AlekDimitrov Форум за математика
Образование, математика, състезания => За форума и сайта => Темата е започната от: ssl в 22.11.2016, 23:05
-
Аз не разбирам липсата на класация за 4 клас, обоснована с липсата на критерии за прием в различните ПМГ... В крайна сметка, за 5 клас тази класация също няма никакво отношение към какъвто и да било прием! Както и за останалите класове... Но все пак се прави. Не виждам голяма разлика в точно тези два класа - 4 и 5, от гледна точка на състезанията, в които участват и които могат да се включат в класацията.
В същото време, разбирам, че това е въпрос на добра воля от страна на създателя на класацията, но аргументите просто не може да са тези, поне на мен не ми звучат убедително.
-
Ще ти поотрасне хлапето и ще видиш разлика м/у 4 и 5 клас.
Не по-малка от тази между 5-6 и от 7-ми нагоре :)
Набързо казано, състои се в намалено влияние на родителски амбиции, в задълбочено обучение по математика, в навлизане на възможности за международни състезания.
Досегашният смисъл на 4-класния рейтинг беше да е в помощ на родители и деца по време на напрегнатия маратон за прием в желаното училище.
Такава помощ към момента не може да се окаже.
-
Не е като да нямам поглед върху развитието на децата в началното училище, прогимназията и гимназията... За сведение, в 4 клас е третото ми дете. Номер едно е студент, а номер 2 - 11 клас...
И понеже номер 2 е състезател от 2 клас до сега, имам съответните наблюдения и върху разликите, и върху развитието и на децата, и на математиката. Продължавам да твърдя, че разликите между 4 и 5-6 клас, са много по-малки, отколкото разликите между 7 и 8-9 да кажем
А намесването на международни състезания няма много отношение към класациите, за които говорим
Пак подчертавам, че просто коментирах, не очаквам нищо, това което правите, е напълно доброволно и аз мога единствено да Ви поздравя.
-
Международните състезания са важен стимул за задълбочени знания, това е връзката помоему.
-
Съгласна съм, но най-вече за периода 5-7 клас, след 9-10 клас добрите състезатели си подбират и международните състезания, на които да се явяват - това, че едно състезание е международно, не го прави автоматично интересно, авторитетно и стимулиращо. Все пак стимулите на различните ученици, са различни, така че няма нужда да обобщаваме!
-
Така де, прогимназиалните класове.
Обосновавам се, защо съм включил международните състезания като ключов елемент, формиращ разликата в математиците до 4 клас и в 5-6, когато вече са в специализирани училища, със специализирана подготовка.
-
Да, но това са същите " първенци" от 4-5 клас... Наблюдавам статистиката от много години и категорично не мисля, че някой е повишил знанията и съответно постиженията си по математика, извънредно и неочаквано, само заради международни състезания. Включително и за моето дете...
Не искам повече да спорим - всеки има неговата си истина. Темата не е за това. Включих се тук, защото тук беше коментирана липсата на рейтинг за 4 клас.
Мен изобщо не ме интересува държавния прием, защото той не е цел за детето ни, интересът ми към рейтинга е съвсем принципен... Но ще се справя, повярвай ми... :)
-
Наблюдавам статистиката от много години и категорично не мисля, че някой е повишил знанията и съответно постиженията си по математика, извънредно и неочаквано, само заради международни състезания.
Хух, че... кой е изказал подобно твърдение?
Това е една от съставките. Разбира се, попадането в разширен отбор за подобно състезание дава възможност за допълнителна интензивна подготовка, продължаваща със седмици. Това естествено повишава знанията и ти помага да дръпнеш, но нито е извънредно, нито неочаквано.
Иначе, радвам се, че статистиката, която правя ти е била от полза.
Мен изобщо не ме интересува държавния прием, защото той не е цел за детето ни, интересът ми към рейтинга е съвсем принципен... Но ще се справя, повярвай ми... :)
Всъщност, тук е разковничето...
Рейтингът за 4 клас винаги е бил за хора, които се интересуват от приема в СМГ.
И това е било единствената му цел...
А че ще се справиш... разбира се вярвам, но не знам с какво ще се справяш, а и не мисля, че е предмет на дискусията?
-
Че каква е дискусията, нали темата е за приема след 4 клас?! Рейтингът показва обективното състояние на един випуск, независимо че се променя с годините, в зависимост от развитието на учениците.
Иначе, ще се справя с рейтинга, нали за това говорим, не знам какво не си разбрал... то не е нещо сложно... Няма нужда на изготвянето му, да се придава излишна тежест и компетентност!
Колко от децата в един випукс попадат в отбор за международно състезание? Не мисля, че останалите не са се развивали междувременно... Проблемът е, че започна да се изказваш изключително от лична позиция и това не е приемливо за мен, а и не е полезно за масовия читател. Аз също мога да вляза в подобна стилистика, но не ми е на нивото, а и не желая да го правя, мога само и аз да цитирам Ще ти поотрасне хлапето и ще видиш разлика
-
Точно така, дискусията е за приема, към който както написа не проявяваш интерес :)
На изготвянето на класациите тежест не се придава. Ако има такава, тя идва от тези, на които помагат.
И не може да бъде увеличена или намалена от моето или твоето мнение.
Не схващам идеята на регистрацията и участието ти, наистина.
Това... не е подходящото място за заядливи забележки без полезност.
Съжалявам, че и аз се подведох в опита ми да обясня разлики между деца до 4 клас и такива, учещи в специализирани математически гимназии.
Тук е време да приключим и запазим позитивния характер на темата.