0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Излязоха резултатите за София


Все още не мога да разбера точкуването на първа и трета задача за 4 клас. Защо се дават точки за описване на различни варианти, като в условията на задачите никъде не се иска да се посочват такива варианти? И това описание на вариантите в първа задача носи 3 точки, т.е. почти половината точки за задачата. Да бяха написали, че искат да се опишат и всички варианти за получаване на сбор 11 и чак след това да отнемат точки за това, че не са описани. Очевидно пак авторът на задачата е имал едно предвид, а е написал друго и си оценява, това което си е мислил, а не това, което е написал.

*

Неактивен stmar

  • 13
  • Пол: Мъж
Все още не мога да разбера точкуването на първа и трета задача за 4 клас. Защо се дават точки за описване на различни варианти, като в условията на задачите никъде не се иска да се посочват такива варианти? И това описание на вариантите в първа задача носи 3 точки, т.е. почти половината точки за задачата. µа бяха написали, че искат да се опишат и всички варианти за получаване на сбор 11 и чак след това да отнемат точки за това, че не са описани. Ўчевидно пак авторът на задачата е имал едно предвид, а е написал друго и си оценява, това което си е мислил, а не това, което е написал.

    В случай, че детето Ви е решило по друг начин задачата и е доказало, че даденото решение е единствено, то тогава предложеното точкуване няма да е валидно за неговия случай и ще получи пълния брой точки. Ако обаче е решавало по този начин задачата, за да се покаже че няма други решения то трябва да се разгледат всички възможни случаи и  е решение на автора как да се точкува задачата, решена по неговия начин.

*

Неактивен senkra

  • 2
  • Пол: Жена
Кога се очакват да излязат резултатите за Бургас, в сайта на РУО още няма нищо? :sad:

Все още не мога да разбера точкуването на първа и трета задача за 4 клас. Защо се дават точки за описване на различни варианти, като в условията на задачите никъде не се иска да се посочват такива варианти? И това описание на вариантите в първа задача носи 3 точки, т.е. почти половината точки за задачата. µа бяха написали, че искат да се опишат и всички варианти за получаване на сбор 11 и чак след това да отнемат точки за това, че не са описани. Ўчевидно пак авторът на задачата е имал едно предвид, а е написал друго и си оценява, това което си е мислил, а не това, което е написал.

    В случай, че детето Ви е решило по друг начин задачата и е доказало, че даденото решение е единствено, то тогава предложеното точкуване няма да е валидно за неговия случай и ще получи пълния брой точки. Ако обаче е решавало по този начин задачата, за да се покаже че няма други решения то трябва да се разгледат всички възможни случаи и  е решение на автора как да се точкува задачата, решена по неговия начин.

Вижте забележката към оценяването на първа задача (Забележка: Ако ученикът е намерил вярно А и е обосновал, че произведението може да е равно на А (2 т.). Ако ученикът е намерил вярно В и е обосновал, че произведението не може да е равно на В (2 т.).) + 1 т. за най-голямото възможно произведение е 48, т.е. максимума, който може да се получи е 5 т. ако не се опишат всички варианти.

Синът ми е решил 1 задача не по дадените критерии и бях много изненадана , че е получил максимален резултат/без 1 точка за най-голямо произведение, това не беше решил/
и аз бях му сметнала по първа задача 4 точки, но има 6
явно добре обосновано друго решение се оценява с максимален брой точки
а резултатите за пловдив са променени, с извинение към детето с объркан резултат
вместо 15, има 1.5-забравили една точка  :)
« Последна редакция: 23.02.2018, 11:24 от Ina99 »

*

Неактивен YESSS

  • 12
Относно проверяването на решенията, разбира се че ако задачата е решена правилно по друг начин ще е оценена максимално. Една задача може да се реши по няколко начина. Дадените авторски решения са примерни, както и оценяването. На всяко дете индивидуално се проверява правилността на решението, а не дали е същото :) . Моето лично мнение, както вече казах още преди да излязат резултатите, е че задачите за 4 клас бяха доста трудни, а и обемни. Реално бяха 5 задачи. В първа и трета задача има комбинаторика, което ми се струва пресилено за 4 клас. В първата задача комбинаториката не беше необходима, можеха да наблегнат на аритметиката. Втората задача е с две подусловия, реално две задачи. Моето дете се объркало и омесило а) и б). После й обясних, че са две отделни задачи и си я реши. Аз съм доволен от точките, които имаме, ако не беше объркала 2-та задача щеше да има 18т. Относно решението (авторското) на 3-та задача, което е публикувано от 7т. давам на решението на автора 6т, с условието, че не знам публикуваното решение дали наистина е авторското. От 120 възможности задача не се решава с "Сега се вижда, че няма друга възможност..." Или трябва да разгледа всички 120 варианта или по логически път да отхвърли 119 варианта както аз съм направил в по ранен пост. Със сега се вижда не се решава задача. Всичко това е мое лично мнение и не обвърза някой друг.
П.С. Относно горния пост, не се учудвайте, ако детето си я решило задачата си заслужава точките. Аз си спомням по мое време дори черновите се преглеждаха и ако там има също правилни разсъждения също се даваха 0,5-1т. Сега не знам дали черновите ги преглеждат.
« Последна редакция: 23.02.2018, 11:56 от YESSS »

*

Неактивен YESSS

  • 12
Все още не мога да разбера точкуването на първа и трета задача за 4 клас. Защо се дават точки за описване на различни варианти, като в условията на задачите никъде не се иска да се посочват такива варианти? И това описание на вариантите в първа задача носи 3 точки, т.е. почти половината точки за задачата. Да бяха написали, че искат да се опишат и всички варианти за получаване на сбор 11 и чак след това да отнемат точки за това, че не са описани. Очевидно пак авторът на задачата е имал едно предвид, а е написал друго и си оценява, това което си е мислил, а не това, което е написал.
Ще се помъча да отговоря на въпроса ви. И то само по 1-ва задача, защото решението и оценяването на 3-та задача не ми харесва. В задачата не се иска описване на варианти - да. Но за да се реши трябва да се опишат. Не е необходимо да се пише в условието опишете всички варианти. Ако направо се напише отговорът без как се е стигнало до него тъй като се иска решение и отговор, а не само отговор. Друг е въпросът защо толкова много комбинаторика са дали на 4 клас. А тя се решава с проверка на всички варианти или логически отхвърляне на всички без един. Ако има решение чрез отхвърляне, отхвърлените варианти не е необходимо да се описват.

*

Неактивен bobka

  • 25
А за 7 клас кога ще излязат резултатуте?



*

Неактивен jarekpasza

  • 3
  • Пол: Мъж
Протоколите за националния кръг са готови!