0 Потребители и 16 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Видимо разминаване между силните деца на НОМ спрямо тези на ЕМТ и ЗМС. Различно жури, различна математика.

Хубаво мнение, каращо те да се замислиш.
*

Неактивен newish

  • 14
  • Пол: Мъж
Не съм юрист, обаче съм свикнал с мисълта че взетите решения и/или извършени действия в противоречие с формалните(писмените) правила могат да бъдат отменени в съда по искане от потърпевшите. Т.е. може да се води дело срещу НК, МОН, РУО в административен съд. Нека юрист се произнесе върху "малките" отклонения от регламента, бил той добър или лош.
Ще поясня идеите ​си. Ако седмокласници оспорят в съда удължаването на НОМ-3 с един час, съда може да отмени резултатите​ за 7кл и да постанови повторно провеждане. Следва отлагане определянето на разширен нац.отбор до 15,5г за неопределено време..
.
« Последна редакция: 9.04.2017, 17:43 от newish »

Като сме го почнали регламента....
Националната комисия предоставя в МОН задачите от областния и националния кръг на олимпиадата, както и техните решения и критерии за оценяване, с цел публикуването им на сайта на МОН не по-късно от 3 дни след деня на провеждане на олимпиадата.
Аз задачи от областния кръг там не виждам. Или и тях ще публикуват три дни след националния?

Гафовете станаха прекалено много тази година. Обзема ме паника, че идва НВО и е възможно и там да се проявят. Мисля, че трябва да вземем мерки и ние. Може би пак писма или подписка.  Учителите на децата се опитват да се борят, дайте да се обединим.  Гаврят се с децата ни. 


Защо има такива огромни разлики между предварителните и окончателните резултати при големите? При някои с цели 7 точки - цяла една задача. Как е възможно при проверката комисията да "пропусне" да оцени правилно цяла задача?

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Защо има такива огромни разлики между предварителните и окончателните резултати при големите? При някои с цели 7 точки - цяла една задача. Как е възможно при проверката комисията да "пропусне" да оцени правилно цяла задача?

Не съм гледал детайлно какви са разликите след контестации - при адекватна комисия и тежки задачи е напълно нормално спред мен да има някъде разлики.
В случая, надявам се си обърнал внимание на по-важното, а именно:

Разширеният отбор за МОМ включва 16 ученика. Според окончателното класиране, те са:
Виолета Николаева Найденова
Кирил Атанасов Бангачев
Христо Георгиев Папазов
Калоян Александров Алексиев
Константин Радосветов Гаров
Атанас Боянов Динев
Иван Иванов Ганев
Борислав Калоянов Антов
Костадин Светлинов Гаров
Кристиян Владимиров Василев
Георги Тошков Димитров
Борис Александров Барбов
Васил Радков Йорданов
Димитър Любомиров Любенов
Илия Лазаров Божинов
Пламен Тодоров Иванов

Според предварителното класиране те са:
Виолета Николаева Найденова
Кирил Атанасов Бангачев
Христо Георгиев Папазов
Калоян Александров Алексиев
Константин Радосветов Гаров
Атанас Боянов Динев
Иван Иванов Ганев
Борислав Калоянов Антов
Костадин Светлинов Гаров
Кристиян Владимиров Василев
Георги Тошков Димитров
Борис Александров Барбов
Васил Радков Йорданов
Димитър Любомиров Любенов
Илия Лазаров Божинов
Пламен Тодоров Иванов

Някакви разлики намираш ли? Аз не. Следователно, не се опитвай да търсиш теле под вола, agree?

Ти ако не намираш, аз намирам.
Костадин Гаров от Бургас според предварителното е под чертата за разширения. След контестациите точките му се вдигат със 7(една задача!) и става част от разширения. Как ще обесниш това? Май този път комисията сама се е оплела в своите схеми за толериране на определени състезатели, училища и градове.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Човек, ти си поредния прясно регистриран трол, оставаше и да не намираш :)

В долната комисия, топ математици не бяха даже допуснати до национален, състезания извън контрола на СГ бяха изключени от балообразуващи за МБОМ, задачи бяха бъркани и абсурдно оценявани.
Деца въобще не бяха допускани до контестации.

Всичко това не ти прави впечатление.

На другата везна имаш предварителни и окончателни резултати.
И при двата варианта, топ 16 е еднакъв :)
Ама намираш псевдо вратичка за плюене :)

Хайде стига излагации. Давай да караме подред и да започнем от големите, перманентно повтарящи се проблеми?

Необходимо ли е да събирам километричен списък с подобни корекции след контестации???
Правя го на момента, когато ми изброиш състезанията, при които условия на задачи са били променяни неколкократно след началото и са били удължавани с час, минути преди финала.

Дай да се уточним - не всичко е наред в състезателната математика и образованието.
Грешки има постоянно.
На едно място, те прехвърлиха критичната граница. И станаха откровени, постоянни и преднамерени.

Мнение във форум на родители, дали единична контестация, уважена със 7 точки е заслужена няма как да намериш. Ако някой е засегнат от това, може да пусне жалба. До МОН.
Аз изказах мнение - не виждам някой да е ощетен от това, промяна в топ 16 в следствие на контестации няма.

Както не виждам и конкретен проблем за добавени 5 точки в контестацията на третия ученик от национален НОМ за 7 клас.
Наистина не разбирам - как определяш допустимите граници - кои приемаш и в кои се съмняваш?
5 точки викаш е ОК, 7 - не може?

Допълнение:
За да се успокоиш, прегледах и резултати - хванах 8 клас от Пролетни Математически Състезания 2017.
Ученикът със звучното име 8081006 има 8 точки на предварителни резултати и 15 в окончателните.
Същите 7 точки добавени. Трябва да има съмнения и да изписваме фермани с глупости в коментиране на това???

Човек, ти си поредния прясно регистриран трол, оставаше и да не намираш :)

В долната комисия, топ математици не бяха даже допуснати до национален, състезания извън контрола на СГ бяха изключени от балообразуващи за МБОМ, задачи бяха бъркани и абсурдно оценявани.
Деца въобще не бяха допускани до контестации.

Всичко това не ти прави впечатление.

На другата везна имаш предварителни и окончателни резултати.
И при двата варианта, топ 16 е еднакъв :)
Ама намираш псевдо вратичка за плюене :)

Хайде стига излагации. Давай да караме подред и да започнем от големите, перманентно повтарящи се проблеми?

Необходимо ли е да събирам километричен списък с подобни корекции след контестации???
Правя го на момента, когато ми изброиш състезанията, при които условия на задачи са били променяни неколкократно след началото и са били удължавани с час, минути преди финала.
Не съм трол, а съм нормален човек, който следи състезанията по математика в България.
Не умаловажам проблемите при състезанията в 7-8 клас, НО такива има и при 9-12 клас. Единици са тези, които по форумите говорят за тях. Всички обръщат внимание само на малката комисия. ДА, проблеми има и там. Сгрешени задачи на областния кръг, корекции по задача на националния кръг.
Моят пост е насочен към проблемите с математиците в комисиите, а не с МОН(там проблемите са огромни). Проблемът с недопускането на състезателите от СМГ е на МОН и РУО и на организацията, която са създали.

Защо никой не спомена за корекциите на задачи и при големите??? На ЕМТ задача 12.4. беше също коригирана след като състезанието беше започнало. Имаше ученици, които си скъсаха листите, защото са я решавали с първоначалното условие. На областния кръг задача 10.2 също беше сбъркана. По средата на времето са идвали експертите от РУО да пишат по дъските в класните стаи правилното условие. И не говорим за някакви доуточнявания, а за промени, които променят цялото решение на задачата. Ама това никой не го забелязва.
Грешки допускат и двете комисии, но всеки говори само за едната. Защо?
За какъв Топ 16 ми говориш? Разширения национален отбор по математика се сформира от Топ 12 на националния кръг и всички следващи, които имат същия брой точки като 12-тия в класирането. Очевадно е че Костадин Гаров щеше да остане под чертата, все едно дали е в Топ 16 или Топ 1000. Добре, че има контестации да може да си извоюва заслуженото.
Положението с математиката в България е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЛОШО! Я погледни отново разширения отбор  за 9-12 клас. Всички са от София и трима от Бургас са успели да влязат. Масово доминира София. Това не е нормално. Нивото на сериозните състезания по математика в света се вдига, следователно и в България се двига (за пример погледнете задачите за националния кръг от 1995 примерно). Но не се осигурява подготовка на състезатели от цялата страна. Уважаемата комисия ходи и изнася лекции в определени МГ-та. А останалите? Самоуки ли да бъдат? Трябва някой да им даде тласък, за да започнат да се справят. Комисията работи главно с ученици от София, но на вас това не ви прави впечатление, защото и вие сте от София... Ако се продължава по този начин, скоро на ЗМС, ПМС, ЕМТ ще участват само учиници от София. А със сигурност има умни деца из цялата страна.

Не искам да защитавам никого, но според мен не е редно да се обсъжат само едни проблеми, а други да се подминават.

П.П. Видях, че си допълнил поста си. Не, не приемам 5 за нормално, а 7 за ненормално. Но замисли се сам, да се вдигне резултатът с толкова много точки, това е почти цяла задача, странно е, как може да не се отчете цяла задача за вярна при проверката. Естествено може и да е неволно, но може и да е умишлено.
П.П.2 Сбърканата задача е 10.2, а не 11.2. Извинявам се за грешката.
« Последна редакция: 13.04.2017, 11:11 от yugi »

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Не искам да защитавам никого, но според мен не е редно да се обсъжат само едни проблеми, а други да се подминават.

П.П. Видях, че си допълнил поста си. Не, не приемам 5 за нормално, а 7 за ненормално. Но замисли се сам, да се вдигне резултатът с толкова много точки, това е почти цяла задача, странно е, как може да не се отчете цяла задача за вярна при проверката. Естествено може и да е неволно, но може и да е умишлено.

И още веднъж го допълних с пресен пример за 7.
Допълнение:
За да се успокоиш, прегледах и резултати - хванах 8 клас от Пролетни Математически Състезания 2017.
Ученикът със звучното име 8081006 има 8 точки на предварителни резултати и 15 в окончателните.
Същите 7 точки добавени. Трябва да има съмнения и да изписваме фермани с глупости в коментиране на това???
Казваш, че не си трол и се интересуваш от състезателна математика.
Показваш го с конкретен случай, в който няма абсолютно нищо извънредно - при проверка на 2 протокола ти показах 2 подобни контестации - едната за 5, другата за 7 точки, които не са ти направили впечатление?

По първия абзац... не знам, спорно е - проблемите са много, да, трябва да се обсъждат всички.
Но сравняваш... не знам как да го кажа образно - неправилна глоба на служител с 5% от заплатата му с неплащане на заплата 3 месеца...
Тъп е примера :) надявам се да разбираш какво имам предвид.

Нещо извън коментираните проблеми, а по вечния - София вс България :)
Казваш, че лекции се изнасяли по определени МГ-та, а по други не. Сигурно е така. Но това е обяснение защо определени МГ-та се справят по-добре на състезания. Не разбирам къде е проблема тук, не е ли логично да е така?
Ако някой иска да се изнасят лекции и по други градове / училища, извинявай, ама това е работа на директорите на съответните училища - да намерят начин да станат привлекателни за лекции.
Как предлагаш да стане иначе - с хендикап система - щом си от София, почваш с -5???


И дай да престанем да си чешем езиците, да приемем, че сме равнопоставени - родители / ученици, които се интересуват и от които нищо не зависи.
Кажи - какви са твоите конкретни предложения - какво искаш да се промени?
В едната комисия, в другата комисия?

Моята позиция е,че в малката комисия всичко стана противно авторитарно.
Най-големият проблем за мен е прекрояването на регламента и изключването на всички състезания, които са извън контрола на малката комисия. Моля, кажи ми една смислена причина за изключване на ЗМС и ПМС от подбора?
Грешките, ами много са човек, на всеки кръг имаше фрапантни пропуски - на общински, на областен, на национален.
Абсурда с отрязването на състезатели с 16 точки на областен в 7 и 8 клас? И пускането на други с 10? Предложената по-горе хендикап система в действие. Страхотно!
Не смяташ ли, че има предостатъчно аргументи да се опита със смяна на комисията?

В голямата?
Казваш, че е имало объркани задачи. Повярвай, не съм знаел затова, може и така да е. Хлапето ми е 9 клас и не се е оплаквало от грешки.
Странно е обаче, че никой от състезателите не се е оплакал от това?
Не ти ли прави впечатление? Между грешка и грешка може би има разлика. Не съм чувал и да е нарушаван регламент и да е удължавано състезание.
С думи лесно се борави и се противопоставят грешки, които всъщност са със съвсем различна тежест.
Трябва да ти напомня и че голямата комисия подаде оставка. Но никой не я замени.


Та, всъщност, какво е конкретното ти предложение?
1. Понеже има грешки в голямата комисия, нека да оставим и малката намира и да продължат двете да си грешат ли?
2. МОН да уволни и двете комисии и да назначи учители извън София за следващата комисия и на двете места?
3. ???



И още веднъж го допълних с пресен пример за 7.
Казваш, че не си трол и се интересуваш от състезателна математика.
Показваш го с конкретен случай, в който няма абсолютно нищо извънредно - при проверка на 2 протокола ти показах 2 подобни контестации - едната за 5, другата за 7 точки, които не са ти направили впечатление?

По първия абзац... не знам, спорно е - проблемите са много, да, трябва да се обсъждат всички.
Но сравняваш... не знам как да го кажа образно - неправилна глоба на служител с 5% от заплатата му с неплащане на заплата 3 месеца...
Тъп е примера :) надявам се да разбираш какво имам предвид.

Нещо извън коментираните проблеми, а по вечния - София вс България :)
Казваш, че лекции се изнасяли по определени МГ-та, а по други не. Сигурно е така. Но това е обяснение защо определени МГ-та се справят по-добре на състезания. Не разбирам къде е проблема тук, не е ли логично да е така?
Ако някой иска да се изнасят лекции и по други градове / училища, извинявай, ама това е работа на директорите на съответните училища - да намерят начин да станат привлекателни за лекции.
Как предлагаш да стане иначе - с хендикап система - щом си от София, почваш с -5???

Щом трябва да се обсъждат всички проблеми, аз го правя, а ти защо ме нападаш без причина? Голяма драма, толкова изписани неща за Сава Гроздев. Това е човекът, ръководител на отбора, извел страната ни на 1-во място на МОМ. Сега ще кажеш, че е спорно как е постигнато това. Да, спорно е, ние не сме били там, за да видим. Но защо да приемаме, че е измама? Защо това ви е първата мисъл в главата? Защото някой си академик и подчинените му са го казали след като са взели всички награди след завръщането от МОМ? Не сме ли доказали, че българите са умни? Годините преди 2003 България е била е Топ5, толкова ли е невъзможно да стигнем и завидното първо място? Според мен е възможно.
Така че Гроздев е заслужил човек, който заслужава признание. Може да не е лесен характер, да е властен, но той има пълното покритие да е такъв, какъвто е. В настоящия момент, да, допуска грешки в състезанията, които организира, може би трябва вече да предаде властта на следващите след него. Не знам...
Математиката се е превърнала в платена игра. Всички са жадни за пари и не ги интересува, че по този начин потъпкват хора, които се трудят по цял ден, за да постигнат нещо... Докато това е властта в математиката, не ни очаква нищо хубаво. Само можем да мечтаем за онези успехи от едно време.

Относно частта с подготовката на състезатели по области, смятам че трябва да има такава и тя да се осъществява от националната комисия, ИМИ, СМБ. Защото има ученици из страната - Силистра, Кюстендил, Велико Търново, Сливен, където има ученици, които се трудят. Но дали там се изнасят лекции? Не! Защо? Ами защото няма кой да им плати, за да дойдат курумпираните математици от националната комисия(някои, не всички).

Има умни деца из цяла България, но няма система за откриване на тези ученици и развитието им като състезатели. Комисията се задоволява само с тези от София, а има такива и извън София. За пример ще дам Николай Белухов от Стара Загора, който беше най-подготвения състезател в страната, когато беше ученик. А Любен Личев от Плевен, абсолютно същия случай. Я погледнете класациите през миналия век, има състезатели от всички краища на България. Искате да ми кажете, че вече не се раждат умни деца извън София??? Просто няма кой да ги развие, да им покаже красотата на Математиката. Единици са вече учителите в училища, които продължават да се готвят състезатели. Тук според мен е мястото СМБ, комисиите и всички математици, грижещи се представянето на страната ни на международните състезания, да се хванат и да започнат да изнасят лекции из МГ-тата в страната. Нали целта на всички тези състезания е да се разпространява математическото знание и да се готвят състезатели за върхови постижения на МОМ, БОМ и т.н.???

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Голяма драма, толкова изписани неща за Сава Гроздев. Това е човекът, ръководител на отбора, извел страната ни на 1-во място на МОМ. Сега ще кажеш, че е спорно как е постигнато това. Да, спорно е, ние не сме били там, за да видим. Но защо да приемаме, че е измама?

Уморявам се, а и... имам работа, която трябва да свърша днес покрай хобито.
Затова отговарям конкретно:
1. Защото съм останал с впечатление, че ръководството на МОМ в лицето на президента му Дежф Смит е на това мнение и е обявил проф. Гроздев за персона нон грата в Международната Олимпиада по Математика.
Ако трябва да се приема нещо, на което не си бил свидетел, за мен най-логично е да се доверя на независимото международно мнение на замесената в скандала организация!
2. Не обсъждам качествата на проф. Гроздев през годините. Обсъждам това, което направи ТАЗИ година.
http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=547
Беше казано в друга тема - чест и почитания за миналите успехи, но при всеки без изключение идва момент, в който трябва да се оттегли и почине.

Пишеш с фрази, вече пускани тук от други тролове, регистрирани с 1, 2 мнения.
Поне промени стила, всеки който прочете внимателно темите във форума от последните 6 месеца може да групира потребителите с единични мнения, съвпадащи с теб :)
Характерното е, че при конкретни въпроси се започва с общите лафове.
Ще повторя конкретния си въпрос:

Какво е конкретното ти предложение?
1. Понеже има грешки в голямата комисия, нека да оставим и малката намира и да продължат двете да си грешат ли?
2. МОН да уволни и двете комисии и да назначи учители извън София за следващата комисия и на двете места?
3. ???

ПП - Трябва да добавя, определено има части от мнението ти, с които съм съгласен.
Комерсиализацията в математиката е много натоварваща и дразнеща и факт е, че тя е повсеместна, от предучилищна възраст до завършване.

За София и страната - продължавам да не съм съгласен.
В 9 клас, има страхотен математик от Плевен. Също такива от Пловдив.
Националната комисия... Организира ограничен брой подготвителни курсове. Провеждащи се в София - градът, в който живее 20% от населението на България. Къде другаде да ги провежда? В Дряново ли?
Не съм съгласен, че е работа на национална комисия да обикаля и изнася подготовки. Те са малко и трябва да са в града, в който има най-много участници. Това е София, просто защото тук живеят най-много хора.
А останалата подготовка трябва да е дело на учители по места.
ОК, има нещо, което бих предложил да се направи - участието в курсове на националната комисия за разширени отбори да е финансирано от държавата.
Не знам дали това сега е така - да се осигури настаняване за тези, които са класирани, а не са от съответния град.
Повече от това... какво.


И дай да престанем да си чешем езиците, да приемем, че сме равнопоставени - родители / ученици, които се интересуват и от които нищо не зависи.
Кажи - какви са твоите конкретни предложения - какво искаш да се промени?
В едната комисия, в другата комисия?

Моята позиция е,че в малката комисия всичко стана противно авторитарно.
Най-големият проблем за мен е прекрояването на регламента и изключването на всички състезания, които са извън контрола на малката комисия. Моля, кажи ми една смислена причина за изключване на ЗМС и ПМС от подбора?
Грешките, ами много са човек, на всеки кръг имаше фрапантни пропуски - на общински, на областен, на национален.
Абсурда с отрязването на състезатели с 16 точки на областен в 7 и 8 клас? И пускането на други с 10? Предложената по-горе хендикап система в действие. Страхотно!
Не смяташ ли, че има предостатъчно аргументи да се опита със смяна на комисията?

В голямата?
Казваш, че е имало объркани задачи. Повярвай, не съм знаел затова, може и така да е. Хлапето ми е 9 клас и не се е оплаквало от грешки.
Странно е обаче, че никой от състезателите не се е оплакал от това?
Не ти ли прави впечатление? Между грешка и грешка може би има разлика. Не съм чувал и да е нарушаван регламент и да е удължавано състезание.
С думи лесно се борави и се противопоставят грешки, които всъщност са със съвсем различна тежест.
Трябва да ти напомня и че голямата комисия подаде оставка. Но никой не я замени.


Та, всъщност, какво е конкретното ти предложение?
1. Понеже има грешки в голямата комисия, нека да оставим и малката намира и да продължат двете да си грешат ли?
2. МОН да уволни и двете комисии и да назначи учители извън София за следващата комисия и на двете места?
3. ???
Знам, че от нас нищо не зависи. Аз исках да изкажа мнение, нямаме никаква сила да променим от това си положение каквото и да било. Чрез писането си тук искам да покажа друга гледна точка на нещата.
И според мен премахването на ЗМС и ПМС не беше правилно, но какво да направим като такива хора работят в МОН. Проблеми, че има - има и то не са никак малко и в малката, и в голямата комисия. Струва ти се, че са по-големи в малката, защото само тя бива нападана. Тези официални, отворени писма, становища всичките са от членове на голямата комисия срещу малката комисия. Имаше едно единствено писмо от ученици и то, според мен, е било написано в следствие на "оставката" на голямата комисия. Друго писмо от ученици аз не съм видял, ако има, поправи ме.
Не видях и веднъж Сава Гроздев да излезе и да нападне голямата комисия, а и те допуснаха доста грешки. НЯма как да разбереш за грешните задачи при големите, защото Гроздев не е тръгнал да ги напада публично, а учениците няма да тръгнат да пишат отворени писма и становища срещу тези, от които им зависи класирането, нали се сещаш?
Нямам абсолютно нищо против учениците от София, те трябва да бъдат равнопоставени с тези извън столицата. Щом там се изнасят лекции, да се изнасят и в другите градове. Не ме разбирай погрешно относно софийските училища, там възможностите са много по-големи, подбора се извършва между много повече ученици, но не може да се пренебрегват така другите градове.
Добре ще е и двете комисии да бъдат премахнати и да се създаде ТОЧЕН И ЯСЕН регламент относно избора на членове за тези комисии. Да не участва само СМБ, да участват и университетите(тях никой не ги брои за живи в състезателната математика до 12 клас), да участват изявени учители от цялата страна(и от София естествено), бивши състезатели също. В страната има много кадърни хора, които не са подкупни и могат да помогнат в тази ситуация, лично мнение... И всичко това е да равнопоставено между отделните организации и институции в страната - 3 човека от университети, 3 от ИМИ, 3 състезатели, 3 учители. Нещо такова...
Също така да се смени ръководството в МОН, което отговаря за математиката. Да се назначи някой свестен математик, независим от всички комисии и глупости, който да си върши работа съвестно и кадърно.
« Последна редакция: 13.04.2017, 12:16 от yugi »