AlekDimitrov Форум за математика
Образование, математика, състезания => Състезания по Математика => Темата е започната от: KOD в 4.10.2014, 06:18
-
Официална страница
(http://klasirane.com/int/CHH_Logo.jpg) (http://www.math.bas.bg/ch/index.php)
Дата на провеждане - Денят на народните будители - събота, 1 ноември, 10:30 часа
Такса за участие - 7 или 8лв.
Краен срок за записване - 27 октомври.
Място на провеждане
София - СМГ, ПЧМГ, 125 СОУ, 107 ОУ
Разпределение на учениците, явяващи се на Черноризец Храбър в СМГ по стаи (http://www.smg.bg/uploads/CH_H_2014.pdf)
Благоевград - ПМГ Акад. С. Корольов
Бургас - Център Образование и технологии
Варна - ОУ П. Р. Славейков
Враца - ПМГ Акад. Иван Ценов
Габрово - Национална Априловска гимназия
Димитровград - ПМГ Иван Вазов
Добрич - ЧЕУ Леонардо да Винчи
Пловдив - ПУ Паисий Хилендарски и ОМГ Акад. Кирил Попов
Русе - СМБ - секция Русе /само за 5 - 12 клас/
Силистра - ПМГ Св. Климент Охридски
Сливен - ПМГ Добри Чинтулов
Смолян - ПМГ Васил Левски
Хасково - ПМГ Акад. Боян Петканчин
Шумен - II Основно училище Д-р Петър Берон
Ямбол - МГ Атанас Радев
Информация, новини, задачи и решения от Черноризец Храбър (http://alekdimitrov.com/matematika-sastezania/chernorizec-hrabar.asp)
Информация за награждаването
Награждаването на участниците от София в ХХІІІ турнир "Черноризец Храбър" ще се проведе на 22 ноември 2014 г. от 13:00 часа в Големия салон на Българската академия на науките, ул. "15 ноември" № 1, София (до Народното събрание).
Награди и/или грамоти за отлично представяне ще получат участниците от:
2 клас, получили 69 точки или повече;
3 клас, получили 100 точки или повече;
4 клас, получили 106 точки или повече;
5 клас, получили 105 точки или повече;
6 клас, получили 114 точки или повече;
7 клас, получили 125 точки или повече;
8 клас, получили 142 точки или повече;
9 клас, получили 138 точки или повече;
10 клас, получили 144 точки или повече;
11 клас, получили 160 точки или повече;
12 клас, получили 117 точки или повече.
Поканени са всички наградени участници, техните родители и учители да присъстват на събитието.
Майсторски клас - Черноризец Храбър 2014
Участниците в ХХІІІ турнир "Черноризец Храбър":
от 4. клас, постигнали над 85 точки включително;
от 5. клас, постигнали над 85 точки включително;
от 6. клас, постигнали над 95 точки включително;
от 7. клас, постигнали над 100 точки включително;
от 8. клас, постигнали над 100 точки включително,
могат да кандидатстват за участие в Майсторския клас с научен ръководител доц. Ивайло Кортезов.
Майсторският клас ще се проведе от 6 до 11 април 2015 г., а мястото на провеждане ще бъде уточнено по-късно.
Броят на участниците е ограничен и ще се запълва по реда на постъпване на регистрациите.
Крайният срок за регистрация е 15 февруари 2015 г. или до запълване на местата.
Запишете се за участие в Майсторския клас (http://www.math.bas.bg/ch/index.php)
Детайли
Състезанието е с продължителност 60 минути за второкласниците и 90 минути за по-големите участници.
Състезанието се състои от задачи с избираеми отговори - дадени са 5 възможности, от които само една е вярна.
Как се формира резултата?
За всички класове:
- За непопълнен отговор на задача - по 3 точки.
- За грешен отговор на задача - 0 точки.
2 - 6 клас
- За верен отговор на всяка задача - по 7 точки.
7 - 8 клас
- За верен отговор на всяка задача с номер от 1 до 8 включително - по 5 точки.
- За верен отговор на всяка задача с номер от 9 до 17 включително - по 7 точки.
- За верен отговор на всяка задача с номер от 18 до 25 включително - по 9 точки.
9 - 12 клас
- За верен отговор на всяка задача с номер от 1 до 10 включително - по 5 точки.
- За верен отговор на всяка задача с номер от 11 до 20 включително - по 7 точки.
- За верен отговор на всяка задача с номер от 21 до 30 включително - по 9 точки.
Интересно за тази година
Досега нямаше общо класиране за София от Черноризец Храбър. Всеки организатор си правеше свое собствено класиране и награждаване.
Тази година, организаторите обещават, че този пропуск ще бъде отстранен и ще имаме общо класиране и награждаване за цяла София.
За съжаление - само за София, а не общо Национално, резултатите отново ще бъдат сегментирани по градове.
Интересно е да видим какво е било посещението в София по класове през миналата година на състезанието:
2 клас - 299 участника;
3 клас - 387 участника;
4 клас - 869 участника;
5 клас - 325 участника;
6 клас - 299 участника;
7 клас - 251 участника;
8 - 12 клас - 310 участника.
Или общо 2740 ученика, от които близо една трета в четвърти клас.
Интересен факт е, че в минали години, състезанието Черноризец Храбър беше един от четирите математически турнира, които участваха в образуването на предварителния рейтинг за кандидатстване в Софийската Математическа Гимназия след 4-ти клас. Това обяснява и изключителната популярност на Черноризец Храбър в тази възрастова група.
Тази година, СМГ нанесе удар по популярността му като го изключи от списъка със състезания, които определят рейтинга. Без съмнение, това би следвало да доведе до отлив на участие на четвъртокласници през 2014 г.
Колко голям ще е той - предстои да видим.
Награди
- Отлично представилите се състезатели от 4 до 8 клас ще получат покана за участие в Майсторския клас „Черноризец Храбър” през зимната ваканция. Екипът на турнира организира също летен и есенен математически семинар за ученици от 4 до 8 клас, за които доброто представяне на състезанието също е от значение.
- На участниците от 12 клас, класирали се на призови места в Черноризец Храбър 2014 ще се признава отлична оценка за прием във ФМИ при ПУ „Паисий Хилендарски“ - Пловдив.
Задачи и отговори от минали издания на математически турнир Черноризец Храбър (http://klasirane.com/CHH.asp)
Има и задачи от Черноризец Храбър 2014 за 2, 3-4, 5-6 и 7-8 клас.
Резултати от 23-ти математически турнир Черноризец Храбър 2014
- Официални резултати от Черноризец Харбър 2014 от всички населени места (http://www.math.bas.bg/ch/)
- Благоевград (http://pmg-blg.com/images/MO/Matematika/klasirane-chernorizec%20hrabar%202014.xls)
- Бургас (http://itlearning-bg.com/index.php?section=ADST&aud=36&pic=3#2klas)
- Варна (https://onedrive.live.com/redir?resid=F54E1DBF22977984%21737)
- Враца (http://www.riobg.com/messages/file_messages_6/rezultati_ch_2014_v.xls)
- Габрово (http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2014/11/CH-2014-Gabrovo.htm)
- Добрич (http://www.leonardo-dobrich.com/files/upload/MT_Chernorizec_Hrabyr_-_Klasirane.pdf)
- Пловдив (http://www.omg-bg.com/index.php?view=article&catid=38%3A2010-05-03-05-35-25&id=555%3A-q-q-&tmpl=component&print=1&layout=default&page=&lang=bg)
- Русе (http://alekdimitrov.com/downloads/CH-2014_Ruse.xls)
- Силистра (http://pmg-silistra.com/uploads/menus/Rezyltatati_ot_MS_Chernorizec_Hrabur/%D0%A0%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8_%D0%B8_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%B2_%D0%9C%D0%A2_%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D1%86_%D0%A5%D1%80%D0%B0%D0%B1%D1%8A%D1%80.xls)
- Сливен (http://www.pmg-sliven.com/bg/matematika/chernorizec_hrabyr_2014_sliven.xlsx)
- Смолян (http://pmg-smolyan.org/work/chz2014.pdf)
- София - ПЧМГ (http://alekdimitrov.com/downloads/ChH_PChMG_14.xlsx)
- Хасково (http://www.pmg-haskovo.org/?modul=1&id=359)
- Шумен (https://drive.google.com/file/d/0B5D38RxA1dACSUNyaUV1ZDhfQzg/view)
Математически класации 2014/2015 - въведени са резултатите от ЧХ 2014 от 10 града в класациите за 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 и 12 клас. (http://alekdimitrov.com/20142015/default.asp)
Обобщено класиране (за цялата страна) на участниците в състезанието от 2-ри клас (http://forum.alekdimitrov.com/index.php?action=dlattach;topic=59549.0;attach=14799)
-
Прави впечатление, че градове като Русе, Пловдив, Плевен, Велико Търново, Благоевград и т.н. не са се включили, защо ли?
-
Още е рано и списъка ще бъде променян предполагам.
От друга страна, много от изброените от теб не са си правили труда да се занимават с организация и минали години.
-
Ами то си пише, че списъкът е неокончателен.
Например Пловдив вече фигурира там. Вероятно след миналогодишните драми са решили отново да се включат.
Иначе Крис е прав. В Русе допреди няколко състезанието се провеждаше само 8-12 клас, после за 5-12 и едва от миналата година е за всички класове. А - гледам, че сега пише от трети клас нагоре за Русе!
В Плевен не провеждат ЧХ. Търновци го провеждаха, но миналата година не се включиха.... Изобщо - няма голяма яснота за градовете-домакини.
Това, което ми направи впечатление, че ще има обобщено класиране за София, а не както досега - няколко отделни.
-
Списъкът с градове,в които ще се проведе Черноризец Храбър 2014 е обновен в първия пост - вече са 15 града домакини
-
На участниците от 12 клас, класирали се на призови места в Черноризец Храбър 2014 ще се признава отлична оценка за прием във ФМИ при ПУ „Паисий Хилендарски“ - Пловдив.
-
Местата за явяване на ЧХ в СМГ са заети вече.
Ако тепърва смятате да се записвате, изберете друго училище.
-
Разпределение на учениците, явяващи се на Черноризец Храбър в СМГ по стаи (http://www.smg.bg/uploads/CH_H_2014.pdf)
Внимание: Поради големия брой участници, част от записалите се в СМГ ще трябва да се явят на Черноризец Храбър 2014 в близкото 1 СОУ.
-
Кога да очакваме резултати от математическо състезание Черноризец Храбър 2014?
Направих бърз преглед на състезанието от миналата година.
Как са се развивали резултатите тогава:
Още в същия ден, на 1 ноември и в нощта на 1-ви срещу втори резултати са публикували:
- СМГ
- НПМГ
- Бургас
- Варна
- Габрово
- Димитровград
- Русе
- Силистра
- Смолян
- Хасково
- Шумен
На 3-ти ноември вече е имало резултати и от Благоевград, Сливен, 107 ОУ София и Ямбол.
До 10-ти ноември, в неофициалните класации, които се поддържат на страницата са били въведени всички резултати от Черноризец Храбър 2013.
-
Задачи + предполагаеми отговори за 7 клас от ЧХ 2014.
https://plus.google.com/photos/110087171276968287634/albums/6076682601742191537
Бонус: част от менюто на пицария Кали :)
Голям зор е без лаптоп под ръка да знаете, куп време загубих докато кача някъде 2 снимки!
Моля, публикувайте вашите отговори.
И моля, ако имате възможност - изпратете ми на Kris.Dimitrov@gmail.com сканирани или снимани задачите от другите възрастови групи.
-
Официални отговори за всички класове от ЧХ 2014 :
http://www.math.bas.bg/ch/ (http://www.math.bas.bg/ch/)
-
Гледам, че вече са публикували официалните отговори на страницата на турнира.
-
Гледам, че вече са публикували официалните отговори на страницата на турнира.
Супер, добре, че го видя, че само се мъча с тоя телефон в пицарията :)
http://www.math.bas.bg/ch/ (http://www.math.bas.bg/ch/)
-
На задача 8 от темата 5-6 клас отговорът би трябвало да е Д)никое от тези :
Ако ТЕК е най-малкото решение на ребуса ТЕК + ТЕК = ЧИФТ, то на
колко е равно Ч.И.Ф.Т ? (На различните букви отговарят различни цифри.)
А)0 Б)48 В)72 Г)96 Д)никое от тези
-
Като цяло, достъпна тема според мен за 7-8 клас.
25-та задача единствено е силно неприятна за мен., но няма да е изненада наличието на максимални резултати.
В нашия отбор представянето е минорно с 4 грешки, две от които приемливи и две необяснимо разконцентрирани.
-28 точки, резултат от 147 при напълно достижими 159 - 166. Концентрацията в 7-ми клас не е на ниво :)
Мисля, че за пръв път се записваме на състезание с грешка в някоя от първите 4 задачи :)
-
На задача 8 от темата 5-6 клас отговорът би трябвало да е Д)никое от тези :
Ако ТЕК е най-малкото решение на ребуса ТЕК + ТЕК = ЧИФТ, то на
колко е равно Ч.И.Ф.Т ? (На различните букви отговарят различни цифри.)
А)0 Б)48 В)72 Г)96 Д)никое от тези
Според нас отговорът е Г) 96, а вие как мислите? Защо е в червено?
-
Беше отбелязан с Г при пускане на отговорите. Сега е с Д, защото е поправен, виждам и в темата 3-4 клас един отговор оцветен в червено.
Пуснах детето болно и резултатът е като да не беше ходила. :sad:
Някой има ли задачите за 5-6 клас да ми ги изпрати?
-
Е, аз чакам ти да ми пратиш задачи, а не да ги търсиш :)
В ПЧМГ раздаваха условията, щерката ти защо не се е обзавела?
ПП - пиците в Кали са вкусни, препоръчвам :)
Днес се гласихме за басейн в Панчерево след състезанието, но тези вкусотии прецакаха плановете, хлапето изпусна и английския...
-
Единствената наистина трудна задача за 7-8 клас е 25-та, където първо трябва да се сетиш, че Kn има 4 пъти повече страни от Кn-1 (отсечка се заменя с начупена линия от 4 сегмента), но страната на Кn e 3 пъти по-къса от страната на Kn-1, откъдето P(Kn) = 4/3.P(Kn-1) = . . . = 4n/3n.P(K0), т.е. Р(К10) = 410/310.P(K0) = 220/310.P(K0) или P(K10)/P(K0) = 220/310.
Сега трябва да се оцени 220/310. От 35 = 243 < 256 = 28 => 310 < 216 => 16 = 24 < 220/310. От 28/35 = 256/243 < 1,1 => 216/310 <1,12 = 1,21 => 220/310 = 24.216/310 < 16.1,21 = 19,36 < 24.
За съжаление, освен нея, синът ми е объркал още една задача и чака 157 т., но със сигурност ще има поне един 8-мокласник със 175 т.
-
Напълно съгласен.
Резултати от 166 би следвало да има и в 7-ми, и в 8-ми клас.
А последната задача... сложна е, но все някой би следвало да я схруска, ще видим.
ПП - Ели, пратих ти 5-6 клас на мейла
ПП2 - shatterhand, метни малко задачи за ветерани на мейла :)
-
Е, аз чакам ти да ми пратиш задачи, а не да ги търсиш :)
В ПЧМГ раздаваха условията, щерката ти защо не се е обзавела?
Ми... след като вчера мозъка й се втечни и изтече през носа сигурно ги е забравила в колата на баща си, ще разбера довечера. Ако са налични и никой не ме е изпреварил ще ги сканирам.
Питам от любопитство, че има объркани и от първите задачи :shocked:
-
Според нас отговорът е Г) 96, а вие как мислите? Защо е в червено?
Аз получавам 638 + 638 = 1276 => 2.7.6 = 84.
Дъщеря ми също е дала отговор Г) 96 - 7 т. по-малко.
-
Аз получавам 638 + 638 = 1276 => 2.7.6 = 84.
Дъщеря ми също е дала отговор Г) 96 - 7 т. по-малко.
И аз получавам същото
-
А последната задача... сложна е, но все някой би следвало да я схруска, ще видим.
Засега има един със сигурност, вероятно ще има и още.
-
Много моля за условията на задачите 3-4клас от днес.
-
Може ли да погледнете задача 12 на 7/8 клас?
"Какъв ъгъл сключват стрелките на часовника в 10 часа и 10 минути?"
а) 120
б) 118
в)115
г) 112
д) никое от тези
Получавам а) и съм 100% сигурна в това, и въпреки всичко в отговорите пише в). Къде е грешката?
-
Осма и при нас е грешна, а също и 9-та, с часовника и градусите. Дори и с обяснението, че малката стрелка се е мръднала.. И две задачи се е отказала да ги смята- 4-та и 17-та. за 5-6 кл. става дума:) Нас ни преместиха в последния момент от 107-мо в 125 в Младост -не бях минавала натам отдавна, такива разкопки, за малко да закъснеем. Някой има ли впечатления това училище дали публикува резултати онлайн?
-
Може ли да погледнете задача 12 на 7/8 клас?
"Какъв ъгъл сключват стрелките на часовника в 10 часа и 10 минути?"
а) 120
б) 118
в)115
г) 112
д) никое от тези
Получавам а) и съм 100% сигурна в това, и въпреки всичко в отговорите пише в). Къде е грешката?
Ами малката стрелка от 10 ч се е преместила с 1/5 между 10 и 11. Не съм сигурна дали го обяснявам правилно, но това е идеята.
-
Всъщност май е 1/6-та, и от 30 градуса (колкото са между 10 ч и 11 ч, ако другата стрелка седи на фиксираното положение) това са минус 5 градуса.
-
А мога ли да запитам, редно ли е квестора да изяжда 10 минути от времето в обяснения??Защото точно това се е случило днес във Варна..
-
Може ли да погледнете задача 12 на 7/8 клас?
"Какъв ъгъл сключват стрелките на часовника в 10 часа и 10 минути?"
а) 120
б) 118
в)115
г) 112
д) никое от тези
Получавам а) и съм 100% сигурна в това, и въпреки всичко в отговорите пише в). Къде е грешката?
Когато стрелките сочат 12 и 3 те сключват прав ъгъл.Следователно ако сочат 10 и 11 те ще сключват 30(90:3=30) градусов ъгъл.За задачата 11(следващия кръгъл час след десет) и 2(10 минути) ще сключат прав ъгъл.А за растоянието изминато от голямата стрелка.То е една шеста от 30 градуса.Следователно остават 25.И тогава 90+25.115.Отговор В.
-
Относно задача 8 за 5-6 клас. Вариант за отговор 603+603=1206 тогава произведението е нула?! Не че не е отговорил г/ но не разбирам как отговорът е друг?!!!!!!!
-
Относно задача 8 за 5-6 клас. Вариант за отговор 603+603=1206 тогава произведението е нула?! Не че не е отговорил г/ но не разбирам как отговорът е друг?!!!!!!!
Условието е, че на различните букви отговарят различни цифри. В твоя случай излиза, че и Е и Ф са нула.
-
В Русе има вече класиране!
http://smb-ruse.com/ (http://smb-ruse.com/)
Искам да похваля СМБ Русе за отличната организация и светкавични резултати /и не само на това състезание/!
-
Аз пак да помоля за условия.. Ако някой се отзове, ще съм много благодарна :help
-
ПП2 - shatterhand, метни малко задачи за ветерани на мейла :)
Ще метна, но може би утре. Снимах ги с фотоапарат и качеството е ужасно, освен това е писано по тях. Утре ще ги сканирам, ще минат през фотошоп и ще ти ги пратя.
-
Ще метна, но може би утре. Снимах ги с фотоапарат и качеството е ужасно, освен това е писано по тях. Утре ще ги сканирам, ще минат през фотошоп и ще ти ги пратя.
Благодарности.
Задачи от Черноризец Храбър 2014 за 2, 5-6 и 7-8 клас. (http://klasirane.com/CHH.asp)
Качеството... нали знаете поговорката за едноокия в царството на слепите - каквото, такова :)
-
Еееее, това моето не е късмет :sad:
Само 3-4клас няма :cry:
-
Здравейте,
Моля за помощ защо отговорът на задача 17 за 3-4 клас е Д) никое от тези.
Задачата е: Фифи простира на въжето кърпа, чифт бели и чифт зелени чорапи. По колко начина тя може да ги простре, без да слага един до друг чорапи от един чифт?
А)8 Б)9 В)10 Д) Никое от тези
Детето е писало В) 10
Благодаря!
-
Освен от Русе, вече и резултати от Шумен - добавят се в първия пост на темата - следете там.
-
Може ли да ми обясните зад. 11 за 7-8 клас. Нещо не мога да си го представя! ?
На колко части ще се раздели глобусът при 2 паралела и 4 меридиана и съответно при 3 паралела и 3 меридиана? Не става ли и при двата случая - 12 части?
Видях, че отговора е Д - Синът ми каза, че бил А - и затова мислех, че има някаква уловка.
-
според мен на 8 задача за 5-6 клас верния отговор си е г-96 както го бяха публикували първо. защото в условието е записано че ТЕК е най-малкото решение на ребуса ТЕК+ТЕК=ЧИФТ и от тука следва че ТЕК=643, а ЧИФТ= 1286 . защото Ч=1 , И=2 , и за Е и К остават най-малките числа които не се повтарят Е=4 и К=3 . дано съм го обяснил правилно
-
Не 638+638=1276/638<643; 1*2*7*6=84/!
-
според мен на 8 задача за 5-6 клас верния отговор си е г-96 както го бяха публикували първо. защото в условието е записано че ТЕК е най-малкото решение на ребуса ТЕК+ТЕК=ЧИФТ и от тука следва че ТЕК=643, а ЧИФТ= 1286 . защото Ч=1 , И=2 , и за Е и К остават най-малките числа които не се повтарят Е=4 и К=3 . дано съм го обяснил правилно
Аз получавам 638 + 638 = 1276 => 2.7.6 = 84.
Дъщеря ми също е дала отговор Г) 96 - 7 т. по-малко.
Четете темата моля :)
-
Ами ако ТЕК = 638
-
Резултати Варна:
https://onedrive.live.com/redir?resid=F54E1DBF22977984%21737
-
Може ли да ми обясните зад. 11 за 7-8 клас. Нещо не мога да си го представя! ?
На колко части ще се раздели глобусът при 2 паралела и 4 меридиана и съответно при 3 паралела и 3 меридиана? Не става ли и при двата случая - 12 части?
Видях, че отговора е Д - Синът ми каза, че бил А - и затова мислех, че има някаква уловка.
при 3 паралела и 3 меридиана трябва да се дели на 9 части . А при 4 меридиана и 2 паралела се дели на 12 части , ако не греша
-
Резултати Хасково:
http://www.pmg-haskovo.org/?modul=1&id=359 (http://www.pmg-haskovo.org/?modul=1&id=359)
-
Здравейте,
Моля за помощ защо отговорът на задача 17 за 3-4 клас е Д) никое от тези.
Задачата е: Фифи простира на въжето кърпа, чифт бели и чифт зелени чорапи. По колко начина тя може да ги простре, без да слага един до друг чорапи от един чифт?
А)8 Б)9 В)10 Д) Никое от тези
Детето е писало В) 10
Благодаря!
Отговорът е 12, за това е Д
-
Малко размишления относно задачата със сменения отговор: 8-ма за 5-6 клас
След като Екипа от Института по Математика и Информатика при БАН имат право да си поправят отговорите, то тогава и учениците би трябвало да имат това право :ole
Екипът има голям късмет, че е имало заложен отговор Д) никое от тези. Очевидно е, че за Екипа, първоначално верния отговор е бил Г) 96.
Ако всички отговори бяха с точни числа и новия верен липсваше, то тогава какво щяха да правят!!! Предполагам, че задачата щеше да бъде анулирана.
Та питам: Ами защо не го направят и сега??? Какви са тези привилегии за едни, а за други няма :RTFM:
-
Може ли да ми обясните зад. 11 за 7-8 клас. Нещо не мога да си го представя! ?
На колко части ще се раздели глобусът при 2 паралела и 4 меридиана и съответно при 3 паралела и 3 меридиана? Не става ли и при двата случая - 12 части?
Видях, че отговора е Д - Синът ми каза, че бил А - и затова мислех, че има някаква уловка.
Нека в началото няма нито паралели нито меридиани – имаме една част.
Прекарваме първият меридиан – отново имаме само една част.
При прекарването на всеки следващ меридиан, броят на частите се увеличава с една. Два меридиана – две части, три меридиана – 3 части и т. н., p меридиана – p части.
След прекарването на първия паралел, броят на частите става 2p, след прекарването на втория – 3p и т.н., след прекарването на m-я – (m + 1)p части.
Уравнението (m + 1)p = 12 = 2.6 = 3.4 = 4.3 = 6.2 =12.1 (m + 1 ≥ 2) има следните двойки решения в естествени числа:
(m, p) = (1, 6) = (2, 4) = (3, 3) = (5, 2) = (11, 1).
min (m + p) = 6 се постига ѝ при m = 2 и p = 4 ѝ при m = 3 и p = 3 – т.е. неопределеност.
-
Как получихте отговора на 6-та задача от темата за 5-6 клас?
-
Какви са тези привилегии за едни, а за други няма :RTFM:
Какви привлиегии генерира...
Има задача - задачата има еднозначен отговор, какво толкова има за обсъждане. Има редица причини, поради които отговор може да бъде сгрешен при качването, но те по никакъв начин не влияят на решенията на децата. Нали в крайна сметка всичко финално е коректно, привилегии има само и единствено за тези, които са решили задачата.
Появиха се и задачи за 3 - 4 клас, благодарности на io-io (http://klasirane.com/CHH.asp)
-
Има редица причини, поради които отговор може да бъде сгрешен при качването, но те по никакъв начин не влияят на решенията на децата.
По-принцип сте прав, но когато моето хлапе сгреши при отбелязването на отговорите си остава единствено и само за негова сметка.
Имаше и малко хумор в коментара, така че не го приемайте толкова сериозно. Който го разбрал разбрал.
-
Нека в началото няма нито паралели нито меридиани – имаме една част.
Прекарваме първият меридиан – отново имаме само една част.
При прекарването на всеки следващ меридиан, броят на частите се увеличава с една. Два меридиана – две части, три меридиана – 3 части и т. н., p меридиана – p части.
След прекарването на първия паралел, броят на частите става 2p, след прекарването на втория – 3p и т.н., след прекарването на m-я – (m + 1)p части.
Уравнението (m + 1)p = 12 = 2.6 = 3.4 = 4.3 = 6.2 =12.1 (m + 1 ≥ 2) има следните двойки решения в естествени числа:
(m, p) = (1, 6) = (2, 4) = (3, 3) = (5, 2) = (11, 1).
min (m + p) = 6 се постига ѝ при m = 2 и p = 4 ѝ при m = 3 и p = 3 – т.е. неопределеност.
Благодаря за ясното обяснение!
-
Резултати Бургас:
http://itlearning-bg.com/index.php?section=ADST&aud=36&pic=3#2klas (http://itlearning-bg.com/index.php?section=ADST&aud=36&pic=3#2klas)
-
Здравейте, може ли и аз с въпрос - детето на въпросната задача 8 от 5/6 клас е писало
523+523 = 1046, откъдето за произведението излиза отговор А - 0, и гледайки сега условието за най-малко ТЕК, ми се струва вярно решението му относно намереното 523 и оттам произведението 1*0**4*6 = 0
да не говорим, че беше с 115 т. сега с 108 - ще ке ходи в Славейков явно
моля ви за вашето мнение
-
Резултати ЧХ 2014 Габрово:
http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2014/11/CH-2014-Gabrovo.htm (http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2014/11/CH-2014-Gabrovo.htm)
Голяма излагация на софиянци :(
СМГ да кажем имат някакво оправдание - свръхпосещение, 125-то и 107-мо традиционно са дървени училища по отношение на публикуване на резултати и адекватна електронна кореспонденция, но ПЧМГ разочароват сериозно.
Този нов сайт се оказа една огромна грешка, откакто е сменен не се пипа нищо в него :(
-
Здравейте, може ли и аз с въпрос - детето на въпросната задача 8 от 5/6 клас е писало
523+523 = 1046, откъдето за произведението излиза отговор А - 0, и гледайки сега условието за най-малко ТЕК, ми се струва вярно решението му относно намереното 523 и оттам произведението 1*0**4*6 = 0
Не е вярно. ТЕК + ТЕК = ЧИФТ имаме Т в ТЕК и Т в ЧИФТ
-
Простете за грешките...
Простете за грешките...
благодаря :( и ние луднахме с тая задача, но както и да му смятам точките - при грешни 8, 12 и 18 задача и 6-та оставена без отговор са си 115 т.
определено тази година ни е голям карък
-
но ПЧМГ разочароват сериозно.
Този нов сайт се оказа една огромна грешка, откакто е сменен не се пипа нищо в него :(
eee, има тонове снимки от Хелоуин във фб :laugh:
-
става ли някой да качи задачите за 9-10клас ??
-
:sad: :sad:
Относно задача 8 за 5-6 клас. Вариант за отговор 603+603=1206 тогава произведението е нула?! Не че не е отговорил г/ но не разбирам как отговорът е друг?!!!!!!!
По този начин излиза, че Е=Ф, а те са различни
-
Здравейте, може ли и аз с въпрос - детето на въпросната задача 8 от 5/6 клас е писало
523+523 = 1046, откъдето за произведението излиза отговор А - 0, и гледайки сега условието за най-малко ТЕК, ми се струва вярно решението му относно намереното 523 и оттам произведението 1*0**4*6 = 0
да не говорим, че беше с 115 т. сега с 108 - ще ке ходи в Славейков явно
моля ви за вашето мнение
Не е правилно, защото в този случай Т=5 в ТЕК, а в ЧИФТ, Т=6
-
Интересното е, че организаторите промениха отговора на зад.8 за 5-6 клас, но дали уведомиха проверителите за грешката.Явно в Бургас не са, защото на дъщеря ми не са зачели, че е дала верния отговор Д).
-
Резултати Благоевград http://pmg-blg.com/images/MO/Matematika/klasirane-chernorizec%20hrabar%202014.xls (http://pmg-blg.com/images/MO/Matematika/klasirane-chernorizec%20hrabar%202014.xls)
-
Тази година майсторският клас ще бъде през пролетната ваканция. /от листовката със задачите/
-
Забелязах нещо. В предварителните резултати за Варна за втори клас най-високият резултат е 100т. Как е възможно при условие, че задачите са 15 и се присъждат 7т. за верен отговор и 3 за непопълнен отговор?
-
Как е възможно при условие, че задачите са 15 и се присъждат 7т. за верен отговор и 3 за непопълнен отговор?
... Не е възможно.
Единственото, което ми хрумва, че е просто небрежност и в окончателните резултати ще има корекция на 101 най-вероятно?
Има и сигнали, че в някои от градовете не са отчетени коректните отговори на 18 задача в 3-4 клас и 8-ма за 5-6, така че, промени в резултати може тепърва да има.
Окончателни ще са, когато бъдат качени на официалната страница.
-
Имате ли някакъв телефон, на който можем да сигнализираме за забелязани неточности в резултатите?
-
И може ли да ми кажете относно 12 задача на 7/8 клас, как по точно се получава отговор В, защото всички луднахме с тази задача!!!
-
Определено в Бургас резултатите не са окончателни. Трябва да се проверят и коригират тези на 5-6 клас. Не може децата да са ощетени, заради небрежност. Става въпрос за зад. 8 с верен отговор "Д".
-
Спокойно бе хора, никой няма да е ощетен, дайте малко въздух на проверителите :)
Неделя е, слънчице, един от последните уикенди, които са създадени за бира :)
-
Спокойно бе хора, никой няма да е ощетен, дайте малко въздух на проверителите :)
Неделя е, слънчице, един от последните уикенди, които са създадени за бира :)
Де го това слънце ? При нас е мрачно и сиво времето.....
Отделно смятам, че проверителите ще преразгледат работите на класовете с нанесени корекции в отговорите. /въпреки това смятам че е добре да не се случва при вече изнесени отговори да установяваш , че има грешни такива, нещата може да се изпипват по-добре/
-
Русе - разширени резултати, включващи и участието на състезатели в 5, 6 и 7-ми клас:
http://mg-babatonka.bg/e107_files/downloads/CH-2014.xls (http://mg-babatonka.bg/e107_files/downloads/CH-2014.xls)
Благодарности на Помакова
-
И може ли да ми кажете относно 12 задача на 7/8 клас, как по точно се получава отговор В, защото всички луднахме с тази задача!!!
Обяснението е дадено на 2-ра страница от темата.
"Ами малката стрелка от 10 ч се е преместила с 1/5 между 10 и 11. Не съм сигурна дали го обяснявам правилно, но това е идеята."
т.е. стрелката се е преместила към 11 ч. с 1/5 от 30 градуса или с 5 градуса.
-
Циферблатът е разделен на 12 часа, следователно ъгълът с връх в неподвижната точка, около която се въртят стрелките на часовника и рамене два съседни часа, например 12 и 1, е 360о : 12 = 30о.
За 1 час минутната стрелка прави един пълен оборот (360о), а часовата – 1/12-та част от един оборот (30о), следователно часовата стрелка се върти 12 пъти по-бавно от минутната или докато минутната стрелка се завърта с 12о около неподвижната точка, часовата се завърта с 1о.
В 10:00 ч., минутната стрелка е на „12 часа”, а часовата на „10 часа”, следователно ъгълът между двете стрелки в този момент е 60о.
В 10:10 ч., минутната стрелка се е преместила на „2 часа” и ъгълът между нея и „12 часа” вече е 60о, т.е. от 10:00 до 10:10 ч. се е завъртяла с 60о.
В същото време часовата стрелка, която се движи 12 пъти по-бавно, се е завъртяла с 5о по посока на „12 часа” и ъгълът между нея и „12 часа” вече е 55о.
Ъгълът между двете стрелки в 10:10 ч. е равен на сумата от ъглите между часовата и „12 часа” и минутната и „12 часа” или 55о + 60о = 115о.
-
Мерси много! Схванах идеята! Реално не се бях замисляла за движението на часовата стрелка!
-
Не знам при вас, но в Бургас си е доста студенко! Не е от най-хубавите дни за биричка навън!
-
Резултати от Черноризец Храбър 2014 в Смолян:
http://pmg-smolyan.org/work/chz2014.pdf (http://pmg-smolyan.org/work/chz2014.pdf)
-
Загледах резултатите от Смолян.
Темата за 7 и 8 клас има 25 задачи.
При липса на отговор, състезателят получава 3 точки.
Тоест, при явяване и предаване на празен лист, ученикът трябва да има 75 точки.
Няма да коментирам последните резултати, дайте да видим първенците в класа, на който обръщам най-голямо внимание - 7-ми, които ще бъдат наградени от организаторите с грамоти.
В 7-ми клас, призовата тройка е:
Стлиан Илианов Чоков 7 ОУ „Проф. д-р. Асен Златаров” гр. Смолян 63 I място
Йоана Светозарова Дрънгова 7 ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" с.Смилян 57 II място
Алекс Захариев Евтимов 7 ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" с.Смилян 50 III място
Това гадна шега ли е???
Без да обиждам никой, те резултатите сами по себе си са обидни..., според мен е редно в регламента да има поставена долна граница, равна на точките при предаден празен лист, резултати под която не се зачитат и се анулират.
-
Аууу! Това е подигравка най-вече с всички онези, които ще извоюват заслужено призовите места!
Подкрепям минимум, под който работата да се анулира. Друг вариант е първенците да са на база национална класация!
-
Това е престъпление и спрямо децата, които имат над 100 точки, но не са наградени "само защото са от София".
-
Резултати от ЧХ 2014 - Сливен:
http://www.pmg-sliven.com/bg/matematika/chernorizec_hrabyr_2014_sliven.xlsx (http://www.pmg-sliven.com/bg/matematika/chernorizec_hrabyr_2014_sliven.xlsx)
-
Резултати Силистра (http://pmg-silistra.com/uploads/menus/Rezyltatati_ot_MS_Chernorizec_Hrabur/%D0%A0%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8_%D0%B8_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%B2_%D0%9C%D0%A2_%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D1%86_%D0%A5%D1%80%D0%B0%D0%B1%D1%8A%D1%80.xls)
-
Пловдив
http://omg-bg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=555%3A-q-q-&catid=38%3A2010-05-03-05-35-25&Itemid=61&lang=bg (http://omg-bg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=555%3A-q-q-&catid=38%3A2010-05-03-05-35-25&Itemid=61&lang=bg)
-
Пловдив
http://omg-bg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=555%3A-q-q-&catid=38%3A2010-05-03-05-35-25&Itemid=61&lang=bg (http://omg-bg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=555%3A-q-q-&catid=38%3A2010-05-03-05-35-25&Itemid=61&lang=bg)
Отново невероятно представяне на Евгени от 7 клас!
Браво!
-
Много силни резултати на първите трима от 7-ми клас в Пловдив.
И тримата са с по-добър резултат от първия в 8 клас в областта.
Браво.
-
Изобщо резултатите в седми клас , дотук са по-високи от тези в осми клас, естествено без София.
-
Всяка година отбелязваме този феномен, 7 клас да са с по-високи постижения от 8 клас, когато се състезават с общи теми. Може би организираната подготовка за матури и по-високата концентрация си казват думата. Отделно 8 клас е силно езиково насочена дори в математически ориентираните училища.
-
Изобщо резултатите в седми клас , дотук са по-високи от тези в осми клас, естествено без София.
Ако гледаме най-високия резултат, Русе и Варна и също трябва да са включени в " естествено". Другите не съм ги сравнявала.
Резултатите от СМГ ще са най-интересни, доколкото там отидоха доста състезатели, както от други столични училища, така и от провинцията.
-
В някои учелеща в София има квестори, които когато били попитани от децата какво е меридиан те казвали окръжност.Затова някои учители направили контестация и решили, че Ще дадът 7 точки на всеки, който е отговорил Г или Д(тема 5-6 клас а и 3-4клас)
-
На задача 18 за 5-6 клас аз получих "г" но отговора е "в". А вие какво мислите?
-
Ако гледаме най-високия резултат, Русе и Варна и също трябва да са включени в " естествено". Другите не съм ги сравнявала.
Резултатите от СМГ ще са най-интересни, доколкото там отидоха доста състезатели, както от други столични училища, така и от провинцията.
За Варна не си права осмокласникът на първо място е с точно такъв резултат както и седмокласника-153т., а вторият е с 127 т. За Русе наистина великолепен резултат на първия осмокласник, но следващите са с по-ниски резултати от седмокласниците
-
На задача 18 за 5-6 клас аз получих "г" но отговора е "в". А вие какво мислите?
А каква е задачата?
-
За Варна не си права осмокласникът на първо място е с точно такъв резултат както и седмокласника-153т., а вторият е с 127 т. За Русе наистина великолепен резултат на първия осмокласник, но следващите са с по-ниски резултати от седмокласниците
Хайде малко да четем внимателно. Или гледаме различни резултати, или аз нещо недовиждам.
Във Варна Златина е със 153 точки, а Димитър Опърлаков е със 152. Момчето е със страхотен резултат, но в момента сравняваме осми и седми клас по абсолютни резултати, нали?
Що се отнася до втория, третия и т. н....
Ако си ме чела внимателно, щеше да обърнеш внимание, че визирам единствено и само първите места ( най-високите резултати във всяка група).
-
В някои учелеща в София има квестори, които когато били попитани от децата какво е меридиан те казвали окръжност.Затова някои учители направили контестация и решили, че Ще дадът 7 точки на всеки, който е отговорил Г или Д(тема 5-6 клас а и 3-4клас)
В 5 и 6 клас децата трябва да са учили вече какво е меридиан, а не да питат квесторите.
-
В 5 и 6 клас децата трябва да са учили вече какво е меридиан, а не да питат квесторите.
Да но когато тези от 3 и 4 питат те казват "Ако някой не е разбрал...
"
-
На задача 9 за 2 клас са записали за верен отговор В - 3 топчета.
Аз мисля, че отговора е Б - 2 топчета.
-
А каква е задачата?
Задачите вече са публикувани тук:
http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334 (http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334)
-
В някои учелеща в София има квестори, които когато били попитани от децата какво е меридиан те казвали окръжност.Затова някои учители направили контестация и решили, че Ще дадът 7 точки на всеки, който е отговорил Г или Д(тема 5-6 клас а и 3-4клас)
Квесторите не би трябвало да разговарят с учениците на тема задачи по никакъв повод доколкото ми е известно.
-
Квесторите не би трябвало да разговарят с учениците на тема задачи по никакъв повод доколкото ми е известно.
Не бяха квесторите...
-
На задача 9 за 2 клас са записали за верен отговор В - 3 топчета.
Аз мисля, че отговора е Б - 2 топчета.
3 топчета са. И аз първоначално се бях объркала, но в задачата се пита колко най-МНОГО топчета може да има Пешо. А и не се бях усетила, че никъде не е казано, че останалите деца не могат да имат топчета колкото Пешо.
-
Да но когато тези от 3 и 4 питат те казват "Ако някой не е разбрал...
"
И моето хлапе в Габрово е ходило да пита, госпожата му е обяснила, че е все едно да срежеш диня. Той е в четвърти клас и наистина не са учили меридиани и паралели. И, естествено, отговорило - Д, защото сметнал, че е 12 /зад. 8/. Истината е, че при подготовката за Черноризеца имаше само една такава задача от предишни състезания, но явно не му я обясних достатъчно, защото не си я е сложил в главата. Но пък и не бива да има различни критерии в различните училища за контестации. Не че е чак толкова важно, при всички случаи - страхотна задача, вече сме с един урок напред по география. :rolleyes:
-
Във фоайето на ПЧМГ са изнесени резултатите на явилите се там ученици .
-
Във фоайето на ПЧМГ са изнесени резултатите на явилите се там ученици .
Супер... надявах се, че сме преболедували недоразумението печатни списъци има, в електронен вид ги няма, но явно съм се объркал...
Ще помля хлапето да ги снима, май има някакви занимания днес следобяд и ще се постарая да пусна снимки вечерта ако дотогава не се появят резултатите.
Разбира се, ако някой друг е снимал, чудесно би било да покаже класирането.
-
Резултати от Черноризец Храбър 2014 - Добрич
http://www.leonardo-dobrich.com/files/upload/MT_Chernorizec_Hrabyr_-_Klasirane.pdf (http://www.leonardo-dobrich.com/files/upload/MT_Chernorizec_Hrabyr_-_Klasirane.pdf)
-
Не бяха квесторите...
A кой? Учител по математика? някой от организаторите? Иначе какви са настроенията сред съучениците ти? Очаква ли се максимален резултат в СМГ?
Абсурд е да признаят за верен грешен отговор на задача, само защото някой е казал, че меридианите са окръжности.
-
Абсурд е да признаят за верен грешен отговор на задача, само защото някой е казал, че меридианите са окръжности.
За съжаление май така ще стане. Днес хлапето това е разбрало в училище - на тази задача признават два верни отговора - щяло да важи за децата, които са се явили в 1-во СОУ, заради някакъв квестор.
Само 2-3 деца от класа са решили правилно задачата, така че новината за 7т. бонус е била посрещната с почти всеобща радост.
По-логично би било да се коригират резултатите само на децата, които са били във въпросната стая, ако изобщо това е наложително, а не да се променят резултатите на над 250-300 деца /предполагам за толова става дума/, според мен.
Жалко, защото това решение поставя в неблагоприятно положение точно децата, които са решили правилно задачата и така те губят своето предимство в крайното класиране.
-
А каква точно е драмата със задачата с паралелите и меридианите и защо се налага признаване на два отговора? Ако тепърва коригират резултати, скоро няма да ги видим май.
-
Ами... чудех се дали има смисъл от публикуване, но все пак е повече от нищо:
Част от резултатите от ЧХ 2014 - ПЧМГ София (снимките на 6-ти и 8-ми клас са направо кошмарни, нищо не се вижда)
http://alekdimitrov.com/downloads/PCHMG_CHH14.zip (http://alekdimitrov.com/downloads/PCHMG_CHH14.zip)
-
Здравейте! Знае ли някой как се е оценявала зад.8 за 5-6 клас в различните градове? Защото умните проверители от Бургас решили да приемат два верни отговора - и Г) и Д) - "да не ощетявали децата", така ми каза една проверителка. Това е направо смешно, след като в официалния сайт е публикуван само един верен отговор.Интересува ме дали това е направено в цялата страна, или е решение само на местно ниво. Не стига, че организаторите публикуваха грешни отговори, но и в Бургас си позволяват своеволия.
-
Някой успял ли е да реши задача 18 за "лъжците" и "честните" за 5-6 клас?
http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334 (http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334)
Според мен няма достатъчно информация за да се определи единствено решение и верният отговор е "Г"
Според организаторите обаче верният отговор е "В"
Може ли да споделите?
-
Нещо не мога да разбера, как така ще признават 2 отговори за верни....нито на квестора му е работа да подсказва( или учителя- без значение кой) нито на децата да питат....ясно упоменато....като не могат да я решат, празно квадратче. А сега и като чета за Бургас че ще признават два отговора за верни :undecided: Не мисля че е обективно и правилно. Сега разбирам в София защо толкова бавят резултатите. А дали са обективни??? И кой печели от това....идеята не е ли да се справят сами с задачите, а не подарените 7 точки :undecided:
-
Нещо не мога да разбера, как така ще признават 2 отговори за верни....нито на квестора му е работа да подсказва( или учителя- без значение кой) нито на децата да питат....ясно упоменато....като не могат да я решат, празно квадратче. А сега и като чета за Бургас че ще признават два отговора за верни :undecided: Не мисля че е обективно и правилно. Сега разбирам в София защо толкова бавят резултатите. А дали са обективни??? И кой печели от това....идеята не е ли да се справят сами с задачите, а не подарените 7 точки :undecided:
И аз смятам, че е така. Като чета всичко написано тук се чудя струва ли си труда и има ли смисъл да ходим на състезания?
-
Някой успял ли е да реши задача 18 за "лъжците" и "честните" за 5-6 клас?
http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334 (http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334)
Според мен няма достатъчно информация за да се определи единствено решение и верният отговор е "Г"
Според организаторите обаче верният отговор е "В"
Да. И аз бих искала помощ за тази задача, както и за тази с триъгълниците (зад. 17 от 5-6 кл.) Тези две задачи май са истинското предизвикателство :)
-
Нещо не мога да разбера, как така ще признават 2 отговори за верни....
Когато излязоха първите отговори, синът ми каза, че имал 133 т., 15 минути по-късно ми каза, че вече били 126т., защото променили отговора на световно известната задача №8 в теста за 5-6 клас. Имам един въпрос: Никой ли от хората съставили задачите не си направи труда да провери дали децата са изучавали в училище какво е това Меридиан и Паралел в тази възрастова група? Има ли го в учебният материал или не??? Моето дете също е попитало квестора за определение на двете непонятни думи, но за наш късмет е получил грешен отговор - ха-ха!!! И така как е допустимо някой да си решава локално да дава или да не дава точки. Как на моето дете му отнемат въпросните 7 точки, а за Бургас и София това е нормално??? Няма оправия, ейййййййййййййй!!!???
-
Някой успял ли е да реши задача 18 за "лъжците" и "честните" за 5-6 клас?
http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334 (http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334)
Според мен няма достатъчно информация за да се определи единствено решение и верният отговор е "Г"
Според организаторите обаче верният отговор е "В"
Може ли да споделите?
В задачата се казва "Какви МОЖЕ да са били последните два отговора?"От дадените данни излизат два отговора "Лъжец", "Честен" и "Честен", "Лъжец".Тъй като само един ат тези два се съдържа в отговорите тогава отговора е В.
-
Да. И аз бих искала помощ за тази задача, както и за тази с триъгълниците (зад. 17 от 5-6 кл.) Тези две задачи май са истинското предизвикателство :)
Според моя човек, тази задача с триъгълниците си е била:"Научна разработка!". Не че се опакваме де!!!
-
:-memnon Ами, ако трябва да съм честна, и според мен е така :Д А относно регламентите, начините на определяне на медалисти и начините на публикуване (обнародване, така да се каже) на заветните точки мога да кажа, че децата адски адекватно са си решили вече проблема: никой никого не пита колко точки имаш. Питат се едно друго: колко верни задачи имаш, както и - ако има някоя по-интересна задача, реши ли еди-коя си задача.
-
В задачата се казва "Какви МОЖЕ да са били последните два отговора?"От дадените данни излизат два отговора "Лъжец", "Честен" и "Честен", "Лъжец".Тъй като само един ат тези два се съдържа в отговорите тогава отговора е В.
Ако си прав (както изглежда да е) излиза че има 2 верни отговора и организаторите са избрали не математически обоснования а този който може да се реши с проверка "дали става" :(
-
Да. И аз бих искала помощ за тази задача, както и за тази с триъгълниците (зад. 17 от 5-6 кл.) Тези две задачи май са истинското предизвикателство :)
17 - за триъгълниците:
Ако си представите, че PM и CN са перпендикулярни на AB, може да ги използвате като височини в триъгълници с известни лица.
MN/AM=1/2 ; MN/AN=1/3 ; AN/AB=4/5 ; AN = MN.3 = AB.4/5 ; MN=12
-
Да. И аз бих искала помощ за тази задача, както и за тази с триъгълниците (зад. 17 от 5-6 кл.) Тези две задачи май са истинското предизвикателство :)
Нека всяко от лицата е x, защото в условието се казва, че са равнолицеви.Тогава лицето на AMP е 2x, MNP е x ,ANP е 3x.Лицето на AMP е AM по Ph.Лицето на MNP е MN по Ph.Следователно MNP е 2 пъти по-малко от AMP.Лицето на NBC е x.Лицето на ANC е 4x.Лицето на ANC е AN по Ch.Лицето на NBC е NB по Ch.Следователно NBC е 4 пъти по-малко от ANC.AB е 45см.Следва, че NB е 45:5=9.От тук следва, че AN е 36см.MN е 36:3=12.Отговор А-12
-
Според моя човек, тази задача с триъгълниците си е била:"Научна разработка!". Не че се опакваме де!!!
за решаване на задачата с триъгълниците е необходимо единствено да се знае формулата за лице на триъгълник А= а.hа/2 и да се ползват отношенията на лицата на триъгълниците с еднакви височини
Това разбира се 5 класниците още не са го учили - но 6 клас трябва да го знаят
-
Ако си прав (както изглежда да е) излиза че има 2 верни отговора и организаторите са избрали не математически обоснования а този който може да се реши с проверка "дали става" :(
Те не питат каква е последователността на отговорите, а кои може да са те
В единия случай е "Честен" "Лъжец", а в другия "Лъжец" "Честен"
Но и в двата случая отговора е един и същ
-
Нека всяко от лицата е x, защото в условието се казва, че са равнолицеви.Тогава лицето на AMP е 2x, MNP е x ,ANP е 3x.Лицето на AMP е AM по Ph.Лицето на MNP е MN по Ph.Следователно MNP е 2 пъти по-малко от AMP.Лицето на NBC е x.Лицето на ANC е 4x.Лицето на ANC е AN по Ch.Лицето на NBC е NB по Ch.Следователно NBC е 4 пъти по-малко от ANC.AB е 45см.Следва, че NB е 45:5=9.От тук следва, че AN е 36см.MN е 36:3=12.Отговор А-12
Ухааа! готина е, да! Много благодаря за решението
-
за решаване на задачата с триъгълниците е необходимо единствено да се знае формулата за лице на триъгълник А= а.hа/2 и да се ползват отношенията на лицата на триъгълниците с еднакви височини
Това разбира се 5 класниците още не са го учили - но 6 клас трябва да го знаят
и сега избери верен отговор:
а) питащите са родители на деца в 6-ти клас
б) питащите са родители на деца в 5-ти клас
в) никое от изброените
г) не може да се определи
-
Те не питат каква е последователността на отговорите, а кои може да са те
В единия случай е "Честен" "Лъжец", а в другия "Лъжец" "Честен"
Но и в двата случая отговора е един и същ
м-да изглежда си прав
въпреки всичко не се чувствам удовлетворена ... :)
-
и сега избери верен отговор:
а) питащите са родители на деца в 6-ти клас
б) питащите са родители на деца в 5-ти клас
в) никое от изброените
г) не може да се определи
Това много ми хареса!!!
-
Стига с тези паралели и меридиани вече. На Хитър Петър пък имаше римски цифри - да не са ги учили? Задача като задача. Не е нещо некоректна. Всички деца от една възрастова група са при еднакви условия, никой не обединява класирането за 5 и 6 клас, че да има значение кой го е учил.
Тази година в 5-6 17-а бе задачаТА. И докато се хилих с грешките на моето ( да брои октомври-бъра-бъра-юни-май-юни на 4-а, да получи на бълхата отговор 13, ама да загради 14, защото видиш ли много били станали отговорите "друг отговор" и разбира се прословутите меридиани и ребусът), се хванах за главата как изобщо е заградило отговор на 17-а. То ходиха по две височини от една точка към една права, то бяха едни прави ъгли, само щото на чертежа малко мяза на прав ъгъл. Ужас. Тия деца геометрия не учат ли? Сериозно питам.
-
.
-
Стига с тези паралели и меридиани вече. На Хитър Петър пък имаше римски цифри - да не са ги учили? Задача като задача. Не е нещо некоректна. Всички деца от една възрастова група са при еднакви условия, никой не обединява класирането за 5 и 6 клас, че да има значение кой го е учил.
Тъй като хлапетата не знаят какво е ...питат квестора. И когато той им обясни, че меридиана както и паралела обикаля цялото земно кълбо става интересно и условията, при които са вече не са еднакви...иначе една задача надали ще е толкова драматична разлика като резултати, който има добър резултат пак ще има.
-
...иначе една задача надали ще е толкова драматична разлика като резултати, който има добър резултат пак ще има.
Драматична - не знам, но съществена - да. Синът ми щеше да бъде на 5-то или 6-то място в класа си, а сега десетина деца ще получат по 7т. допълнително, без да са били при въпросния квестор, като някои от тях ще го изпреварят, а други ще увеличат преднината си. При 4 паралелки средно по 10-тина деца с променени резултати - това прави преместване с около 15-20 места надолу /деца, с които са били с равни точки го изпреварват, както и деца, които са били с по-малко, но близо до неговите точки - също/.
Иначе, както някой по-горе писа - децата реагират съвсем адекватно и се интересуват кой какво е решил, а не кой къде стои в крайното класиране.
-
Всеки е тръгнал да се оплаква, да взема и аз да го направя :)
Писна ми, 4-та година подред детето ходи редовно на състезания.
4-та година подред масово се бърка второто му име и го пишат КристиЯнов, а не както е правилно КристиАнов на почти всички състезания, в това число и на тези, които се провеждат в собственото му училище.
4 години подред той си пише името както трябва, но проверители машинално не четат и интерпретират своето виждане за това как трябва да го напишат :)
Какво точно трябва да се направи за да се избегне това. Не че е болка за умиране, но става дразнеща подобна повтаряемост на липса на внимание към детайла.
-
Ми предложи му да го напише, както ти във форума с главно Я :)
Тогава ще му обърнат внимание.
-
Ми предложи му да го напише, както ти във форума с главно Я :)
Тогава ще му обърнат внимание.
:rockon: Точно това обмислях наистина, ще го помоля в бъдеще да пробва така. С главно А - я-то е грешка :)
-
:shocked: Sorry
И аз като проверителите
-
Резултати - Враца (http://www.riobg.com/messages/file_messages_6/rezultati_ch_2014_v.xls)
-
Явно е, че има проблем с тази задача. Излиза инфо, че някъде са зачетени и двата резултата и т.н. Защо организаторите не напишат 2 информационни реда в сайта си? Да кажа и, че някак не мога да приема и техническата грешка при въвеждането на резултатите. Да, вярно хора сме, но който го е въвеждал е трябвало да провери два пъти, преди да натисне копчето за публикация. Все пак не става дума за пост във форум, а за отговори, които стотици деца и родители дебнат да сверят.
-
.
-
Явно е, че има проблем с тази задача. Излиза инфо, че някъде са зачетени и двата резултата и т.н. Защо организаторите не напишат 2 информационни реда в сайта си? Да кажа и, че някак не мога да приема и техническата грешка при въвеждането на резултатите. Да, вярно хора сме, но който го е въвеждал е трябвало да провери два пъти, преди да натисне копчето за публикация. Все пак не става дума за пост във форум, а за отговори, които стотици деца и родители дебнат да сверят.
Е организаторите откъде да знаят за полемиките по форумите?!
-
Не става дума за полемики, а затова че във форумите има споделени две неща:
1/ На задачата с ребуса в Бургас са зачетени два отговора за верни - първоначалния и последващия;
2/ На "географската" задача в София щели да се зачитат два отговора за верни за децата, явили се в 1-во СОУ.
Резултатите в Бургас според мен са високи, на фона на резултатите в другите градове в страната и съм склонна да вярвам, че обяснението е в т.1.
Резултатите от София още ги чакаме, но на база т.2. може да се очаква и те да са сравнително високи.
Така немалка част от децата в София и в Бургас получават подарък, а за решилите задачите вярно ще остане личното удовлетворение.
Би следвало организаторите да знаят как са оценявани работите и без да разчитат на форумите. Не вярвам току-тъй всеки да може сам да реши какво да признава за верен отговор, ако той е различен от официално посочения.
Според мен не би следвало да се зачитат грешни отговори за верни и в двата случая, защото задачите са коректни.
-
И според мен не следва да се зачитат за верни грешни отговори. Но, споделената информация по форуми - първо не се знае дали е достоверна и второ дали е стигнала до знанието на организаторите.
Ако някой има сигурна информация от първа ръка за некоректно оценяване в даден град или секция трябва да пише до организаторите.
-
Преди време някои участници от Габрово фигурираха страницата на СМБ - Габрово и на официалната страница на турнира с различни резултати. Това ме кара да мисля, че е възможно матриците да се проверяват повторно от централния организатор.
Дали е така, може да ни каже само някой от кухнята на състезанието.
-
Не разбирам на задачата с ребуса каква е причината да признават два отговора за верни?
-
Ако признаят двата отговора ще ми паднат в очите.
Доколкото разбрах г-н Кортезов е от съставителите и организаторите. Съжалявам, ако е така, но гафа е сериозен.
Крис, моя син понякога пише второто си име като уголемява О- то: ТрОянов, защото редовно го изписват Траянов. Аз пък натъртвам на О- то, ако диктувам на някого. Неприятно е.
-
Току що активираха официалната страница на Черноризец . Активни са резултатите от Габрово.
-
Току що активираха официалната страница на Черноризец . Активни са резултатите от Габрово.
:monster
-
Току що активираха официалната страница на Черноризец . Активни са резултатите от Габрово.
И Хасково.
-
Е... щом са почнали, имат всички резултати.
Би следвало по някое време тази вечер и София да се появи.
-
Ха добро утро :)
Организаторите на Черноризец вече са изпили чаша хубаво кафе и с пълна сила продължават въвеждането на официални резултати :)
Вече има такива от Варна, Габрово, Смолян, Хасково :)
http://www.math.bas.bg/ch/ (http://www.math.bas.bg/ch/)
-
Ха добро утро :)
Организаторите на Черноризец вече са изпили чаша хубаво кафе и с пълна сила продължават въвеждането на официални резултати :)
Вече има такива от Варна, Габрово, Смолян, Хасково :)
http://www.math.bas.bg/ch/ (http://www.math.bas.bg/ch/)
Отварят ли ви се резултатите на 7 клас в Смолян или проблемът е при мен?
-
Отваррят ли ви се резултатите на 7 клас в Смолян или проблемът е при мен?
Не, не е качен файла sm07.htm
Но да ти кажа, по-добре така :)
-
Но да ти кажа, по-добре така :)
:))
Докато чакаме да ви питам нещо. Знаете ли какво стана най-накрая с тези точки. Дадоха ли нещо, взеха ли и къде?
И още- След като излязоха така чаканите резултати от AIMO, се сетих да проверя дали официално е излязло класирането от Созополските боеве на официалният им ФБ. Да ама не. Явно още мислят.
И в тази връзка се сетих за недостига на медали на ПМС-то. Дали дойдоха вече?
Скоро тук ще видим и националното класиране от ЧХ. Крис, трябва да си изработите собствена грамота и да давате на родителите на първенците :)
-
И още- След като излязоха така чаканите резултати от AIMO, се сетих да проверя дали официално е излязло класирането от Созополските боеве на официалният им ФБ. Да ама не. Явно още мислят.
И в тази връзка се сетих за недостига на медали на ПМС-то. Дали дойдоха вече?
Скоро тук ще видим и националното класиране от ЧХ. Крис, трябва да си изработите собствена грамота и да давате на родителите на първенците :)
AIMO... излязоха частични резултати за България. На страницата на австралийците все още няма информация и общо класиране.
Медали от ПМС - държавата се представи интересно според мен. След оплакването ми, че няма медал ми беше обяснено, че държавата няма пари за медал, затова няма :)
Все пак, изпратиха ни бронзов медал, на който с лепило беше залепено хартиено кръгче, на което пише 1-во място :)
Така че, медал все пак има.
Грамота - защо пък на родителите, а не на състезателите :) Идеята е прекрасна, но времевите ресурси започват да не стигат и за това, което е налично и се прави в момента...
-
Грамота - защо пък на родителите, а не на състезателите :) Идеята е прекрасна, но времевите ресурси започват да не стигат и за това, което е налично и се прави в момента...
Как защо? За стимул :) Четем, пишем, интересуваме се, вълнуваме се... Караме ги, чакаме ги, взимаме ги... Миналата година бяха над 23-24 състезения. Не ни беше лесно и на "дъртите". Понякога и сълзи и какво ли още не... А те си получават от организаторите. Еее можеш да включиш и техните имена в грамотата ни. От нас да мине :)))
-
Преди време някои участници от Габрово фигурираха страницата на СМБ - Габрово и на официалната страница на турнира с различни резултати. Това ме кара да мисля, че е възможно матриците да се проверяват повторно от централния организатор.
Дали е така, може да ни каже само някой от кухнята на състезанието.
Има променени резултати от това което виждам на официалната страница на турнира. Явно наистина има следващо ниво на проверяване, което е добре. Всички сме хора и допускаме грешки. Надявам се , че така ще се разреши и проблема с "два верни отговора" и резултатите ще са обективни.
-
За първа година участваме в турнира /2 клас/ не мога да разбера защо за непопълнен отговор се получават 3 точки. Или си решил задачата или не. Ако може някой да ми даде обяснение.
-
За първа година участваме в турнира /2 клас/ не мога да разбера защо за непопълнен отговор се получават 3 точки. Или си решил задачата или не. Ако може някой да ми даде обяснение.
Предполагам, за да се избегне момента с "гадаенето" на верния отговор, да няма отговори на късмет.
-
За първа година участваме в турнира /2 клас/ не мога да разбера защо за непопълнен отговор се получават 3 точки. Или си решил задачата или не. Ако може някой да ми даде обяснение.
За да не се повтарям, прочети моля фейсбук коментарите, които съм публикувал към тази новина:
http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=274 (http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=274)
Конспектирано - според мен за да намали хитруването. Подкрепям с две ръце формата, само полза от това правило намирам.
-
Най-после в Бургас корегираха резултатите за 6 клас.Явно наистина има следващо ниво на проверяване, защото вече е отразен само един верен отговор на зад.8. Така трябва да бъде, за да бъде реално оценен труда на децата.
-
Най-после в Бургас корегираха резултатите за 6 клас.Явно наистина има следващо ниво на проверяване, защото вече е отразен само един верен отговор на зад.8. Така трябва да бъде, за да бъде реално оценен труда на децата.
Мда. Днес по-рано предвидливо си свалих резултатите на пети и шести клас, за да ги сравня с тези от официалната страница, когато бъдат публикувани. Наистина има разлики.
Между другото и във варненските резултати има промени за втори клас. За другите класове не съм гледала.
-
Има ли някакво награждаване за този турнир?
-
Да. Има разлики и аз изобщо не мога да разбера механизма, по който са променени :( някаква голяма каша е станала при проверката май :(
Просто са отнели присъдените седем точки за втория " верен" отговор.
Има ли някакво награждаване за този турнир?
Да, по места на провеждане. Някои градове вече наградиха първенците си.
-
Предполагам не е важно и в окончателното финално класиране на официалния сайт ще бъдат включени резултати за 5 - 7 клас от Русе, но за всеки случай:
Първоначално резултатите от РУСЕ, качени от СМБ бяха само от 8 клас нагоре.
После, на сайта на МГ Русе се появиха разширени резултати, включващи и явилите се в 5, 6 и 7 клас.
Сега, финално и в МГ, и на СМБ е файлът с резултати само от 8 клас нагоре.
За всеки случай, слагам линк към сваления навреме файл с разширените резултати, включващи и по-малките класове:
http://alekdimitrov.com/downloads/CH-2014_Ruse.xls (http://alekdimitrov.com/downloads/CH-2014_Ruse.xls)
-
Конкретно към КрИс: (знам, че синът му учи в ПЧМГ) ПЧМГ ще има ли награждаване?
-
Нямам никаква представа, детето почти никога не споделя какво става в училище...
Според мен не е редно да има. След като най-накрая има общо класиране за София, напълно редно е и организаторите да осигурят общо награждаване.
-
Нямам никаква представа, детето почти никога не споделя какво става в училище...
Според мен не е редно да има. След като най-накрая има общо класиране за София, напълно редно е и организаторите да осигурят общо награждаване.
Благодаря!!
-
Интересен феномен....
Не знам каква е тази мания за непубликуване на резултати, когато те са налични и всичко е ясно на проверителите.
Попаднах на интересен парадокс тази година - резултатите на състезателите, явили се на Черноризец Храбър 2014 в ПЧМГ са публикувани в електронен вид на страницата на... 19 СОУ !@$!
Ха сега някой да ми обясни идеята :)
Предвид, че не е ясно колко дълго време ще са налични, свалих ги локално, заповядайте:
РЕЗУЛТАТИ ЧХ 2014 - ПЧМГ (http://alekdimitrov.com/downloads/ChH_PChMG_14.xlsx)
-
и всичко е ясно на проверителите.
Моето обяснение е в това, че все още не са изистени конфликтни моменти по оценяването на някои места (визирам София).
А електронните резултатите от ПЧМГ, качени на сайа на 19-то СОУ, са истинска забава :)
-
За мен е дразнещо, част от организаторите да публикуват резултати на момента, а други да не го правят седмица.
Или - или.
Не че ще ми бъде приятно да се чака двуцифрен брой дни за резултати, но да има такива от Бургас, Варна няколко часа след състезанието и да няма за София седмица след него не е нормална ситуация.
Без да обиждам никой, състезанията се превърнаха в комерсиални събития. Явяват се хиляди, всеки плаща такса.
Ако зависеше от мен, щях да преценя каква такса е необходима за осигуряване на качествена, бърза процедура за преглед на резултати и щях да обявя нея.
8лв не стигат - ок, ще направим таксата 10лв, 12лв, ще се впрегнат необходимия брой проверители на здрава работа през уикенда и воала - резултати ще има светкавично, състезатели и родители ще са доволни от бързата реакция, а проверители - от допълнителни средства.
ЧХ конкретно не изисква специализирана проверка, може да се прави от всеки.
ПП - и да, акцента в случая беше какво правят резултатите от ПЧМГ в сайта на 19 СОУ :)
Оглеждайте се за резултати от СМГ, качени в.... 41 ОУ например :)
Еххх, мечтая си за организацията и уважението на НПМГ, липсват ми тази година.
Допълнително - по спомен, някои от организаторите бяха обявили награждавания за победителите през изминалата седмица. Някои от състезателите вече са наградени, други си чакат резултатите...
Става един национално - регионален миш маш. Все пак, всяко състезание трябва да се самоопредели като насоченост, на мен лично раздробяването на резултати не ми допада, въпреки че от организационна гледна точка предполагам, че води до по-масово участие...
-
Отново се активизира въвеждането на резултати на официалната страница.
Вече са налични такива от 7 града - домакини.
Да се надяваме, че съвсем скоро ще имаме всички финални резултати.
-
Интересен феномен....
Не знам каква е тази мания за непубликуване на резултати, когато те са налични и всичко е ясно на проверителите.
Попаднах на интересен парадокс тази година - резултатите на състезателите, явили се на Черноризец Храбър 2014 в ПЧМГ са публикувани в електронен вид на страницата на... 19 СОУ !@$!
Ха сега някой да ми обясни идеята :)
Предвид, че не е ясно колко дълго време ще са налични, свалих ги локално, заповядайте:
РЕЗУЛТАТИ ЧХ 2014 - ПЧМГ (http://alekdimitrov.com/downloads/ChH_PChMG_14.xlsx)
При кратък преглед се вижда, че от 2-5 клас в ПЧМГ са се явили доста дечица от 19СОУ. За това ще да е информацията на сайта им за резултатите от ПЧМГ
-
Ехее - Резултати от София!!!
http://www.math.bas.bg/ch/ (http://www.math.bas.bg/ch/)
Един максимален резултат на темата за 7 - 8 клас - на осмокласника от СМГ Борис Барбов
-
Има още разминаване между официалните резултати и окончателните на организатора от Варна (2-ри клас): едно от децата, класирани на трето място, според варненските организатори липсва в официалните резултати Защо? Кое е вярното? Изморих се - не ми се гледа повече. Това видях само от пръв поглед и то само на 2-ри клас.
-
Също така, резултатите за София са непълни - поне в 8-ми клас липсват резултати на състезатели...
Не знам кое е вярно, според мен никой не знае :)
Аз конкретно ще изчакам с въвеждането на резултати от ЧХ в класациите...
-
Осмокласниците ги добавиха в списъка. Шестокласниците също.
-
Осмокласниците ги добавиха в списъка. Шестокласниците също.
:rockon:
-
Математически класации - въведени са резултатите от Черноризец Храбър 2014 от 10 града домакини в класациите за 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 и 12 клас. (http://alekdimitrov.com/20142015/default.asp)
Резултатите от останалите 6 града - Бургас, Димитровград, Добрич, Русе, Шумен, Ямбол ще бъдат нанесени, когато излязат официалните.
-
Гледам, излезли резултатите от София :ole! Много се бавиха нещо! Засега само отчитам факта :detective:, ще си премълча, какво съм имал впредвид ще кажа след още 2 състезания :Google:! Дано аз да съм в грешна посока :help!
-
Гледам, излезли резултатите от София :ole! Много се бавиха нещо! Засега само отчитам факта :detective:, ще си премълча, какво съм имал впредвид ще кажа след още 2 състезания :Google:! Дано аз да съм в грешна посока :help!
В темата, още вчера на обяд е споменато, че има резултати от София. А пък резултатите на явилите се в ПЧМГ са ясни от дни.
Не знам какво се опитваш да загатнеш с поста си?
Ако искаш да споделиш мнението си, да го дискутираме, да изкажем нашето за съответния казус - ами направи го.
В случая не казваш нищо, а пишеш нещо :)
-
На вратите на 107-мо ОУ е обявено награждаването на първенците на "Черноризец Храбър" за София в сградата на БАН.
-
На вратите на 107-мо ОУ е обявено награждаването на първенците на "Черноризец Храбър" за София в сградата на БАН.
И на сайта на организаторите на ЧХ има информация за награждаването в София и за майсторския клас.
-
Информация за награждаването
Награждаването на участниците от София в ХХІІІ турнир "Черноризец Храбър" ще се проведе на 22 ноември 2014 г. от 13:00 часа в Големия салон на Българската академия на науките, ул. "15 ноември" № 1, София (до Народното събрание).
Награди и/или грамоти за отлично представяне ще получат участниците от:
2 клас, получили 69 точки или повече;
3 клас, получили 100 точки или повече;
4 клас, получили 106 точки или повече;
5 клас, получили 105 точки или повече;
6 клас, получили 114 точки или повече;
7 клас, получили 125 точки или повече;
8 клас, получили 142 точки или повече;
9 клас, получили 138 точки или повече;
10 клас, получили 144 точки или повече;
11 клас, получили 160 точки или повече;
12 клас, получили 117 точки или повече.
Поканени са всички наградени участници, техните родители и учители да присъстват на събитието.
Майсторски клас - Черноризец Храбър 2014
Участниците в ХХІІІ турнир "Черноризец Храбър":
от 4. клас, постигнали над 85 точки включително;
от 5. клас, постигнали над 85 точки включително;
от 6. клас, постигнали над 95 точки включително;
от 7. клас, постигнали над 100 точки включително;
от 8. клас, постигнали над 100 точки включително,
могат да кандидатстват за участие в Майсторския клас с научен ръководител доц. Ивайло Кортезов.
Майсторският клас ще се проведе от 6 до 11 април 2015 г., а мястото на провеждане ще бъде уточнено по-късно.
Броят на участниците е ограничен и ще се запълва по реда на постъпване на регистрациите.
Крайният срок за регистрация е 15 февруари 2015 г. или до запълване на местата.
Запишете се за участие в Майсторския клас (http://www.math.bas.bg/ch/index.php)
-
Имах предвид списъци по имена за 1, 2 и 3-то място и последвали награди за отлично представяне.
-
Здравейте, класирана съм на лагер-школата, но по това време имаме екскурзия (до Париж) тогава, но до сега всяка година е имало около 3 лагера. Някой има ли информация как стои въпроса тази година или да ми каже към кого да се обърна? :)
-
Информация...
Когато организаторите решат нещо ще го публикуват на сайта си.
Когато го направят, други сайтове ще разпространят информацията.
В момента е дадена само 1 дата, като даже и за нея няма никакви подробности. Напълно излишно е да звъниш, чакай да се публикуват някакви дати най-напред.
-
Обобщено класиране (за цялата страна) на участниците в състезанието от 2-ри клас.
-
Обобщено класиране (за цялата страна) на участниците в състезанието от 2-ри клас.
Благодаря, добавено е и в първия пост на темата
-
Някой дали има идея - който е пропуснал награждаването в София дали има начин да си получи дипломата в последствие?
-
Присъединявам се каъм питането за по-късно получаване. Сега виждам, че детето ми е трябвало да получи.. предполагам грамота.
/Не знам как се казват отличията след 3то място./