0 Потребители и 10 Гости преглежда(т) тази тема.

Може ли някой да публикува решението на 7-ма задача за 8-ми клас?
« Последна редакция: 17.11.2014, 13:46 от nona1950 »
Корени на даденото уравнение са корените на двете уравнения:
X2-8X+3=4 и X2-8X+3=-4, или
X2-8X+7=0 и X2-8X-1=0
Произведението от корените на едно квадратно уравнение е равно на свободния член (от формулите на Виет)
Значи търсеното число е 7.(-1)=-7   отговор А.

Благодаря ви - през цялото време съм вървяла по грешен път. Опитвах се да елиминирам едно от уравненията - да докажа, че няма корени. А в задачата много простичко се е питало, колко е произведението на четирите корена. Е, най-трудно виждаме нещата, които ни са буквално пред очите. Искрено ви благодаря и много успехи!!!

Здравейте! Това е първия ми пост във този форум и не знам дали точно тук е мястото на въпросът ми. Синът ми е във втори клас и участва на състезанието за втори път. Вглеждайки се по обстойно в регламента забелязвам, че за верен отговор се дава 5 точки, за непопълнен 2 точки и за  грешно решение 0 точки. Имайки предвид, че детето е 2 клас и все пак участва с желание, става така, че получава малко точки въпреки, че се труди и мисли върху задачите. Изпратих запитване в СМБ и от там ми отговориха, че е направено с цел да не се налучква от  децата  между дадените отговори. Според мен тази система не е справедлива поне за малките деца. Ако сте на моето мнение моля  подкрепете ме да се промени това. Сами се досещате, че ако не реши нищо детето ще получи 20 точки, а друго което мисли и решава  ще получи по-малко. Не коментирам сложността на задачите, нека да са по-различни и да ги провокират да мислят, но така едва ли ще имат  стимул да се явяват на състезание и да се стремят към максимален  резултат. Очаквам и вашите мнения!
« Последна редакция: 19.11.2014, 12:46 от rosiruseva1 »

rosiruseva1, май е най-добре да няма задачи с избираем отговор, а да пишат и да решават. Защото в момента доста от децата се изхитряват и вместо да помислят как да решат задачата, те заместват отговорите. И според мен всякакви състезания с картинки, схемички и не знам си какви глупости, които дават в първи клас, а на места и във втори, въобще не трябва да ги има. Който може да чете и да мисли- да ходи на състезание, останалите - да сядат и да се учат. Не случайно първенците на картинките в малките класове после окапват на състезания с текстови задачи, защото въобще не могат да осмислят и разберат какво се търси в условието.
« Последна редакция: 19.11.2014, 14:58 от Breeze »

Обобощено класиране от СМТ на участниците постигнали над 50% от максималния резултат http://smbsofiagrad.wordpress.com/


*

Неактивен anicat

  • 4
  • 1
Крис здравей,
благодаря за класацията на четвъртокласниците за СМГ.
Интересува ме обаче възможно ли е от СМБ да са объркали при пренасянето на резултатите от различните училища в общото класиране и съответно и в класацията ти също да е грешно? Имам предвид, че резултатът на едно от децата най-напред в класацията в сайта на училището е различен от този в сайта на СМБ? И ако е така какво трябва да се направи?
 

*

KOD

Хех... а откъде да знам аз :)
Има си организатори на турнира - свържете се с тях, с училището...

*

Неактивен Neda

  • 167
Възможно е на база резултатите, изнесени на сайта на училището, детето да е направило контестация и да е била открита грешка - било в оценяването на работата, било в нанасянето на точките в протокола, качен на сайта на училището - и респ. училището да е нанесло корекцията в протокола за организаторите. В този случай е малко вероятно училището да качи и ревизирания протокол на сайта си, след като има официална класация на сайта на организаторите.

*

Неактивен siqna

  • 18
Здравейте,
Нашият ученик е решил 1-12 задача и съвсем малка част от 13 зад /донесе задачите от състезанието и на самият лист бяха неговите отговори/.
По наши сметки трябва да има поне 64 точки, но има разминаване с няколко точки.
В училището, в което се явявахме, казаха че работите на децата не са при тях, а са в инспектората, даже не знаеха че има вече резултати.
Въпросът ми е, има ли някаква възможност да проверя работата на детето и къде може да стане това?
Наистина точките не са ми толкова важни, просто искам да знам дали той е пропуснал да нанесе отговора в матрицата или е грешка при проверяващите.

Благодаря,

Предполагам, че проблема може да идва от системата на оценяване, от който по горе бях възмутена. Може да се обърнете към Съюза на математиците в България и да подкрепите моето мнение ако сте съгласни с него. Била съм първия родител, който имал подобно запитване.

Предполагам, че проблема може да идва от системата на оценяване, от който по горе бях възмутена. Може да се обърнете към Съюза на математиците в България и да подкрепите моето мнение ако сте съгласни с него. Била съм първия родител, който имал подобно запитване.
СМТ не е единственото математическо състезание с подобен начин на оценяване. Справка - " Хитър Петър" и " Черноризец Храбър".