0 Потребители и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #84 -: 15.12.2015, 11:25 »
Еми 2,

Не съм съгласна с теб, защото в регламента на състезанието изрично пише, че верният отговор е само един и ако той не е сред дадените, то тогава се посочва друг отговор "г" и се пише кой е. Така че дете открило верен отговор сред дадените няма причина да посочва друг отговор. Представяш ли си колко е объркващо за детето да открие верен отговор в дадените, но да открие и отговор който трябва да посочи в г - други. Тогава детето чисто по детски ще си избере единия отговор, по-вероятно този който е даден в теста и ще реши, че втория отговор вероятно е грешен и самото то е сбъркало някъде.
В друго състезание задача за втори клас беше с два отговора. Намирайки и двата детето от 2 клас започва да търси логика кой от двата да посочи, убедено че и двата са верни, но трябва да посочи само един. Тъй като конкретната задача беше за брой деца в клас моето дете отхвърля единия отговор, защото изхожда от това колко деца са в неговия клас и решава, че другото число е твърде малко за брой деца в един клас. Друго дете пък избира да посочи другия отговор, но пак само единия от двата намерени. Друг е въпроса, че дадените от организаторите отговори имаха грешка и детето избрало да посочи по-малката цифра изгоря, защото макар и верен неговия отговор не съвпадаше с грешния официален отговор.
Децата са си ОК и са си деца. Издънките са при организаторите, че и при родителите. Странно е в родителски форум да се характеризират задочно възможностите и качествата на децата според това как са отреагирали на организаторските недоглеждания и грешки.
« Последна редакция: 15.12.2015, 12:15 от Нова »
*

Неактивен petsata

  • 6
  • сеткомец
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #85 -: 15.12.2015, 12:36 »
Лично аз, съм на мнение, че задачите трябва да са малко по-трудни на тези състезания, все пак е желателно да се види кои деца имат потенциал и наистина работят за развитието му.
Задачите да са с ясни и недвусмислени условия, това е математика, точна наука, не как да излъжем другарчето.

Гледам резултатите, ами височки ми се струват, чакам да излязат и софийските, обзалагам се, че ще са по-ниски от в другите градове. Имам си теория защо. Следя първи и втори клас. Задачите не бяха трудни, но все си мисля, че с толкова високи резултати в първи или втори клас им е подпомагано на децата, имам предвид, да им се обясни някое условийце и т.н.  :wink:Не е моя конспирация, знам за реални такива случаи.

Сравнявам СМТ 2015 и Коледното, определено СМТ беше с много  по-добри задачи, много по-добри. Сякаш организаторите са се изчерпали или ги е мързяло да сътворят нещо интересно. Обичам математиката, и винаги се радвам на хубавите задачи, които в последно време са рядкост.

На СМТ 4 деца от първи клас бяха със злато, макс 10 сребро, и другото бронз,  шести клас едно дете със злато, и осми едно/ от Американския колеж, не СМГ/, злато получиха само пълен брой точки, както и си е редно. Тук ще има медали на килограм.
10 задача за 1ви клас не беше много лесна, защото нямаше текст, който да обясни какво да се направи. На СМТ задачите бяха сякаш по-лесни. Синът ми е със сребро от СМТ, но сега не знам дали ще има дори 60 точки.
Напълно разбирам и съм съгласен с вашата теория за това, че се случва да се помага на децата в някои от състезанията. За мен единствения проблем е че това действа демотивиращо ( а за някои може и мотивиращо) на другите деца, когато публикуват резултатите.
Аз лично смятам, че толкова много турнири през годината за 1ви клас не е необходимо да се правят, като в тази връзка смятам напролет да посетим едно състезание.

*

Неактивен kemi

  • 37
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #86 -: 15.12.2015, 13:34 »
Аз съм за цялостно решаване на задачата и чак тогава да се сравнява полученият резултат с дадените варианти.
Това, че едно дете решило единия вариант и се подвело по даден отговор не означава, че това е вярното действие. Ето, моето направи така при едно от предните състезание и си понесе последствията от незачетените точки. Няма лошо. Сега обаче решава с всички възможни варианти.
В никакъв случай обаче, не защитавам грешните отговори. Математиката е точна наука и е недопустимо недоглеждане от страна на организаторите. За пореден път доказват, че тестовата форма не е удачен вариант за състезания по математика. Все пак решението на една задача не е само отговорът й.

*

Неактивен emi_2

  • 50
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #87 -: 15.12.2015, 14:16 »

Децата са си ОК и са си деца. Издънките са при организаторите, че и при родителите. Странно е в родителски форум да се характеризират задочно възможностите и качествата на децата според това как са отреагирали на организаторските недоглеждания и грешки.
Е, първо да кажа, че не класифицирам децата. Дали едно дете е било съсредоточено или не при решаването на задачата не го "заклеймява".
Всички деца, отишли на състезание, заслужават поздравления за усилията си.
Не оправдавам и недомислиците в съставянето на задачи, а наблегнах на недостатъка на тестовата форма.

Предпочитам детето ми да "изгори" в описаната от Вас ситуация - огледало задачата, видяло двата отговора и вкарало мисъл да вземе решение, отколкото да спечели точки в задача, в която наличието на предложени отговори му помага да стигне до верния такъв.


« Последна редакция: 15.12.2015, 14:29 от emi_2 »

*

Неактивен Princess Leia

  • 14
  • Пол: Жена
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #88 -: 15.12.2015, 14:19 »
Напълно подкрепям мнението на kemi.
Миналата година в 3ти клас на ВМС имаше една задача с разрязване на квадрат по права линия. Верен отговор беше Г с три възможни резултата. От тогава хлапето спря да гледа отговори и сам достига до верния /когато може, разбира се :)/
« Последна редакция: 15.12.2015, 14:21 от Princess Leia »

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #89 -: 15.12.2015, 14:51 »
10 задача за 1ви клас не беше много лесна, защото нямаше текст, който да обясни какво да се направи. На СМТ задачите бяха сякаш по-лесни. Синът ми е със сребро от СМТ, но сега не знам дали ще има дори 60 точки.
Напълно разбирам и съм съгласен с вашата теория за това, че се случва да се помага на децата в някои от състезанията. За мен единствения проблем е че това действа демотивиращо ( а за някои може и мотивиращо) на другите деца, когато публикуват резултатите.
Аз лично смятам, че толкова много турнири през годината за 1ви клас не е необходимо да се правят, като в тази връзка смятам напролет да посетим едно състезание.
Теорията ми за помощта се дължи на реални случаи, които знам.
Относно СМТ и Коледното, не съм съгласна, СМТ задачите бяха много по-добри, разнообразни и изпипани. И моето дете от СМТ е със сребро, тук да видим какво ще закачи, разменил е две цифри на 10 зад.казва, че на 7 всичко му е точно, но там е малко относително понятие, нищо, че съм го учила прецизно да поставя огледални точки,после да ги свързва, а не просто да рисува, това е мат. не рисуване, нали така :rolleyes:останалите зад. са му без грешка, но като гледам масово високите резултати

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #90 -: 15.12.2015, 14:59 »
На различните състезания има различен тип задачи, т.е. хубаво е да се ходи на различните състезания, дава опитност, но избора е ваш.
Пожелавам организаторите да поднасят задачите след прецизно проверяване на условията,  да са интересни, и  разнообразни. Да носят удоволствие от решаването, а не вечните спорове по форуми.
Лично на мен, задачите от моето време, много повече ми допадат, каква беше онази зад. за тортата, на ЧХ ли я бяха дали? извинете, това е безумна глупост да го напишат като зад. в състезание по мат.

*

Неактивен petsata

  • 6
  • сеткомец
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #91 -: 15.12.2015, 15:10 »
Теорията ми за помощта се дължи на реални случаи, които знам.
Относно СМТ и Коледното, не съм съгласна, СМТ задачите бяха много по-добри, разнообразни и изпипани. И моето дете от СМТ е със сребро, тук да видим какво ще закачи, разменил е две цифри на 10 зад.казва, че на 7 всичко му е точно, но там е малко относително понятие, нищо, че съм го учила прецизно да поставя огледални точки,после да ги свързва, а не просто да рисува, това е мат. не рисуване, нали така :rolleyes:останалите зад. са му без грешка, но като гледам масово високите резултати
7ма задача е напълно безмислена и според мен. Изключително сте права, че това е Математика, а не рисуване.

*

Неактивен Деска

  • 33
  • Пол: Жена
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #92 -: 15.12.2015, 15:20 »
Напълно подкрепям мнението на kemi.
Миналата година в 3ти клас на ВМС имаше една задача с разрязване на квадрат по права линия. Верен отговор беше Г с три възможни резултата. От тогава хлапето спря да гледа отговори и сам достига до верния /когато може, разбира се :)/

Въпросната зад. я имаше и за 4ти клас и аз нередност в така зададено условие и отговори не виждам. Най-лошото решение на организаторите беше ,че дадоха по 2 т. на децата ,посочили б например (където се съдържа единия отговор) ,а на тези деца ,които бяха написали Г ,но с другия отговор (без цифрата от б) не се дадоха 2те точки. Мен това ме изуми тогава .

*

Неактивен Princess Leia

  • 14
  • Пол: Жена
Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #93 -: 15.12.2015, 16:11 »
Е на тази задача за 3ти клас в изброенихе отговори от А до В нямаше верен. Верният беше Г с три решения. За София само едно дете беше дало пълен отговор.

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #94 -: 15.12.2015, 17:19 »
Лично мое мнение е, че математическите задачи трябва да се пишат с решения и накрая получените отговори от самите деца. Че не всички от по-малките деца пишат чернови в това число и моето ми е ясно и го приемам до някъде заради естеството на техните задачи и по-леките изчисления, но не приемам математика със заграждане на готови отговори. Но никой не ме пита и за съжаление това няма да се промени, защото е по-лесно за проверяващите учителите и не вярвам някой от тях да потърси промяна.
Освен това много се дразня когато квесторите "помагат" на по-малките деца. Миналата година върнаха детето да "поправи" вярната задача, защото според госпожата не била вярна и след поправката става напълно грешна, а тази година като видяла госпожата, че на една задача не е заградил отговор го върнала да загради. Той казал че тази задача не може да я реши, но квестора казал, че не може да няма отбелязан отговор и трябва да си избере един от дадените. А аз открай време обяснявам, че не се налучкват отговори и когато не е решил задачата не пише отговор освен на задачите с разписване където пише до там до където е стигнал дори и да не е стигнал до крайния отговор. Затова когато след състезание разглеждаме задачите винаги питам как е получил този отговор и разписваме всяка задача подробно, дори и на състезанието да е решавал на ум, за да съм сигурна че задачата е решена. Добре че в този конкретен случай е избрал грешен отговор, а аз му обясних че госпожата не е разбрала правилно регламента и затова така му е казала и друг път не бива да налучква отговори.
Въпреки това питам как така разбрахте, че децата /чуждите/ са заградили някой отговор само защото е даден от организаторите без да са решили задачата? Посочването само на един отговор не означава автоматично нерешена задача и гадателски способности. С примера който дадох именно това исках да покажа. И моето дете и приятелчето му са намерили и двата отговора. И двете деца независимо едно от друго решават, че трябва да посочат само един отговор и си избират всеки по собствена логика. Предават ланка с един отговор, а самия тест който донесе в къщи съдържа даже и обяснението защо е избрал точно този от двата отговора.
Как така решавате, че знаете кои деца как са получли отговорите си и как са взели решение да посочат едно или друго или пък че някои деца били подпрени от учители и т.н. Със сигурнос знаем как стоят нещата около нашите деца. Догадките и обобщенията за чуждите деца не са коректни нито към децата, нито към родителите, нито към учителите. Единствените доказано виновни са организаторите и е жалко че не си взимат поука от собствените или чуждите грешки. Жалко е, че заради техните грешки класиранията на децата не са коректни независимо в коя посока. Жалко е, че грешките им понякога си противоречат с регламента на състезанието. Жалко е че нямат волята следващия път да изпипат нещата и да не се изписват толкова страници от възмутени с право родители, а тук може да има и пишещи ученици.

Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #95 -: 15.12.2015, 17:45 »
Да си кажа и аз мнението, също не ми допада състезание по математика на тестов принцип, т.е. с готови отг. и да се заграждат. Задачите  по математика се решават и разписват подробно, това е мат. не тото 2, както са го направили, за по-лесно и удобно на организаторите, нали пари трябва да се печелят. Я вижте, колко много желаещи има, особено при по-малките.
Също не приемам това подсказване, подпомагане, разясняване и т.н. на по-малките деца на задачите, недопустимо е.
На СМТ, на моето дете, са му казали, че едната зад. му е грешна, добре, че си е своенравен и не слуша непознати, оставил си е неговото уж грешно решение, което се оказва вярно.


Re: Коледно Математическо Състезание 2015
« Отговор #97 -: 15.12.2015, 18:37 »
Бургас - http://brmiladinovi.eu/blog/?p=4975
Интересно, как така обявявайки класирането, пишат с макс точки 1 място, с една точка по-малко 2 място и с 2 т. по-малко 3 място. Гледам резултатите, и съм абсолютно сигурна, че има подсказки с тези резултати. Една позната прави  анкета за 10 зад. 1 клас,  сред възрастни, никой не е разбрал за какво иде реч. Много отличници.
Резултатите на регионално ниво ли се проверяват?
Това Коледно не ми харесва, на Великденското 2015. за първи клас имаше само 3-5 медалисти, толкова добри бяха задачите, така се прави, а не да раздаваме медали на кг както на това Коледно. На СМТ , например ми беше удоволствие да се похваля с медала, тук медалистите ще са толкова много, че все тази.
« Последна редакция: 15.12.2015, 18:41 от Дора »