Добавени събития

  • Математическо Състезание ХИТЪР ПЕТЪР 2015: 10.10.2015

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Тази година надпреварата ще се проведе на 10 октомври от 11 часа в 4 града.

Математическото състезание за ученици от 3 до 8 клас „Хитър Петър“ ще се проведе на 10 октомври от 11 часа в Габрово, София, Варна и Бургас.

Как да се запишете за София:
Записване в стая 402 на 125 СОУ „Боян Пенев“, ж.к. Младост 1, до бл.43.
Ако се запишете до 6 октомври, трябва да платите такса от 8 лева.
При записване от 7 до 9 октомври плащате такса от 10 лева.
Можете да се запишете за участие и в самия ден на състезанието - 10 октомври. В този случай ще платите 12 лева за участие.


Информация за Хитър Петър:
Състезанието е за ученици от 3 до 8 клас.
Продължителност:
60 минути – за трети и четвърти клас;
90 минути – за останалите класове.
Състезателната тема включва 15 тестови задачи и една специална задача, наречена
„Задача на Хитър Петър“. Темите за съответния клас ще включват в основни линии
училищния материал по математика от предишния клас. От предложените 5 отговора на
тестовите задачи точно един е верен. За верен отговор на задачи 1-5 се дават по 2 точки,
на задачи 6-10 се дават по 4 точки и на задачи 11-15 се дават по 6 точки. За непосочен
отговор се дават нула точки, а за грешен отговор се отнема 1 точка. Задачата на Хитър
Петър се оценява с 20 точки. Темите за 3-ти и 4-ти клас ще включват само 15 тестови
задачи. Не се разрешава използване на калкулатори. Сканирани копия на работите не
се изпращат.


Информация, новини, задачи и решения от Хитър Петър


Официални резултати:
3 клас
4 клас
5 клас
6 клас
7 клас
8 клас

 Дипломите и медалите на първенците ще бъдат получени в 125 СОУ до
края на месец ноември.


Задачи и отговори от математически турнир Хитър Петър 2015
« Последна редакция: 28.04.2016, 13:02 от КрИс »
Не сме от София, възможно ли е предварително да се запишем за състезание там? Как да подам заявление и да платя таксата?

*

KOD

Предвид, че има официална възможност за плащане в деня на състезанието, въпреки по-високата такса, най-удачно ще е да избегнеш предварителните занимания и да отидете малко по-рано на 10-ти и да оправите записването на място.

Благодаря. По-високата такса не е страшна, притеснявам се да не ходим до там и да не може да влезе.

В Пловдив ще се проведе ли?

*

MrD

След края на състезанието организаторите са изнесли отговорите на входа на ПМГ Габрово. Моят човек ги е снимал с телефона си.

MrD, можете ли да ги качите?

*

Неактивен Al

  • 3
Организацията в 125-то училище, София, както винаги, НЕ беше на ниво. Списъците с разпределението на децата бяха сложени на най-скиршното място, в кьошето, и на дъжда, така че се образува тълпа. Много деца закъсняха защото не успяха да се доберат до списъците и да видят къде са разпределени.

Снимах отговорите, но не знам как да ги кача.

Снимах отговорите, но не знам как да ги кача.
Когато пишеш отговор, под полето за писане се появява " Прикачени файлове и допълнителни опции". Кликни върху него.
Отваря се опция : Прикачи.
Кликни върху choose File и избери файла ,който искаш да качиш.

Друг вариант е да качиш снимките в някой сайт и да дадеш линк към него.

Мисля, че направих нещо

*

KOD

Светла, благодаря

Някакви мнения и отзиви за темата за 8клас като сложност?

*

KOD

Ами... трудно мога да кажа - при нас акцентите тази година са английски, немски и евентуално информатика, така че може би изпускаме влака с топ постиженията в математика.
Според постигнатото от детето - трудна задача на Хитър Петър - 0 точки, лесна тема - 14 от 15 задачи, като грешката на 11-та задача е тъпа и не би следвало да се допусне.

Според мен - резултати от 65-68 точки ще са топ постиженията, но може и да бъркам

*

KOD

ПП - Ако някой се интересува от задачите за 8 клас - прикачам ги към поста

На 11-та задача отгговорът е дгрешен - верният е Г - 12.

За 3 клас мисля, че времето е мн.малко. Задачите изискват мислене и вникване.

Някой може ли да ми обясни защо на 6-та на 6 клас отговорът е А) 6040. Условието е следното:
Петя написала в празните клетки на таблицата числа по такъв начин, че сборът на числата във всеки три последователни клетки да е 2015. Колко е сборът на числата, написани от Петя?
Таблицата представлява един ред с 10 клетки, като в най-лявата е написано числото 2, а в третата отдясно наляво - 5.

« Последна редакция: 10.10.2015, 19:06 от Дидева »

Задачи и отговори

Някой може ли да ми обясни защо на 6-та на 6 клас отговорът е А) 6040
Аз го изкарах 6047, но математиката не е най-силната ми страна.

И аз смятам, че е 6047.

*

Неактивен Neda

  • 167
2 и 5 не са написани от Петя. Тя е писала само в празните клетки.

2 и 5 не са написани от Петя. Тя е писала само в празните клетки.
Абсолютно вярно, ама кой да чете условието внимателно. :)))

Абсолютно вярно, ама кой да чете условието внимателно. :)))
Доста хитро са ги надхитрили тук.
И моят спореше за нея допреди малко.

*

Неактивен Neda

  • 167
Школата по БЕЛ е неизбежна, особено в частта четене с разбиране :))

Школата по БЕЛ е неизбежна, особено в частта четене с разбиране :))
Май и по математика ще се ходи.
 :rolleyes:

Πaĸ я глeдaм тaзи 6-тa зaдaчa зa 6-ти ĸлac и ce чyдя дaли нaиcтинa e фopмyлиpaнa пpaвилнo:
httр://www.ѕmb-gаbrоvо.соm/wр-соntеnt/uрlоаdѕ/2015/10/НР_2015_6_5.рdf
6. Πeтя нaпиcaлa в пpaзнитe ĸлeтĸи нa тaблицaтa чиcлa пo тaĸъв нaчин, чe cбopът нa чиcлaтa във вceĸи тpи пocлeдoвaтeлни ĸлeтĸи дa e 2015. Koлĸo e cбopът нa чиcлaтa, нaпиcaни oт Πeтя?
A) 6040 Б) 6047 B) 6045 Г) 6038 Д) 6042
He e ли билo пo-пpaвилнo дa ce нaпишe
6. Петя написала в празните клетки на таблицата числа по такъв начин, че сборът на числата във всеки три последователни клетки oт тaблицaтa да е 2015. Колко е сборът на числата, написани от Петя?
А) 6040 Б) 6047 В) 6045 Г) 6038 Д) 6042
В смисъл, че хем "дописва", хем въпросът е към всички клетки, което не е споменато изрично.
He ни e oпpeдeлящo зa нищo тoвa. Πpocтo cи paзcъждaвaм и щe ce paдвaм дa пoлyчa и дpyги мнeния.
П.П. Изтрих втория си въпрос, но по първия още се чудя.
« Последна редакция: 11.10.2015, 11:30 от *Ирина* »

Πaĸ я глeдaм тaзи 6-тa зaдaчa зa 6-ти ĸлac и ce чyдя дaли нaиcтинa e фopмyлиpaнa пpaвилнo:
httр://www.ѕmb-gаbrоvо.соm/wр-соntеnt/uрlоаdѕ/2015/10/НР_2015_6_5.рdf
6. Πeтя нaпиcaлa в пpaзнитe ĸлeтĸи нa тaблицaтa чиcлa пo тaĸъв нaчин, чe cбopът нa чиcлaтa във вceĸи тpи пocлeдoвaтeлни ĸлeтĸи дa e 2015. Koлĸo e cбopът нa чиcлaтa, нaпиcaни oт Πeтя?
A) 6040 Б) 6047 B) 6045 Г) 6038 Д) 6042
He e ли билo пo-пpaвилнo дa ce нaпишe
6. Петя написала в празните клетки на таблицата числа по такъв начин, че сборът на числата във всеки три последователни клетки oт тaблицaтa да е 2015. Колко е сборът на числата, написани от Петя?
А) 6040 Б) 6047 В) 6045 Г) 6038 Д) 6042
В смисъл, че хем "дописва", хем въпросът е към всички клетки, което не е споменато изрично.
He ни e oпpeдeлящo зa нищo тoвa. Πpocтo cи paзcъждaвaм и щe ce paдвaм дa пoлyчa и дpyги мнeния.
П.П. Изтрих втория си въпрос, но по първия още се чудя.


Условието е формулирано достатъчно ясно. Просто трябва да се чете внимателно и с разбиране.

Но, ако се спазват правилата в българския език, най-правилно е задачата да се формулира така:
Петя написала в празните клетки на таблицата числа по такъв начин, че сборът им във всеки три последователни клетки да е 2015. Колко е сборът на числата, написани от Петя?

Иначе се получава тавтология – в едно изречение се повтаря думата числа, а във Вашето предложение – и таблица.

Условието е формулирано достатъчно ясно. Просто трябва да се чете внимателно и с разбиране.

Но, ако се спазват правилата в българския език, най-правилно е задачата да се формулира така:
Петя написала в празните клетки на таблицата числа по такъв начин, че сборът им във всеки три последователни клетки да е 2015. Колко е сборът на числата, написани от Петя?

Иначе се получава тавтология – в едно изречение се повтаря думата числа, а във Вашето предложение – и таблица.
Сборът им  не ограничава ли условието само да написаните от Петя числа?
Предложението ми да се добави от таблицата е именно, за да стане ясно, че се отнася за всички числа, а не само за написаните от Петя. (иначе е ясно, че е хубаво да се поредактира, за да се избегне тавтологията)
« Последна редакция: 11.10.2015, 14:03 от *Ирина* »

Напълно съм съгласна с мнението,че времето от  един час за задачите за трети клас е много малко. Задачите изискват повече време. Дъщеря ми се е явявала на доста състезания, вземала медали и обикновено излиза след по-малко от час с решени задачи. сега е стояла докрая и ми каза,че не е решила 3 от задачите,защото не и е стигнало времето.

*

Неактивен siqna

  • 18
И аз подкрепям мнението, че задачите за трети клас бяха труднички или по-скоро времеемки.
Поздрави за децата, които са успели да ги решат. Ако има такива, те определено ще са малко.

*

KOD

Нали това е целта - да са малко тези, които са се справили изцяло с темата...

Задачите за трети клас не бяха подбрани правилно. Трудността на задачите беше изключително висока, а времето - малко. И за разлика от състезанията от предишни години трудните задачи започваха още с 2рата задача.

Никой от третокласниците, с които говорих, не беше решил всички задачи. Всеки беше с поне 4 нерешени задачи - задачи за които не им е стигнало времето.
« Последна редакция: 13.10.2015, 22:12 от КрИс »

*

Неактивен dalia

  • 80
  Вече има класиране.
http://www.smb-gabrovo.com/2015-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0/

Интересно какво значи текста в края на класирането на всеки клас
" Забележка: Към резултата от теста на всеки състезател са добавени 15 бонус точки."
« Последна редакция: 16.10.2015, 14:22 от dalia »

*

Неактивен leila

  • 37
Ние участваме за първи път. Всяка година ли добавят по 15 бонус точки към резултата и на всеки клас ли?

*

Неактивен siqna

  • 18
Явно задачите наистина са били трудни, за да добавят по 15 точки на всеки участник.
Мисля, че това е само тази година.

*

Неактивен siqna

  • 18
Всъщност в 3 клас няма дете решило всички задачи.
Детето с най-висок резултат не е решило две от задачите.

Искам да попитам какъв е смисъла да се добавят 15 бонус точки на всяко дете.Това не променя класирането.Може би, за да няма отрицателен брой точки. :)

Всъщност в 3 клас няма дете решило всички задачи.
Детето с най-висок резултат не е решило две от задачите.
И? Нито е първият такъв случай в състезанието,вероятно няма да е и последният.

Искам да попитам какъв е смисъла да се добавят 15 бонус точки на всяко дете.Това не променя класирането.Може би, за да няма отрицателен брой точки. :)
Това е идеята. В първите години си ги пишеха отрицателните точки, после пишеха нула точки на участниците с отрицателен резултат, тази година са взели друго решение. Може би щеше да е добре, ако го бяха включили още в обявата за състезанието.

*

KOD

Искам да попитам какъв е смисъла да се добавят 15 бонус точки на всяко дете.Това не променя класирането.Може би, за да няма отрицателен брой точки. :)

Нулев смисъл, внася объркване...
Да пишат 0 или отрицателно число вместо да се преправят всички резултати би било много по-удачно.

*

Неактивен siqna

  • 18
Съгласна с КрИс!
И аз не виждам особен смисъл, но ако не бяха добавили по 15 точки, половината от децата в 3 клас щяха да са с нула точки или на минус, което си е леко демотивиращо ;-)

Здравейте, КрИс! Първенецът в 5 клас Любомир Росенов Коцев е ученик в СМГ  (107 ОУ е предишното му училище). СМБ Габрово вече поправиха грешката. Вярвам, че няма да Ви затрудни да поправите училището и в класацията на Вашия сайт. Благодаря Ви предварително!

Как мога да проверя резултата от Хитър Петър? Ние изчислихме 24 точки без добавени 15. В класирането  е написано 24. Знаем, че точките ни са прекалено малко, но все пак бяхме на това състезание с температура 39 градуса и сега като видяхме тези резултати сме още по разочаровани (имам предвид детето) :sad:

Как мога да проверя резултата от Хитър Петър? Ние изчислихме 24 точки без добавени 15. В класирането  е написано 24. Знаем, че точките ни са прекалено малко, но все пак бяхме на това състезание с температура 39 градуса и сега като видяхме тези резултати сме още по разочаровани (имам предвид детето) :sad:
Пишете на организаторите.
Сканирани копия на работите не се разпращат, но ако зададете конкретен въпрос, ще получите отговор.

*

KOD

Здравейте, КрИс! Първенецът в 5 клас Любомир Росенов Коцев е ученик в СМГ  (107 ОУ е предишното му училище). СМБ Габрово вече поправиха грешката. Вярвам, че няма да Ви затрудни да поправите училището и в класацията на Вашия сайт. Благодаря Ви предварително!

Поправено е.

*

Неактивен siqna

  • 18
Здравейте!
Някои знае ли кога ще бъдат публикувани наградените деца по класове.
Благодаря,

   Добър вечер!
Някой има ли информация дали са изпратени медалите и грамотите към локалните организатори из страната? Благодаря предварително!

Днес 05.12. си взехме грамотата от 125-то - гр. София.

*

Неактивен siqna

  • 18
Здравейте,

бихте ли ми казали, до кое място дават грамоти?
Ние медал няма да имаме, защото те били до шесто място, но за грамота мисля, че ще се класираме.

Благодаря!

За 6-то място ни дадоха само грамота. На купчинката бяха 10-тина грамоти и няколко медала - предполагам за всички класове.