Последни публикации

Страници: [1] 2 3 4 ... 10
2
ЗДРАВЕЙТЕ!
Защо никъде не е споменато, че състезанието се провежда и в гр.Кърджали? Всяка година все същия проблем имаме всички родители, чиито деца се явяват на състезания там. Никъде не се публикуват резултатите на децата ни! Към кого трябва да се обърнем за да се направи нещо по този въпрос? Ние също си плащаме такса за явяване на състезанието!
3
Това е хубава задача. Петокласниците са срещали задачи, в които да съобразят, че правоъгълник при дадена обиколка, ще има по-голямо лице, при максимално близки (ако може равни) дължини на съседните страни.

Иначе ние сме се удавили, като власите, на края на Дунава - обърнал внимание, че не пише, че са различни числата и съобразил тази зависимост, ама докарал до 4,3,5,4. Видяло му се в повече и четирите числа да са еднакви :). Та до 240 сме я докарали, какво да се прави.
4
Благодаря, незнам защо се подведох и аз както и някои деца, че не може да са повтарящи  :angry:
5
Аз май го обърнах на монолог, но обещавам, че повече няма да пиша, Ако сумата на две числа е четно число /2к/. Едното /к-х/ е по-малко от к с х, а другото/к+х/ е с х по-голямо от к. Очевидно сумата им е 2к, а произведението (к+х)*(к-х)=к**2-х**2
С ** означавам степен.
Тогава произведението е най-голямо при х=0, или и двете числа са равни /равни на к/.
Човек като помисли, може да се справи и без изследване на функции.
6
Мога да защита написаното по-горе, но по никакъв начин не мога да обясня едно дете от 5 клас как би основало решението на тази задача. Още повече в свободен отговор.
Моята обосновка е следната:
1. Да разгледаме случая с 2 числа. Сумата им е постоянно число. Нека бъде "а". Означаваме едното число с "х".
Търсим за кое х произведението x*(a-x) e най-голямо. Разглеждаме у(x)=x*(a-x) има максимална стойност. Лесно се вижда, че при х=а/2 произведението има локален максимум, втората производна е има отрицателна стойност = -2.
Тогава за х+у=16, трябва х=у=8, произведението има максимална стойност 64.
2. Разглеждаме отделно и случая за u+v=8. Аналогично получаваме  u=v=4.
3. х+у+u+v=16, х=у=u=v=4, произведението П=4*4*4*4=256
Не твърдя, че решението ми е единствено и достатъчно прецизно, но дано някой преподавател по математика от прогимназиалния курс се включи и да каже по какво правило неговите деца биха решили тази задача.
Не го казвам с ирония, не съм учител и наистина ми е интересно.
7
Отговарям на въпроса ви, но без да съм решила задачата. Обещавам, че ще помисля. А се сетих, че 16 и 256 са степени на двойката. В задачата не е казано, че числата са различни: 4+4+4+4=16, 4*4*4*4=256.
8
Кои са числата на 5 задача за 5 клас, за да е 256 отговора.
9
до lyubodim: Наистина е така. Жалко, защото задачата е много хубава. Понякога си мисля, дали организаторите решават предварително задачите.
10
Благодаря - изпуснах точките :(
Страници: [1] 2 3 4 ... 10