Тази събота, 7 юни ще се проведе националния кръг на математическото състезание Европейско Кенгуру 2014. Европейско Кенгуру е най-масовото международно математическо състезание. Вторият, национален кръг се провежда локално за страната ни. До него се допускат малко на брой ученици от всяка възрастова група, постигнали отлични резултати на първия, областен кръг на състезанието. Какво е положението тази година: Пълен списък с допуснатите до национален кръг на Европейско Кенгуру по класове (http://alekdimitrov.com/downloads/2014_EK_nac_u.pdf) В първи клас са допуснати 86 деца, които имат 85 или повече точки от областния кръг; Във втори клас са допуснати 67 деца, които имат 100 или повече точки от областния кръг; В трети клас са допуснати 67 деца, които имат 105 или повече точки от областния кръг; В четвърти клас са допуснати 82 деца, които имат 115 или повече точки от областния кръг; В пети клас са допуснати 43 деца, които имат 130 или повече точки от областния кръг; В шести клас са допуснати 34 деца, които имат 140 или повече точки от областния кръг; В седми клас са допуснати 23 деца, които имат 140 или повече точки от областния кръг; В осми клас са допуснати 13 ученика, които имат 145 или повече точки от областния кръг; В девети клас са допуснати 14 ученика, които имат 130 или повече точки от областния кръг; В десети клас са допуснати 18 ученика, които имат 130 или повече точки от областния кръг; В единадесети клас са допуснати 17 ученика, които имат 130 или повече точки от областния кръг; В дванадесети клас са допуснати 10 ученика, които имат 130 или повече точки от областния кръг. | (http://alekdimitrov.com/newsimages/Ekenguru.gif) |
Здравейте! Това са моите отговори на темата за 11-12 клас
1- A
2- A
3- B
4- C
5- D
6- 5
Вече има резултати (още към 16 часа), разлепени пред СМГ.
Мъжа ми пътува към СМГ и го помолих да снима. Щом имам снимки ще пуснем.
Резултатите ги има на сайта на СМГ.
Здравейте! Това са моите отговори на темата за 11-12 клас
1- A
2- A
3- B
4- C
5- D
6- 5
Поздравления :)Благодаря ;)
7-8 клас: 1 – D) 33; 2 – D) 3:5; 3 – C) 9; 4 – B) 12 cm2; 5 – D) 65; 6 – 1984 и 2002; 7 – 3 020.
някой може ли да помогне с решението на 7-ма задача за 5-6 клас
Здравейте, не претендирам да разбирам от състезателни задачки по математика, затова имам и питане относно 7-ма задача за 4-ти клас - от къде в условието се разбира, че роботът минава последователно в един и същи ред кутиите, т.е. 1-2, след това 2-3, 3-4, 4-5 и така отново, без да повтаря или безразборно да избира 2 съседни кутии. Дано ме разбрахте, защото много объркано го написах. А всъщност питам, защото моето дете е решавало така задачата, и е намерило някакво решение, което всъщност удовлетворява условието за общ сбор от 2014 топчета, както и "Ако в кутия номер 2 има със 7 топчета повече, отколкото в кутия номер 4, а в кутия номер 1 има четири пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 4 и два пъти по-малко топчета, отколкото в кутия номер 5, намерете броя на топчетата във всяка кутия". Отговорите му не са същите, естествено, и затова не му е призната задачата. Ще съм благодарна на отговор, за да мога да го обясня на детето.
Ивайло Кортезов е разбран и отзивчив човек... Виждам, че е бил член на националната комисия.
Аз лично бих опитал контакт с него.
По условие кутиите са номерирани с последователни числа. При всеки избор на две съседни кутии, роботът пуска 1 топче в четна и 1 в нечетна номер кутия(едновременно). Т.е. 1/2 от топчетата са в четните кутии, независимо как ги редува.