0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
ХVIII Софийски математически турнир - СМТ - 19 ноември 2016, събота - 11  часа


Официална страница

Софийски математически турнир е индивидуално градско състезание, отворено за всички желаещи да участват ученици от 1-ви до 8-ми клас.
Това е едно от състезанията с отлична организация, а награждаването на победителите се превръща в запомнящ се празник за малките математици.
Надпреварата се провежда във всяко училище, в което е създадена необходимата организация и в което има повече от 20 ученици, изявили желание за участие.
Броят на задачите за всички класове е 13, като 10 от тях са с избираем отговор ( от 4 възможни), две задачи са със свободен отговор, а тринадесета задача се решава подробно от състезателите.
Времетраенето на състезанието за учениците от І клас е 40 минути (от 11:00 часа до 11:40 часа), а за учениците от ІІ до VІІІ клас е 90 минути (от 11:00 часа до 12:30 часа).
Регламентът на оценяване е следния:
- за верен отговор от първа до десета задача се дават по 5 точки;
- за верен отговор на 11 и 12 задачи се дават по 7 точки, а за грешен или непопълнен отговор се дават 0 точки;
- тринадесета задача при вярно решение се оценява с 10 точки;
- максимален брой точки - 74.
Такса за участие: 7 лева.

Информация, новини, задачи и решения от Софийски Математически Турнир


Записване за СМТ 2016
Към момента не е обявен официален списък на училища, в които ще се проведе СМТ 2016.
Разпитайте във вашето училище дали ще бъде сред домакините на СМТ.
Ако не е - следете темата за допълнителна информация.
Сигурният вариант за записване е да го направите на 16 ноември от 9:30 до 12:30 часа и от 13:30 до 16:30 часа в в І СОУ Пенчо Славейков, с адрес: ул. Стара планина, № 11. Това записване ще ви гарантира разпределение в училище домакин.

Очаква се домакини на СМТ 2016 да са СМГ и ПЧМГ - можете да потърсите повече информация и в тези училища.
За повече информация може да се свържете директно с организаторите Мария Лилкова - тел. 0888 317 679 и Пенка Нинкова - тел. 0887 235 158.


Задачи и отговори от Софийски Математически Турнир - СМТ 2016


Резултати от СМТ 2016

ОБОБЩЕНО КЛАСИРАНЕ на участниците, получили над 50 % от максималния резултат

София
СМГ
ПЧМГ
1 СОУ
19 СОУ
32 СУ
48 ОУ
55 СУ
119 СОУ
122 СОУ
125 СОУ
138 СУ

Варна
ОУ Славейков
« Последна редакция: 26.11.2016, 06:02 от kod »
Здравейте! Миналата година Софийския математически турнир се проведе и в Бургас. Някой знае ли дали и тази година ще се проведе и в кое училище?

В Бургас, традиционно се провежда в ОУ Братя Миладинови. За по-сигурно се обърнете към централният организатор в София  :)

В ОУ Братя Миладинови ще се провежда. Заявки за участие приемат на pitagor1234@abv.bg до 15.11. Такса 8.00 лв. Внася се след подадена предварителна заявка. Датите за внасяне са 16.11 /от 12.00 до 17.00 часа/ и 17.11 /от 8.00 до 10.00 и от 13.30 до 16.30 часа/. Това е нашата информация, ако искате се свържете с организаторите за уточнение. Успех!

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Тази година състезанието ще се проведе и във Варна в ОУ П.Славейков - има информация в сайта на училището.
Софийски математически турнир е инициатива, включена в Календарния план на Съюза на математиците в България, която по традиция се провежда ежегодно от 1999 г.

През тази учебна година на 19 ноември 2016 г. (събота) от 11 ч ще се проведе Осемнадесети Софийски математически турнир за ученици от І до VІІІ клас.

Времетраенето на състезанието за учениците от І клас е 40 минути , а за учениците от ІІ до VІІІ клас е 90 минути .

Записване за участие с такса за правоучастие от 7 ( седем ) лева се приемат на 15 и 16 ноември ( вторник и сряда) от 8:00 до 9:00 часа и от 13:30 до 17:00 часа в ОУ „П.Р.Славейков“, 1 етаж, при г-жа Искра Сърмаджиева.

А за Варна ще има ли организация

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Разпределение на състезателите, явяващи се в СМГ по стаи :

http://smg.bg/news.php?id=300

Разпределение по стаи в Бургас:
http://brmiladinovi.eu/blog/wp-content/uploads/2016/11/book1.pdf

Някой с отговори за 7 клас?  :blob1
1-А
2-Б
3-Г
4-В
5-А
6-В
7-А
8-А
9-В
10-В
11-900м
12-49
13а)4.(x+4)(x-4)^2
13б)х=10

*

Неактивен daley

  • 254
  • Пол: Мъж
Задачите и отговорите са публикувани https://smbsofiagrad.wordpress.com/

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Благодаря за отговорите. Бих искала да помоля за помощ при решаване на една задача... Решили сме я лесно и бързо, но сега като излязоха отговорите се оказа че и грешно сме я решили. Задача 11 за 3 клас.

11. задача Бояна и Ясен купуват подарък за свой приятел. Те имат общо 16 лв. Бояна има с 3 лв. по-
малко от цената на подаръка, а Ясен – с 5 лв. повече. Колко струва подаръкът?
(Напишете отговора в бланката за отговори.)

Дъщеря ми е изкарала 14лв. и аз смятам, че това е верният отговор, но отговора на организаторите не е това.

Може би, ако някъде беше упоменато подаръци, а не подарък или че отделно купуват подарък може и да докарам отговора на организаторите, но така написано за мен е абсолютно неправилно някой да си помисли, че подаръка не е един или пък как да знаят, че ако са два подаръка са на еднаква стойност...
« Последна редакция: 20.11.2016, 08:55 от hana1 »

Ако подаръкът струваше 14лв, както е според вас, тогава Бояна трябва да има 11лв, а Ясен - 19лв и общо се получават 30, а не 16лв.
« Последна редакция: 20.11.2016, 09:08 от muro04 »

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Ако подаръкът струваше 14лв, както е според вас, тогава Бояна трябва да има 11лв, а Ясен - 19лв и общо се получават 30, а не 16лв.

Напротив, ако подаръка струва 14 лева, то всеки трябва да даде по 7 лева и съответно Бояна има 4 лева, а Ясен 12 лева и така общо имат 16 лева. Но сега всъщност видях думата, която трябваше да ми подскаже уловката тук... Благодаря!

За 11 зад. за 3 клас. Отговорът си е правилен и задачата е коректна. Щом на Бояна не достигат 3 лв., а на Боян са с 5 лв. повече, тогава разликата в парите, които имат е 8 лв. Тогава лесно се вижда, че Бояна има 4 лв., а Боян 12 и съответно 12-5=4+3=7. Подаръкът е 7 лв. На мен не ми хареса само 7 задача. Децата почват да търсят решение, а не да налучкват.

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
За 11 зад. за 3 клас. Отговорът си е правилен и задачата е коректна. Щом на Бояна не достигат 3 лв., а на Боян са с 5 лв. повече, тогава разликата в парите, които имат е 8 лв. Тогава лесно се вижда, че Бояна има 4 лв., а Боян 12 и съответно 12-5=4+3=7. Подаръкът е 7 лв. На мен не ми хареса само 7 задача. Децата почват да търсят решение, а не да налучкват.

Честно казано за 7 задача също реагирах така, докато не я написах. И в мига в който написах уравнението и веднага излезе че отговора е 8. Не е само налучкване. Ако х са кучетата, а у са котките то имаме едно уравнение 4.х=2.у и от там на въпроса колко е 4.У= ?.х веднага излиза, че е равно на 8.

*

Неактивен Pepi

  • 20
  • Пол: Жена
Някой може ли да каже колко точки ще бъдат отнети на задача 13 за четвърти клас,понеже на подточка В детето е намерило 15 начина,а те са 36?Подточките са три:А,Б и В.На всички останали задачи е без грешка!  :smiley:

Задачите бяха малко по-различни и една идея по-трудни, от други години, по мое мнение.
Чакам резултатите, за да видя общото ниво.
Две, максимум три точки да отнемат. Поздравления за отличната работа, без грешка си е отлично постижение.
« Последна редакция: 20.11.2016, 09:46 от Дора »

*

Неактивен Pepi

  • 20
  • Пол: Жена
Така е,благодаря!

Честно казано за 7 задача също реагирах така, докато не я написах. И в мига в който написах уравнението и веднага излезе че отговора е 8. Не е само налучкване. Ако х са кучетата, а у са котките то имаме едно уравнение 4.х=2.у и от там на въпроса колко е 4.У= ?.х веднага излиза, че е равно на 8.
Благодаря ви за идеята. Наистина сте права. Не знам дали щях да стигна до толкова елегантно решение. Аз тръгнах по най- елементарния начин - по метода на изчерпването / да си го кажем на налучкването/.   Благодаря ви още веднъж. Успех!

Браво на решилите всички деца задачи!

Тази година на мен ми се видяха доста лесни задачите за 4 клас.

Тази година на мен ми се видяха доста лесни задачите за 4 клас.
Лесни-трудни задачи, да се решат без грешка на състезание си е отлично постижение.
Разбира се, ако няма помощ от квестор.
Децата се притесняват и допускат грешки на изглеждащи лесни задачи.

*

Неактивен Pepi

  • 20
  • Пол: Жена
Аз също мисля,че е постижение да се реши всичко вярно.В нашия случай не докрай допълнено,но и това не е малко.При нас специално детето никога не разчита на помощ от квестор.На това състезание не е и възможно,защото нито сме от София,нито от града в който се яви.Дори го съветвам да не пита за нищо,а да разчита на себе си,за да не го заблудят-волно или неволно.

Моля за решение на задача 13-та за 4-ти клас
« Последна редакция: 22.11.2016, 15:14 от neda79 »

*

Неактивен mm

  • 2
Здравейте, предвид посоченият като верен отговор - В на задача 7 за 4 клас, бих желала да бъде публикувано решението й.

Здравейте! Има няколко варианта за размерите на този правоъгълник в зависимост дали той се прегъва по дължина или по ширина. Преди да се получи правоъгълника с размери 5 см. на 8 см. правоъгълникът може да е бил с размери 16 см на 5 см или 10 см на 8 см, в зависимост дали сме го прегънали по ширина или по дължина. Така за първоначалния правоъгълник получаваме  следните варианти:
1. 10 см на 16 см, така за обиколката получваме Р=2.(10+16)=52 см.
2. 5 см на 32 см, така за обиколката получваме Р=2.(32+5)=74 см.
3. 8 см на 20 см, така за обиколката получваме Р=2.(20+8)=56 см.
4. 10 см на 16 см,така за обиколката получваме Р=2.(10+16)=52 см.
От тук виждаме,че  възможно най-голямата обиколка на изрязания правоъгълник е 74 см.

Дс за 7 е така както е описала жената. Моята дъщеря го прегъвала по сирина, но не се усетила да е по 8см и да стане 16, после 32 и по 2 да е 64 +10. Тя прегъвала по 5 поле 10 после 20. И така и се получило 56. Половината и задачи са сгрешени на финала от бързане.Радваме поне това, че ги разбира, но от бързане д аи стигне времето прави глупави грешки.

*

Неактивен bimbo

  • 7
  • Пол: Жена
Моля за решение на задача 13-та за 4-ти клас

а)
За да е най-малък броят монети в случай, че той е различен за всеки вид, трябва от даден вид да има една монета, от следващия – две и т.н. до осем броя монети. Общият им брой тогава ще е 1+2+3+4+5+6+7+8=36 броя.
За да е стойността им минимална, трябва от монетата с най-висока стойност броят да е най-нисък, т.е. един, респ. от тези с най-ниска стойност – най-висок, т.е. осем броя.
Т.е. Петя би имала следната комбинация от монети:
1 от 2 лв. (200 ст.)
2 от 1 лв. (100 ст.)
3 от 50 ст.
4 от 20 ст.
5 от 10 ст.
6 от 5 ст.
7 от 2 ст.
8 от 1 ст.
Сумата им е съответно 1*200+2*100+3*50+4*20+5*10+6*5+7*2+8*1=732 ст.

в)
Тъй като платената сума е над два лева, а е платено с две жълти и две сребристи монети, възможните комбинации от сребристи монети са следните шест:
2*2 лв.
1*2лв. и 1*1лв.
2*1 лв.
1*2 лв. и 1*50 ст.
1*2 лв. и 1*20 ст.
1*2 лв. и 1*10ст.
При друг вид комбиниране (на монета от 1 лв. с някоя от монета от 10 ст., 20 ст. или 50 ст. или само на стотинкови монети) крайната сума би била по-ниска от 2 лв.
Възможните комбинации от жълти монети са също шест:
2*5 ст.
2*2 ст.
2*1 ст.
1*5 ст. и 1*2 ст.
1*5 ст. и 1*1 ст.
1*2 ст. и 1*1 ст.
Така общият брой различни комбинации е 6*6=36.

СМГ са обявили резултатите от СМТ: http://smg.bg/uploads/SMT%202016%20SMG%20Rezultati.pdf

Утре ще бъдат качени резултатите на сайта на секция Изток, за участвалите в 125 училище.


Здравейте, не знам дали тук е най-подходящото място да се жалвам, но все пак... Искам да изкажа възмущението си от зад. 10 за 1-ви клас. Не е нормално, когато точно сега им се обяснява на дечицата кое е >, <, =, да сложат в геометричните фигури несъответстващи на големината им цифри. И тъй като няма абсолютно никаква логика в това, дъщеря ми отказва да приеме решението, както и аз, разбира се!


Учениците от столичното 125 ОУ достигнаха непосилни за другите висини - 5 от питомците на Д.Димитров успяха достойно да се представят в 2 състезания по едно и също време  :yahoo: - на 19 ноември 2016 са спечелили точки от СМТ проведено в 125 ОУ(11-13ч) и от ЕМТ проведено в ректората на СУ (10-14:30ч). Шампионите са както следва:
Име                                 т.СМТ       т.ЕМТ
Александър Дойчинов      60.5          10
Гергана Пеева                     72.5            8
Калоян Здравков               74               7
Мартин Димитров              65.5            9
Петър Дойнов                     67              7
 

*

Неактивен Kolada

  • 17
  • Пол: Жена
              Поздравления към г-н Димитров , подозирах го във  фантастични възможности и той все по често ги демонстрира. :ole

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
В първи пост са добавени резултати от СМТ 2016, проведено в много училища домакини

*

Неактивен mhz

  • 9
Някой има ли резултатите от провелия се турнир в ОУ "БРАТЯ МИЛАДИНОВИ" -гр.Бургас ?

*

Неактивен R.

  • 30

*

Неактивен mm

  • 2
Здравейте, бих искала да знам как се определят точките за две абсолютно вярно решени подусловия - съответно а/ и б/ и посочени 12 начина на подусловие в/ на 13 задача за 4 клас. Благодаря предварително.

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Здравейте, бих искала да знам как се определят точките за две абсолютно вярно решени подусловия - съответно а/ и б/ и посочени 12 начина на подусловие в/ на 13 задача за 4 клас. Благодаря предварително.
Дъщеря ми с вярни а и б подусловия и 20 изброени варианта на 13в. е оценена с 6 точки за 13 задача (в СМГ).

Здравейте,
има ли резултати за 128СУ?

*

Неактивен petargv

  • 2
  • Пол: Мъж
Здравейте,
някой да знае какви са резултатите от 163 ОУ за 1-ви и 4-ти клас?

Здравейте,
някой да знае какви са резултатите от 163 ОУ за 1-ви и 4-ти клас?
http://163ou.org/wp-content/uploads/2016/11/Copy-of-protokol_18CMT_163-OU.xls
Правило номер едно. Винаги проверявай сайта на училището. :)

*

Неактивен petargv

  • 2
  • Пол: Мъж
Благодаря,
вчера се опитвах да отворя този същият протокол но нещо не ми се получаваше.
Благодаря отново.

Здравейте, ще се качат ли и резултатите от 22 СУ?

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Здравейте, ще се качат ли и резултатите от 22 СУ?
Ако сортирате официлните резултати по училища не Ви ли върши работа? Ако не фигурира в официалните резултати, значи точките са под 50% от максимално възможните.

Ако сортирате официлните резултати по училища не Ви ли върши работа? Ако не фигурира в официалните резултати, значи точките са под 50% от максимално възможните.
И аз с въпрос за класиране от 107. Обобщеното класира от първа страница не успявам да отворя.

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
И аз с въпрос за класиране от 107. Обобщеното класира от първа страница не успявам да отворя.
На 107-мо беше разлепено, т.е. питайте ако някой родител на съученик го е снимал.
Иначе при мен си се отварят резултатите. Пробвайте от компютър или от официалната страница: https://smbsofiagrad.wordpress.com/

На 107-мо беше разлепено, т.е. питайте ако някой родител на съученик го е снимал.
Иначе при мен си се отварят резултатите. Пробвайте от компютър или от официалната страница: https://smbsofiagrad.wordpress.com/
Благодаря за отговорът, но не успявам да отворя.

*

Неактивен kisi

  • 1
  • Пол: Жена
Здравейте,
Моля за решение на задачите за 4ти клас:
11. задача В хотел за животни са отседнали няколко кучета и котки, като кучешките лапи са 4 пъти повече от котешките ушички. Ако всички животни са 90, намерете колко кучета са отседнали в хотела.

12. задача Софи, Веско и Диди решили да отгатнат колко бонбони има в една голяма кутия. Софи предположила, че са 100, Веско предположил, че са 125, а Диди – 160. Колко бонбони е имало в кутията, ако едно от децата е сгрешило с 11, а другите две – с 49 и с 24?

Благодаря предварително :)

*

Неактивен nona1950A

  • 2
  • Пол: Жена
За 11 задача
куч.лапи = 4*кот уши, но
куч.лапи = 2*куч.уши
тогава куч.уши=2*кот.уши
кучета = 2*котета
котета х, кучета 2х общо  - 90 тогава котета 30, кучета - 60

*

Неактивен nona1950A

  • 2
  • Пол: Жена
Разликата между отговорите 100 и 125 е 25, както и при направените отклонения 24 и 49. Тогава вярното предположениие е или 149+11=160, /149=125+24/, или  76-11= 65, /76=100-24/, но е даден трети отговор 160. Следователно търсеното число е 149.
« Последна редакция: 25.10.2019, 11:37 от nona1950A »