2 клас 1 Д 2 Б 3 Б 4 Г 5 А 6 А 7 Г 8 А 9 В 10 Д 11 Б 12 В 13 В 14 Г 15 А | 3-4 клас 1 Г 2 Д 3 Г 4 В 5 Д 6 А 7 В 8 А 9 В 10 Б 11 Г 12 Б 13 А 14 Б 15 Д 16 Г 17 Б 18 В 19 Д 20 Б | 5-6 клас 1 Б 2 Б 3 А 4 В 5 Б 6 Д 7 В 8 Г 9 Г 10 Г 11 Д 12 В 13 А 14 Д 15 Г 16 В 17 Г 18 А 19 Д 20 В | 7-8 клас 1 Д 2 В 3 Б 4 Б 5 А 6 Г 7 Б 8 Д 9 В 10 Б 11 Б 12 Г 13 Г 14 А 15 В 16 В 17 Б 18 А 19 Д 20 Г 21 Б 22 Г 23 Б 24 А 25 Б | 9-10 клас 1 Г 2 Б 3 А 4 В 5 В 6 В 7 Б 8 А 9 А 10 Д 11 Д 12 Г 13 Б 14 Б 15 В 16 А 17 Д 18 В 19 А 20 Б 21 Г 22 А 23 Г 24 В 25 В 26 А 27 А 28 В 29 Г 30 В | 11-12 клас 1 А 2 В 3 А 4 Д 5 Б 6 Б 7 Б 8 В 9 В 10 В 11 А 12 А 13 Г 14 Б 15 Б 16 В 17 Г 18 А 19 Г 20 Б 21 А 22 А 23 В 24 Б 25 Г 26 Г 27 Г 28 Г 29 Д 30 Г |
Пълен резил...Не само това, че и мястото сменят, ами го правят и по-рано, т.е. ако не си разбрал и отидеш на мястото, на което си си записал детето, то вече състезанието ще е почнало. Това и за двете места важи :(
Не схващам защо някой е решил, че изместването от 1.11 на 31.10 ще реши проблема.
Напълно логично бепе да се предположи, че подобно нещо ще стане. И сега - записал си се на едно място, ходи на друго... не знам как да опиша действията на организаторите.
2 клас 1 Д 2 Б 3 Б 4 Г 5 А 6 А 7 Г 8 А 9 В 10 Д 11 Б 12 В 13 В 14 Г 15 А | 3-4 клас 1 Г 2 Д 3 Г 4 В 5 Д 6 А 7 В 8 А 9 В 10 Б 11 Г 12 Б 13 А 14 Б 15 Д 16 Г 17 Б 18 В 19 Д 20 Б | 5-6 клас 1 Б 2 Б 3 А 4 В 5 Б 6 Д 7 В 8 Г 9 Г 10 Г 11 Д 12 В 13 А 14 Д 15 Г 16 В 17 Г 18 А 19 Д 20 В | 7-8 клас 1 Д 2 В 3 Б 4 Б 5 А 6 Г 7 Б 8 Д 9 В 10 Б 11 Б 12 Г 13 Г 14 А 15 В 16 В 17 Б 18 А 19 Д 20 Г 21 Б 22 Г 23 Б 24 А 25 Б | 9-10 клас 1 Г 2 Б 3 А 4 В 5 В 6 В 7 Б 8 А 9 А 10 Д 11 Д 12 Г 13 Б 14 Б 15 В 16 А 17 Д 18 В 19 А 20 Б 21 Г 22 А 23 Г 24 В 25 В 26 А 27 А 28 В 29 Г 30 В | 11-12 клас 1 А 2 В 3 А 4 Д 5 Б 6 Б 7 Б 8 В 9 В 10 В 11 А 12 А 13 Г 14 Б 15 Б 16 В 17 Г 18 А 19 Г 20 Б 21 А 22 А 23 В 24 Б 25 Г 26 Г 27 Г 28 Г 29 Д 30 Г |
Впечатления от задачите 7-8 клас, решими задачи. Яни има една грешна-17 и една непопълнена 20 задача. Смята ,че през 2013 и 2014 са били една идея по-трудни.Това е все едно съм го писала аз, но за шести клас.
Награждаването е по места и всеки организатор си преценява как да награди децата. Сертификатите се вземат срещу заплащане-такса от организаторите на турнира-СМБ. Това са различни неща.
Здравейте,искам да попитам някои видял ли е отговора на задача 16 за 4 клас?Според мен отговора който е даден е грешен./Става въпрос за Черноризец храбър/.да, мисля че верният е Б
В сайта на http://www.math.bas.bg/ch/index.php не са публикували още отговорите за 5-6 класПо-скоро ги свалиха. Вероятно има съмнения за грешки.
В сайта на http://www.math.bas.bg/ch/index.php не са публикували още отговорите за 5-6 класСвалиха ги. Явно ще променят отговора на задача 14, който се оказа спорен, когато коментирахме с деца и родители.
Между пет кряскания има 4 интервала. 20:4= 5 секунди е продължителността на всеки от тях.
Между 25 кряскания има 24 интервала. 24.5=120 секунди
Какъв отговор е посочен за верен?
По-скоро ги свалиха. Вероятно има съмнения за грешки.
Свалиха ги. Явно ще променят отговора на задача 14, който се оказа спорен, когато коментирахме с деца и родители.
Относно 14 задача, отговорът на моето дете съвпада с публикуваните в първата страница на форума. Възможно ли е друга задача да е спорна?Не е друга. Оправиха го вече - отговорът е Д.
Предварителни резултати от Габрово: http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2015/10/CH-2015-Gabrovo-res.htmправи ми впечатление, че резултатите в градовете, показани тук досега, поне за втори клас, не са високи.
прави ми впечатление, че резултатите в градовете, показани тук досега, поне за втори клас, не са високи.Това тенденция ли е? Питам, понеже не знам много за това състезание и се явихме за първи път тази година. Има ли обичайно в София по-високи резултати, има ли въобще достиган максималния брой точки, или това състезание затруднява учениците? Дане би малко деца да се явяват и затова да е така? Моля, ако някой знае повече, да разкаже.
Двадесет и четвърти турнир „Черноризец Храбър” състезателна тема за 3-4 клас
http://dox.bg/files/dw?a=779cbd7d2e
Има единствен резултат -1 точка, която най-вероятно се връчва на преписвалите.Сега погледнах. Изобщо не е само един такъв резултат. В малките класове особено има доста. :shocked:
По-скоро въпросът е защо в другите градове няма :)
Единствен като стойност Ирина, а не един съм написал...Не съм те разбрала, ама споменаването на преписване не ме наведе на мисълта да е масово.
Няма резултати -2, -5, а единствено -1.
Логично е в малките класове да има повече.
Здравейте може ли някой да ми каже как се получи отговор Г на 16 задача в темата за 3-4 клас. Аз получавам 100, а отговора е 120. Предварително благодаря.Няколко мнения по-назад....
Между пет кряскания има 4 интервала. 20:4= 5 секунди е продължителността на всеки от тях.
Между 25 кряскания има 24 интервала. 24.5=120 секунди
Да залагат на стратегия, но това не е реален резултат от знанията на децата. Стратегията на децата дето незнаят е да решат 2-3 задачи - по лесните, а тези дето са решили половината и са се мъчили на останалата половина, но са сбъркали получават равни точки. Не е състезание дето показва математическите знания на децата, а на стратегия. Но токива са условията на състезанието и са такива за всички.Състезанието се провежда при тези условия от години. И всяка година се обсъждат основно два въпроса - начинът на точкуване и защо има по два класа в състезателна група. Трябва да отчетем това, че състезанието е за ученици от 2 до 12 клас и регламентът е еднакъв за всички ( с изключение на точките, присъждани за вярно решени задачи). За големите не е трудно да си изградят стратегия, а за малките не е трудно постепенно да се научат да го правят.
Здравейте! Някой може ли да напише как се решава следната задача от темата за 3 и 4 клас. Колкото и да разсъждавахме и препочитахме условието така и не успяхме с дъщеря ми да я решим.Явно нещо ни убягва. Благодаря предварително!
18. задача
Здравейте! Някой може ли да напише как се решава следната задача от темата за 3 и 4 клас. Колкото и да разсъждавахме и препочитахме условието така и не успяхме с дъщеря ми да я решим.Явно нещо ни убягва. Благодаря предварително!Тръгва се от твърдението "този, който е счупил стъклото, казал истината на Гого". От това следва, че не може да е Ачо . Ачо лъже, значи не е и Бебо. Остава Вуте
18. задача В класната стая било счупено стъкло. Гого разследвал случая и установил,
че стъклото било счупено от един от тримата маскари Ачо, Бебо и Вуте. Ачо
набедил Бебо. Бебо и Вуте нещо обяснили, но Гого засекретил детайлите. Все
пак изтекла информация, че само този, който е счупил стъклото, казал истината
на Гого. Кой бил той?
А) Ачо Б) Бебо В) Вуте Г) Гого
Д) не може да бъде определено без секретните детайли
Освен това няма ли точен регламент колко точки носят награда. Над съответната граница всички получават. Под нея не получава никой независимо от населеното място.Няма такъв регламент, може би защото няма национално класиране. Всеки организатор решава колко и какви награди да връчи. Пример - в Добрич ще има и парични такива. Същото е и на други състезания, като КМС и ВМС.
Има градове в които деца с по-малко от 60 точки са обявени на призови места защото няма деца с повече точки, а в други градове където децата са се справили по-добре и имат повече точки дори грамота няма да получат. В регламента пише, че се издават грамоти за участие до 60т., за добро представяне от 61-80т. и за отлично представяне над 81т. Някак не върви по-малко от 60т. да бъдат наградени и то на първо, второ, трето място.
А защо госпожо Дидева, родителите трябва да плащаме допълнително за тези сертификати за участие / достижения? Нали вече си платихме таксата за участие в "Черноризец Храбър"? Нека не се оправдаваме с организаторите на състезанието по места, а националният координатор на това национално състезание доцент доктор Борислав Лазаров и екипа му от ИМИ при БАН да възприемат единен подход относно награждаването / мотивирането на децата за следващи участия в състезанието. :thankyou-Не разбирам защо питате мен. Идеята за платените сертификати не е моя. Просто предавам в свободен текст написаното на официалната страница на турнира.
Надявам се някой да се осъзнае и коригира списъка с наградените деца с една позиция в полза на детето, чието име започва с буква, която стои по-назад в азбуката.
За каква загуба говорим в случая. Загуба е когато другия играч е победил. Когато сте наравно няма загуба.За равните точки никой не спори, че е въпрос на време да бъдат коригирани - дали от организаторите или с намеса на родителите.
Когато има резултат водещ до награда всяко дете е щастливо. Когато резултата е на точка от наградата е урок за него самия, не е загуба...
За големите - да, това може би прави състезанието малко по-интересно... и все пак - "стратег" с непопълнени три задачи получава 9 точки, решилият една от трите има само 7... не ми звучи честно при тези сериозни задачи...Именно, това имах предвид и аз. Всъщност не срещнах минимален брой решени задачи, за да се дават 3 т. за нерешена. Може ли 1 решена и 14 нерешени да дават 49 т. ? А 15 нерешени дават ли 45? ::))
Аз лично дискутирам темата, защото дъщеря ми е 2-ри клас, съответно за първи път се сблъсквам с това. Защо е всяка година - не знам, твърде вероятно по подобни причини.Това е отговорът на въпроса. :) Обикновено този въпрос, за точките, е съпътстван с още един - защо деца от два класа решават едни и същи задачи.
Кога се очакват резултатите от София?
Кога се очакват резултатите от София?
Странно кой и защо ми изтри въпроса за 19-та задача за 3-4 клас? Според мен отговорът е грешен. Вместо модераторът да трие такива коментари, по-добре е да признае грешката!
Така е, но синът ми сега ги решаваше за подготовка за тазгодишното състезание и не видях никъде в коментарите от миналата година някой да е забелязал грешката.Каква грешка?
Сбъркано е едното число, не е 19, а 49
Сбъркано е едното число, не е 19, а 49Напротив, грешката отдавна е забелязана и коментирана, но не в този форум.