AlekDimitrov Форум за математика
Образование, математика, състезания => Състезания по Математика => Темата е започната от: KOD в 14.10.2014, 17:04
-
ХVI Софийски математически турнир - СМТ - 8 ноември 2014, събота, 11 часа
(http://klasirane.com/int/SMT_Logo.jpg)
Официална страница (http://smbsofiagrad.wordpress.com)
Софийски математически турнир е индивидуално градско състезание, отворено за всички желаещи да участват ученици от 1-ви до 8-ми клас.
Турнирът е важна крачка към приема в СМГ след 4-ти клас, защото е едно от 3-те, на чиято база се образува предварителния рейтинг на кандидатстващите. Това е едно от състезанията с отлична организация, а награждаването на победителите се превръща в запомнящ се празник за малките математици.
Надпреварата се провежда във всяко училище, в което е създадена необходимата организация и в което има повече от 20 ученици, изявили желание за участие.
Броят на задачите за всички класове е 13, като 10 от тях са с избираем отговор ( от 4 възможни), две задачи са със свободен отговор, а тринадесета задача се решава подробно от състезателите.
Времетраенето на състезанието за учениците от І клас е 40 минути (от 11:00 часа до 11:40 часа), а за учениците от ІІ до VІІІ клас е 90 минути (от 11:00 часа до 12:30 часа).
Регламентът на оценяване е следния:
- за верен отговор от първа до десета задача се дават по 5 точки;
- за непопълнен отговор – по 2 точки;
- за грешен отговор – 0 точки;
- за верен отговор на 11 и 12 задачи се дават по 7 точки, а за грешен или непопълнен отговор се дават 0 точки;
- тринадесета задача при вярно решение се оценява с 10 точки;
- максимален брой точки - 74.
Такса за участие: 7 лева.
Информация, новини, задачи и решения от Софийски Математически Турнир (http://alekdimitrov.com/matematika-sastezania/sofijski-mt.asp)
Разпределение по зали на ученици, записали се за СМТ 214 в СМГ (http://www.smg.bg/uploads/SMT_2014_ALL.pdf)
Тържеството за награждаване на първенците от турнира ще се състои на 8 декември 2014 г. (понеделник) от 13:00 ч. в залата на Еврейския културен дом (бул. „Ал. Стамболийски“ № 50).
Задачи и отговори от минали издания на Софийски Математически Турнир - СМТ (http://klasirane.com/SMT.asp)
Официални отговори и условия на задачите от СМТ 2014 (http://smbsofiagrad.wordpress.com/)
Отговори:
3-ти клас:
1 - Г
2 - Б
3 - Б
4 - В
5 - Б
6 - А
7 - Г
8 - В
9 - В
10 - Б
11 - 7
12 - зелен
13 - 12
4-ти клас:
1 - А
2 - Г
3 - А
4 - A
5 - В
6 - Г
7 - А
8 - Г
9 - Б
10 - Б
11 - 55
12 - 18 см
13 - а) 5 варианта , б) 5 лв. и 64 ст.
5-ти клас:
1 - Б
2 - А
3 - В
4 - В
5 - Г
6 - А
7 - А
8 - Г
9 - А
10 - Б
11 - 252
12 - 49
13 - а) - Стаси - 1.20; Елена - 2.55 б) - 12
6-ти клас:
1 - Б
2 - А
3 - В
4 - Г
5 - Б
6 - В
7 - Б
8 - А
9 - Б
10 - В
11 - 55
12 - 47
13 - а) 11 , б) 7.5
7-ми клас:
1 - Б
2 - Г
3 - В
4 - Б
5 - В
6 - Б
7 - Б
8 - Г
9 - В
10 - A
11 - 90
12 - 3/7
13 - M=10 , N=16
8-ми клас:
1 - Б
2 - А
3 - Г
4 - Б
5 - А
6 - Б
7 - А
8 - В
9 - В
10 - В
11 - 36
12 - 14
13 - а) 2 , б) -2 по корен от 3
Задачи СМТ 2014 7-ми клас (http://alekdimitrov.com/downloads/smt147.pdf)
ОБОБЩЕНО КЛАСИРАНЕ на участниците, постигнали над 50% от максималния резултат от 16-ти Софийски Математически Турнир - СМТ 2014 (https://smbsofiagrad.files.wordpress.com/2014/11/cmt_20142.xls)
Резултати СМТ 2014 - СМГ (http://alekdimitrov.com/downloads/smg_smt.xlsx)
Резултати СМТ 2014 - ПЧМГ (http://www.parvamatematicheska.com/index.php/news-bg-2/206-rezultati-16-smt-na-uchenitsite-yavili-se-v-pchmg-2014)
Резултати СМТ 2014 - 1 СОУ (http://1sousofia.org/?page_id=6)
Резултати СМТ 2014 - 4 ОУ (http://4ou.clients.info-top.com/images/4sou/protokol_CMT_4_OU.xls)
Резултати СМТ 2014 - 8 СОУ (http://8sou.com/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/136-%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D1%88%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D1%81%D0%B5%D1%82%D0%B8-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%80-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD-%D0%BD%D0%B0-8-%D0%BD%D0%BE%D0%B5%D0%BC%D0%B2%D1%80%D0%B8-2014-%D0%B3-%D0%B2-8-%D1%81%D0%BE%D1%83)
Резултати СМТ 2014 - 18 СОУ (http://www.18sou.net/news3/item/download/127.html)
Резултати СМТ 2014 - 19 СОУ (http://19sou.bg/img/filepage/11-13-09-49-41.xlsx)
Резултати СМТ 2014 - 23 СОУ (http://23sou.info/box/protokol_CMT-_23_SOU.xls)
Резултати СМТ 2014 - 34 ОУ (http://www.34ou.org/files/protokol_cmt.xls)
Резултати СМТ 2014 - 35 СОУ (http://35sou.bg/wp-content/uploads/2014/11/protokol_CMT_35_SOU2.xlsx)
Резултати СМТ 2014 - 36 СОУ (http://www.36sou.com/systezania_bg.html)
Резултати СМТ 2014 - 55 СОУ (http://www.55sou.bg)
Резултати СМТ 2014 - 105 СОУ (http://105sou.eu/%d1%80%d0%b5%d0%b7%d1%83%d0%bb%d1%82%d0%b0%d1%82%d0%b8-%d0%be%d1%82-%d1%88%d0%b5%d1%81%d1%82%d0%bd%d0%b0%d0%b4%d0%b5%d1%81%d0%b5%d1%82%d0%b8-%d1%81%d0%be%d1%84%d0%b8%d0%b9%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%bc/)
Резултати СМТ 2014 - 107 ОУ (http://files.107ou.com/200003338-b3d7cb4d1f/SMT.pdf)
Резултати СМТ 2014 - 119 СОУ (http://www.119sou.com/sites/default/files/%D0%A0%D0%95%D0%97%D0%A3%D0%9B%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%98%20%D0%9E%D0%A2%20%D0%A1%D0%9E%D0%A4%D0%98%D0%99%D0%A1%D0%9A%D0%98%20%D0%9C%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%9C%D0%90%D0%A2%D0%98%D0%A7%D0%95%D0%A1%D0%9A%D0%98%20%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%9A%D0%A3%D0%A0%D0%A1.xls)
Резултати СМТ 2014 - 122 ОУ (https://www.dropbox.com/s/htzdajx9fvkkc20/protokol_CMT.xls?dl=0)
Резултати СМТ 2014 - 127 СОУ (http://www.127sou.com/index.php?p=news&subid=1013)
Резултати СМТ 2014 - 138 СОУ (http://www.138sou.com/index.php/ucheben-protzes/olimpiadi-i-sastezaniya/182)
Резултати СМТ 2014 - 143 ОУ (http://www.143ou.com/achievements/3fa4e5/)
Резултати СМТ 2014 - Руски Лицей (http://www.ruliceum.org/userfiles/2014/11/protokol_CMT-CSOU-Ulanova.xls)
Резултати СМТ 2014 - ОУ Братя Миладинови - Бургас (http://brmiladinovi.eu/blog/wp-content/uploads/2014/11/smt.pdf)
Резултати от СМТ от СМГ, ПЧМГ и 107 ОУ за 7-ми клас в ексел формат, обща таблица (http://alekdimitrov.com/downloads/smt_7_smgpchmg107.xlsx)
-
Някой знае ли със сигурност от колко часа ще започне състезанието за учениците от ІІ до VІІІ клас, тъй като на сайта на СМГ е обявен начален час от 10:30 до 12:00 часа, а на сайта на турнира е от 11:00 до 12:30 часа?
-
Съобразявайте се с информацията, подадена от мястото, на което се явява детето.
Няма да е прецедент ако дадено състезание започне в различно време на различни места.
Тоест, ако се явявате в СМГ - следите си информацията там.
-
Помните ли в 1 клас как бяха задачите за броене на фигури?
Ако се търси броя на квадрати, правоъгълници,.....квадрата брои ли се и за правоъгълник?
-
Помните ли в 1 клас как бяха задачите за броене на фигури?
Ако се търси броя на квадрати, правоъгълници,.....квадрата брои ли се и за правоъгълник?
Зависи. Ако е КМС, всичко зависи от добрата воля на организаторите. :)
Сега сериозно. Ако в задачата се броят само правоъгълници, квадратите влизат в общия брой.
Ако в задачата се иска поотделно да се броят квадрати и правоъгълници, квадратите се броят отделно и не се включват в броя на правоъгълниците.
-
Ако в задачата се броят само правоъгълници, квадратите влизат в общия брой.- за това сигурна ли си?
Сами твърди същото, но аз не помня дали в 1 клас са го учили / че всеки квадрат е правоъгълник/.
-
Не са го учили. Дори мисля, че не учат тези фигури тогава. Но съм сигурна в това, което съм написала. Остава и организаторите да са на моето и на Сами мнение. :)
-
Тези фигури са учени в първи клас и на децата им беше обяснено, че квадратът също е правоъгълник / поне в учебниците на Просвета го има/.
-
По спомен, винаги има такава задача! :)
-
Разпределение на учениците записани в СМГ:
http://www.smg.bg/news.php?id=149 (http://www.smg.bg/news.php?id=149)
:ole
-
А разпределение за 1 СОУ
-
Разпределение на учениците записани в СМГ:
http://www.smg.bg/news.php?id=149 (http://www.smg.bg/news.php?id=149)
:ole
1415 деца! Има разпределени и в учителската стая :)
-
Кога да очакваме резултати от Софийски Математически Турнир 2014?
Бърза справка как се е развило състезанието миналата година:
9 ноември - дата на провеждане;
14 ноември - налични са резултати в електронен вид на явилите се ученици в СМГ и 119 СОУ;
23 ноември - на официалната страница на организатора са публикувани всички резултатати от 50+%
Конкретно, що се касае до класациите, поддържани тук, СМТ влиза само в класацията за 4-ти клас, тъй като е едно от балообразуващите за предварителния рейтинг за прием в СМГ.
Дано СМГ публикуват пълния списък с явилите се в училището четвъртокласници, в противен случай ще имаме като данни само резултатите от 50+%
-
1415 деца! Има разпределени и в учителската стая :)
Моят син също е бил разпределян в учителската стая на предишно състезание. Повлия му много положително, понеже било пълно с купи от състезания и беше супер впечатлен и въодушевен.
-
Дамм, определено е приятно да получиш шанс да се явиш на състезанието в учителската стая в СМГ.
-
Задачи СМТ 2014 7-ми клас (http://alekdimitrov.com/downloads/smt147.pdf)
-
Предполагаеми отговори СМТ 2014 - 7-ми клас:
1 - Б
2 - Г
3 - В
4 - Б
5 - В
6 - А Б
7 - Б
8 - Г
9 - В
10 - ??? - A 8/5
11 - 90
12 - 3/7
13 - M=10 , N=16
-
Предполагаеми отговори СМТ 2014 - 7-ми клас:
1 - Б
2 - Г
3 - В
4 - Б
5 - В
6 - А
7 - Б
8 - Г
9 - В
10 - ??? - A 8/5
11 - 90
12 - 3/7
13 - M=10 , N=16
ние сме получили на 6 - Б
и ми изглежда нашето да е по-правдоподобно понеже израза е точен квадрат -> отговора е положително число
-
О, сигурно има грешки - публикувам ня1какви отговори с цел и други да пуснат и да се изчистят правилните.
Други разминавания?
-
Някой да напише отговорите за 5 клас да ги сверим.Мерси.
-
Други разминавания?
Другите ни разминавания са в 9-та и 11-та - но там грешката със сигурност е при нас :)
На останалите сме дали същите отговори
-
И според нас на 6-та зад. за 7-ми клас отговора е : б) 25 (след опростяване на израза се получава 30.х на квадрат,което е -5 на квадрат).
Нямам търпение да видя решението на 10-та зад. Ако някой я е преборил- нека пише :)
-
Ето правилните отговори според нас за 5-ти клас
1 - Б
2 - А
3 - Б В
4 - В
5 - Г
6 - В A
7 - А
8 - Г
9 - А
10 - Б
11 - 252
12 - 49
13 а) - Стаси - 1.20 Елена - 2.55 б) - 12
-
8 клас:
1 - Б
2 - А
3 - Г
4 - Б
5 - А
6 - Б
7 - А
8 - В
9 - В
10 - В
11 - 36
12 - 14
13 - а) 2 , б) -2 по корен от 3
-
И според нас на 6-та зад. за 7-ми клас отговора е : б) 25 (след опростяване на израза се получава 30.х на квадрат,което е -5 на квадрат).
Нямам търпение да видя решението на 10-та зад. Ако някой я е преборил- нека пише :)
Отговорът на 10-та идва директно от дефиницията за правилна четириъгълна призма, чиито основи по тази дефиниция трябва да са квадрати.
Единствената възможност е размерите на II да бъдат 1×½ ×½, откъдето лесно се получава А) 8 : 5.
-
Нямам търпение да видя решението на 10-та зад. Ако някой я е преборил- нека пише :)
Ама тя е елементарна. Просто е написана правилна, а не права 4-ъгълна призма.
Тоест, основата и на 3-те призми е квадрат, оттам нататък е лесно.
-
За 10 задача на 5 клас, както и да въртя получавам 9...
в условието пише "....каже число, на което сборът от цифрите е четно...".
Според мен първото число, за което може да се приложи това условие е 11 и тн.
например за 2 не може да се използва "сбор на цифри"
5 клас
3 - В
6 - А
10 -сгрешена
12 - 7
Koko11, моля използвай бутона промени за да допълваш поста си, а не пускай 3 поредни
КрИс
ок
-
Ето правилните отговори според нас за 5-ти клас
1 - Б
2 - А
3 - Б
4 - В
5 - Г
6 - В - А
7 - А
8 - Г
9 - А
10 - Б
11 - 252
12 - 49
13 а) - Стаси - 1.20 Елена - 2.55 б) - 12
Според нас отговорът на 6 задача е А = 18кв.см.
S на АBCD=9х9=81кв.см., а S на PKND=7х7=49кв.см.
81-49=32, тогава страна PK=7см., КМ=2см., следва че РК=9см, а МВ=2см., откъдето следва, че
S на АВМР=9х2=18кв.см.
-
Моля, ако смятате, че се налагат корекции в предварителните отговори, публикувани в 1-ви пост по темата - давайте информацията във вида:
Клас
Номер на задача
Верен отговор - А, Б, В или Г
-
Крис, подреди моля, отговорите за трети клас, защото излизам.
Ето ги:
Г
Б
Б
В
Б
А
Г
В
В
Б
7
зелен
12
-
за 5-ти клас отговора на 6 е А (а не Б както писах в началото) - вече коригирах предишния си коментар
за 10 - сбор на цифрите на едноцифрените числа е самото число
за 12 - отговора е 49
предполагам грешката която е допусната от децата дали отговор 7 е че резултата от първото натискане на бутона е 7 (т.е. започва да се брои от 2-рото число в редицата) а не от 1 - което е първото число в редицата
-
А дали някой би се ангажирал да публикува отговорите за 4 клас? Или ако ги има някъде да дадете линк. Хиляди благодарности предварително
-
СМТ - Според нас относно публикуваните неофициални резултати 5 кл.
6 задача - А
3 задача - В
Разликата в отговорите на задача 3 е резултат от 5 лв. месечна такса - при така зададеното условие според нас тя е само за план B.
В противен случай, ако 5 лв. месечна такса касае и план А (при отговор Б-100), според нас условието на задачата е нееднозначно и неясно зададено.
-
От това , което са си сверили децата след състезанието, за 6 клас:
1 Б
2 А
3 В
4 Г
5 Б
6 В
7 Б
8 А
9 Б
10 В
11 55
12 47
13 а) - 11
б) - 7.5
-
А някой може ли да даде предполагаеми отговори за 4-ти клас? :help
-
Да, интересно, СМТ е най-важно за четвъртокласниците, а няма особена активност от този клас...
-
Отговорите за 4 клас ( предполагаеми )
1.А
2.Г
3.А
4.А
5.В
6.Б
7.А
8.Г
9.Г
10.Б
11.55
12.18 см
13. а) 5 варианта
б) 5 лв. и 64 ст.
-
От това , което са си сверили децата след състезанието, за 6 клас:
1 Б
2 А
3 В
4 Г
5 Б
6 В
7 Б
8 А
9 Б
10 В
11 55
12 59
13 а) - 11
б) - 7.5
На следните задачи отговорите са: 1-Г; 12-47
Зад. 9 е под ? Отговора евентуално може да е В.
Някой може ли да помогне?
-
Отговорите за 4 клас ( предполагаеми )
Благодаря.
Сега на ход са другите 4-класници, необходими са 3 - 4 коментара за да изчистим неяснотите и да получим окончателно верните отговори.
-
Хайде четвъртокласници , защото имаме съмнения за 9 зад. , 11 зад. и второто подусловие на 13 задача
-
да, на 12-та е 47 отговора
1 обаче е Б,. сега погледнах
другите не съм, написах какво са си сравнявали децата, може да има грешни
-
.
-
За 13-та не е стигнало времето и нямам мнение. А 9-та и аз не знам как да я реша и не ми се занимава да си припомням :)
-
Здравейте, ето и нашите предполагаеми отговори за 4 клас:
1.А
2.Г
3.А
4.В
5.В
6.В
7.Б
8.Г
9.Б
10.Б
11. 55
12. 16
-
Доста разминавания в 4-ти клас, трябва да уточните:
4 - A или В
6 - Б или В
7 - А или Б
9 - Г или Б
12 - 18 или 16
13?
-
Аз не претендирам за точност в отговорите, защото не съм видяла задачите!!!
Моля, ако някой има условията на задачите за 4 клас да ги качи или изпрати на лс. Благодаря!
-
да, на 12-та е 47 отговора
1 обаче е Б,. сега погледнах
другите не съм, написах какво са си сравнявали децата, може да има грешни
На 12-та е 47, да. Моят син е добавил два пъти 13, в началото и в края на сметките.
-
Официални отговори и условия на задачите от СМТ 2014 (http://smbsofiagrad.wordpress.com/)
Добре, почти всички отговори за всички класове бяхме възпроизвели с общи усилия правилно :)
Нанесени са корекциите в 1-ви пост, там вече са потвърдените отговори ако имате проблем със свалянето на файла от официалната страница.
-
Да не се окаже, че пак има грешка в 6-ти клас????
Към тези, които разбират от МАТ: Задача 1-ва / 6-ти клас
Кое от дадените числа е най-голямо?
Б) 2 на 2-ра на 6-та
В) 2 на 6-та на 2-ра
Г) 2 на 10-та на 3-та
Кой е отговора?
Според организаторите е Б, а според мен е Г
-
Да не се окаже, че пак има грешка в 6-ти клас????
Към тези, които разбират от МАТ: Задача 1-ва / 6-ти клас
Кое от дадените числа е най-голямо?
Б) 2 на 2-ра на 6-та
В) 2 на 6-та на 2-ра
Г) 2 на 10-та на 3-та
Кой е отговора?
Според организаторите е Б, а според мен е Г
Г е 2 на трийста, а Б е 2 на шейсет и четвърта. Организаторите са прави.
Условието не е ,както си го написала.
Примерно, ако трябва да го опишем с думи Б би звучало по-скоро така - две на степен две на шеста.
Впрочем видях, че Крис ни е предоставил възможност да си степенуваме. 226 не е същото като (22)6
-
Здравейте, може ли някой да ми помогне с решението на 7-ма зад. за 6-ти клас. Не можем да получим отговора, дори след като го видяхме:(
-
Г е 2 на трийста, а Б е 2 на шейсет и четвърта. Организаторите са прави.
Условието не е ,както си го написала.
Примерно, ако трябва да го опишем с думи Б би звучало по-скоро така - две на степен две на шеста.
Впрочем видях, че Крис ни е предоставил възможност да си степенуваме. 226 не е същото като (22)6
Благодаря :) Грешката е в нас
-
Здравейте, може ли някой да ми помогне с решението на 7-ма зад. за 6-ти клас. Не можем да получим отговора, дори след като го видяхме:(
Пробвахте ли с кръгове на Ойлер? Ще се опитам да го опиша с думи.
Обичат и двете: 10
Обичат само кашкавал: 28-10=18
Обичат само гъби: 17-10=7
Не обичат нищо: 5
Общо клиенти 10+18+7+5= 40
От тях гъби не обичат тези, които обичат само кашкавал или не обичат нищо: 18+5=23
От тук може с пропорция 40/23=100/х ( на 40 клиенти се падат 23 не обичащи, значи на 100 ще са Х)
40Х=2300
х=57, 5 приблизително 58.
-
Благодаря на всички отзовали се с отговори за 4-ти клас.
Вече видях и официалните отговори.
Ние вкъщи обаче не можем да получим 31 числа за отговор на 6зад. Едно по едно ги писахме и не можем да разберем кое изпускаме :undecided:
-
Пробвахте ли с кръгове на Ойлер? Ще се опитам да го опиша с думи.
Обичат и двете: 10
Обичат само кашкавал: 28-10=18
Обичат само гъби: 17-10=7
Не обичат нищо: 5
Общо клиенти 10+18+7+5= 40
От тях гъби не обичат тези, които обичат само кашкавал или не обичат нищо: 18+5=23
От тук може с пропорция 40/23=100/х ( на 40 клиенти се падат 23 не обичащи, значи на 100 ще са Х)
40Х=2300
х=57, 5 приблизително 58.
Дидева, много благодаря, Ели го разбра:) знаеше и за кръговете на Ойлер:), но не се е сетила да го приложи!
-
Благодаря на всички отзовали се с отговори за 4-ти клас.
Вече видях и официалните отговори.
Ние вкъщи обаче не можем да получим 31 числа за отговор на 6зад. Едно по едно ги писахме и не можем да разберем кое изпускаме :undecided:
Малките ще ги изпиша - 1, 10, 11 - 3 броя
С три цифри -1.2.2=4 броя ( 1.2.2 дава броя на възможните комбинации при които за първа цифра имаме една възможност - само единица, за втора - две възможности( 0 и 1), за трета - две възможности ( 0 и 1), аналогично е за следващите случаи)
С четири цифри 1.2.2.2= 8 броя
С пет цифри 1.2.2.2.2=16 броя
3+4+8+16=31
-
Нашите отговори от 1-10 съвпадат с тези, които са написани и 13 също. 11 и 12 не ги е решила
-
Според мен отговорите за 5-ти клас: :)
1.Б)
2.А)
3.В)
4.В)
5.Г)
6.А)
7.А)
8.Г)
9.Б)
10.Б)
11. 264
12. 49
13. А) Стаси- 1,20 лв., Елена- 2,55 лв. Б) 12 монети от 20 стотинки
-
Съфорумци, вече има официални отговори на задачите, не е необходимо да даваме предположения :)
http://smbsofiagrad.wordpress.com/ (http://smbsofiagrad.wordpress.com/)
ПП - Боря се с допълнителни bbcode бутончета за често използвани математически функции.
Засега имаме √
В близките дни, повече :)
-
Здравейте,
Искам да отделите 2 мин за задача 13 втори клас от XVI СМТ:
Борко има общо 58 топчета – бели, черни и шарени. Белите и черните са общо 36, а
34 от топчетата не са черни.
а) По колко топчета от всеки вид има Борко?
б) Още колко бели топчета трябва да си купи Борко така, че белите му топчета да са
повече от шарените, но по-малко от черните?
1. решение:
б+ч+ш=58
б+ч = 36 ш=58-36=22
б=36-34 б=2
ч=36-2=34
ш=58-(2+34)=58-36=22
2. решение:
58-34=24
б+ш=24 ч=58-24=34
б+ч = 36 б=36-34=2
ч=58-24=34
ш=24-2=22
Очевидно бъркам някъде..........бихте ли изказали мнение?
Много благодаря!
официалните отговори:
1
ШЕСТНАДЕСЕТИ СОФИЙСКИ МАТЕМАТИЧЕСКИ ТУРНИР, 8 НОЕМВРИ 2014 г.
ОТГОВОРИ НА ЗАДАЧИТЕ
a) 22 шарени, 12 бели,
24 черни
б) 11 бели
-
?
Бели + Черни + Шарени = 58
Бели + Черни = 36
=> Шарени = 58 - 36 = 22
34 от топчетата не са черни.
=>
Черни = 58 - 34 = 24
Бели = 58 - Шарени - Черни = 58 - 22 - 24 = 12
=>
Шарени = 22
Бели = 12
Черни = 24
-
........мдааа, разбрах ;-)))
Благодаря!
-
Някой може ли да обясни задача 9 за 4 клас?
-
Някой може ли да обясни задача 9 за 4 клас?
Срещнали се пет момчета – Асен, Боби, Венци, Гого и Данчо.
Асен се здрависал с един от тях,
Боби – с двама,
Венци – с трима,
Гого - с четирима.
С колко от момчетата се е здрависал Данчо?
Г се е здрависал с А, Б, В и Д
=>
А - само с Г
=>
В - с Г, Б и Д - трябват 3 здрависвания, с А не може
=>
Б - с Г и В - вече са изброени, трябват 2 здрависвания, значи не е е здрависал с Д
=>
Д се е здрависал с Г и В - 2 поздрава - отговор Б
-
Благодаря за обяснението , но тази задача е доста объркваща , защото както заявиха моите ученици , ако са възпитани би трябвало всеки да се здрависа с всеки .Иначе съм доволна от резултатите им и по наши сметки единият е с резултат 65 точки , другият 52. :ole
-
резултати от ПЧМГ (http://www.parvamatematicheska.com/index.php/news-bg-2/206-rezultati-16-smt-na-uchenitsite-yavili-se-v-pchmg-2014)
-
Резултати - 138 -мо СОУ (http://www.138sou.com/index.php/ucheben-protzes/olimpiadi-i-sastezaniya/182-xvi)
-
Резултати СМТ 2014 - 119 СОУ (http://www.119sou.com/sites/default/files/%D0%A0%D0%95%D0%97%D0%A3%D0%9B%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%98%20%D0%9E%D0%A2%20%D0%A1%D0%9E%D0%A4%D0%98%D0%99%D0%A1%D0%9A%D0%98%20%D0%9C%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%9C%D0%90%D0%A2%D0%98%D0%A7%D0%95%D0%A1%D0%9A%D0%98%20%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%9A%D0%A3%D0%A0%D0%A1.xls)
-
В първия пост на темата са добавени и резултати от 35 и 68 СОУ
-
В първи пост са добавени линкове с резултати от СМТ 2014, проведено в 19 СОУ, 34 ОУ и Руския лицей
-
А резултатите от СМТ 2014, проведено в ОУ Братя Миладинови - Бургас кога ще можем да видим
-
А резултатите от СМТ 2014, проведено в ОУ Братя Миладинови - Бургас кога ще можем да видим
Когато ги публикуват.
-
СМТ 2014 - резултати от 107 ОУ
http://files.107ou.com/200003338-b3d7cb4d1f/SMT.pdf (http://files.107ou.com/200003338-b3d7cb4d1f/SMT.pdf)
-
ЗДравейте, може ли да ми кажете как се оценява 13 задача за 4 клас? Колко точки се дават на подточка а и колко за подточка б? Благодаря!
-
А резултатите от СМТ 2014, проведено в ОУ Братя Миладинови - Бургас кога ще можем да видим
Пак съм аз. :)
Резултати от СМТ 2014, проведен в ОУ Братя Миладинови - Бургас (http://brmiladinovi.eu/blog/wp-content/uploads/2014/11/smt.pdf)
-
Резултати СМГ - подредени :)
-
В първия пост на темата има линк към резултатите от СМГ в Екселска таблица
-
Максимални резултати от СМТ в СМГ:
8 клас:
Георги Георгиев Ангелов
Иван - Александър Веселинов Мавров
Пламен Тодоров Иванов
7 клас:
Борис Тодоров Панайотов
6 клас:
Александър Богданов Хартарски
Георги Ивов Цонков
До Виет Къонг
До Хю Тунг
Иван Венциславов Георгиев
Никола Мартинов Стайков
Светлин Красимиров Лалов
5 клас:
Иван Росенов Маринов
3 клас:
Александър Орлинов Гичев
Марин Христов Христов
4 клас няма максимален резултат, Михаил Любомиров Маринов
е със 73 точки.
-
Тъй като тази година СМТ не влиза в класациите, които правя за 7-ми клас - набързо една екселска табличка с резултати САМО за 7 клас:
Резултати от СМТ от СМГ, ПЧМГ и 107 ОУ за 7-ми клас в ексел формат, обща таблица (http://alekdimitrov.com/downloads/smt_7_smgpchmg107.xlsx)
-
Резултати 23 СОУ
http://23sou.info/box/protokol_CMT-_23_SOU.xls (http://23sou.info/box/protokol_CMT-_23_SOU.xls)
-
Здравейте! Искам да попитам дали има възможност да видя работата на детето си? Има ли такава практика и ако е възможно, дали това се прави в съответното училище?
-
Къде и кога може да се види листа с отговорите на участник в СМГ, понеже имам съмнения, че е ощетен?
-
Здравейте, синът ми участва за първи път и все още не са ми ясни всички етапи. Класната в неговото училище обяви, че има математически турнир и аз реших да го запиша. Турнира се проведе в неговото училище ЧОУ СВ.СОФИЯ. но не виждам резултати от там. Знаете ли дали ще излизат още резултати?
-
Здравейте, синът ми участва за първи път и все още не са ми ясни всички етапи. Класната в неговото училище обяви, че има математически турнир и аз реших да го запиша. Турнира се проведе в неговото училище ЧОУ СВ.СОФИЯ. но не виждам резултати от там. Знаете ли дали ще излизат още резултати?
Да, на официалната страница - http://smbsofiagrad.wordpress.com/ (http://smbsofiagrad.wordpress.com/) към края на месеца трябва да се появят обобщени резултати за цяла София на деца, постигнали над 50% резултат.
А и в самото училище ако питате трябва да ви кажат точките на детето.
-
Може ли някой да публикува решението на 7-ма задача за 8-ми клас?
-
Корени на даденото уравнение са корените на двете уравнения:
X2-8X+3=4 и X2-8X+3=-4, или
X2-8X+7=0 и X2-8X-1=0
Произведението от корените на едно квадратно уравнение е равно на свободния член (от формулите на Виет)
Значи търсеното число е 7.(-1)=-7 отговор А.
-
Благодаря ви - през цялото време съм вървяла по грешен път. Опитвах се да елиминирам едно от уравненията - да докажа, че няма корени. А в задачата много простичко се е питало, колко е произведението на четирите корена. Е, най-трудно виждаме нещата, които ни са буквално пред очите. Искрено ви благодаря и много успехи!!!
-
Здравейте! Това е първия ми пост във този форум и не знам дали точно тук е мястото на въпросът ми. Синът ми е във втори клас и участва на състезанието за втори път. Вглеждайки се по обстойно в регламента забелязвам, че за верен отговор се дава 5 точки, за непопълнен 2 точки и за грешно решение 0 точки. Имайки предвид, че детето е 2 клас и все пак участва с желание, става така, че получава малко точки въпреки, че се труди и мисли върху задачите. Изпратих запитване в СМБ и от там ми отговориха, че е направено с цел да не се налучква от децата между дадените отговори. Според мен тази система не е справедлива поне за малките деца. Ако сте на моето мнение моля подкрепете ме да се промени това. Сами се досещате, че ако не реши нищо детето ще получи 20 точки, а друго което мисли и решава ще получи по-малко. Не коментирам сложността на задачите, нека да са по-различни и да ги провокират да мислят, но така едва ли ще имат стимул да се явяват на състезание и да се стремят към максимален резултат. Очаквам и вашите мнения!
-
rosiruseva1, май е най-добре да няма задачи с избираем отговор, а да пишат и да решават. Защото в момента доста от децата се изхитряват и вместо да помислят как да решат задачата, те заместват отговорите. И според мен всякакви състезания с картинки, схемички и не знам си какви глупости, които дават в първи клас, а на места и във втори, въобще не трябва да ги има. Който може да чете и да мисли- да ходи на състезание, останалите - да сядат и да се учат. Не случайно първенците на картинките в малките класове после окапват на състезания с текстови задачи, защото въобще не могат да осмислят и разберат какво се търси в условието.
-
Обобощено класиране от СМТ на участниците постигнали над 50% от максималния резултат http://smbsofiagrad.wordpress.com/ (http://smbsofiagrad.wordpress.com/)
-
Кратки обяснения и линк към
Математическа класация за 4 клас - СМГ те чака. Въведени са резултатите от Софийски Математически Турнир 2014 (http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=280)
-
Крис здравей,
благодаря за класацията на четвъртокласниците за СМГ.
Интересува ме обаче възможно ли е от СМБ да са объркали при пренасянето на резултатите от различните училища в общото класиране и съответно и в класацията ти също да е грешно? Имам предвид, че резултатът на едно от децата най-напред в класацията в сайта на училището е различен от този в сайта на СМБ? И ако е така какво трябва да се направи?
-
Хех... а откъде да знам аз :)
Има си организатори на турнира - свържете се с тях, с училището...
-
Възможно е на база резултатите, изнесени на сайта на училището, детето да е направило контестация и да е била открита грешка - било в оценяването на работата, било в нанасянето на точките в протокола, качен на сайта на училището - и респ. училището да е нанесло корекцията в протокола за организаторите. В този случай е малко вероятно училището да качи и ревизирания протокол на сайта си, след като има официална класация на сайта на организаторите.
-
Здравейте,
Нашият ученик е решил 1-12 задача и съвсем малка част от 13 зад /донесе задачите от състезанието и на самият лист бяха неговите отговори/.
По наши сметки трябва да има поне 64 точки, но има разминаване с няколко точки.
В училището, в което се явявахме, казаха че работите на децата не са при тях, а са в инспектората, даже не знаеха че има вече резултати.
Въпросът ми е, има ли някаква възможност да проверя работата на детето и къде може да стане това?
Наистина точките не са ми толкова важни, просто искам да знам дали той е пропуснал да нанесе отговора в матрицата или е грешка при проверяващите.
Благодаря,
-
Предполагам, че проблема може да идва от системата на оценяване, от който по горе бях възмутена. Може да се обърнете към Съюза на математиците в България и да подкрепите моето мнение ако сте съгласни с него. Била съм първия родител, който имал подобно запитване.
-
Предполагам, че проблема може да идва от системата на оценяване, от който по горе бях възмутена. Може да се обърнете към Съюза на математиците в България и да подкрепите моето мнение ако сте съгласни с него. Била съм първия родител, който имал подобно запитване.
СМТ не е единственото математическо състезание с подобен начин на оценяване. Справка - " Хитър Петър" и " Черноризец Храбър".