0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен kod

  • 494
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov


Дата на провеждане
Общински кръг на НОМ - В София - 16.12.2016 - 09 часа
В Бургас - 16.12.2017 г.
Във Варна - 16.12.2017 г.

Областен кръг на НОМ - 3 февруари 2018 г. - 09 часа


Национален кръг на НОМ - 13 - 16 април 2018 г., София


Участие
Право на участие в общинския кръг на националната Олимпиада по Математика имат всички ученици в България от 4-ти до 12-ти клас. Общинският кръг се организира и провежда по училища.
Право на участие в областния кръг на Олимпиадата по Математика получават състезателите, изкарали не по-малко от 70% от максимално изкарания резултат на общинския кръг.
Право на участие в националния кръг на Олимпиадата по Математика получават не повече от 70 участника с най-високи резултати от областен кръг.


Детайли
Националната Олимпиада по математика е едно от най-значимите математически състезания в България.
В зависимост от класа, тя се провежда в 2 или 3 кръга - общински, областен и национален.
Всеки следващ кръг включва все по-сложни задачи.
Общинският и Областният кръг се провеждат за ученици от 4-ти до 12-ти клас, а Националният - за ученици от 7-ми до 12-ти клас.
За ученици от 4-ти до 8-ми клас включително, форматът на общинския, областния и националния кръг е еднакъв - 3 задачи, всяка от които носи 7 точки, общо 21 точки.
До Национален кръг се допускат само ученици от 7-ми и 8-ми клас. Времетраене на всеки кръг от Олимпиадата - 4 часа.
За ученици от 9 до 12 клас, всеки от кръговете включва съответно 3, 4 и 6 задачи. Време за решаване - общински кръг - 4 часа, областен - 4.5 часа, национален 2 х 4 часа и половина.
Националният кръг е с обща тема за 9 - 12 клас и се провежда в 2 последователни дни. Всеки ден се решават по 3 задачи за 4 часа и половина.
Националният кръг на Олимпиадата по Математика е едно от състезанията, чиито резултати се взимат предвид при формирането на отбори на страната ни за международни състезания.

Актуален регламент 67-ма НОМ 4 - 8 клас

Актуален регламент 67-ма НОМ 9 - 12 клас



Информация, новини, задачи и решения от Национална Олимпиада по Математика


Задачи и Решения от Олимпиада по Математика


Задачи от общински кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - НОМ 67 - теми от София

Задачи от общински кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - НОМ 67 - теми от Пловдив



Решения и Критерии за оценяване на общински кръг на 67-ма Национална Олимпиада по Математика - София



Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика в София

Класирани за областен кръг на Олимпиада по Математика във Варна
*

Неактивен maria77bg

  • 88
  • Пол: Жена
Откъде тръгва този слух за смяна на датата от 16.12 на 22.12?
Четох в бгмама-та, че на родителска среща в ПЧМГ са казали такова нещо. РУО не са пускали различна дата.

*

Неактивен kod

  • 494
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov

*

Неактивен polly_ev

  • 2
  • Пол: Жена
Здравейте, в кои училища ще се провежда в София, тък като 14 СУ няма?

*

Неактивен kod

  • 494
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Обадете се в РУО за да ви пренасочат.
На Олимпиадата не можете да се явите по свой избор където се провежда, трябва ви упътване от РУО

Обшинският кръг на НОМ в Бургас е определен за 16.12.2017
https://0701.nccdn.net/4_2/000/000/1db/877/Grafik_obshtinski-krag.pdf

Тази година моите деца няма да участват в тази олипиада, тъй като считаме, че липсата на класиране е гавра. Явно целта е тази олимпиада да изчезне от календара. Не може децата да решават часове наред, да се състезават, да се трудят и накрая дори да няма класиране, защото някаква си майка в София се притеснявала да изпишат името на детето й в класирането поради лошия резултат. Това е пълен абсурд! Представяте ли си състезание по ски или шахмат което да няма класиране и да не знаеш кой на кое място е или колко точки е събрал. И например всеки шахматист да звъни до някакъв инспекторат да пита дали е станал шампион или не защото само тайните агенти в инспектората знаят кой на кое място е. Това само в нашата абсурдна държава може да се случи такава аномалия и най-лошото е че много хора се примиряват и не ги бърка това да ги правят на маймуни!

*

Неактивен kod

  • 494
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
В 1-ви пост е добавен регламент на Олимпиада по Математика за учебната 2017 / 2018 година за 4 - 8 клас:

http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=60437.0;attach=15223

*

Неактивен kod

  • 494
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Общинският кръг на НОМ в София ще е на 16.12 - официална информация от РУО София.

НОМ - общински кръг във Варна ще се проведе на 16.12.2017:
http://ruo-varna.bg/images/files/2017/zap-olimpiadi591.pdf


*

Неактивен stia21

  • 2
  • Пол: Жена
Здравейте,
детето ми сега е излязло от олимпиадата. 4 клас е.
Казва възмутено, че е имало задача с намиране лице на правоъгълник, което не са взели като материал в училище...все още!?!
Предстояло да го взимат във вторият срок на 4 клас- му казал ученик от 5 клас!
Възможно ли е това?
Някой друг родител на четвъртокласник да е имал подобно оплакване от детето?
Това ще е върха вече!!! :RTFM:

*

Неактивен Kolada

  • 17
  • Пол: Жена
Четвъртокласника ми в София, твърди, че са търсили дължината на правоъгълник при дадена обиколка на квадрат (намалена n пъти ) и широчината на правоъгълника, без лице.

*

Неактивен kod

  • 494
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Хм, лице на правоъгълник по спомен се учи в 4 клас, но наистина 2ри срок.
Много силно ме съмнява да не е съобразен материала, бих заложил на информацията от Kolada

*

Неактивен Dega0708

  • 1
  • Пол: Мъж
Не лице в задачата няма.
Ето и самата задача
Ако намалим три пъти страната на квадрат с обиколка 360мм, ще получим ширината на правоъгълник с обиколка 220 мм. Намерете дължината на правоъгълника в см.
Отг. 8 см

*

Неактивен stia21

  • 2
  • Пол: Жена
Не сме в София.
В Смолян сме.
Задачата не я виждам никъде все още публикувана, но е звучала горе-долу така:
 ''.....намерете лице на кутия за детски обувки с дължина 28 см., широчина с 8 по-малко и височина 2 пъти повече от дължината..." -Това по спомен на детето. Чакам го да се прибере.
Просто нямам думи!!! :undecided:

Проверих- ето кога се взима този материал, обърнете внимание на края на януари(т.60,61)!!!:
http://math-bg.com/%D0%B7%D0%B0-%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8/4-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81/
« Последна редакция: 16.12.2017, 12:38 от stia21 »

Кога ще излезнат резултатите от олимпиадата?

*

Неактивен kod

  • 494
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
Задачи от общински кръг на Олимпиада по Математика 2017 / 2018 за 10 клас.


Моля, ако имате задачи от Олимпиадата, качвайте ги в темата или ги изпратете на kris.dimitrov@gmail.com

*

Неактивен bilyananacheva

  • 12
  • Пол: Жена
Задачките от днес за 5-ти клас

*

Неактивен leila

  • 34
За различните градове различни ли са задачите?

*

Неактивен sidtus

  • 26
  • Пол: Жена
За различните градове различни ли са задачите?

Да

*

Неактивен apost

  • 4
  • Пол: Жена
Родител съм на 4-то класник от София-третата задача е подвеждаща,моля,ако някой има решение да сподели,благодаря

*

Неактивен Foreign

  • 9
  • Пол: Жена
Родител съм на 4-то класник от София-третата задача е подвеждаща,моля,ако някой има решение да сподели,благодаря

Каква е тя?

Това е писал синът ми като решение на 3-та задача за 4- ти клас, но не съм проверявала дали е правилно решена.

Условието на Б под точка на 3-та зад. за 4-ти клас наистина може да се тълкува различно. Не става ясно дали Пипи е сред тези 23 деца, които са пред магазина, а оттук идва и въпроса тя влиза ли в тази бройка или не. За пореден път се налага децата да тълкуват какво е искал да каже автора. Освен това мисля, че не е много коректно от условието на “б” подточка да се взима информация, за да се намери решението на подточка “в”. Така, ако детето не е уцелило логическата мисъл на автора на задачата и е дало грешен отговор на “Б” подточка, автоматично ще получи грешен отговор и на следващата подточка. Толкова ли е трудно да се предложат ясно формулирани задачи?

*

Неактивен apost

  • 4
  • Пол: Жена
Именно...като цяло детето е решило вярно задачата и решението е едно и в двата случая,но отговорите са различни,в заеисимост от това дали или не Пипи е в 23 деца....и сега как ще се оценява???

*

Неактивен SvetlanaK

  • 3
  • Пол: Жена
Ето какво е писал синът ми, горе-долу:
б) 60 зах.пр. - 2.23 зах.пр.= 60-46 = 14 зах.пр. са й останали
72 пак.дъвки - 3.23 пак.дъвки = 7-69 = 3 пак.дъвки са й останали
103 шок.пурички - 4.23 шок.пурички = 103-92 = 1 шок.пурички са й останали

в) в понеделник изяла x зах.пръчици
във вторик - x+3
в сряда изяла 5 и за четвъртък й останали 2
14 = x + x + 3 + 5 + 2
2.x + 10 = 14 /-10
2.x = 4
x = 4:2
x = 2 - изяла в понеделник

Не са им разрешили да изнесат условията, така че разчитам на паметта му. Според него условието е било, че пред магазина има 23 деца, сред които Томи и Аника. Пипи е раздала на всяко дете по 2 захарни пръчици и т.н. Никъде не се казва, че не е дала сладкиши на Томи и Аника. Нито пък е би ми хрумнало, че може да даде сладкиши на себе си. За мен задачата е ясна.

*

Неактивен apost

  • 4
  • Пол: Жена
И ние така сме я решили и теста е у нас,в смисъл дали са ги на децата тестовете...но за мен не става ясно дали Пипи е в тези 23 деца и ако е така тя черпи със сладки останалите 22.Според моето дете тя НЕ е в тях и черпи 23 деца...и в двата случая решението е посоченото по-горе ,но резултатите ще са други.

*

Неактивен SvetlanaK

  • 3
  • Пол: Жена
Да, и това е вариант, макар че на мен не ми хрумна.
Ще може ли да публикувате теста, моля. Ще ми е интересно да видя и другите задачи, дали не сме изпуснали някоя "уловка".
Благодаря предварително.

*

Неактивен apost

  • 4
  • Пол: Жена
За съжаление не приема вида на файла,нека някой друг да помогне...

задачи 4 клас
Синът ми е писал на 3 -б: 14,3,11
в -2

*

Неактивен Foreign

  • 9
  • Пол: Жена
Някой да има информация кога ще излязат решенията и критериите за оценяване  :)

*

Неактивен SvetlanaK

  • 3
  • Пол: Жена
Благодаря, Desihd. Да не дърпам дявола за опашката, май моят син се е справил добре.
Четейки условието на зад.3, продължавам да си мисля, че броят на децата пред сладкарницата не включва Пипи, и тогава отговорът е 2.
Разбира се, възможни са и други тълкувания. Ще видим, като излязат резултатите.
Четох, че критериите за оценяване ще бъдат достъпни за проверяващите на 18.12, а резултатите трябва да бъдат предадени в МОН на 28-ми. Така че към края на годината ще имаме информация кой как се е справил.

В прикачения файл са задачите за всички класове в Пловдив.
Ще откриете някои съвпадения в задачите за четвърти и пети клас. Аз ще добавя, че задачите за седми клас са абсолютно същите като във Варна.

Някой дали има задачите от Благоевград

*

Неактивен Mina13

  • 2
  • Пол: Жена
Здравейте,
Някой да има задачите за 7 клас за София? Дъщеря ми нищо не можа да ми възпроизведе...

Задачите за 7 клас от София

*

Неактивен Mina13

  • 2
  • Пол: Жена
Голямо благодаря!!!
Хубава вечер!


Здравейте, накой да има задачите за 6 клас за София област?

А отговора има ли някъде качени?


*

Неактивен SiMa

  • 1
  • Пол: Жена
Здравейте. Случайно някой да има задачите и за град Варна - 4 клас. Знаете ли дали ще изнесат някъде резултати или ще бъдат съобщавани по училища?

Здравейте. Случайно някой да има задачите и за град Варна - 4 клас. Знаете ли дали ще изнесат някъде резултати или ще бъдат съобщавани по училища?

*

Неактивен kod

  • 494
  • Пол: Мъж
    • Alek Dimitrov
От общинския кръг най-бързо в самото училище може да се разбере резултата.

А задачи - покажете на детето тези от София и Пловдив, много вероятно е да се повтарят


Редакция - тя Дидева ги е дала направо варненските - Благодарности

Още малко, за пълнота на картината, въпреки че има повтарящи се задачи по класове и градове.

Само да добавя, че за 10 клас задачите в Шумен са едно към едно  като софийските, затова и не ги пуснах

Някой да има отговорите  на задачите за 6 клас за Силистра.

Привет на всички.
Може ли някой да помогне с решението на подточка "а" на трета задача от темата за десети клас, която е дадена в Пловдив и други градове, включително в Бургас? Синковеца се измъчил с тази задача и нищо не му хрумнало. Допита се до една госпожа, която е пенсионирана учителка по математика, но и тя не успя да помогне.   

*

Неактивен gieri

  • 1
  • Пол: Жена
Здравейте,
Някой има ли задачите и отговорите за 6 клас на гр.Пазарджик?

*

Неактивен iliyan98

  • 1
  • Пол: Мъж
Привет на всички.
Може ли някой да помогне с решението на подточка "а" на трета задача от темата за десети клас, която е дадена в Пловдив и други градове, включително в Бургас? Синковеца се измъчил с тази задача и нищо не му хрумнало. Допита се до една госпожа, която е пенсионирана учителка по математика, но и тя не успя да помогне.

Пресичаме бедрата BC и AD в точка Е. Тогава BM се явява ъглополовяща и височина в триъгълник АBE, откъдето е и медиана там, т.е. ЕM=AM=3DM, но EM=ED+DM => ED=2DM. От Талес в триъгълник АВЕ и АВ||CD => AB/CD=ED/EA=(2*DM)/(6*DM)=2/6=1/3, т.е. CD=3*AB. Лицето на трапеца ABCD = (AB+CD)*h/2 = 2*AB*h, лицето на триъгълник АBM = (AB*(3/4)*h)/2=3/8*AB*h => лицето на четириъгълник BCDM е 13/8*AB*h => търсеното отношение е 3/13.

Здравейте, аз съм 7 клас  и имам първите 2 задачи изрядно а на 3 съм построил ъглополовящата отляво и точките Е и Д са разменени,но всичко останало си е като по вода.Има ли някой с моя случай и според вас колко точки ще получа?

*

Неактивен leila

  • 34
Здравейте. Дали в някои градове вече има резултати? И къде да следим за такива?

*

Неактивен daley

  • 252
  • Пол: Мъж
Здравейте. Дали в някои градове вече има резултати? И къде да следим за такива?

Резултатите се научават от самото училище, в което детето се е явило на НОМ. Би трябвало класните ръководители да ги съобщят, но не винаги има заинтересованост от тях. Поради тази причина, детето или родителите трябва да се заинтересуват за да разберат резултата.

Пресичаме бедрата BC и AD в точка Е. Тогава BM се явява ъглополовяща и височина в триъгълник АBE, откъдето е и медиана там, т.е. ЕM=AM=3DM, но EM=ED+DM => ED=2DM. От Талес в триъгълник АВЕ и АВ||CD => AB/CD=ED/EA=(2*DM)/(6*DM)=2/6=1/3, т.е. CD=3*AB. Лицето на трапеца ABCD = (AB+CD)*h/2 = 2*AB*h, лицето на триъгълник АBM = (AB*(3/4)*h)/2=3/8*AB*h => лицето на четириъгълник BCDM е 13/8*AB*h => търсеното отношение е 3/13.

Сърдечно благодаря.