Код, не съм съгласна с теб.
След като няма нито едно дете с резултати близки до максималния /справка 3 клас 2015г. ХП, например/ т.е. и на най-добрите не им е стигнало времето, значи то наистина е малко за съответната степен на трудност на задачите.
И няма значение малки и големи деца. Обучението си върви във възрастови групи открай време. Всички са елементи на образователната система с тази разлика, че за 4 и 7 клас предстои кандидатстване. И в гимназиите не приемат по 10 деца - тези които са най-добрите, а по 100 т.е. и такива които си решават задачките, но не правят рекорди за време. Та това са състезания по математика, за логика, за съобразителност, за мислене, а не по лека атлетика за физическа издържливост и бързина. Ми един е по-бърз, друг по-бавен, но ако и двамата могат да решат едни и същи трудни задачи, но за различно време в никакъв случай не означава, че едното дете е по-малко знаещо и можещо.
И какво все намесвате родителите. Чувствата на децата нямат ли значение. Нали те се явяват на състезанията и те трябва да са насочени към тях по начин който да ги стимулира, а не да ги разочарова.
Видях дете традиционно първенец на състезанията което излезе тъжно от ХП защото времето не му стигнало. Това прави ли го по-малко добър математик сред връстниците му? В никакъв случай. И не вярвам да не се е справило до там до където му е стигнало времето. Но беше тъжно, защото не е могло да си дореши всички задачи.
Не става въпрос за справедливост по отношение на класирането, а справедливост към децата. Те не отиват там с мисълта, че трябва на всяка цена да изпреварят Минчо или Пенка, а отиват за да решават задачи, за емоцията да се преборят с тези 15 или 20 задачи. И да, не могат да стоят цял ден над задачите, но и времето трябва да е адекватно на броя и сложността им. МБГ също е 1 час, но там задачите са изписани най-много на 2 реда и не се губи време за изчитането и осмислянето на условията.
Никой не дава акъл на организаторите, а споделя впечатленията си въз основа на впечатленията на децата. И моето е на база реакциите на децата. Най - добрите от училището от съответната възрастова група излязоха с едни и същи думи - не ми стигна времето.