0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Погледнах критериите за две от задачите.
Тази за четвърти клас и плочкаджийско-облицовъчната за шести.
Пълен брой точки за коренно различни решения.
За пълен брой точки в четвърти клас ( абстрахирам се от условието на задачата и указанието за верен да се приема всеки обоснован отговор)
трябва да си изкарал децата хем 26, хем 27 без да е пояснено къде точно е мястото на рожденика в цялата схема.
За пълен брой точки в шести клас подът не се включва в изчисленията, ама може и да се включи. И решението все е вярно.
*

Неактивен vl2016

  • 3
  • Пол: Мъж
Относно решението на 2 задача, 4 клас. Винаги сме казвали на детето: след като получиш отговора, върни се по обратния път и провери дали се получава условието. Как сега да му обясня защо деца, които са изкарали отговор 15 и 11 (или още по лошо 15 и 12) ще имат повече точки ?

*

Неактивен ssl

  • 9
  • Пол: Жена
И критериите за 11 клас, зад. 1б, също не са съвсем коректни. Защото в условието на задачата не е посочено, че трябва квадратите на числата да са подредени в същия ред в геометричната прогресия, както са подредени в аритметичната. Трябва да се изследват различни случаи, в които се получават различни геометрични прогресии, но те приемат посочването на един, за достатъчно....

Все пак обаче, не е грешно условие, а просто непълно посоченото решение

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Ако сме тръгнали... 3-та задача за 9-ти клас също има трески за дялане.

Общо темите са некомпетентни, не виждам защо трябва да увъртаме.
И това, че имало подобни и на други състезания, че сме привикнали с грешките не би следвало да е оправдание. Винаги идва един момент, когато чашата прелива и е необходимо да се направят съответни промени, които да водят към по-добро. Ако и тези теми не са достатъчни... не знам.

В 4-ти клас, според заданието на Олимпиадата:
общински кръг – от учебното съдържание на общообразователната/задължителната подготовка (задача 1 и задача 2) и допълнителната/ свободноизбираемата подготовка (задача 3)

Някой компетентен и добре запознат с материала и разделението му на задължителна, ЗИП и СИП част би ли коментирал дали 3-та задача е от материала за СИП или и тук има нарушение на регламента?

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Някой компетентен и добре запознат с материала и разделението му на задължителна, ЗИП и СИП част би ли коментирал дали 3-та задача е от материала за СИП или и тук има нарушение на регламента?
Категорично по материала: има обиколки на квадрат и равнобедрен триъгълник, делене и уножение на/с едноцифрено число и подреждане на 3 цифри по големина, за да се получи трицифрено число.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Категорично по материала: има обиколки на квадрат и равнобедрен триъгълник, делене и уножение на/с едноцифрено число и подреждане на 3 цифри по големина, за да се получи трицифрено число.

По материала за какво?
СИП или задължителен?
Според регламента, не трябва да е по задължителния материал, а по този, който се учи в СИП?

Направих бърза справка с учебните програми за задължителна подготовка.

Равнобедрен триъгълник – ЗП втори клас
Обиколка на триъгълник и правоъгълник – ЗП втори клас
Третинка – ЗП трети клас
Милиметри като единица за дължина – ЗП трети клас
Умножение и деление на двуцифрени и трицифрени числа с едноцифрено число – ЗП трети клас
Събиране и изваждане на числа над 1000 ( доколкото обиколката на триъгълника е над 1000) - ЗП четвърти клас

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
По материала за какво?
СИП или задължителен?
Според регламента, не трябва да е по задължителния материал, а по този, който се учи в СИП?
Да, не се изразих правилно.
По задължително изучавания материал за ТРЕТИ клас:
"Стандарт 2. Ученикът умее да: Сравнява и нарежда естествени числа.
Стандарт 3. Ученикът умее да:. Събира и изважда естествени числа, умножава  с едноцифрено и двуцифрено  число и дели с едноцифрено число.
Стандарт 4. Ученикът:
Има представа за дробите половинка, третинка, четвъртинка и десетинка.
Очакван резултат:
Може да намира половинка, третинка, четвъртинка, десетинка
Знае мерните единици за: дължина (мм, см,дм, м,км)
Пресмятат обиколка на фигура, съставена от триъгълници, правоъгълници и комбинации между тях."

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Да, аз затова и във фейсбук групата написах, че и регламентът не е спазен!

*

Неактивен gorogoro

  • 4
  • Пол: Мъж
предложеното решение и оценяване на 2 задача за 4 клас е най-голямата глупост и подигравка с труда на децата ни.
ако заради това отпадне дори 1 дете от областния кръг то трябва да има оставки и уволнения на отговорните фактори.
това е телефона на който трябва да се звъни и да се търси отговорност и справедливост
02/935 60 66  - г-жа Кънева
все пак децата учат математика а не стъкмистика и свободни съчинения не са допустими.

За Бургас има ли излезли задачи? Резултати къде да търсим.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Резултати от общински кръг не мисля, че ще се публикуват - учителите ги казват на учениците.

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Изх. № 94ММ-420/21.12.2016 г

ДО
***

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ***,

Във връзка с Ваше писмо, с вх. № 94ММ-420/19.12.2016 г. в РУО – София-град, относно Общинския кръг на олимпиадата по математика, Ви уведомявам, че в контекста на задачата условието се отнася за момичета и момчета, участвали в покупката на подаръка. Изпратени са критерии до училищата, които са участвали в Общинския кръг на олимпиадата по математика. В критериите всеки етап от решението се оценява отделно, със съответния брой точки, които участват във формирането на крайния резултат. Критериите са с насока оценяване логическите разсъждения и знания на учениците.
Вярвам, че Вашето дете има достатъчно знания, умения и развито логическо мислене, които ще допринесат за неговото участие в следващия кръг на олимпиадата по математика.
Благодаря за Вашата родителска ангажираност да мотивирате детето си да се явява на различни състезания, което допълнително развива неговите личностни качества.

ВАНЯ КАСТРЕВА
НАЧАЛНИК НА РУО –
СОФИЯ-ГРАД

РУО - София-град
София 1303, ул. „Антим I”, № 17,
тел.:9356050, факс:9883937

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Въпрос в задачата:
Колко момичета и колко момчета има в 4А клас

Отговор на Ваня Кастрева:
В контекста на задачата условието се отнася за момичета и момчета, участвали в покупката на подаръка


Чиновниците съвсем ни взеха за марули. Защо трябва да се държиш с хората като идиоти вместо да си признаеш честно - допуснахме грешка, съжаляваме!