0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
За 11 зад. за 3 клас. Отговорът си е правилен и задачата е коректна. Щом на Бояна не достигат 3 лв., а на Боян са с 5 лв. повече, тогава разликата в парите, които имат е 8 лв. Тогава лесно се вижда, че Бояна има 4 лв., а Боян 12 и съответно 12-5=4+3=7. Подаръкът е 7 лв. На мен не ми хареса само 7 задача. Децата почват да търсят решение, а не да налучкват.

Честно казано за 7 задача също реагирах така, докато не я написах. И в мига в който написах уравнението и веднага излезе че отговора е 8. Не е само налучкване. Ако х са кучетата, а у са котките то имаме едно уравнение 4.х=2.у и от там на въпроса колко е 4.У= ?.х веднага излиза, че е равно на 8.
*

Неактивен Pepi

  • 20
  • Пол: Жена
Някой може ли да каже колко точки ще бъдат отнети на задача 13 за четвърти клас,понеже на подточка В детето е намерило 15 начина,а те са 36?Подточките са три:А,Б и В.На всички останали задачи е без грешка!  :smiley:

Задачите бяха малко по-различни и една идея по-трудни, от други години, по мое мнение.
Чакам резултатите, за да видя общото ниво.
Две, максимум три точки да отнемат. Поздравления за отличната работа, без грешка си е отлично постижение.
« Последна редакция: 20.11.2016, 09:46 от Дора »

*

Неактивен Pepi

  • 20
  • Пол: Жена
Така е,благодаря!

Честно казано за 7 задача също реагирах така, докато не я написах. И в мига в който написах уравнението и веднага излезе че отговора е 8. Не е само налучкване. Ако х са кучетата, а у са котките то имаме едно уравнение 4.х=2.у и от там на въпроса колко е 4.У= ?.х веднага излиза, че е равно на 8.
Благодаря ви за идеята. Наистина сте права. Не знам дали щях да стигна до толкова елегантно решение. Аз тръгнах по най- елементарния начин - по метода на изчерпването / да си го кажем на налучкването/.   Благодаря ви още веднъж. Успех!

Браво на решилите всички деца задачи!

Тази година на мен ми се видяха доста лесни задачите за 4 клас.

Тази година на мен ми се видяха доста лесни задачите за 4 клас.
Лесни-трудни задачи, да се решат без грешка на състезание си е отлично постижение.
Разбира се, ако няма помощ от квестор.
Децата се притесняват и допускат грешки на изглеждащи лесни задачи.

*

Неактивен Pepi

  • 20
  • Пол: Жена
Аз също мисля,че е постижение да се реши всичко вярно.В нашия случай не докрай допълнено,но и това не е малко.При нас специално детето никога не разчита на помощ от квестор.На това състезание не е и възможно,защото нито сме от София,нито от града в който се яви.Дори го съветвам да не пита за нищо,а да разчита на себе си,за да не го заблудят-волно или неволно.

Моля за решение на задача 13-та за 4-ти клас
« Последна редакция: 22.11.2016, 15:14 от neda79 »

*

Неактивен mm

  • 2
Здравейте, предвид посоченият като верен отговор - В на задача 7 за 4 клас, бих желала да бъде публикувано решението й.

Здравейте! Има няколко варианта за размерите на този правоъгълник в зависимост дали той се прегъва по дължина или по ширина. Преди да се получи правоъгълника с размери 5 см. на 8 см. правоъгълникът може да е бил с размери 16 см на 5 см или 10 см на 8 см, в зависимост дали сме го прегънали по ширина или по дължина. Така за първоначалния правоъгълник получаваме  следните варианти:
1. 10 см на 16 см, така за обиколката получваме Р=2.(10+16)=52 см.
2. 5 см на 32 см, така за обиколката получваме Р=2.(32+5)=74 см.
3. 8 см на 20 см, така за обиколката получваме Р=2.(20+8)=56 см.
4. 10 см на 16 см,така за обиколката получваме Р=2.(10+16)=52 см.
От тук виждаме,че  възможно най-голямата обиколка на изрязания правоъгълник е 74 см.

Дс за 7 е така както е описала жената. Моята дъщеря го прегъвала по сирина, но не се усетила да е по 8см и да стане 16, после 32 и по 2 да е 64 +10. Тя прегъвала по 5 поле 10 после 20. И така и се получило 56. Половината и задачи са сгрешени на финала от бързане.Радваме поне това, че ги разбира, но от бързане д аи стигне времето прави глупави грешки.

*

Неактивен bimbo

  • 7
  • Пол: Жена
Моля за решение на задача 13-та за 4-ти клас

а)
За да е най-малък броят монети в случай, че той е различен за всеки вид, трябва от даден вид да има една монета, от следващия – две и т.н. до осем броя монети. Общият им брой тогава ще е 1+2+3+4+5+6+7+8=36 броя.
За да е стойността им минимална, трябва от монетата с най-висока стойност броят да е най-нисък, т.е. един, респ. от тези с най-ниска стойност – най-висок, т.е. осем броя.
Т.е. Петя би имала следната комбинация от монети:
1 от 2 лв. (200 ст.)
2 от 1 лв. (100 ст.)
3 от 50 ст.
4 от 20 ст.
5 от 10 ст.
6 от 5 ст.
7 от 2 ст.
8 от 1 ст.
Сумата им е съответно 1*200+2*100+3*50+4*20+5*10+6*5+7*2+8*1=732 ст.

в)
Тъй като платената сума е над два лева, а е платено с две жълти и две сребристи монети, възможните комбинации от сребристи монети са следните шест:
2*2 лв.
1*2лв. и 1*1лв.
2*1 лв.
1*2 лв. и 1*50 ст.
1*2 лв. и 1*20 ст.
1*2 лв. и 1*10ст.
При друг вид комбиниране (на монета от 1 лв. с някоя от монета от 10 ст., 20 ст. или 50 ст. или само на стотинкови монети) крайната сума би била по-ниска от 2 лв.
Възможните комбинации от жълти монети са също шест:
2*5 ст.
2*2 ст.
2*1 ст.
1*5 ст. и 1*2 ст.
1*5 ст. и 1*1 ст.
1*2 ст. и 1*1 ст.
Така общият брой различни комбинации е 6*6=36.