0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Re: Математика без Граници 2014 - 2015 г.
« Отговор #42 -: 24.04.2015, 19:24 »
Днес малчо си получи медала. Наистина е хубав, грамотата също. И е много щастлив.

*

Неактивен kemi

  • 37
Re: Математика без Граници 2014 - 2015 г.
« Отговор #43 -: 12.05.2015, 14:39 »
Някой знае ли кои състезатели получават "wild card"?

Re: Математика без Граници 2014 - 2015 г.
« Отговор #44 -: 1.07.2015, 14:57 »
Здравейте!

Реших да споделя впечатленията си от финала на МБГ - индивидуален кръг като за начало.
В сравнение с впечатленията ми от предишните кръгове, че се използват едни и същи задачи с лека козметика в числата или обръщане на дадено и търси се, тази година имаше по-голямо разнообразие в предложените за нашата възрастова група задача - децата излязоха с тестовете, а са предали само бланките.
Организацията обаче не е достатъчно добра. След като не е за пръв път очаквах нещата да са по-добре обмислени в интерес на децата и българчета и чужденчета. Първоначално ни беше казано от организаторите по училища, че ние ще водим децата до стаите в които са разпределени. Без на откриването предварително да обявят промяна в тази част от реда за провеждане на състезанието на входната врата рускоговорящи мъже и жени с азиатски черти спряха родителите и децата бяха неприятно изненадани да бъдат поети от хора не говорещи родния им език. Изведнъж се оказа, че в непознато за тях училище сред хора изглеждащи и говорещи различно трябва сами да си намерят стаите. Може би е имало хора които трябва да ги водят по стаите, но явно не бяха достатъчно за да обгрижат всяко едно от влизащите деца. За по-големите деца не знам до колко това ги е притеснило, но за моя първокласник ситуацията се оказа шок и влезе в сградата разплакан. Нямам представа дали това не е повлияло на решението му да излезе по-бързо за сметка на последната задача, която даже и не прочел, а на две други задачи налучкал отговор без да ги решава изобщо, за да не се забави с тях. Тези задачи по принцип не биха го затруднили, защото е решавал успешно тестовете за втори клас с по-сложни задачи, но основно е бързал да излезе.
Не беше минал и половин час и цъфна ухилен до ушите с подаръци - тениска, шапка, химикал, значка и плакат и чак в къщи осъзна, че бързането да при мен е било за сметка на успешното му представяне и сам се е лишил от шанса да спечели награда. Като видя колко са лесни трите задачи, които не е решил осъзна, че е можел да има златен медал и купа, ако не беше бързал да излезе пръв от стаята си, а сега няма шанс да получи награда и се разплака.
Добре, че има толкова канали с тъпи детски филмчета и сега подскача имитирайки бойците и е готов да се бори за награда в отборното състезание  :).
От друга страна негово приятелче излезе накрая и впоследствие се разбра, че детето е трябвало да чака на опашка, за да си предаде работата, а други деца са го пререждали, а квесторите не са взели отношение да организират излизането на децата. Нали за това са там? Не е ли тяхна задачата да не допускат такова отношение между децата.
Иначена входа момичета в национални носии посрещаха руските групи с питка и мед, но минавайки покрай тях не предложиха на никое от нашите деца да се почерпят. Казахме на децата, че ако искат могат да си поискат /предполагам че нямаше да им откажат/, но те се дръпнаха. Явно усетиха разликата между това да ги почерпят и сами да отидат да си поискат. Не ми се струва редно на тази възраст, на такова меропрпиятие да виждат различно отношение, пък било то и за нещо толкова дребно.
Имаше и големи табели със знамената на страните участнички, но под българската деца не видях. Освен детето което я държеше. Може би табелите е трябвало да показват от кои ктрани има участници, но ми се струва, че без самите участници това е малко смешно.
И още нещо. Както повечето училища в България и това е до улица. Докато траеше откриването движението по улицата беше спряно. Когато трябваше децата да влязат в сградата колите вече бяха в движение, а при излизането на децата тези от тях които не изчакаха родителите да влязат в двора да ги посрещнат буквално се движеха между колите. Вярно че скоростта им не беше висока, но според мен когато има събития с толкова много деца, независимо от възрастта им организиращата община има ангажимент да осигури безопасността им като затвори мястото пред училището за движение през целия период на провеждане на състезанието. Става въпрос за около 3 часа сутринта и около 2 часа след обяд.
Предстои отборното състезание, което за мен е по-интересно защото учи децата на работа в екип и колективна отговорност един към друг и при успех да споделят постигнатите резултати и награди. Ще споделя впечатления и от този кръг, защото от миналата година не намерих споделени такива и ми беше много трудно да обясня на детето какво точно ще правят и как ще се случат нещата в този кръг. Важно е децата да са наясно какво им предстои, за да са спокойни и да се чувстват комфортно. Особено по-малките.
И още нещо научих, което може да помогне на други родители. Оказа се, че има опция в отбор да участват деца, които не са класирани за индивидуално участие. И ако има незаети бройки в съответната възрастова група при желание може ден два преди състезанието да платят таксата и да се включат и в индивидуалното състезание.
Чух учител да коментира, че тази година има два пъти повече участници което означава, че състезанието започва да се популяризира. Не знам дали ще се развие до състезание от ранга но ЕК, но за децата си е емоциа възможност да изградят у себе си навици да надграждат вече постигнати знания и умения, да са спокойни и уверени в себе си при полагането на важни изпити за в бъдеще.

Успех на всички деца /националист съм и се надявам българчетата да се представят най-успешно/!

Надявам се тази информация да е полезна за родителите, които се чудят що е то МБГ.

Re: Математика без Граници 2014 - 2015 г.
« Отговор #45 -: 1.07.2015, 21:32 »
След отборното състезание осъзнах защо все пак децата с потенциал за в бъдеще да се развиват в областта на математиката е хубаво да започнат да участват в различни формати състезания още от първи клас. До важния четвърти клас ще имат 3г. да осъзнаят какво значи да се състезават по зададен регламент. Сега не могат да разберат разликата между решаване на задачи и отчитането на времето за което са ги решили и бързането да излязат едни от първите, независимо какво са направили с решаването на задачите. Всички съвети да четат условията да ги обсъдят и когато са сигурни в решението да посочат отговори и да ги проверят бяха пренебрегнати за да отбележат рекорд по бързо излизане и това ги изпълни с гордост. А как са решили задачите не ги интересуваше особено. Така са разбрали фактора време в това състезание. После играха всички заедно и бяха много щастливи и забравиха по какъв повод се събраха в Несебър. Когато излязат резултатите и видят, че този път няма да има медали и че сами са се прецакали като не са чули какво им обясняваме ще имат възможност чрез опита си да се поучат и следващия път да подходат по-сериозно. Хубаво е, че никое от тях не е разочаровано и бяха много щастливи от последвалите игри и разходка. Вече мислят за игрите утре и са забравили за МБГ. За мен лично големият успех е, че си станаха приятелчета и сега имат планове да се забавляват заедно и за в бъдеще.
Оставам на мнението, което не е само мое, че организацията не беше на добро ниво. Дано организаторите на формата предложат по-добър вариант през следващите години.

Re: Математика без Граници 2014 - 2015 г.
« Отговор #46 -: 1.07.2015, 22:56 »
Още ли няма класиране?

*

KOD

Re: Математика без Граници 2014 - 2015 г.
« Отговор #47 -: 1.11.2015, 15:14 »
Тема за Математика без Граници 2015 / 2016 година:

http://forum.alekdimitrov.com/index.php/topic,59621.0.html