Не искам да защитавам никого, но според мен не е редно да се обсъжат само едни проблеми, а други да се подминават.
П.П. Видях, че си допълнил поста си. Не, не приемам 5 за нормално, а 7 за ненормално. Но замисли се сам, да се вдигне резултатът с толкова много точки, това е почти цяла задача, странно е, как може да не се отчете цяла задача за вярна при проверката. Естествено може и да е неволно, но може и да е умишлено.
И още веднъж го допълних с пресен пример за 7.
Допълнение:
За да се успокоиш, прегледах и резултати - хванах 8 клас от Пролетни Математически Състезания 2017.
Ученикът със звучното име 8081006 има 8 точки на предварителни резултати и 15 в окончателните.
Същите 7 точки добавени. Трябва да има съмнения и да изписваме фермани с глупости в коментиране на това???
Казваш, че не си трол и се интересуваш от състезателна математика.
Показваш го с конкретен случай, в който няма абсолютно нищо извънредно - при проверка на 2 протокола ти показах 2 подобни контестации - едната за 5, другата за 7 точки, които не са ти направили впечатление?
По първия абзац... не знам, спорно е - проблемите са много, да, трябва да се обсъждат всички.
Но сравняваш... не знам как да го кажа образно - неправилна глоба на служител с 5% от заплатата му с неплащане на заплата 3 месеца...
Тъп е примера
надявам се да разбираш какво имам предвид.
Нещо извън коментираните проблеми, а по вечния - София вс България
Казваш, че лекции се изнасяли по определени МГ-та, а по други не. Сигурно е така. Но това е обяснение защо определени МГ-та се справят по-добре на състезания. Не разбирам къде е проблема тук, не е ли логично да е така?
Ако някой иска да се изнасят лекции и по други градове / училища, извинявай, ама това е работа на директорите на съответните училища - да намерят начин да станат привлекателни за лекции.
Как предлагаш да стане иначе - с хендикап система - щом си от София, почваш с -5???
И дай да престанем да си чешем езиците, да приемем, че сме равнопоставени - родители / ученици, които се интересуват и от които нищо не зависи.
Кажи - какви са твоите конкретни предложения - какво искаш да се промени?
В едната комисия, в другата комисия?
Моята позиция е,че в малката комисия всичко стана противно авторитарно.
Най-големият проблем за мен е прекрояването на регламента и изключването на всички състезания, които са извън контрола на малката комисия. Моля, кажи ми една смислена причина за изключване на ЗМС и ПМС от подбора?
Грешките, ами много са човек, на всеки кръг имаше фрапантни пропуски - на общински, на областен, на национален.
Абсурда с отрязването на състезатели с 16 точки на областен в 7 и 8 клас? И пускането на други с 10? Предложената по-горе хендикап система в действие. Страхотно!
Не смяташ ли, че има предостатъчно аргументи да се опита със смяна на комисията?
В голямата?
Казваш, че е имало объркани задачи. Повярвай, не съм знаел затова, може и така да е. Хлапето ми е 9 клас и не се е оплаквало от грешки.
Странно е обаче, че никой от състезателите не се е оплакал от това? Не ти ли прави впечатление? Между грешка и грешка може би има разлика. Не съм чувал и да е нарушаван регламент и да е удължавано състезание.
С думи лесно се борави и се противопоставят грешки, които всъщност са със съвсем различна тежест.
Трябва да ти напомня и че голямата комисия подаде оставка. Но никой не я замени.
Та, всъщност, какво е конкретното ти предложение?1. Понеже има грешки в голямата комисия, нека да оставим и малката намира и да продължат двете да си грешат ли?
2. МОН да уволни и двете комисии и да назначи учители извън София за следващата комисия и на двете места?
3. ???