0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Моля за коментари коректно ли е зададен въпроса от задача 8 за 3 клас:
Боян имал 37 кутии с моливи. Изгубил едната от тях, а пет от останалите събрал в една. Колко
са сега пълните кутии?

Също и за задача 14:
Фермер отглежда общо 12 зайци и кокошки. Известно е, че броят на всички крачета е 6 пъти
по-голям от броят на кокошките. Колко са ушите?
14-та задача и за мен е абсолютно некоректна.
*

Неактивен gali_55

  • 3
  • Пол: Жена
14-та задача и за мен е абсолютно некоректна.

Моята щерка беше много разстроена като видя отговора, разплака се и каза "Ама как така - кокошките нямат ли уши?"

Да се търсят броя на крачетата съм съгласна, ама за ушите ?!?!?!
« Последна редакция: 25.04.2018, 12:24 от gali_55 »

Както отбелязах преди няколко дни в друг форум, фермерът също има уши.  :)

*

Неактивен gali_55

  • 3
  • Пол: Жена
Както отбелязах преди няколко дни в друг форум, фермерът също има уши.  :)

Някой дали е писал до организаторите на ВМС 2018? И по-скоро ме интересува дали има върнат отговор или коментар?!?!?

Защото аз така и не получих.

Крайно време е текста в регламента на състезанието да бъда коригиран, защото е крайно заблуждаващ: "Всяка задача има САМО ЕДИН ПРАВИЛЕН ОТГОВОР от четири възможни...", а четвъртия отговор всъщност допуска наличието на повече от един правилни отговора. Заради недоглеждане на организаторите са получава така, че петокласниците, които са дали само един отговор на 15-та задача и са решили вярно всички останали задачи, са по-назад в класирането от тези, дали два отговора на 15-та задача и сгрешили някоя от другите задачи.

Верният отговор е само един - А, Б, В или Г, и това става ясно от текста.

Формат на състезанието: 15 (петнадесет ) тестови задачи с избираем отговор(всяка задача има само един верен отговор от четири възможни, в т.ч. като четвърта възможност “друг отговор”, който се приема за верен само при записан верен резултат
Верният резултат не е непременно едно число.
« Последна редакция: 25.04.2018, 20:06 от Дидева »

Някой дали е писал до организаторите на ВМС 2018? И по-скоро ме интересува дали има върнат отговор или коментар?!?!?

Защото аз така и не получих.
Аз приключих с писането до тях преди точно 8 години.
Родителите на два последователни набора /2002 и 2003/ още помним как в задачи за първи клас едната година квадратът беше правоъгълник, а през следващата престана да бъде.
И в двата случая отговорите от организаторите си ги биваше.
Още се пазят отговорите в архивите как едната година е трябвало да се съобрази, че квадратите са правоъгълници като "част от състезателния елемент" /Данков/, а следващата -  различаването на фигурите от децата изведнъж стана неправилно, защото имало "грешки, обясними с техниките на чертане и отпечатване" /Димитров/.
Та, с две думи, и да получите отговор, той вероятно би бил в този дух.
Дидева, помниш ли?  angel

*

Неактивен emi_2

  • 50
Последно как са оценявали 15 задача за 5 клас?
Според мен това да се съобрази за двата правоъгълника, които могат да се построят е единственото, което оправдава мястото на задачата под номер 15 с 9 точки. Иначе е наполовина решена, т.е. нерешена. А точките - така са решили, така са точкували. Броят се точки, а не брой решени задачи. Според мен и 10, и 11 и 12 бяха по-интересни и предизвикателни от 13, 14 и 15, които носеха най-много точки.

Според предварителните резултати за Варна задача 15 за 5 клас е оценявана с пълен брой точки и при трите варианта - посочен отговор г-80 см, г-48 см или г-80 и 48 см.


В Бургас за 15 задача с един отговор намаляха с 4точки.