0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Двадесет и четвърти турнир „Черноризец Храбър” състезателна тема за 3-4 клас
http://dox.bg/files/dw?a=779cbd7d2e

Ехааа, благодаря много.
А да имате състезателните теми и за други класове - ще са от полза в бъдеще при подготовка за състезанието?
 :2guns: :2guns:Споделям напълно мнението на Finlandeca и благодаря на КрИс, че не го изтри. Майка съм на дете от 4 - ти клас. Завършила съм мат. гимназия с отличие и съм що - годе "ловък" юрист по съвременните български представи. От състезателната тема за 3 - 4 клас успях да реша 18 задачи, от които ЦЕЛИ 11 /единадесет/ - вярно. Не скрих от детето си, че моят резултат е 83 т., а неговия - 79 т. На 16 - та задача и двамата се провалихме, но здраве да е... Ще има и други състезания, на които ще имаме шанса да се провалим с гръм и трясък. Не защото сме глупави или не полагаме усилия да вденем "що е то състезателна математика" в съвременна България, а защото т.нар. "състезателна математика" е превърната в бизнес. КрИс, имаш пълното право да изтриеш това мнение от форума, но не можеш да го изтриеш от съзнанието на хиляди български майки и бащи, които не успяваме да намерим "работещата формула" за подготовка на нашите деца за състезания.       

*

KOD

Не виждам защо трябва нещо да се трие, стига да има връзка с темата.
Изказаните мнения са вашите виждания за състезанията, в частност ЧХ.
За мен, те са погрешни и наивни, вярвам, че когато математиците ви пораснат ще гледате по различен начин на състезанията.
Но това не отменя правото ви да споделите вашата гледна точка разбира се, откъде накъде ще се трие...
А търсенето на работеща формула... елементарна е - математическа гимназия. Такава няма за малки деца, затова и има толкова объркани родители с математичета до 4 клас. После нещата си идват на мястото :)

Все пак, добре би било да се придържаме към състезанието, а да не залитаме в родителска философия :)

Досега имаме задачи за 2, 3-4 и 7-8 клас.
Някой може ли да помогне с липсващите теми?
« Последна редакция: 1.11.2015, 18:50 от КрИс »


Защо в класирането от Шумен има отрицателни резултати? Да не би в Шумен да се отнемали точки за грешен отговор?

*

KOD

Има единствен резултат -1 точка, която най-вероятно се връчва на преписвалите.
По-скоро въпросът е защо в другите градове няма :)

Има единствен резултат -1 точка, която най-вероятно се връчва на преписвалите.
По-скоро въпросът е защо в другите градове няма :)
Сега погледнах. Изобщо не е само един такъв резултат. В малките класове особено има доста.  :shocked:

*

KOD

Единствен като стойност Ирина, а не един съм написал...
Няма резултати -2, -5, а единствено -1.
Логично е в малките класове да има повече.
« Последна редакция: 1.11.2015, 23:50 от КрИс »

Единствен като стойност Ирина, а не един съм написал...
Няма резултати -2, -5, а единствено -1.
Логично е в малките класове да има повече.
Не съм те разбрала, ама споменаването на преписване не ме наведе на мисълта да е масово.
Наистина е странно.

Когато оставих моя второкласник в залата пред вратата се заприказвах с майката на дете на същата възраст. При вече започнало състезание квесторката /беше само една/ излезе и слезе надолу по стълбите. После от детето разбрах, че е ходила да търси задачите на второкласниците, но другите вече са имали задачи и в нейно отсъствие вместо да решават са били много шумни. В залата трябваше да има деца от 2кл. до 10 кл. Не мога да твърдя преписвали ли са, но вероятно е имало колективно решаване следствие от не съвсем добрата организация. В такава ситуация може ли да се хване преписване - ами не, може ли да се обвиняват децата ако са коментирали задачите - пак не, защото са деца от една страна и защото какво да се лъжем сега живота като цзло не ги учи на честност за съжаление. Трябва ли да бъдат наказани. По принцип да, но не и в ситуация в която някой им е предоставил възможност за нечестна игра и са се изкушили да се възползват. Малките дано не са попили този модел и да успеем да ги научим на по-добра самодисциплина.

Що се отнася до школите не приемам за сериозно мнението, че състезанията са за децата посещаващи школи, а тези чиито родители или нямат средства за школи или не смятат за необходимо до определена възраст да се включват децата в тази форма на допълнително обучение /или и двете/ нямат място там. Не са излезли резултатите на МБГ, но на ЧХ разликата между децата посещавали месец и половина школа и тези които са се готвили с тестове от предишни години един ден преди състезанието превърната от точки в решени вярно задачи е най-много две решени задачи повече и съответните непопълнени отговори носещи 3т. За мен тези две задачи или еквивалента им от непопълнени отговори не показват разлика в нивото на възможностите на децата и съответно не показват кой следва да се явява и и кой не на състезание по математика.

*

KOD

Резултати ЧХ 2015 - Плевен - в 1-вия пост на темата

*

Неактивен Viliiii

  • 10
  • Пол: Жена
Здравейте може ли някой да ми каже как се получи отговор Г на 16 задача в темата за 3-4 клас. Аз получавам 100, а отговора е 120. Предварително благодаря.

Здравейте може ли някой да ми каже как се получи отговор Г на 16 задача в темата за 3-4 клас. Аз получавам 100, а отговора е 120. Предварително благодаря.
Няколко мнения по-назад....
Между пет кряскания има 4 интервала. 20:4= 5 секунди е продължителността на всеки от тях.
Между 25 кряскания има 24 интервала. 24.5=120 секунди

*

Неактивен Viliiii

  • 10
  • Пол: Жена
Благодаря за разяснението. Но мнението ми е, че условието така е зададено, че едно дете 3 или 4 клас едва ли би се сетило за тези интервали. Лично мое мнение, че некоректно зададена задача имайки в предвид възрастта на децата.