0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Съгласих се с Дидева и с kod че почивките са общо 4 на брой.

Добре де, ако между срязвания 1 и 2 имаме една минута почивка и тя е след 2-рото срязване. А между срязвания 2 и 3 имаме още една минута почивка, тогава излиза, че между срязванията 2 и 3 ще имаме общо 2 минути почивка, което противоречи на условето, че между 2 срязвания трябва да имаме точно 1 минута почивка. А ако приемем варианта на kod за шлосера, то тогава условието на задачата е много неправилно зададено.. особено за деца 3-ти клас..
*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Леко съм объркан от продължителните обяснения по тази задача...

Моят вариант е шега, която може да бъде използвана единствено от ученик в по-висок клас при контестация и защита на решение - 11 минути, а не 19.
Така че нека да го забравим. Задачата е кристално ясна и условието й е напълно коректно.

Леко съм объркан от продължителните обяснения по тази задача...

Моят вариант е шега, която може да бъде използвана единствено от ученик в по-висок клас при контестация и защита на решение - 11 минути, а не 19.
Така че нека да го забравим. Задачата е кристално ясна и условието й е напълно коректно.

Точно, че задачата е леко объркана.. Според твоя чертеж колко ще е почивката в минути между срязванията 2 и 4?

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Точно, че задачата е леко объркана.. Според твоя чертеж колко ще е почивката в минути между срязванията 2 и 4?

kurmit... задачата е достатъчно ясна за да се разбере без чертеж от третокласник. В желанието си да съм полезен, направих и чертеж.
След като и това не помага... аз съм дотук - моля да продължим дискусията с нещо по-конструктивно.

kurmit... задачата е достатъчно ясна за да се разбере без чертеж от третокласник. В желанието си да съм полезен, направих и чертеж.
След като и това не помага... аз съм дотук - моля да продължим дискусията с нещо по-конструктивно.

Благодаря за чертежа, той е много точен и много  ясно показва, че между (примерно) срязвания 2 и 4 ще имаме общо 2 минути почивка, а не 1 минута както е според условието на задачата. И аз не искам да влизам в безсмислени спорове, но според мен задачата е некоректно зададена.




Ее, защо - екстра са си. Има ученик с макс. брой точки, има двама с 51. Само от резултатите досега. Значи са идеални.
Виж резултати от ЕМТ - има възрастови групи, в които няма нито един състезател с максимален брой точки. И това по никакъв начин не пречи на класирането, медалите или каквото и да било.
Аз съм на мнение, че макс. брой трябва да се постига само по изключение в много редки случаи.
Ще е много по-интересно и по-вярно класирането.

Като се замисля си прав, аз съм на същата позиция, без медали на кг.
Трудни задачи, амбициозни родители, повече курсове и стрес за децата от рано, само това не е ок.

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Благодаря за чертежа, той е много точен и много  ясно показва, че между (примерно) срязвания 2 и 4 ще имаме общо 2 минути почивка, а не 1 минута както е според условието на задачата. И аз не искам да влизам в безсмислени спорове, но според мен задачата е некоректно зададена.
Задачата я има в том 1 от сборника на Кортезов и има около 4-5 точно такива задачи, които са обяснени ясно как се решават:
За 6 парчета трябват 5 срязвания по 3 минути, което е 5 по 3 = 15. Между 5-те рязания има и 4 охлаждания по 1 минута, което е 15+4*1=19

За късмет деня преди състезанието ги бяхме погледнали и точно нея я е решила. Това е принципа на Колчетата. На същият принцип преди време се спореше и за задачата с кукувицата /отново от ИС, но май преди 1 или 2 години.../, която отново имаше уловка в интервалите.

Задачата я има в том 1 от сборника на Кортезов и има около 4-5 точно такива задачи, които са обяснени ясно как се решават:
За 6 парчета трябват 5 срязвания по 3 минути, което е 5 по 3 = 15. Между 5-те рязания има и 4 охлаждания по 1 минута, което е 15+4*1=19

За късмет деня преди състезанието ги бяхме погледнали и точно нея я е решила. Това е принципа на Колчетата. На същият принцип преди време се спореше и за задачата с кукувицата /отново от ИС, но май преди 1 или 2 години.../, която отново имаше уловка в интервалите.

Ако в условието беше написано:

... между всеки две последователни рязания...
или
... след всяко рязане....

щях да съм съгласен с вас, но както е написано

... между всеки две рязания...

то тогава може да си изберем 2 произволни срязвания и да кажем, че между тях трябва да има 1 минута почивка. Никъде в условието не е казано, че трябва да се гледа точно и само между срязвания 1-2,2-3,3-4....

резултати Бургас   http://pmgbs.com/


*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
И Пловдив с резултати в 1-ви пост.

Стара Загора:  http://smbsz.free.bg/web_salabashev_2016/sal_2016_rez_1-11.htm

Добрич: http://pmg-dobrich.com/wp-content/uploads/2016/12/Slabashev.pdf

От Добрич има дете втори клас с макс резултат.

Кога да очакваме резултатите от Враца?