0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Официална страница


Дата на провеждане - събота, 22 април 2017
Час на провеждане за София:
За 1 и 2 клас - от 8:30 до 10 часа;
За всички останали - от 10:30 до 12:30 часа;
Такса за участие - 8лв;
Краен срок за записване - 13 часа, 19 април 2017 г.
Къде да се запиша (за София) - в канцеларията на 119 СОУ, канцеларията на 2 СОУ или в стая 402 на 125 СОУ.


Място на провеждане
Много училища в редица български градове.
За София, Великденското Математическо Състезание през 2017 г. ще се проведе в:
125 СОУ, 119 СОУ и 2 СОУ

За Варна, Великденското Математическо Състезание през 2017 г. ще се проведе в:
ОУ „П. Р. Славейков“. Записване от 5 до 20 април.

За Бургас, състезанието ще бъде в училище "Братя Миладинови". Такса -9 лв.


Детайли
Великденското математическо състезание е за ученици от 1 до 12 клас.
Времето за решение на темите със задачи за ученици от 1 и 2 клас е 90 минути, а за всички по-горни класове - 120 минути.
Темите са съставени от 15 задачи с избираем отговор.
Всяка задача има само един правилен отговор от четири възможни, като първите 3 са цифри, а последният - Друг Отговор. Посочването на Друг Отговор се приема за вярно само ако допълнително е записан и верен резултат.
Задачите от 1 до 3 се оценяват с по 1 точка, от 4 до 6 с по 3 точки, от 7 до 9 с по 5 точки, от 10 до 12 с по 7 точки и от 13 до 15 с по 9 точки.

Задачите за 7 клас са в модифициран формат, съвпадащ с този на Националното Външно Оценяване - НВО след 7 клас.
Всяка задача от 1 до 16 има само един правилен отговор от четири възможни, за задачи 17 до 22 трябва да бъдат записани само отговорите, като задачи 21 и 22 са във формат PISA, а задачи 23 и 24 трябва да бъдат подробно решени.
Задачите от 1 до 4 се оценяват с по 1 точка, от 5 до 10 с по 2 точки, от 11 до 16 с по 3 точки, от 17 до 20 с по 5 точки, задачи 21 и 22 с по 8 точки и задачи 23 и 24 с по 15 точки.
Максималният брой точки за 7 клас е 100.

Информация, новини, задачи и решения от Великденско Математическо Състезание


Задачи и отговори от Великденско Математическо Състезание 2017 - ВМС


Резултати от Великденско Математическо Състезание - ВМС 2017

Резултати Велико Търново: http://kms-vms.net-bg.info/

Резултати Плевен: http://smb-pleven.com/

Резултати София: http://problem.iztok-smb.com/test/form.php

Резултати Бургас: https://brmiladinovi.eu/%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%B8-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE/
*

Неактивен kod

  • 582
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Предложение и Напомняне:

Редакция:
Според достоверна информация, резултати от ВМС ще бъдат публикувани. Няма място за притеснения.
Така че, няма смисъл да се напомня на организаторите при записване, всичко ще бъде както трябва при това състезание!

Задача 13 от 3 клас - 2013 год. Трима приятели влезли в сладкарница и направили следните покупки: първият купил 4 вафли, 1 сладолед и 10 бонбона за 16 лв., вторият купил 3 вафли, 1 сладолед и 7 бонбона за 12 в., третият купил 1 вафла, 1 сладолед и 1 бонбон. Колко лв. е заплатил третият приятел?

  Съгласна съм, че състезанието не е масово мероприятие, но как по-елементарно /под елементарно разбирам само по логиката на детето, а не с хватките на отработени математически методи/ да обясня на един третокласник решението на тази задача.
Или както казваше проф. Тагамлицки - "Умен съм - сетил съм се!"

Действително имам нужда от помощ. Може би наистина ми липсва зрънцето досетливост.
Успех на всички в събота!

За Бургас състезанието ще бъде в училище "Братя Миладинови". Такса -9 лв. И се попълва декларация че сте съгласни резултатите да се публикуват официално.

*

Неактивен Очо

  • 478
Задача 13 от 3 клас - 2013 год. Трима приятели влезли в сладкарница и направили следните покупки: първият купил 4 вафли, 1 сладолед и 10 бонбона за 16 лв., вторият купил 3 вафли, 1 сладолед и 7 бонбона за 12 в., третият купил 1 вафла, 1 сладолед и 1 бонбон. Колко лв. е заплатил третият приятел?

  Съгласна съм, че състезанието не е масово мероприятие, но как по-елементарно /под елементарно разбирам само по логиката на детето, а не с хватките на отработени математически методи/ да обясня на един третокласник решението на тази задача.
Или както казваше проф. Тагамлицки - "Умен съм - сетил съм се!"

Действително имам нужда от помощ. Може би наистина ми липсва зрънцето досетливост.
Успех на всички в събота!
Задачата не е "простичка" за трети клас.. Вадим покупките на втория от първия и получаваме... 1В.+ 3Б. = 4 лв. Този отговор(умножен по три или две) го заместваме в даденото.... Вадим отново.. Варианти много... кой знае колко не съм видял.. :)
« Последна редакция: 20.04.2017, 00:45 от Очо »

Задачата не е "простичка" за трети клас.. Вадим покупките на втория от първия и получаваме... 1В.+ 3Б. = 4 лв. Този отговор(умножен по три или две) го заместваме в даденото.... Вадим отново.. Варианти много... кой знае колко не съм видял.. :)
Благодаря ви. Съгласна съм с вас. За децата, които са изучавали вече решаване на системи уравнения, ще бъде добро упражнение. Може би няма да бъде от най-трудните за тях, макар че има и елемент на досещане, но за трети клас...

Задача 13 от 3 клас - 2013 год. Трима приятели влезли в сладкарница и направили следните покупки: първият купил 4 вафли, 1 сладолед и 10 бонбона за 16 лв., вторият купил 3 вафли, 1 сладолед и 7 бонбона за 12 в., третият купил 1 вафла, 1 сладолед и 1 бонбон. Колко лв. е заплатил третият приятел?

  Съгласна съм, че състезанието не е масово мероприятие, но как по-елементарно /под елементарно разбирам само по логиката на детето, а не с хватките на отработени математически методи/ да обясня на един третокласник решението на тази задача.
Или както казваше проф. Тагамлицки - "Умен съм - сетил съм се!"

Действително имам нужда от помощ. Може би наистина ми липсва зрънцето досетливост.
Успех на всички в събота!
Ако приемем, че 3-ти клас работят само с цели числа и търсим такова решение, то:
от 4В+1С+10Б=16 или 3В+1С+7Б=12 следва, че Б може да е само и единствено 1 (при Б>1, 10Б>16 и 7Б>12),
тогава 4В+1С=6, 3В+1С=5. По същата логика за Б и новите уравнения, В може да е единствено 1.
С=2

*

Неактивен seigo6

  • 7
  • Пол: Мъж
Ако приемем, че 3-ти клас работят само с цели числа и търсим такова решение, то:
от 4В+1С+10Б=16 или 3В+1С+7Б=12 следва, че Б може да е само и единствено 1 (при Б>1, 10Б>16 и 7Б>12),
тогава 4В+1С=6, 3В+1С=5. По същата логика за Б и новите уравнения, В може да е единствено 1.
С=2

По-просто:  от утроеното второто уравнение вадиш удвоеното първо уравнение.

*

Неактивен Очо

  • 478
По-просто:  от утроеното второто уравнение вадиш удвоеното първо уравнение.
Не съм съгласен с подхода за целите числа.. В трети клас децата знаят, че има и стотинки, и че една торта може да се разреже на части. Никой не пита кое колко струва поотделно... Това с умножаването на уравнения, също не ми изглежда лесно обяснимо... Според мен, децата в трети клас трябва да могат да заместват едно "нещо" с равното му. Не сте ме разбрали...
4В + 1С + 10Б ,можем да го запишем като  1В + 3В +1С + 7Б + 3Б (средните три събираеми е нещо което знаем..), заместваме.. Това е нашето първо вадене... 1В + 12 + 3Б = 16 ... От тук търсим къде можем да заместим 1В + 3Б... Системите са "заместването", а умножението е колко пъти заместваме нещо с равното му.

Не съм съгласен с подхода за целите числа.. В трети клас децата знаят, че има и стотинки, и че една торта може да се разреже на части. Никой не пита кое колко струва поотделно... Това с умножаването на уравнения, също не ми изглежда лесно обяснимо... Според мен, децата в трети клас трябва да могат да заместват едно "нещо" с равното му. Не сте ме разбрали...
4В + 1С + 10Б ,можем да го запишем като  1В + 3В +1С + 7Б + 3Б (средните три събираеми е нещо което знаем..), заместваме.. Това е нашето първо вадене... 1В + 12 + 3Б = 16 ... От тук търсим къде можем да заместим 1В + 3Б... Системите са "заместването", а умножението е колко пъти заместваме нещо с равното му.
Ако с второто уравнение се постъпи по същия начин: 1в.+2в.+1 сл.+1б.+6 б.=12 лв.  -> 1 в.+1 сл. + 1 б. + 2 в.+6 б. = 12 лв. -> (1в+1сл.+1б.)+(2в.+6б.)=12 лв. ->  (1в.+1сл.+1б.)+2.(1в+3б)=12 лв. ->   (1в+1сл.+1б.)+2.4 лв.=12 лв. ->  (1в+1сл.+1б.)+8 лв.=12 лв.->  (1в.+1сл.+1б.)=12 лв. - 8 лв.->(1в.+1сл.+1б.)=4 лв.

верните отговори в специални бланки ли се попълват или на листа със задачите

*

Неактивен hana1

  • 20
  • Пол: Жена
    • http://www.domain.com
Задачите с отговорите по класове....

https://www.sou-ivanvazov.eu/velikdensko-matematichesko-sastezanie-22-04-2017-g/

Резултати Плевен : http://smb-pleven.com/

Задача 13 от 3 клас - 2013 год. Трима приятели влезли в сладкарница и направили следните покупки: първият купил 4 вафли, 1 сладолед и 10 бонбона за 16 лв., вторият купил 3 вафли, 1 сладолед и 7 бонбона за 12 в., третият купил 1 вафла, 1 сладолед и 1 бонбон. Колко лв. е заплатил третият приятел?

  Съгласна съм, че състезанието не е масово мероприятие, но как по-елементарно /под елементарно разбирам само по логиката на детето, а не с хватките на отработени математически методи/ да обясня на един третокласник решението на тази задача.
Или както казваше проф. Тагамлицки - "Умен съм - сетил съм се!"

Действително имам нужда от помощ. Може би наистина ми липсва зрънцето досетливост.
Успех на всички в събота!

В задачата се пита, колко струват 1 вафла, 1 сладолед и 1 бонбон, а не колко са по отделно.
Разликата между първия и втория е 1 вафла и 3 бонбона, което в пари е 4 лв. 
16-12=4 лв.
След като извадим още два пъти 1 вафла и 3 бонбон от сметката на втория приятел, се получава, че 1 вафла, 1 сладолет и 1 бонбон са 4 лв.
12 - 2*4 = 12 - 8 = 4 лв. това е и отговора надявам се.
« Последна редакция: 22.04.2017, 16:32 от dvdragnev »

Резултати Велико Търново : http://kms-vms.net-bg.info/

*

Неактивен Kolada

  • 17
  • Пол: Жена
Ехоооо, хора какво стана  с това време - при нас квесторите не са пускали децата да излизат преди 12 часа - 2 СОУ  и са си рисували! Някои са завладяни от МБГ -  явно!

И как можаха да сложат 3 задачи с броене на фигури за втори клас?
Аз не успях да ги преброя на двете задачи квадратите и правоъгълниците какво остава за второкласник/ на едните детето е стигнало до 29/ за една бройка до верния отговор :sad:/, на другите до 58/ още 12 има до верния отговор/

*

Неактивен zgn

  • 8
  • Пол: Жена
И моето така - 29 е намерил на едната ,на другата 66 - съответно са грешни и двете.

Благодаря за решението, но така задачата не става ли за по-горен клас?
Съжалявам, но се съмнявам второкласник да  съобрази да я реши така

*

Неактивен ваня

  • 20
  • Пол: Жена
А 15 задача на 2 клас? Аз така и не можах да я разбера.

Синът ми ходи на уроци  по математика, при двама учителя, не са му обяснявали подобно нещо, визирам как да ги преброи по този начин. Предполага ли се да се знае във втори клас?

*

Неактивен Деска

  • 33
  • Пол: Жена
Синът ми ходи на уроци  по математика, при двама учителя, не са му обяснявали подобно нещо, визирам как да ги преброи по този начин. Предполага ли се да се знае във втори клас?


Може би да го запишете поне при още един учител! ;) Такава е тенденцията забелязвам !

Ако зависи от него ще ходи при всички възможни, харесва му и му е забавно.
Математиката е негов избор, в момента преговаряме да си избере само един учител, а той ме убеждава и за трети :))и не се шегувам. Казва, че различните учители  обясняват уж еднакви задачи, но с различни начини на решения, човекът иска да си избира начина на решение, нищо, че е малък има си мнение човекът
« Последна редакция: 24.04.2017, 14:50 от Дора »

*

Неактивен Деска

  • 33
  • Пол: Жена
Ама естествено,че е негов избора при колко учителя да ходи!  :)
Най-добрият учител е този ,който "измъква" решението от детето ,а не му го дава наготово. Все пак за 2ри клас говорим!

Оказа се, че е учил този вид решение, който Дидева написа, но незнайно защо изтри. Реших да му го обясня, каза, че  го е учил, така е решавал задачата, просто не е преброил една чертичка. Имам предвид, очаква се да го знаят децата.
Явно не съм наясно какво и колко учи.

Аз не успях да ги преброя на двете задачи квадратите и правоъгълниците какво остава за второкласник/ на едните детето е стигнало до 29/ за една бройка до верния отговор :sad:/, на другите до 58/ още 12 има до верния отговор/
с това:
Оказа се, че е учил този вид решение, който Дидева написа, но незнайно защо изтри. Реших да му го обясня, каза, че  го е учил, така е решавал задачата, просто не е преброил една чертичка.
не ми се връзва.
Изтрих мненията си, защото реших, че не е редно любител като мен да предлага решение на някого, който е подготвян от професионалисти. Не искам да обърквам нито родителите, нито децата.
"

Дидева, без да скромничиш и извърташ нещата, име си в математическите теми.. сигурна съм, че си го знаеш. Дидева=математика.
Аз просто не го разпитвам и не проверявам какво учи.
Тези задачи при отговорите излезе, че са грешни, след твоето решение, аз реших да му го обясня и тогава разбрах, че го е учил и така е решавал, но грешно е броил и смятал. Признавам си, никога не съм знаела за подобен вид решение, и наистина ми се струва труднично за втори клас. Проблема, може би е в мен, че сравнявам какво аз съм учила едно време.
Дидева, може спокойно да напишеш пак решението-математическо си е, учи се,  не съм сигурна, че аз бих се справила успешно.
« Последна редакция: 24.04.2017, 22:47 от Дора »


Здравейте,

Неприятно бях изненаден от лошият резултат на детето. След разговор, свалихме теста в къщи и за 20 минути го реши, като имаше двойно повече точки.

Вариантите са два:

1. Или се е разсеял и пишел глупости
2. Или проверката на теста е погрешна.

С цел да зная какво да предприема и как да го съветвам, искам да съм сигурен че "грешката" е от негова страна. Има ли как да разбера (видя), как точно е попълнил самият тест по време на състезанието?

Благодаря ви предварително.
« Последна редакция: 28.04.2017, 09:40 от Родител »

*

Неактивен bimbo

  • 7
  • Пол: Жена
С цел да зная какво да предприема и как да го съветвам, искам да съм сигурен че "грешката" е от негова страна. Има ли как да разбера (видя), как точно е попълнил самият тест по време на състезанието?

Разбира се, че има. Проверете в училището, в което се е явило детето кога и къде може да се запознаете с работата му.

Разбира се, че има. Проверете в училището, в което се е явило детето кога и къде може да се запознаете с работата му.

Благодаря!

Резултати Пловдив:http://www.draganmanchov.info/index.html
« Последна редакция: 28.04.2017, 15:07 от Todor314159 »

Резултати - Бургас

Награждаването ще се състои на 04.5. (четвъртък) от 12:00 в Актовата зала на училището - ОУ Братя Миладинови.

имате ли резултати за гр.Кърджали

Здравейте къде могат да се намерят резултати за Димитровград. Проверих на сайта, но освен за София за никой друг град не са активни.

*

Неактивен Sisi16

  • 4
  • Пол: Жена
За резултатите от Варна:
slaveykov.net/za-rezultatite-ot-velikdenskoto-matematichesko-systezanie/
 :2guns:
« Последна редакция: 1.05.2017, 00:48 от Sisi16 »

Здравейте, как за едни градове класиранията излизат в рамките на дни, а за други не? Питам относно Враца. Или пак на 15 септември се предполага, че трябва да се разбере кой какво е направил на състезанието