0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен ghpaskaleva

  • 4
  • Пол: Жена
"Никъде в условието не.пише. че АВСD е разрязан на два правоъгълника с РАЗЛИЧНИ периметри. Това, че е даден периметърът на АВКМ, не изключва възможността КСDM да има същия периметър."

-По същата логика никъде не пише и , че е разрязан на два правоъгълника с ЕДНАКВИ периметри...трябва ли в този случай да приемем че 24 е ГРЕШЕН ОТГОВОР :)
« Последна редакция: 19.04.2015, 22:23 от ghpaskaleva »
По същата логика никъде не пише и , че е разрязан на два правоъгълника с ЕДНАКВИ параметри...трябва ли в този случай да приемем че 24 е ГРЕШЕН ОТГОВОР :)
Не разбира се. Липсата на уточнение предполага да се разгледат всички възможни случаи. Както с еднакви, така и с различни периметри на новополучените правоъгълници.

*

Неактивен R.

  • 30
Извинявайте, че задавам въпроса извън дискусията за задачите и резултатите от състезанието, но се оказах в странна ситуация и не мога да реша как е правилно да я обясня пред детето.......
Попаднах в подобна ситуация на Коледното - с първокласничка. Задачата беше с някакви елхички на теглилка - абсолютно елементарна, но поправен верния отговор с грешен, след "помощ" от квестора. Обясних, че най-вероятно не е разбрала обяснението на Госпожата. Аз наистина така мислех, макар че не можех да проумея защо изобщо се налага помощ и обяснение на състезание. Ама си казах - айде, малки са, тепърва се явяват, да не им убият ентусиазма....И понеже са си свикнали на изказа на техните учители, не са я разбрали жената....Не съм съгласна, но търсих обяснение на нещата. После посъбрах факти и вече не съм убедена в първоначалното си мнение. Нейсе...:)
Не мисля, че на 7-8 години трябва да им казваме в прав текст нещата. Първо, че са като попивателни и това може да ги обърка в бъдеще, дори и да сме прави и второ - не се знае, дали нашите подозрения са обективни. Има време.
P.S. Само не ми казвай, че се е явявало детето в Бургас, в "Братя Миладинови"..:)

Относно правилото за наиченуване на фигури. Преди 2 години , когато сегашните осмокласници бяфа 6 клас на областния кръг на олимпиадата по математика дадоха задача, в която се търсеха координатите на ромб, образуван от 3 дадени точки и една не дадена.- тоест координатите на точката, която не е дадена. Впоследствие се стигна да 2 решения при едното от които точките бяха ABCD но при другото бяха разбъркани, както във вашия случай. Оказа се , че правилното решение съдържа и двата отговора , тоест ромба ABCD и ромба ACBD.Следоватно и двете решения са вярни. Същата година на Академик Кирил Попов също имаше подобна задача, в която пак двата отговора се приеха за верни. =>  Няма значение дали са подредеви  ABCD ACDB ACBDи тн. Важното е да отговарят на условието.

P.S. Само не ми казвай, че се е явявало детето в Бургас, в "Братя Миладинови"..:)

Ами като питаш да ти кажа, че мястото е същото.

Странно е, че се случва за втори път.
Как е възможно учител да сгреши задача за първи клас при положение, че са лесни за възрастен човек и разполага с отговорите.
Или в другия случай как е възможно съзнателно да подведе дете в първи клас и защо.

Ти как обясни на детето, че учителката е сгрешила и верният отговор е друг.
Синът ми не ми вярва и не иска да приеме че аз му казвам вярното решение, а не учителката.
Съгласна съм, че не трябва да се казват нещата в прав текст и затова се опитах да смегча изтърваната от баща му реплика, но съвсем се оплетох, когато се оказа че не детето е търсило помощ за въпросната задача, а учителката по собствена инициатива го е върнала да си "допише" задачата. Как би хрумнало на 7-8 годишно дете да игнорира думите на учител, още повече непознат за него.
Споделеното от теб направо ме стъписа.
« Последна редакция: 20.04.2015, 01:24 от Нова »

*

Неактивен R.

  • 30
P.S. Само не ми казвай, че се е явявало детето в Бургас, в "Братя Миладинови"..:)

Ами като питаш да ти кажа, че мястото е същото.
Ами още едно доказателство. Аз твърдо догодина няма да я пускам на състезанията в "Братя Миладинови" - Бургас. Много факти се събраха. Няма лошо да дам не 9, а 90 лв., но да получа реална преценка за способностите на детето си. Не, че в 1-ви клас може да има категорични математически такива, принципен е въпроса - то важи за всички възрастови групи за явяванията в това училище. Хубаво ще е, ако и други от Бургас го прочетат това и да ги бойкотират. Аз и преди от племенницата ми имах тия впечатления, но не бяха преки. Това не е от полза за децата ни. Учителския морал няма да коментирам /само за случая морала, имам предвид/. Принципен е въпроса, дъщеря ми е с високи резултати, да не се приема като недоволстване.

Ами още едно доказателство. Аз твърдо догодина няма да я пускам на състезанията в "Братя Миладинови" - Бургас. Много факти се събраха. Няма лошо да дам не 9, а 90 лв., но да получа реална преценка за способностите на детето си. Не, че в 1-ви клас може да има категорични математически такива, принципен е въпроса - то важи за всички възрастови групи за явяванията в това училище. Хубаво ще е, ако и други от Бургас го прочетат това и да ги бойкотират. Аз и преди от племенницата ми имах тия впечатления, но не бяха преки. Това не е от полза за децата ни. Учителския морал няма да коментирам /само за случая морала, имам предвид/. Принципен е въпроса, дъщеря ми е с високи резултати, да не се приема като недоволстване.

Аз съм чувала и то от вътрешен човек , че на техните деца ако не са сигурни в резултата да не подчертават нишо и после при проверка им закръглят верния отговор.

*

Неактивен 450

  • 26
Добре де, аз като страничен човек да попитам. За какъв дявол е това за детето? Нали го пращам да учи. Какво ще научи, като някой закръгля отговорите вместо нея. Ума ми не го побира. Че и в първи клас, да кажеш нещо за кандидатстване да става дума, ама тук изобщо не разбирам смисъла.

За 7 години в Братя Миладинови и почти непропуснато Коледно или Великдинско нито един път не са ни казали остовете това, което не можете да решите, ние ще ви го заградим. Не знам какви са източниците ви но не е приятно да хвърляте обвинения върху училището. Ние се паднахме на много свестни учители.

За 7 години в Братя Миладинови и почти непропуснато Коледно или Великдинско нито един път не са ни казали остовете това, което не можете да решите, ние ще ви го заградим. Не знам какви са източниците ви но не е приятно да хвърляте обвинения върху училището. Ние се паднахме на много свестни учители.

E то няма да ви го кажат гласно, а то не е и за признаване такова деяние. Никой не казва, че учителите са несвестни, всеки държи на неговите си ученици, което няма нищо лошо.

Здравейте, мили родители и други участници във форума. Прочитайки последните мнения, стигам до извода, че липсва какъвто и да е контрол от страна на СМБ и МОН по отношение на училищата - организатори на ВМС и КМС. Факт е, че в доста градове се случва описаното по - горе и че много квестори и проверяващи са пряко заинтересувани от резултатите, реализирани от децата - състезатели в същата класна стая. Виновни и понесли отговорност обаче няма до момента...   

"всеки държи на неговите си ученици, което няма нищо лошо"
О.К. Къде остава обаче честното състезание? Като държат на учениците си - да ги научат, а не да манипулират /меко казано/ резултатите им или да подвеждат децата в залата относно регламента на конкретното състезание.     

Резултати от ВМС 2015 област Велико Търново :http://ouslaveikov.weebly.com/2015/previous/3

В продължение на написаното по - горе е редно да споделя какво се е случило в стая 107 на 125 - то СОУ - София. Относно задачите на първокласниците им е било казано да не решават първа задача, а на шеста задача са им казали, че така трябва да сложат знаците, че да се получи най-малкото число от така написаните,т.е. 3, което няма как да стане, още повече, че трябва да се получи 1 като отговор.