0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Попадали сме на състезание с отметка в бланката за отговори "Не съм съгласен резултата ми да бъде публикуван", но не се сещам кое беше и коя година точно.
На " Черноризец Храбър" е така.
*

Неактивен Ina

  • 8
Липсата на резултат значително намалява полезността на състезанията.
Колкото и да е интересно дали едно дете има максимален или близък до тях брой точки, само по себе си това не е показател за нивото му, защото ниво се мери спрямо конкуренцията. Дори със себе си да се мери, спрямо предишни състезания, без конкуренцията не можеш да видиш дали задачите са с миналогодишната трудност. Сега го правим основно по струпванията, но само с личен резултат не знаеш има ли такива.

По-изненадващото е, че такова предложение идва от оргазизатор. Така сами подкопават дверието в резултатите. Ако искат да защитават, могат да искат мейл на състезател и всеки състезател да получава пълно класиране. Просто е и хрумва веднага. Кой знае колко още варианти има освен схемата на Черноризеца, ако толкова е страшно всеки да може узнае кой колко точки има.

Интересното е, че организаторът ама никак не се интересува от мнението на участващите . Няколко недоволни родители определят политиката му.
Или фактът, че България все още е сила в математиката , някому никак не се нрави, подаи което се прави всичко възможно една хубава традиция, каквато са провежданите у нас математически състезания да се развали.

*

KOD

Тъй като организаторите явно не смятат да публикуват национално класиране от Европейско Кенгуру 2015, ще видя какво мога да събера този уикенд и се надявам в понеделник да имаме класиране от ЕК 2015 за 5 - 12 клас в нашите класации.

За съжаление заради някои родители страдаме всички.В Пазарджик за последно публикуваха резултати от състезания 2010 год.и след това ги казваха само в училищата .Разбрахме,че някои деца се стресирали поради подигравките на другите деца заради постигнати ниски резултати.От тогава чакаме национални класирания за да се ориентираме какви ни са резултатите.Така и не разбрахме къде сме по резултати от олимпиадата.За кенгугото също чакахме .но изглежда ще си останем с чаканета.Дори и да направите някаква класация,за съжаление града ни няма да фигурира там.Дано другите градове не последват опита от нас ,защото накрая наистина няма да има никакви класирания.

Здравейте!

Виждам че се чудите защо зад т.н. драма с лични данни предстои да отпадне националната класация.
Аз за себе си имам отговор, даже два.
Възможно е наистина някои деца да търпят подигравки от съучениците си и в това отношение разбираемо родителите са се опитали да защитят децата си от детска нетолерантност. Тогава класирането може да включва петте или до десетте най-добри резултата за възрастова група например и всички останали деца да получат благодарност за участието си без да се посочват точните им резултати на национално ниво.
Обаче по-вероятно е причината да е съвсем друга типично по нашенски. Станах свидетел на нещо което ме кара да мисля така. Ако дете с максимален резултат от състезание е пречка на друго, което е с по-нисък резултат за участие във вид финал родителите му ако знаят резултатите и на двете деца ще могат да го защитят. Но ако не са видели резултатите на всички деца тези които лансират другото дете могат да кажат че и то е с максимален резултат и тогава това което наистина е с максималния резултат няма как да оспори даденото на другото дете предимство.
В светлината на това стигам до извода и че е напълно възможно съзнателно учител който е квестор в стая в която се състезават деца от възрастовата група на децата от неговия клас и са от конкурентен клас в същото училище предвид доверчивостта на ранната му ученическа възраст да подведе дете което вече е показало много добро представяне на други състезания и задача която носи много точки от вярна да стане напълно грешна.
Така че "личните данни" не са проблем от информативна гледна точка, а може да са проблем когато трябва да се пренареди участието на децата на следващ етап без родителите да се усетят за това и да реагират в защита на ощетените деца..

Нова, аз нещо не разбрах - какво предимство, каква защита от родители :huh:
Пък и може да съм наивна, но квестори, съзнателно да объркват едно дете, за сметка на друго, не ми се иска да вярвам.
« Последна редакция: 18.05.2015, 10:29 от llora »

*

KOD

Да си призная честно... и аз не разбрах добре идеята на Нова.
Много... Теория на конспирациите е вкарана :)

Моето дете учи в квартално училище.Случаят, който разказва Нова, май ми е познат. Общински кръг на олимпиада. Квесторите са две госпожи, които са решавали задачите и са получавали някакви отговори?, говорили са си какво ще правят следобяда, коя какво ще готви, какво се мотаят тези деца, задачите са толкова лесни, това е през цялото време. А най-интересното е, че едната е била председател на комисията по оценяване. Е, разбира се, не много високо, но достатъчно, че да пречат на децата от най-близките чинове. По принцип не го записвам на състезания в училището, където учи, но за олимпиадата няма как. А по повод, дали да се публикуват рейтинги от състезания - според мен част от самите училища не желаят. Така се вижда нивото на обучение. И това е по-голямата част. Как да привлекат ученици?

Това с квестора който обърка дете се случи на моето с прословутата задача с квадратчетата за първи клас. И го установих когато в къщи гледахме задачите и решенията. Когато детето ми показа неговото решение казах че греши и му показах вярното. Тогава то каза, че греша аз тъй като първоначално е решило задачата като мен, но когато си е предавало работата госпожата го е върнала да я довърши като попълни всички квадратчета. Упорито отказа да признае моето решение с шахматното разполагане на фигурите защото госпожата е казала че не е вярно. Едната госпожа в стаята е учителка на друг първи клас в училището. За другите квесторки не знам нищо, но не вярвам да са се объркали в решаването на задачата. Друг е въпроса, че не би трябвало да "помагат" на децата. А пък аз не се сетих че е възможна такава ситуация и да предупредя детето, че това дето го учим да слуша учителките не важи по време на състезание. Ако детето не беше поправило задачата щеше да има медал и най-добър резултат сред първокласниците в училището. На него обясних, че учителката не е математичка и се е заблудила с решението и без да иска го е подвела. Накрая ми повярва.  И аз си бях повярвала докато не стана "конспирацията" и не си преразгледах мнението за ситуацията с "поправената" вярна задача. И в двете ситуации е участвала една и съща госпожа.
"Конспирацията" е реален случай който предадох схематично без подробностите, защото засяга няколко деца и госпожи. Дете с максимален резултат беше игнорирано от отбор по решение на една госпожа за да бъде дадено предимство на дете с по-нисък резултат, което първоначално дори не беше финалист. Знаейки разликата в резултатите родителят на детето с максимален резултат отреагира ситуацията и нещата си дойдоха на мястото. Ако знаеше резултата само на своето дете, но не и на останалите деца нямаше да може да защити правото на участие на своето дете пред другото.
Когато отпадне общата класация и всеки вижда резултата само на своето дете ще има възможност недобросъвестни организатори и учители да пренареждат класираните за училища или състезания деца. Случките в първи клас са дразнещи, но в никакъв случай не и фатални, но в четвърти и седми клас едно пренареждане има може да промени детски съдби, нали така.
« Последна редакция: 18.05.2015, 13:35 от Нова »

*

Неактивен seigo6

  • 7
  • Пол: Мъж
Имайте едно на ум, че учители с ученици показали добри резултати получават бонуси. И колкото по-нависоко са тези резултати, бонусите могат да станат доста сериозни. Общо взето учителското съсловие кяри не малко за сметка на нашите (родителски) амбиции.

За да се разбере дали едно дете е получило квота за НМС следим сайта на МОН или ще се праща съобщение и до училищата? Ако някой знае, моля да сподели. И какво правим с първолаците, който са до 21 май.

Мисля че трябва да изкарат списъци с допуснатите до национален кръг.

И аз ще се радвам ако някой сподели нещо.И аз съм родител на първокласник.