0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.



Някой да има има мнение за задача 13 - 3 клас.Нещо решението се разминава с условието на задачата.

Някой да има има мнение за задача 13 - 3 клас.Нещо решението се разминава с условието на задачата.
Какъв е проблемът? За получаването на шест парчета са необходими пет срязвания, всяко по три минути. Общо петнайсет.
Между всеки две срязвания има едноминутен интервал. Четири интервала по една минута. Общо четири.
15+4=19

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Някой да има има мнение за задача 13 - 3 клас.Нещо решението се разминава с условието на задачата.

Ммм, защо, какво виждаш да се разминава?
6 части, 5 разреза, 4 промеждутъка

Не съм съгласен , че почивките са 4 на брой.

Фен съм на трудните задачи, но този път са се престарали в групата за втори клас.
Поздравления за детето от 126  училище София с пълен брой точки.

Разрезите са 5 , но по условие между всеки две срязвания има 1 минута.Според мен промеждутъците са 2 .

Разрезите са 5 , но по условие между всеки две срязвания има 1 минута.Според мен промеждутъците са 2 .
Не " на всеки две", а " между всеки две".

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Разрезите са 5 , но по условие между всеки две срязвания има 1 минута.Според мен промеждутъците са 2 .

Виж са... ако си майстор - шлосер или както там трябва да се нарича, става и с 2 промеждутъка :)
Режеш тръбата на 2 - почиваш,
Слагаш двете части една зад друга - режеш 1/3-та на двете заедно - почивка
Режеш останалите 2/3-ти на двете заедно по средата.
3 рязания и две почивки - 11 минути.
Но все пак, задачата е за ученици в 3-ти клас, а не за заслужили дейци на труда със специализация в рязането на тръби :)


Фен съм на трудните задачи, но този път са се престарали в групата за втори клас.
Поздравления за детето от 126  училище София с пълен брой точки.

Ее, защо - екстра са си. Има ученик с макс. брой точки, има двама с 51. Само от резултатите досега. Значи са идеални.
Виж резултати от ЕМТ - има възрастови групи, в които няма нито един състезател с максимален брой точки. И това по никакъв начин не пречи на класирането, медалите или каквото и да било.
Аз съм на мнение, че макс. брой трябва да се постига само по изключение в много редки случаи.
Ще е много по-интересно и по-вярно класирането.

Съгласих се с Дидева и с kod че почивките са общо 4 на брой.

Виж са... ако си майстор - шлосер или както там трябва да се нарича, става и с 2 промеждутъка :)
Режеш тръбата на 2 - почиваш,
Слагаш двете части една зад друга - режеш 1/3-та на двете заедно - почивка
Режеш останалите 2/3-ти на двете заедно по средата.
3 рязания и две почивки - 11 минути.
Но все пак, задачата е за ученици в 3-ти клас, а не за заслужили дейци на труда със специализация в рязането на тръби :)


Евала за това решение.Нямаше да се сетя.

Някои от задачите за шести клас така са измислени и написани, че трябва да четеш условията поне по десет пъти докато зацепиш какво е искал да каже автора. Особено задача номер 9 и задача номер 14. Напомнят ми за едно време класните работи по литература, когато трябваше да пишем какво точно е искал да каже автора в творбата си. :))