0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен loly

  • 4
  • Пол: Жена
Току ще писах на РУО София, като има изпратих следния текст, аз мисля, че това е техническа грешка, не са събрали 234 лева, а 243 лева, което прави задачата с нормален отговор.

"Здравейте,

Пиша Ви по повод грешно условие на задача 2 от олимпиадата по математика за 4-ти клас, проведена на 17.12.2016 в гр. София.

Условието на задачата гласи:
На 17 декември Красимир от 4а има рожден ден и е поканил целия си клас на гости. Децата събрали 234 лева за подарък, като всяко от тях дало по 9 лева. Колко момичета и колко момчета има в 4а клас, ако се знае, че момичетата са с 4 повече от момчетата.

Решение: децата без Красимир са 234:9=26, което означава, че децата от 4а клас са 27, включвайки и Красимир. Ако момичета са с 4 повече излиза, че момичетата са 15,5 а момчетата 11,5 - което е видно че е невъзможно.
Вероятно би трябвало да предположим, че Красимир също е давал подарък за рождения си ден, което е не традиционно и предполагам, че именно обратното са целили съставителите на задачата, да се сетят учениците да добавят Красимир в общата бройка, след като намерят колко са останалите деца.
Според нас грешката е техническа, когато е записана събраната сума от децата. В задачата е записано 234 лева, но според нас вярната сума е 243 лева, което е технически допусната грешка с размяна само на две числа. Ако приемем 243 за вярно, това прави 27 ученика събрали парите + Красимир 28 общо в 4а клас. Така задачата има и логично решение, съответно 12 момчета и 16 момичета.

Моля за обратна връзка за решението ви по този казус, т.к. това състезание е важно за нашата дъщеря и не искаме тя да бъде ощетена, заради гореописаната техническа грешка

Благодаря предварително!"

Поздрави


Здрасти,

дали може да сравним отговорите за 4ти клас и на 3та задача, че аз нещо не мога да я схвана и нея :):):)
някои с отговори 6-ти клас
Предполагаеми отговори за 6ти клас:
1. А= 177/2 В= 1/3 С= -1 х.= 28,5
2. 2914,9 или 3002,4
3. а =6 b=5 c - завършва на 1

Всъщност това са предполагаеми отговори за София
« Последна редакция: 17.12.2016, 20:08 от byby4 »

някои с отговори 6-ти клас
Ами във втора задача нещо в условието не ми звучи както трябва, но поправяйки наново всички изчисления, за да получи цели числа, хлапето е получило 24 бр. мъжки костюми и 96 лв за 1 дамски костюм. Втората подточка е под въпрос какво е условието, но той е решил, че дамските костюми са с 50% по-малко от мъжките, изхождайки от изчислението, че от 16 до 24 има още 50% от 16 бр. /което за мен е много странно и се чудя, какво точно се е търсило - предполагам някаква част от общото количество 40 бр.../.
Задачата за плочките я е докарал до 272 плочки, но в момента, когато трябвало да реши цената за лепенето им, се колебаел, дали да я изчисли пак на цял квадратен метър или на частичен. И по логиката, че на плочките е добавил една, за да са достатъчни, така и решил, че: "човекът също ще иска да му се плати за започнатия квадратен метър", т.е 0,6 кв. м ги е изчислил за цена на цял кв. метър... Така че вторият кръг ни е под въпрос, а ние с мъжа ми решихме при следващия ремонт да го викаме при калкулацията на услугата... :) За първа задача каза само, че са цели числа отговорите.

О, явно все пак задачите са различни за различните области, понеже някой спомена задача за плочки, реших, че този път може да са еднакви за цялата страна...

Ами във втора задача нещо в условието не ми звучи както трябва, но поправяйки наново всички изчисления, за да получи цели числа, хлапето е получило 24 бр. мъжки костюми и 96 лв за 1 дамски костюм. Втората подточка е под въпрос какво е условието, но той е решил, че дамските костюми са с 50% по-малко от мъжките, изхождайки от изчислението, че от 16 до 24 има още 50% от 16 бр. /което за мен е много странно и се чудя, какво точно се е търсило - предполагам някаква част от общото количество 40 бр.../.
Търси се с колко процента броят на дамските костюми е по-малко от броя на мъжките.

Ами, тогава отговорът не е ли с 20%? 8 бр. от 40 бр.? Дидева, имате всички задачи, а имате ли всички отговори? Уважавам факта, че не ги споделяте, предполагам имате ангажимент пред човека, който Ви ги е дал... /но как се решава тази задача  :))/Боже, как се радвам, че не ходя на състезания по математика, ...

*

Неактивен ренка

  • 3
  • Пол: Жена
Благодаря,но незнаех,че са различни задачите в различните общини.Интересуват ме отговори в Пловдив за 6 клас

Здравейте,

Мога ли да помоля някой да напише/снима/изпрати останалите две задачи за 4-ти клас?

Благодаря!

*

Неактивен loly

  • 4
  • Пол: Жена
Здравейте,

Мога ли да помоля някой да напише/снима/изпрати останалите две задачи за 4-ти клас?

Благодаря!

От София ли сте?

От София ли сте?
София, да, пропуснах да уточня. :)

*

Неактивен loly

  • 4
  • Пол: Жена
От София ли сте?

ЗАДАЧА 1

Намерете числата А,В и C, ако

А=34.6+76.(2016-2010) - 3.214/6,
В=(2148+784/8) - 2016, а числото C е с 500 по- голямо от сбора на 45 десетици и 7 единици. Намерете най-голямото от числата А, В и C

ЗАДАЧА 3

Обиколката на квадрат е 664 мм. Страната на квадрата е третинката от бедрото на равнобедрен триъгълник. Намерете обиколката на равнобедрения триъгълник в мм, ако основата му в милиметри е най-голямото трицифрено число, записано с цифрите 0,1 и 6

Това са задачите за 4-ти клас от София


*

Неактивен Tatt

  • 14
... техническа грешка, не са събрали 234 лева, а 243 лева, което прави задачата с нормален отговор. ...

Склонен да мисля, че може да има пропусната дума във 2-ра задача, т.е.

 ... момичетата са с 4 повече от поканените момчета

Дъщеря ми така е "подходила" като е видяла половинките, но разбира се не е описала защо е доокрасила условието.

ЗАДАЧА 1

Намерете числата А,В и C, ако

А=34.6+76.(2016-2010) - 3.214/6,
В=(2148+784/8) - 2016, а числото C е с 500 по- голямо от сбора на 45 десетици и 7 единици. Намерете най-голямото от числата А, В и C

ЗАДАЧА 3

Обиколката на квадрат е 664 мм. Страната на квадрата е третинката от бедрото на равнобедрен триъгълник. Намерете обиколката на равнобедрения триъгълник в мм, ако основата му в милиметри е най-голямото трицифрено число, записано с цифрите 0,1 и 6

Това са задачите за 4-ти клас от София

Много благодаря!

Отговорите са:
Зад. 1
А=553; В=230; С=957.

Зад. 3
P=1606mm
« Последна редакция: 18.12.2016, 00:37 от freak »

*

Неактивен imanev

  • 4
  • Пол: Мъж

Здрасти,

дали може да сравним отговорите за 4ти клас и на 3та задача, че аз нещо не мога да я схвана и нея :):):)

Страната на квадрата е: 664:4=166
Бедрото на равнобедрения триъгълник е три пъти по-голямо: 166*3=498
Основата е най-голямото число, което може да се напише с числата 1,0,6 или 610
Обиколката на триъгълника 2*498+610=1606