0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен kod

  • 371
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Re: НВО 2017
« Отговор #14 -: 23.05.2017, 22:18 »
Прави ми впечатление нещо в изказването на математиците ни, коментиращи грешката.
Не тоталното й отричане, което видях от един, двама проверители и не искам да коментирам, а често срещаното изказване:

Хора сме, грешим, случва се.
Ами... не съм особено съгласен.
Хората могат да грешат.
Екипите е почти невероятно да грешат.
Институциите не трябва и не могат да грешат.

ОК, съставителят е сгрешил. Член на екипа му можеше да проконтролира и види грешката.
А експертите на МОН също можеха да отстранят невидяната до момента грешка.

Малката формална грешка показва нещо по-неприятно...
Re: НВО 2017
« Отговор #15 -: 23.05.2017, 22:21 »
Добре де ,
Противоречиш си :)
Както казахме, допълнителните на данни в подточка Б НЕ ОТМЕНЯТ нищо от основните!

Това не е отделена задача. За нея важи толкова условието, че триъгълникът е остроъгълен, колкото и за всяка друга част от задачата.
Каква е тази необходимост, точка Б да се представи за отделна задача, няма как да е, за решението й трябва информация от по-горе. Оттам, където пише, че АБЦ е остроъгълен. 
е и , какво - дори това не доказва , че задачата е грешна - ти сам го казваш - отговора на т. Б е че няма решение ! т.е отговора на МОН е грешен - толкова ! Това не прави цялата задача грешна !
И коментарите на НВО по БЕЛ са че "имало много подводни камъни", за математиката по-скоро се изказват , че е НВО е доста лесно - е явно и тук има подводни камъни, за които и мОН не са подозирали :)

Re: НВО 2017
« Отговор #16 -: 23.05.2017, 22:28 »
Спрях да се смея... ! Стана ми тъпо! Задача, (изглеждаща проста(или написана просташки)), "средните" я решават и продължават напред!, за нови успехи!!(А, това ,че е грешно..)   Умните се "забатачват" , губят време и ... после "средните" казват на умните как се прави..  Това е България, май...
 
Задачата може и да е грешна , но това всички го видяха , като разгледаха отговорите на МОН.
И пак повтарям - грешно е условието на т. Б, което не прави цялата задача грешна- това, че повечето деца са взели условието "АКО" от т. Б за дадено в началото на условието си е тяхна грешка , оттам грешен или невъзможен чертеж и други разни вълнения, породени от амбицията на някой , който е набил в съзнанието на децата да чертаят всичко с точнос до милиметри и градуси, без вникване в същината на условието.
ОК, аз съм съгласен на детето ми да отнемат прословутата точка от подусловие Б - че не съществувало такова решение , но това "АКО" прави единствено т. Б от цялата задача с невъзможно или грешно условие !

*

Неактивен kod

  • 371
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Re: НВО 2017
« Отговор #17 -: 23.05.2017, 22:31 »
И коментарите на НВО по БЕЛ са че "имало много подводни камъни", за математиката по-скоро се изказват , че е НВО е доста лесно - е явно и тук има подводни камъни, за които и мОН не са подозирали :)


http://pogled.info/bulgarski/nyama-li-nai-posle-da-se-slozhi-krai-na-greshkite-v-izpitnite-materiali-na-mon-zavinagi.86066

НВО по БЕЛ...
Да не би с нещо да е по-добро. Пак стигаш до МОН и... експертите.

*

Неактивен Очо

  • 478
Re: НВО 2017
« Отговор #18 -: 23.05.2017, 23:24 »
Не можем, да се оправим в "българската" математиката, (има няколко аксиоми.. и от там, всичко се доказва..) Но, се оправихме с Българската литература.. Хайде бе! Не вярвам! Особено на "мон" ! Лично мнение.   

*

Неактивен Borislav

  • 3
  • Пол: Мъж
Re: НВО 2017
« Отговор #19 -: 23.05.2017, 23:38 »
Има грешка, но децата от обикновените училища може да не са се усетили и да са си решили задачата за 10 точки.

Re: НВО 2017
« Отговор #20 -: 24.05.2017, 19:06 »
Приятели!
Отново проблем с НВО по математика за 7 клас! Някой отново нещо не е догледал, преценил, съобразил!
Аз се боря от 5 години срещу тези тъпотии! Учител съм! Преди да спорите по условието на 24 задача, знаете ли, че няма инспектор по математика ... ВСЕ ОЩЕ ... след отстраняването на Мадлен Христова миналата година!!! Още февруари месец бях в ЦЕНТЪРА ЗА ОЦЕНЯВАНЕ В ПРЕДУЧИЛИЩНОТО И УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ, т.н. СКОКО и говорих лично с директорката му, г-жа Неда Кристанова и тогава и казах: "Как ще направите тестовете, като нямате инспектор? Кой ще ги подпише и ще носи отговорност?!" Тя ми отговори, че нямало проблем... ! Е, има проблем! Въпреки, че теста като цяло е много по-добър от предишните години, условията са много по-адекватни и коректни, особено на първи модул. Бих казал, че първия модул е направо перфектен!
Знаете ли колко е обявената заплата в конкурса за инспектор по математика - 580 лв.! При това няма право да работи като учител или да дава уроци, защото ще е в конфликт на интереси! И след като първият конкурс се беше провалил, директорката ми каза: "Дано да се появи за кандидат някой пенсионер учител и да го спечели, защото на друг не се надяваме..."
Ето и мнението ми за 24 задача:
Това е една добра задача, леко странна, но по силите на подготвен и мислещ седмокласник. Решава се бързо и то само с материал от 7 клас. Трябва да се работи последователно и търпеливо. Важно е да се забележат двата еднакви правоъгълни триъгълника и задачата се разплита. След това е нужно при решаването децата да са убедени в доказаното в подусловие А, значи да имат стабилни знания. Елементарно се вижда, че СМ=8 см. и остава просто да се досетят, че при това положение точка М ще е външна за АВС. Това е! Всичко това се прави за 15-20 минути, само със знания от 7 клас!
...
Считам, че не е нужно и дори е вредно за децата да избързват с овладяването на материал от по-горни класове. Ние сме хора на крайностите - или правим децата вундеркинди, или нехаем напълно и ги оставяме на самотек. А е нужно да се напредва бавно, стъпка по стъпка и да развиваме най-вече абстракцията, съобразяването, досетливостта, умението да се ползва знанието!
...
Е, какво, нямаше да има никакъв проблем с тази задача, ако просто в условието липсваше "остроъгълен" - ненужно, натоварващо и нелепо определение!

*

Неактивен kat33

  • 38
Re: НВО 2017
« Отговор #21 -: 24.05.2017, 21:51 »
Най накрая за тези два дни да прочета смислено и адекватно мнение.

Re: НВО 2017
« Отговор #22 -: 2.06.2017, 21:20 »
Има официални резултати.

*

Неактивен leila

  • 26
Re: НВО 2017
« Отговор #23 -: 5.06.2017, 12:55 »
Здравейте,
има ли някъде обощени резултати от матурите за седми клас за страната, по области? МОН направи ли пресконференция? Нещо не намирам информация. Дали изобщо ще се направи някаква статистика за тази година?

*

Неактивен hope

  • 1
  • Пол: Жена
Re: НВО 2017
« Отговор #24 -: 13.06.2017, 09:22 »
Здравейте,
аз съм майка на дете, което е имало проблем с 24 задача. Решила я е на черновата без да я разписва подробно. Тръгнала е да прави чертежа, трила го е няколко пъти, начертала го е малко над правоъгълен, решила е че има грешка, разплакала се е. Била е пропуснала на 23 б/, защото по нейни думи, решението не и е дошло от раз. Паникьосала се е, защото знае че за СМГ и трябват 100 точки. Дали са и 86 точки. Не са признали нищо от черновата. По нейни думи не е преписала решението, защото не е имала верен чертеж. Не съжалява за това решение, но и е много тъжно че деца, които даже не са разбрали за проблема, ще излязат по-добри математици от нея. Написах жалба, намерих адвокат и поисках среща с Министъра. Прочетох мнението на няколко изтъкнати имена в тази област. Ако има други потърпевши, нека ми пишат.

*

Неактивен stmar

  • 12
  • Пол: Мъж
Re: НВО 2017
« Отговор #25 -: 13.06.2017, 16:28 »
      Много ми е интересно, когато чуя как децата са установили, че ъгълът е 90 градуса и 30 минути, а не 89 градуса и 59 минути! Ще задам един резонен въпрос: Чертожните инструменти на децата минали ли са метрологична проверка? А знаете ли, че инженерната грешка е 7% - т.е. при 89 градуса, това е повече от 6 градуса! Или пък при онези 14 сантиметра (12 +2) това прави близо 1 сантиметър отклонение. Задачи се решават принципно, не е необходим чертеж 1 към 1. Не е случайно, че в СМГ (които не са разбрали за грешката) имат толкова много максимални оценки! Изпадал съм в подобна ситуация - на кандидатстудентския си изпит - просто нямах никаква идея как да реша задачата и тогава установих, че косинусът на един от ъглите е по-голям от 1. Не посмях да напиша това (а в последствие тази задача се оказа грешна), но всички които имаха решение на задачата получиха 6 на нея. Така, че и да пишете жалби няма да бъдат уважени...