0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #14 -: 12.01.2016, 13:06 »
В Пловдив едно от местата знам , че е Националната търговска гимназия(Икономическия техникум) на 23.01.2016 от 10.00 часа.Аз вече платих такса 9 лв.За крайния срок не съм сигурен - мисля , че до 20.01.2016.
Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #15 -: 12.01.2016, 21:13 »
Много Ви благодаря! Никъде другаде не намерих информация.

Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #16 -: 2.02.2016, 22:30 »
Резултати зимен кръг на явилите се в Славейков във Варна

http://slaveykov.net/systezaniya/mezhdunaroden-turnir-matematika-bez-granitsi/


*

Неактивен emi_2

  • 50
Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #18 -: 3.02.2016, 02:22 »
Хм, откъде се появяват тези половин точки. Не във всички училища явно са възприели това оценяване. В нашето уж им обяснили да пишат всичко на черновата, но половин точки няма. Гледам във Варна много точки по половин. Чудесен опит да се излезе от недостатъците на тестовата форма (харесвам тук свободните отговори и това че имат тежест в подреждането), ама при оценяване с точка на задача, какви са тези половинки и къде са критериите за получаване на половин точка. Трети клас е моето дете и за сравнение с Коледното състезание, където за една задача се даваше възможност за точки за част от решението, но задачата позволяваше ясно да се зададат критериите за оценяване и носеше 15 точки. За много от задачите за малките, където се проверява основно устойчивостта на концентрацията на децата, не може, според мен, да се отдели и премира достигането донякъде.

*

Неактивен 450

  • 26
Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #19 -: 3.02.2016, 03:18 »
Тук няма оценяване за достигане до някъде. Най-вероятно задачата е имала 2 верни отговора, но те са намерили единия и не са и търсили друг. Моята дъщеря, дори и не си спомня задача, която да е имало няколко възможности, естествено не ги е и намерила. Съдейки по резултатите от ДАНИС, Славейков и Благоевград, едва ли има дете, което да е решило задачата с двата отговора.

*

Неактивен emi_2

  • 50
Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #20 -: 3.02.2016, 13:00 »
Все още съм озадачена. За сегашния кръг няма как да знаем, защото не сме видели задачите. Но, говоря за трети клас, видях задачите от есенния кръг. Съдейки по скалата за медалите и тогава са се давали половин точки, но единствено следната задача:

Задача 14. Един учебник е отворен на случаен принцип. На кои страници е отворен учебникът, ако сборът на числата, с които те са номерирани, е 89?

има две числа като отговор, което не е същото като да имаш два случая. В тази задача за мен детето, което не е дало две числа, просто не е разбрало какво го питат и не се е справило по-добре от далите две грешни числа или две числа - едно вярно и едно грешно.
И не виждам нито една задача, за която нещо написано, което не е верния отговор, да може да се счете за възможно решение.
Много странно. Аз ли пропускам нещо???
« Последна редакция: 3.02.2016, 13:04 от emi_2 »

*

Неактивен 450

  • 26
Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #21 -: 3.02.2016, 14:41 »
Защо да не е разбрало какво се иска? Въпроса е на кои страници, но ако се е сетило само за един вариант, това не значи, че не е разбрало задачата. И щом са преценили да дадат половин точка за единия отговор, то това е еднакво за всички. Сегашните условия и аз не ги знам още, за да говорим по същество.

*

Неактивен emi_2

  • 50
Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #22 -: 3.02.2016, 15:51 »
... Въпроса е на кои страници, но ако се е сетило само за един вариант, това не значи, че не е разбрало задачата.
Организаторите са написали, че за задачите от 11 до 20, ако има два отговора, за единия се присъжда 0,5 т. общо за всички класове, но първо има разлика между това да има два случая на разглеждане водещи до два възможни отговора и да има две числа съставящи ЕДИНСТВЕНИЯ възможен отговор. Дори не знам в кои задачи за трети клас организаторите допускат половин точка. За мен никоя не дава алтернативно отговори, но може би пропускам нещо. Просто дадох тази за пример - задачата е сравнително лесна и в нея децата първо трябва да съобразят, че страниците на книгата ще са две последователни числа и после да се досетят, че това са 44 и 45. Ако дете напише 22 и 23 дава ли "вариант" според Вас, защото наистина можеш да си отвориш книгата на тези страници и то е съобразило, че търсим последователни числа?!?!??!
Или в задачите, които ги карат да изброят нещо и отговорът например е 20. Ако дете напише 18, дава ли решение, защото наистина имаме 18 числа, например, отговарящи на условието. Ако те питат "коИ страници" и ти отговориш с едно число наистина има вероятност да не си разбрал за какво става въпрос.


... И щом са преценили да дадат половин точка за единия отговор, то това е еднакво за всички....
Естествено няма драма в това. Просто наистина ми стана любопитно и някак още не виждам смисъла, та затова човъркам, а не да се заяждам.
« Последна редакция: 3.02.2016, 15:55 от emi_2 »

Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #23 -: 4.02.2016, 13:21 »
Здравейте!

Виждам, че този път има изнесени резултати с точките на децата от двама организатори по места.
Това има ли го вече в регламента на състезанието или организаторите по места са проявили самоинициатива на местна почва.
До сега на сайта на МБГ излизаше само списък с децата и съответно кой какво получава като награда - медали, грамоти.
На децата от друго училище в нашия град устно са им казали точките, но никъде не е изнесен списък с резултатите /според майката/.
Аз лично много държа да има такава обратна връзка и искам да съм наясно какво можем да изискваме от училището. За есенния кръг най-вероятно защото детето беше определено да получи златен медал се оправдаха с ангажираност и не дадоха да видя работата му, а ме интересуват точно точките и кои задачите са сгрешени или недорешени /ако има такива/, а медала е радост за детето, но не дава тази информация.

Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #24 -: 4.02.2016, 18:33 »
Здравейте,
Някой знае ли кога ще бъдат публикувани задачите.

Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #25 -: 5.02.2016, 09:27 »


Здравейте!

Виждам, че този път има изнесени резултати с точките на децата от двама организатори по места.
Това има ли го вече в регламента на състезанието или организаторите по места са проявили самоинициатива на местна почва.


В регламента пише:
Проверката се осъществява от комисии в училищата, в които се провежда състезанието.
Всяка вярно решена задача се оценява с 1 точка.
За резултатите се попълва протокол, който се изпраща на електронeн адрес: mat_stz@abv.bg  най-късно до 3 дни след провеждане на всеки кръг.
Протоколът с резултатите се предоставя за информация на състезателите и родителите им.
Училищата, в които се провеждат състезанията, съхраняват състезателните материали до провеждането на следващия етап на турнира.

Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #26 -: 5.02.2016, 10:15 »
Калина22, така както е в официалния регламент звучи като възможност, при поискване от родителите, но реално в училището не им се занимава с предоставянето на такъв достъп.
Имах предвид дали вече всички организатори по места ще са задължени да изнасят резултатите от протоколите в интернет пространството или в сградата на училището организатор като списъци с имената на участвалите деца.

*

Неактивен 450

  • 26
Re: Математика без граници 2015 - 2016
« Отговор #27 -: 5.02.2016, 11:13 »
На есенното състезание, от ДАНИС не бяха публикували резултатите. След мое запитване като им казах, че в сайта на изток са изнесли резултатите от 125 училище и ми казаха, че ще се обадят на организаторите да питат дали имат право да публикуват резултати. Явно са се разбрали и сега си ги публикуваха веднага след като изтече срока за състезанието. Нямам идея дали другите знаят, че може да публикуват резултати.