0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Относно задача 9 за втори клас, мисля че чертежа не е точен и от там се получава разминаване с отговорите. Двете линии на единия триъгълник не преминават през една пресечна точка. За тези които не го виждат може да си увеличите чертежа и ще го забележите. Така че е твърде спорно кой е верния отговор. Реално това не е триъгълник, едната линия е по нагоре. Но  и другите са прави...
*

Неактивен Pi

  • 15
Относно задача 9 за втори клас, мисля че чертежа не е точен и от там се получава разминаване с отговорите. Двете линии на единия триъгълник не преминават през една пресечна точка. За тези които не го виждат може да си увеличите чертежа и ще го забележите. Така че е твърде спорно кой е верния отговор. Реално това не е триъгълник, едната линия е по нагоре. Но  и другите са прави...

Принципно може и да си права за линиите. Но ако приемем, че е така, няма как триъгълниците да са нито 11 (първоначалният отговор, който беше публикуван за правилен в Плевен), нито 12 (вторият отговор, който публикуваха).
« Последна редакция: 18.04.2015, 22:26 от Pi »

Съгласна съм, така че ощетени ще има заради некоректния чертеж.

За тези които не го виждат може да си увеличите чертежа и ще го забележите.
Децата няма как да си увеличат чертежа на състезанието. Важно е какво се вижда при разпечатани задачи. Виждат се 12 триъгълника.

Открихме и другото решение .Да отговора е 24 и 30.Раздели квадрата на два правоъгълника , по два начина.
Във вкъщи разбира се .Ех , как да не го яд човек , че може детето да ги решава ,
но на състезанието е бързал.
Миналата година беше на 2 място , само 2 точки по малко от максималните .


Така излиза, че отговор А е подвеждащ. Децата, които са намерили 24 за отговор и не са заподозряли, че може това да е половината отговор, сами са си отрязали 9 точки.
Решението в Плевен да дадат 2 точки за отговор А също е странно. Така в Русе децата са с две точки ощетени заради различен стандарт.

Съгласна съм, така че ощетени ще има заради некоректния чертеж.

На малкия чертеж за единия триъгълник, който е вътрешен се вижда ясно , че двете линии не се срещат. Това с увеличението го казах за тези които не го забелязват.

Дидева, извинявай, отговора ми беше към теб, не се справям с цитатите. Не споря, само казвам че наистина не се засичат и децата, които са го забелязали също ще са ощетени. Не казах че не са 12, или че са 11 или че са 10, казах просто че е спорно кое е вярно.

*

Неактивен onconick

  • 4
  • Пол: Мъж
Току що видяхме,че на задача номер 13 за четвърти клас за отговор а/ 24 се дават 2 т. Синът ми е открил и двете решения 24 и 30, но тъй като в регламента на състезанието е посочено, че е възможен само един отговор, не е посмял да напише и двата и е записал само 30. Мисля, че не е правилно за единия посочен верен отговор- 24, да се дават 2 т., а за другия- 30: не. Регламента на състезанието заблуждава децата, че не може да има два възможни отговора.

*

Неактивен onconick

  • 4
  • Пол: Мъж
Направо съм шокиран как е възможно на такова важно състезание да не може да се измислят 15 задачи с ясен и категоричен отговор, който да не противоречи на регламента, а именно- че е възможен само един отговор. Мисля, че не е редно на национално състезание да се правят такива "експерименти", тъй като разсъжденията на едно дете вече излизат извън рамките на чистите му знания по математика. Става дума за задача 13 за 4-ти клас.

Принципно може и да си права за линиите. Но ако приемем, че е така, няма как триъгълниците да са нито 11 (първоначалният отговор, който беше публикуван за правилен в Плевен), нито 12 (вторият отговор, който публикуваха).

На разпечатания вариант тъй като линиите не се срещат на вътрешния триъгълник се виждат 11, по логика би трябвало да са 12, а тъй като линията минава реално малко нагоре / неточност на чертежа/ са 10. И трите отговора са верни. Зависи кое дете какво е забелязало! Пак казвам не споря. Само констатирам че когато има нещо неточно винаги има ощетени.

*

KOD

Направо съм шокиран как е възможно на такова важно състезание да не може да се измислят 15 задачи с ясен и категоричен отговор, който да не противоречи на регламента, а именно- че е възможен само един отговор. Мисля, че не е редно на национално състезание да се правят такива "експерименти", тъй като разсъжденията на едно дете вече излизат извън рамките на чистите му знания по математика. Става дума за задача 13 за 4-ти клас.

С времето ще престанете да се шокирате и ще проумеете, че това е всичко друго, но не и важно състезание.
Задачи понякога не могат да се доизмислят и за Пролетни Математически Състезания например, тук за ВМС сте се запритеснявали...
Това състезание е просто едно приятно забавление.
Масовите състезания няма как да са важни.

Крис, не е даже до шокирането. Децата, които са получили 24 и отговорът им не е оценен като правилен (но пък абсурдно обявен като възможно правилен) могат да загубят доверие в институцията-организатор. Ако обективното оценяване е подложено на съмнение, то интересът към състезанието ще спадне поради недобро реноме.

Прогноза, в която никой не печели.

Според мен правилното решение е комисиите да следват условието, което сами са задали:
- има само един верен отговор;
- оценяваме го с 9 точки (не 1, 2, 4 или друго: посочете точно колко ви е хрумнало днес);
- тук попаднахме в ситуация, от която можем само да се подобрим, затова си спазваме думата и всички с посочен отговор 24 или 30 са успели.
« Последна редакция: 19.04.2015, 00:40 от Lemonade Joe »

Току що видяхме,че на задача номер 13 за четвърти клас за отговор а/ 24 се дават 2 т. Синът ми е открил и двете решения 24 и 30, но тъй като в регламента на състезанието е посочено, че е възможен само един отговор, не е посмял да напише и двата и е записал само 30. Мисля, че не е правилно за единия посочен верен отговор- 24, да се дават 2 т., а за другия- 30: не. Регламента на състезанието заблуждава децата, че не може да има два възможни отговора.
Под един възможен отговор се има предвид, че отговорът може да е само А  Б   В или Г, а не, че отговорът трябва да съдържа само едно число (стойност и т. н.)
Но за втората част съм съгласна. След като има само един възможен отговор и той е Г, не е редно да се присъждат частични точки за А, както и не би било редно да се присъждат частични точки за Г - 30.
Единственият верен отговор е Г - 24 или 30 и само той трябва да бъде точкуван.

С времето ще престанете да се шокирате и ще проумеете, че това е всичко друго, но не и важно състезание.
Задачи понякога не могат да се доизмислят и за Пролетни Математически Състезания например, тук за ВМС сте се запритеснявали...
Това състезание е просто едно приятно забавление.
Масовите състезания няма как да са важни.
Ама такси за участие не пропускат да взимат, нали? Около 300 деца само от столичното 119СОУ по 8 лева...за толкова пари можеше да се постараят малко повече. За някои може и да е забавление, а за някои бизнес.