = 10224 – 5

(10224 – 5)2 = 10448 – 10.10224 + 25 = 10448 – 10225 + 25 = 999 . . . 999000 . . . 000 + 25,

Където 999 . . . 999000 . . . 000 е число, което се състои от 223 цифри 9 и 225 цифри 0.

Числото 999 . . . 999000 . . .00025, което се състои от 223 цифри 9, 223 цифри 0 и завършва на 25 е точен квадрат и сумата от цифрите му е 223.9 + 2 + 5 = 2014.



П.С. Докато съм писал evgeny ме е изпреварил. Браво!
« Последна редакция: 11.10.2014, 17:39 от Ant12 »

Мерси, но това не може да се каже за останалата част от темата ми :laugh:

мога да кажа, че задачата на Хитър Петър за 6 клас е голяма забава - аз ги открих 15, детето 15, но с едничко се различавахме, та в крайна сметка открихме, че са 16 :)
по интересната част, обаче е нанасянето им в мрежата 7х9 - хубава задачка - шапка свалям на детето, което е успяло на състезанието в рамките на установеното време да я направи

*

KOD

Мдаа, поздравления за всички, които са преборили втората подточка.


Някакви впечатления от задачите за осми клас като трудност?

Аз имам едно питане към Дидева, става въпрос за задачата на Хитър Петър за 5 клас. Понеже целия тест му е верен на детето, но не е получил 11, а 12 отсечки, т.е. последната е грешна. Питането ми е за такъв тип задачи как се оценяват. Ако е със сметки е ясно, там може да се дават точки на етапи, но тук когато е схема според мен е или вярно или не.

Вече писах на едно друго място, но да повторя и тук.
Възможно е да има нещо като: 11 отсечки - 20 точки, 12 отсечки - 18 точки...
Преди две години шестокласниците трябваше да решат следната задача.
http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2014/07/2012-10-14-HP_2012_6.pdf
Точки бяха присъдени и за непопълнени докрай таблици, взависимост от броя на попълнените числа. Когато излязоха, децата се питаха кой за колко точки е решил задачата. Вероятно на матрицата за отговори е имало нещо като критерии или упътване за точките.
Питай детето нямало ли е нещо такова и сега.
Моят въпрос явно няма да намери отговор.  :sad:

Мерси много!

*

Неактивен Ant12

  • 234
Някакви впечатления от задачите за осми клас като трудност?


Осмокласната тема е доста лесна. На по-опитните състезатели едва ли ще им трябват повече от 10 мин. за задачите 1 – 11.

За 12-та, трябва да се сетиш от „Математическата читанка” за 4-ти клас, че за да може да се „обиколи” една фигура, тя трябва да има не повече от 2 „нечетни” възела и ако те са два, задължително почваш от единия и финишираш в другия и в случая просто трябва да се види, кои обиколки са „непозволени” заради стрелките.

14-та е задачата от ПМС 2013, дадена на сегашните осмокласници, когато са били 6-ти клас. Най-голямо число се получава при комбинация от максимално количество тройки, допълнени с двойки: 3.3.3.3.3.3.3.2 = 4 374.

15-та, де факто е задачата: да се намери броя на естествените числа от 1 до 2013, които не се делят на 2, 19 и 53. Тук е достатъчно да се знае, че 2014 = 2.19.53 и след това алгоритъмът е ясен – с диаграма на Вен или принцип за включване и изключване.

Задачата на Хитър Петър съм я виждал на няколко места и просто трябва да се изравнят контурните и вътрешните плочки (a – 2)(b – 2) = 2a + 2b – 4, което е еквивалентно на (а – 4)(b – 4) = 8.

Задачата за 7-ми клас е много по-трудна от тази за 8-ми.

Проблемът в случая е не толкова в трудността на задачите, а в това, че са безкрайно познати като „типология”.