0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен bobka

  • 25

Свалиха ги. Явно ще променят отговора на задача 14, който се оказа спорен, когато коментирахме с деца и родители.

Относно 14 задача, отговорът на моето дете съвпада с публикуваните в първата страница на форума. Възможно ли е друга задача да е спорна?
Относно 14 задача, отговорът на моето дете съвпада с публикуваните в първата страница на форума. Възможно ли е друга задача да е спорна?
Не е друга. Оправиха го вече - отговорът е Д.

*

Неактивен smartguymam1

  • 5
  • Пол: Жена
Според мен отговорът на 12 зад. за 9-10 клас не е Г, както е в официалните отговори, а е В. Някой друг смята ли така?

Колко са целите числа m, за които числото М = (m^2 + m + 4) / m^2 + 1 също е цяло число?

отговор В - 4, Г-5.

*

Неактивен smartguymam1

  • 5
  • Пол: Жена
Коригирам се, видях грешката си, отговорът е В.




*

MrD

Предварителни резултати от Габрово:  http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2015/10/CH-2015-Gabrovo-res.htm 

Предварителни резултати от Габрово:  http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2015/10/CH-2015-Gabrovo-res.htm
прави ми впечатление, че резултатите в градовете, показани тук досега, поне за втори клас, не са високи.

прави ми впечатление, че резултатите в градовете, показани тук досега, поне за втори клас, не са високи.

Това тенденция ли е? Питам, понеже не знам много за това състезание и се явихме за първи път тази година. Има ли обичайно в София по-високи резултати, има ли въобще достиган максималния брой точки, или това състезание затруднява учениците? Дане би малко деца да се явяват и затова да е така? Моля, ако някой знае повече, да разкаже.

*

Неактивен Finlandeca

  • 1
  • Пол: Мъж
Дъщеря ми е ученичка в трети клас и последните две години участва в математически състезания. За съжаление обаче, неприятните емоции свързани с тези инициативи, постепенно взеха връх - факт, който няма как да не постави редица въпроси пред мен. Шумното похапване на банички от квесторите, коментарите на задачи с тяхно участие и вдигането на шум в залите - всичко това по време на състезание, неясните условия на задачите (писани сякаш от ловки юристи), закъснялата покана за участие в национален кръг(това направи невъзможно участието ни в него) се приемаха като неприятно стечение на обстоятелствата. Това което се случи на последното състезание обаче, надмина и най-лошите ми очаквания - смяна на мястото на провеждане на състезанието в последния момент , групиране по сто деца в стая , извикани един час по-рано и задържани в стаите, с мотива да бъдат подготвени за състезанието. Второкласници, смесени с останалите участници, на които изпитното време е 60 мин., неудобни и дълги банки, при които за да излезе едно трябва да станат десет деца. Недоумение събуди и формулирането на 16-та задача за 3-4 клас, която е зададена изключително некоретно. За да се оцени умението на състезателите да пресметнат броя (в слчая и общото време) на интевалите между дадени събития, могат да бъдат дадени безброй по-ясни , а защо не и с по-сложни логически връзки , задачи. 

Защо на всяко следващо състезание проблемите не се отстраняват, а се задълбочават? Организационно или творческо безсилие е обзело нашите математически светила? Случайност или тенденция е допускането на принципни и технически грешки при съставянето на учебници и организирането на състезания по математика? Къде е през цялото това време МОН? Нали Националните състезания се организират от въпросното Министерство на базата на резултатите от съответните състезания. Имат ли нещо общо членовете на органите, които трябва да контролират, с тези, които пишат и организират?
   Когато на сложни въпроси, отговорите са кратки и ясни, обисновенно ситуацията не е “розова“. Така е и в случая. Нещата стават ясни за всички, когато прочетем последната страница на бланката със задачи от “XXIV турнир Черноризец Храбър“. Там организаторите усложливо ни предоставят възможността да запишем децата си на семинари, в които : “Екипът на турнира Черноризец Храбър осъществява научно-методическо ръководтво на съпътстващото обучение през 2016 г. за ученици, завършили четвърти клас“.

 Лоши учебници, изнервяща организация и все по-неясни, объкани ,и тежки математически задачи - предпоставка за ниски турнирни резултати. Ако слчайно някой не е доволен от резултата на детето си - да заповяда на семинар. В случай, че нещата не се получат и там, се препоръчва и специален курс. Ако все пак ученика не достигне нужните математически висоти, индивидуалните уроци може и да доведат до необходимите резултати. Даже и да не стане така обаче, няма как всички да са губещи.

     ЧЕСТИТО НА ПЕЧЕЛИВШИТЕ!!!

Моля, не пускай 3 поредни мнения, а редактирай първото и го допълвай с това, което искаш да добавиш ако то е последно в темата.
Крис
« Последна редакция: 1.11.2015, 18:46 от КрИс »

*

Неактивен R.

  • 30
На мен ми харесаха задачите /2 клас/. Интересни, разбираеми, но не така лесни. Нормално е да няма максимални резултати, задачите са доста по-различни, като формулировка, от тези, които решаваха по състезанията в първи клас. Аз съм доволна и от задачите, и от организацията в Бургас. Единствено имам резерви към оценяването, а именно 3-те точки за нерешена задача, 0 за сгрешена. За малките не е съвсем удачен този вариант. Трудно може да им се обясни как да преценят риска.

Имате ли задачите за 3-4 клас. Не ги намирам никъде.

Двадесет и четвърти турнир „Черноризец Храбър” състезателна тема за 3-4 клас
http://dox.bg/files/dw?a=caca114cb8
« Последна редакция: 1.11.2015, 14:29 от george.gig »