0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Така може би
мepcи зa зaдaчитe.
Дa , пpaвa cи нe e пpaвилнo ycлoвиeтo. тe ca 26 дeцa нa гocти. Taĸa ĸaĸтo e нaпиcaнo , чe мoмичeтaтa ca c 4 пoвeчe oт мoмчeтaтa излизa, чe тoвa e cъoтнoшeниeтo нa дeцaтa в ĸлaca. Ho aĸo e тaĸa тo 26 + Kpacимиp =27 -4=23 и тoвa  нe ce дeли цeлoчиcлeнo  нa 2.
Излизa , чe ca  визиpaли чe oт гocтитe мoмичeтaтa ca c 4 пoвeчe oт мoмчeтaтa. и тoгaвa пo мoжe.
Ho ĸaтo цялo тoвa ycлoвиe нe e ĸopeĸтнo
*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Защо да не е добре натрупване на участници в областен кръг? До какво лошо води това?

Ще покажа моята гледна точка, въпреки, че тя трудно ще бъде възприета с отворени обятия от активни родители на малки ученици... Олимпиадата по математика е важно и сериозно състезание, провеждащо се в 3 кръга. Защо се провежда за малки класове - нямам представа.

С какво ще попречи струпване на много 4-класници на областен кръг:
- скъпо е - някой трябва да осигури места за провеждане, заплати на квестори, заплати за проверяващи
- трудно е - областния кръг на Олимпиадата се провежда на едно място в областта - в едно училище. Не мисля, че е удачно препълването на бройката с 4-класници.
- свръхбройката в 4 клас косвено ще попречи на спокойствието при провеждането на участници от други класове...

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Това си е проблем на РУО и затова трябва да се знае кой е допуснал грешката и да се вземат мерки да не се случва друг път. Могли са да дадат малко по-сложни задачи (защото тези са меко казано елементарни и само в тази има лекичка уловка да се сетиш да прибавиш Красимир). Могли са да проверят решенията и всичко това да се избегне. Ако стане такова струпване на деца - ще се наемат 2 училища, едно за 4 клас и едно за останалите и така всички ще са доволни, без плащащия сметката, който пък ще си е взел поука.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
maria, това е един възможен подход.
Аз предложих друг, който ми се струва значително по-оптимизиран и не ощетява никого - максимален брой точки за ученици, написали в темата си, че задачата няма решение... Частични точки за останалите, спрямо решени стъпки от критериите за оценяване... Ученици, намерили отговор на нерешима задача трябва да бъдат наказани с отнемане на точки, нищо нередно няма в това...

Позицията ти е прекалено... изискваща за да се случи според мен.
Най-малкото - масовото допускане на грешно решили задачата деца от София ощетява връстниците им от страната - дай за да има мир в цяла България да дадат по 7 точки бонус :)

maria, това е един възможен подход.
Аз предложих друг, който ми се струва значително по-оптимизиран и не ощетява никого - максимален брой точки за ученици, написали в темата си, че задачата няма решение... Частични точки за останалите, спрямо решени стъпки от критериите за оценяване... Ученици, намерили отговор на нерешима задача трябва да бъдат наказани с отнемане на точки, нищо нередно няма в това...

Позицията ти е прекалено... изискваща за да се случи според мен.
Най-малкото - масовото допускане на грешно решили задачата деца от София ощетява връстниците им от страната - дай за да има мир в цяла България да дадат по 7 точки бонус :)
Чак да наказват ученици , за тяхното мислене .. какво е това предложение. Или нулират задачата ако  не е с вярно условие или ще ни съобщят какво ршение са взели, но не мисля като Вас .


Склонен да мисля, че може да има пропусната дума във 2-ра задача, т.е.

 ... момичетата са с 4 повече от поканените момчета

Дъщеря ми така е "подходила" като е видяла половинките, но разбира се не е описала защо е доокрасила условието.
и моята така го е решила

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Чак да наказват ученици , за тяхното мислене ..

? Какво имаш предвид под наказване - аз съм го използвал в контекста да бъдат отнети точки. Виждаш нещо нередно състезатели по математика да бъдат наказвани в турнир с отнемане на точки точно поради неправилните си разсъждения ли :)

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Аз пък мисля, че този, който не си е свършил работата, за която получава заплата е за наказание, не децата, които са се изпопритеснили как да я решат, "защото е важно да се класират за втори кръг".
За да всея още малко смут ще напиша, че моята дъщеря е твърдо убедена, че на нейния лист е пишело сумата 243, а не 234 лв (нашите листа с условията са събрани, това, което съм качила е от друго училище). При нейния случай тя е решила задачата правилно, защото не е имала казус. От нейния клас са били още само 2 деца - едното няма спомен какво е пишело, но е получило 13+17 деца (съвсем различно от 11 и 15), другото не съм питала. Майка от друго училище ми писа, че и нейният син твърди, че е пишело 243 лв. Далеч съм от мисълта, че е имало два различни файла, но знае ли човек.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Ехааа, ако цифрите са различни на различните бланки, циркът ще е съвсем пълен и няма да има вратички за отстъпление... :)

*

Неактивен Pi

  • 15
Някой може ли да каже дали учебното съдържание на общообразователната/задължителната подготовка за 4 ти клас покрива обосноваване на 'няма решение'?
« Последна редакция: 19.12.2016, 19:16 от Pi »

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
maria,
от тези постове разбирам, че детето ти хем е написало, че задачата няма решение, хем, че не е имала казус, защото сумата е била 243 лв.?
Целта на въпроса ми е само и единствено положителна - за леко проясняване на ситуацията/избягване на двусмислия, за да не вкарваме още излишен смут.
Решавала е с 243лв и я решава правилно логически. Получава 12 момчета и 16 момичета. Т.е. ако се вземат критериите, че ако си решиш правилно задачата: разделиш общата сума на 9, добавиш Красимир и съставиш уравнението х+х+4=броя ученици в класа, в което в нейния случай има точен резултат и е решено правилно, а в другия получаваш несъстоятелен резултат и пишеш, че задачата е некоректно зададена; само тогава ще имаш максимум точки. Ако тя е допуснала техническа грешка с преписване на грешна начална сума, но после всичките ѝ разсъждения и изчисления са верни би трябвало да ѝ дадат минимум 2 точки и да ѝ стигнат за втори кръг. В този смисъл за нея тези критерии са благоприятни, защото ще се класира на втори кръг с по-малко деца, отколкото ако на всички дадат 7т. Никъде не съм писала, че е получила "няма решение".
Единствено при критерии, в които Красимир е дал пари за себе си и се получат 11+15 деца най-вероятно няма да има необходимите 2 точки за втори кръг.

*

Неактивен rcm

  • 1
Taĸa e нaпpaвил cинa ми, видял, чe нямa ĸaĸ дa ca c 4 пoвeчe мoмичeтaтa и peшил дa oпитa c 4 пъти пoвeчe и cтaнaлo. Ha вcичĸoтo oтгope гo e и нaпиcaл, нo тoй нямa дocтaтъчнo oпит вce oщe и вмecтo дa мy cвeтнe лaмпичĸaтa зa гpeшĸa, ĸaĸтo ĸaзвa бaщa мy - нaтaмънил e зaдaчaтa.
« Последна редакция: 19.12.2016, 20:12 от rcm »

*

Неактивен Tatt

  • 14
Сравнявайки сложността на задачите за 4-ти клас с тези от предишни години, ми се струва че струпването на 4-то класници за областния кръг е било желано - нещо като подготовка за следващото кенгуру, където няма да има предварителна пресявка и също е важно за тях.

Дали е имало 2 различни бланки? Звучи ми странно, но пък би обяснило защо децата са ги карали да преписват условията на беловата.

Решавала е с 243лв и я решава правилно логически. Получава 12 момчета и 16 момичета. Т.е. ако се вземат критериите, че ако си решиш правилно задачата: разделиш общата сума на 9, добавиш Красимир и съставиш уравнението х+х+4=броя ученици в класа, в което в нейния случай има точен резултат и е решено правилно, а в другия получаваш несъстоятелен резултат и пишеш, че задачата е некоректно зададена; само тогава ще имаш максимум точки. Ако тя е допуснала техническа грешка с преписване на грешна начална сума, но после всичките ѝ разсъждения и изчисления са верни би трябвало да ѝ дадат минимум 2 точки и да ѝ стигнат за втори кръг. В този смисъл за нея тези критерии са благоприятни, защото ще се класира на втори кръг с по-малко деца, отколкото ако на всички дадат 7т. Никъде не съм писала, че е получила "няма решение".
Единствено при критерии, в които Красимир е дал пари за себе си и се получат 11+15 деца най-вероятно няма да има необходимите 2 точки за втори кръг.
Мои колеги прочетоха задачата и
Сравнявайки сложността на задачите за 4-ти клас с тези от предишни години, ми се струва че струпването на 4-то класници за областния кръг е било желано - нещо като подготовка за следващото кенгуру, където няма да има предварителна пресявка и също е важно за тях.

Дали е имало 2 различни бланки? Звучи ми странно, но пък би обяснило защо децата са ги карали да преписват условията на беловата.
Мои колеги прочетоха задачата и я разтълкуваха така - от децата купували подаръка ,момичетата са с 4 повече от момчетата . Което прави 12 момчета в класа и 15 момичета

*

Неактивен maria77bg

  • 90
  • Пол: Жена
Мои колеги прочетоха задачата и я разтълкуваха така - от децата купували подаръка ,момичетата са с 4 повече от момчетата . Което прави 12 момчета в класа и 15 момичета
А Вашите колеги математици ли са и как стигнаха до този извод (кое изречение им подсказа)?
Същият текст на задачата е давана на състезание в Плевен преди десетина години и преди 3 години на общински кръг на Оли във Варна. С тази разлика, че числата и на двете места са такива, че да има нормално решение. Без да се добавят/махат думи, само главният герой е различен. Значи твърдите, че тогава е било грешно условието?