Какъв е форматът? Колко задачи, за колко време, описателни, тестови?
У^3 - 3У - 18 = 0
У^3 - 27 - 3У + 9 = 0
(У - 3)(У^2 + 3У + 9) - 3(У - 3) = 0
(У - 3)(У^2 + 3У + 6) = 0
(У - 3)[(У + 3/2)^2 + 15/4]= 0
У = 3
(http://prikachi.com/images/627/7281627m.jpg)(0;0)
Интересуват ме конкретните двойки числа, а не техният брой. Благодаря предварително.
Може ли помощ по 1 задача за 6 клас:
Зад. Правоъгълник е разрязан на 16 правоъгълника с дължини 10, 20, 30, 40 и широчини 1, 2, 3, 4, както е показано на чертежа. По колко начина можем да изберем 4 от тях така, че сборът от обиколките им да е равен на обиколката на дадения правоъгълник?
Не мога да вмъкна изображението, но то представлява една таблица 4*4, като всеки ред е по широк от предния с 1.
зад. Във волейболен турнир участвали 7 отбора, като всеки играл срещу всеки по един мач и победителят получавал по 1 точка. Колко най-малко точки могат да получат първите три отбора, ако сред тях няма отбори с равен брой точки?
Моля,помогнете ми за тази задача:
N e обикневено число,ако има нечетен брой различни начина за представяне на N като сбор на две или повече последователни числа.
Колко са обикновените числа по-малки от 2012? :sad: :sad: :help
Обиколката на успоредник е 1,6 дм,а дължините на страните му в сантиметри са четни числа.Значи сумата от две съседни страни е 8 см и те са или 4 и 4 см, или 2 и 6 см.
Една от височините на успоредника е 45мм.Значи страните не могат да бъдат 4 и 4. Една от тях е хипотенуза в триъгълник с катет 45мм и тя трябва да е по-голяма, значи е 6 см.
Здравейте, бих искала да попитам за критерия за класиране за областен кръг на олимпиадата по математика за четвърти клас, да видим дали има смисъл да се надяваме :). Знам, че не е по темата, но и в другите теми не е подходящо като въпрос, така че предварително се извинявам.:)
Отделно също мисля че отговора на следната задача /8 клас 2013/ не е само -1/3 и 1/3 - както е даден - това е в случай , че к е равно на 9.Става уравнение от първа степен.
Какво става ако к е равно на 0 ?
задачата е - Стойността на параметъра k е такава, че k . х на втора степен + (k −9) x −1 = 0 е непълно квадратно
уравнение. Неговите корени са?
Бихте ли ми помогнали със следната задача:Какъв най-голям брой различни естествени числа,не по-големи от 2008,могат да се изберат,така че които и две да изберем,сумата има да не се дели на разликата им?
П.С. Честита нова година!Нека бъде много успешна и изпълнена само с хубави емоции! angel
Може ли да помоля за помощ при решаването на тази задача за 8 клас:
Точките G1 и G2 са медицентрове на триъгълниците АBD и ABC в трапеца ABCD. Докажете, че правата G1G2 е успоредна на основите и намерете отсечката G1G2, ако CD = а см.
И....... да Ви пожелая Здрава, Щастлива и Успешна Новата 2015 Година!
Моля някой да помогне с 2 задачки за 12 клас грам не разбирам от тях ...
Зад:1: 4ъгълна пирамида : S1=96 , a=6 търси се:k,l,h,S,V
Зад:2: 6 ъгълна пресечена: а=8 а1=4 h=2 търси се : k,l,S,V,S1 това е за двете трябва да има чертеж и решението благодаря ви предварително ..
Нека М е среда на основата АВ. DM и СМ са медиани съответно в ΔABD и ΔАВС.
Следователно, G1 лежи на DM, DM = 3G1M и G2 лежи на CM, CM = 3G2M
вектор DС = вектор DM + вектор MС = 3 × вектор G1M + 3 × вектор MG2 =
= 3 × (вектор G1М + вектор MG2) = 3 × вектор G1G2.
Следователно G1G2║CD║AB и G1G2 = a/3.
Това е задача на ниво училищен материал за 8-ми клас.
Много благодаря, Ant!
Избрах второто доказателство, като най-достъпно за разбиране и сега ще й го обясня.
Нямам представа дали е имало 6-класник, който да я реши тази задача, но и не само тя се явява доста трудна за детето. Явно това състезание изисква специална и сериозна подготовка.
Бихте ли ми помогнали със следната задача:
Клетките на квадрат n x n са оцветени в черен и бял цвят със следното условие: не могат да бъдат в един цвят никои четири клетки, в които се пресичат два реда и два стълба. Колко най-много може да бъде n?
Благодаря за чудесното решение! Бихте ли ми помогнали с още едно задача:
Колко са петцифрените числа, които се делят на 3 и в записа си имат поне една цифра 3?
Не мога да реша, а камо ли да обясня на хлапето задача за четвърти клас от Математика без граници, зима 2014. Моля, помогнете, че станах за смях, :)Сборът от числата на първите два зара не може да е повече от 8, защото последният зар може да показва най-малко 1.
Колко пъти може да се падне сбор 9 при хвърлянето на 3 различни зара? Отговорът е 25, но даже не знам откъде да я започна.Има подсказка да използваме решението на Галилей, че е по-вероятно да се падне сбор 10 от сбор 9, но при мен изобщо не помогна.
Моля за помощ за следна задача. Шест естествени числа са групирани по две. Срещу всяка двойка е записан най-големият общ делител.
Възможно ли е най-големите общи делители да бъдат съответно 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 и 15? Задачата е дадена на 5 клас. В момента учат събиране на обикновени дроби с различни знаменатели.
angelБихте ли ми помогнали със следната задача:Множеството на естествените числа е разделено на две непресичащи се множества.Винаги ли в едно от тях могат да се намерят такива две числа,средноаритметичното на които също принадлежи на това подмножество? angel :thankyou-
Две задачки, които ни тормозят от вчера:
1. Да се докаже че за всички естествени числа n≥2 1/12+1/32+....1/n2 < 1
(трябва да се реши с мат. индукция)
Моля за помощ за следната задача: Намерете цифрата х така, че числата 179х и 2310 да са взаимно прости.
Благодаря.
Моля за помощ!
Дадени са 4 последователни естествени числа, по-малки от 3000. Първото се дели на 4, второто на 7, третото на 10, а най-голямото на 13. Колко може да бъде най-малкото число.
В решението пише: Нека х е най-малкото число, тогава 3х-4(Защо? :undecided:) се дели на 4 7 10 и 13.
Може би идеята е да се търси израз от вида mx – n, който се дели на 4, 7, 10 и 13 и следователно се дели на НОК (4, 7, 10, 13) = 1820.
Тук въпросът е: „Как точно ми хрумва, че 3x – 4 се дели на 4, 7, 10 и 13?”, което всъщност е есенцията на посоченото решение.
Искам да питам за 2 задачи от НОМ 2008.
1: намерете всички естествени числа n, за които 4n + 5n + 7n е точен квадрат на естествено число.
2:През фиксирана точка О от вътрешността на даден ъгъл с връх А е построена произволна права g, пресичаща раменете на ъгъла в точки B и C. Докажете че 1/SABO + 1/SACO не зависи от избора на правата g.
Искам да питам за 2 задачи от НОМ 2008.
1: намерете всички естествени числа n, за които 4n + 5n + 7n е точен квадрат на естествено число.
2:През фиксирана точка О от вътрешността на даден ъгъл с връх А е построена произволна права g, пресичаща раменете на ъгъла в точки B и C. Докажете че 1/SABO + 1/SACO не зависи от избора на правата g.
Може ли помощ за една задача:Дадено е крайно множество от точки с цели координати.Да се докаже,че можем да ги оцветим в бяло и черно,така че на всеки ред и стълб модул -черно-бяло да е по-малко или равно на 1?
Ще може ли да ми помогнете с една задача?Нека странта срещу ъгъл А да е а, срещу ъгъл B да е b, а срещу ъгъл C да е c. От косинусовата теорема c2=a2+b2-2ab*cos(C). 16=25+36-60*cos(C)
Ето я и нея:
Триъгълник ABC има страни AB=4 см, BC=5 см, АС=6 см. Намеретеъглите на триъгълника.
Знам, че изглежда лесна, но на мен въобще не ми е :д.
Можели да ми дадете решение на зад. 13 от Великденското математическо състезание 2013 година, благодаря предварително! :D link: : http://klasirane.com/VMS.asp?fileD=720413242Училищна площ – 16000
Здравейте!a) Диаграмата е кръг разделен на 7+3+10 = 20 равни части/сектора/, т.е.:
Съвсем нов съм,току що се регистрирах.
Имам нужда от помощ за една задача,която трябва да представя като проект.
Задачата е за 6 клас ,ще съм искрено благодарен,ако помогнете.
Дадено:
Работници от строителен обект са разпределени по следния начин:
технически ръководител:инженери:строителни работници-7:3:10
а)нначертайте кръгова диаграма
б)колко процента са инженерите
в)ако техническите ръководители са с 8 повече от инженерите,намерете броя на строителните работници,инженерите и ръководителите
г)намерете средната работна заплата ,ако стр.работници получават 8000лв,техн.ръководители 1200лв,а инженерите 200лв
Благодаря предварително!
a) Диаграмата е кръг разделен на 7+3+10 = 20 равни части/сектора/, т.е.:Благодаря за вниманието и помощта!
-технически ръководител: 7 сектора;
-инженери: 3 сектора;
-строителни работници: 10 сектора.
б) инженерите са 3 сектора от всички 20=> 3/20 => 15/100 => 15%
в) X – брой инженери
Х + 8 – брой ТР
Х = 3/20 от общо
Х+8 = 7/20 от общо
Общо = 20.7:(Х + 8) = 20.3:Х
3.(Х + 8) = 7.Х
4.Х = 24
Инженери – 6
ТР – 8 + 6 = 14
Общо = 6: 15% или 14 :35% = 40
Строителни работници = 20
г) средна заплата = (7 заплати за ТР + 3 заплати за Инж. + 10 заплати за СРаб) : 20
Провери си числата в условието!
Според мен (заплата инж.)>(заплата тр)>(заплата ср)
Бихте ли ми помогнали със следната задача:Докажете,че n прави,пресичащи се в една точка и лежащи в една равнина,делят равнината на 2n части.Всяка нова построена права (без първата) пресича 2 равнини от което следва че тези 2 равнини се разделят на по 2 части, т.е. всяка нова права добавя 2 части към предишните. Първата права разделя равнината на 2 части и оттам всяка нова построена права добавя още 2 части, следователно ако са построени n прави ще има 2n части.
Светльо, ти ш‘то не спиш по това време?
Отговорът е 232.
Това е стара задача: n прави в общо положение разделят равнината на [n(n + 1)]/2 + 1 региона – крайни или безкрайни.
Получава се сравнително лесно с индукция, или за по-малки частни случаи – с рекурентна редица (сега видях, че снощи съм използвал неправилен термин).
Идеята е следната: k + 1 – вата права се разделя от останалите k прави най-много на k + 1 части (2 безкрайни и k - 1 крайни). Тези k + 1 части могат да разделят на две най-много k + 1 от съществуващите до момента региони, т.е. броя на регионите след прекарването на k + 1 – вата права може да се увеличи най-много с k + 1.
p(n + 1) = p(n) + n + 1, където p(n) e броя на регионите, на които n прави разделят равнината.
p(1) = 2; p(2) = 4; p(3) = 7; p(4) = 11, . . .
Надявам се, че така е по-ясно.Да, мерси! Аз и първият път го разбрах, но сега ми е по-ясно.
В началото имаме една равнина, т.е. един регион.
При построяване на първата права равнината се разделя на 2 полуравнини - броя на регионите се увеличава с един.
При построяване на втората права равнината се разделя на 4 части – втората права се разделя от първата на два лъча, всеки от които разделя получените до момента две полуравнини на два региона, общо 4, т.е. броя на регионите се увеличава с два.
При построяване на третата права, първите две прави пресичат третата в две точки и я разделят на една отсечка и два лъча. Отсечката и двата лъча от третата права могат да бъдат обща граница на не повече от два региона едновременно (например, един от едната страна на отсечката/лъча и друг от другата) и следователно при построяването на третата права броя на регионите ще се увеличи с три, като третата права разделя три от съществуващите региони на две.
Ако следваме същата логика, при построяването на k - тата права, начертаните до момента k - 1 прави ще я разделят на два лъча и k – 2 отсечки, които ще разделят k от съществуващите до момента региони на две и по този начин броя на регионите ще се увеличи с k.
В началото имаме една равнина и при начертаване на k-тата права броя на регионите се увеличава с k.
Тогава броя на регионите при последователно начертаване на k прави е:
1 + 1 (първа права) + 2 (втора права) + 3 (трета права) + . . . + k (k-та права) = k(k + 1)/2 + 1.
Моля за помощ с решението на следната задача:
Колко най-много мача могат да се изиграят между 19 отбора (всеки отбор играе с другите най-много по един мач), така че измежду всеки три отбора да има два, които не са играли?
М = 1 + 1/22 + 1/32 + 1/42 + 1/52 + 1/62 + 1/72 + . . . =Мерси много!
= 1 + 1/32 + 1/52 + 1/72 + . . . + 1/22 + 1/42 + 1/62 + . . . =
= К + 1/22 + 1/42 + 1/62 + . . . = К + 1/(2.1)2 + 1/(2.2)2 + 1/(2.3)2 + . . . =
= К + 1/4 + 1/4.22 + 1/4.32 + . . . = К + 1/4(1 + 1/22 + 1/32 + . . .) =
= К + 1/4М => 3/4М = К => М : К = 4 : 3
Може ли помощ за една задача:Куки Монстер има 10чинии.На тях има сътветно 1,2,4,8,16,32,64,128,256,512 кифли.Той може да вземе произволен брой чинии и да изяде от тях по равен брой кифли.Докажете,че не може да изяде всички кифли за 9 хода.
Да помоля решението на една задача:Нека 51000 да има а цифри, а 21000 да има b цифри
Числата 21000 и 51000 са написани едно до друго в десетичен запис. Колко цифри общо са написани?
Нещо съм сбъркала, а грешка не виждам (детето по телефона също не намери грешка)Може да има 3, даже 4 последователни еднакви плочки. Пример:
Една игра ще наричаме равностойна, ако в нито един момент разликата между двата отбора не е повече от 2 гола. По колко начина могат да се вкарат първите 12 гола при равностойна игра.
И моето решение: Подреждаме 12 плочки, които съответстват на 12-те гола в редица. Оцветяваме плочките в бяло, ако е вкарал гол първият отбор, или в черно за втория. За равностойна игра не трябва да имаме три (или повече) бели, или черни последователни плочки. Разделяме 12-те плочки на групи от по 3. Имаме 4 подходящи начина да подредим 3 плочки: а/ ЧБЧ б/ БЧБ в/ ЧЧБ г/ББЧ. Вече ще работим само с тройни плочки от горните видове. След като сме сложили първата тройна плочка, нататък за да продължим имаме по 3 възможности. Ако сме сложили първо а/, после можем да продължим с всички без в/, ако сме сложили б/ продължаваме с всички без г/, ако сме сложили в/ с всички без г/ и ако сме сложили г/ с всички без в. Продължаваме със същите разсъждения и за 3-тата и за 4-тата тройни плочки => броят начини е 4*3*3*3. Е да, ама не. В отговора има още едно умножение по 9.
Може да има 3, даже 4 последователни еднакви плочки. Пример:Умрях от срам. Хубаво, де, за да ми е вярно решението префасонираме задачата на : Една лехичка ще наричаме красива, ако няма засадени 3 или повече последователни еднакви цветя. Колко различни красиви лехички могат да се направят от 12 лалета и теменужки. angel
Б Б Ч Ч Ч Ч Б Б Ч Б Ч Б Ч Б
Може ли помощ за следната задача:Рибар всеки ден улавя поне по 1 риба,но за 10 дни улавя не-повече от 15 риби.Да се докаже,че съществуват няколко последователни дни,през които той е уловил точно 200 риби.
Здравейте,
Бих искал да попитам за решението на следната задача:
Ако p и q са прости числа, по-големи от 3, да се докаже, че числото M=7p^2-5q^2-2 се дели на 24.
Задачата е за седми клас. Благодаря предварително!!!
Нуждая се от вашата помощ, ако може със подробно решение. Благодаря предварително.Всъщност това е така наречената задача на Анщайн. Доколкото ми е известно, според статистиката само около 2% от населението на земята може да я реши. Отговора е, че притежателят на рибата е немецът. Но решението е твърде дълго, за да го напиша (Мързи ме!!!!! )
Условие:
1. 5 къщи, всяка с различен цвят.
2. Във всяка къща живее един човек.
3. Всеки от тях предпочита определено питие, пуши определен вид цигари и гледа едно домашно животно.
4. Никой от 5-те човека не пие същото питие, не пуши същите цигари и не гледа същото животно като някой друг.
Въпрос: Кой гледа рибката?
Указания:
1. Англичанинът живее в червената къща.
2. Шведът гледа куче.
3. Датчанинът пие чай.
4. Зелената къща е отляво на бялата.
5. Норвежецът живее в първата къща.
6. Собственикът на зелената къща пие кафе.
7. Човекът, който пуши Pall Mall гледа птичка.
8. Мъжът в средната къща пие мляко.
9. Собственикът на жълтата къща пуши Dunhill.
10. Пушачът на Marlboro живее до този, който гледа котка.
11. Мъжът, който гледа кон, живее до този, който пуши Dunhill.
12. Пушачът на Winfield пие бира.
13. Норвежецът живее до синята къща.
14. Немецът пуши Rothmans.
15. Пушачът на Malboro има съсед, който пие вода.
т. М е от вътрешността на успоредника АВСД. Да се докаже, че лицето на АВМ + лицето на СДМ = лицето на ВСМ + лицето на АДМ = 1/2 от лицето на АВСД.Нека дължината на АВ=а. Тогава следва, че CD също е равно на а. Следва, че лицето на CDM е равно на а*h1/2, а лицето на ВМС е равно на а*h2/2. Като съберем лицата на АВМ и CDM получаваме:
Моля за помощ при решението на задачата,
Благодаря предварително.
Докажете, че ако 7 дели числото ab, то 7 дели ba+a. :help
Това не е вярно.
Нека а = 6 и b = 7 (ab = 42 се дели на 7).
ba + a = 7.6 + 6 = 48, което не се дели на 7.
(5/10 . 5/9 + 5/10 . 5/9) ×
× (4/8 . 4/7 + 4/8 . 4/7) ×
× (3/6 . 3/5 + 3/6 . 3/5) ×
× (2/4 . 2/3 + 2/4 . 2/3) =
= 5/9 × 4/7 × 3/5 × 2/3 =
= 8/63
8 + 63 = 71.
P.S. Ако не се ориентираш, в събота ще го разпиша по-подробно.
Моля за помощ!Разгледайте остатъците при деление с 4.
Да се докаже, че 18877+19988+19999+200010, не е точен квадрат на естествено число.
Аз съм 7 клас и незнам защо се затрудних на лесна задача считам ,че на нея всички отговори не са възможни затова помощ :Тема за взаимопомощ за решаване на интересни задачи.
(http://alekdimitrov.com/newsimages/math.jpg)
Моля, помагайте ако ви хрумне решение на публикувана задача.
1.При събиране на две числа Даша пропуснала нулата в края на едното събираемо и сумата се получила 2013 вместо правилния сбор 3012. Намерете по-голямото от двете числа, които тя трябва да събере?
2.Дължината на кръгов стадион е 400 метра. Трима бегачи стартирали едновременно по посока на часовниковата стрелка, всеки с постоянна скорост. Първият бегач пробягал 20 км, вторият – 19 км, третият – 18 км. Колко пъти по време на това състезание един от бегачите е изпреварвал друг?
3.Намерете най-малкия брой цифри, от които поне една цифра влиза в десетичния запис на естественото число N или в 3N.
4.Петя поставя във върховете на куб неотрицателни числа, така че сумата от числата на всяка стена на куба е 10. Каква най-голяма стойност може да има сборът на три числа във върховете на куба, свързани с ръб с някой връх А?
моля за помощ !!!
благодаря предварително
:help :help :help :help
Задачата е решена на стр. 10 в настоящата тема:Да, не съм забелязал, извинете! Благодаря все пак! :DD
http://forum.alekdimitrov.com/index.php/topic,59454.126.html
Първият пост на страницата.
Да, не съм забелязал, извинете! Благодаря все пак! :DD
Може ли помощ за решението на зад 2 от Олимпиада по математика национален кръг 7 клас 2008 година. Благодаря предварително!
1. Да се реши дадената линейна оптимизационна задача и двойствената й задача.
L(x)=3x1+x2+2x3-> max при условия
x1+x2+3x3=1
x1 -2x3>=3
-x1 +x3>=-2
x1>=0, x2>=0
2. Да се реши нелинейната оптимизационна задача
f(x)=ex1-x2-x1-x2->min
x1+x2=1
x1>=0, x2>=0
Къде да сложа скоби , за да получа :40+(40:(8-3)+2).6=100
40+40 : 8 -3 + 2 . 6 = 100
Колко е разликата между най-малкото четирицифрено число, съседните цифри на което са различни, и най-голямото трицифрено число, съседните цифри на което са различни ?Грешите в определянето и на двете числа. Първото се състои само от 1 и 0, а второто от 9 и 8. Удоволствието по откриването им оставям на Вас. :)
Моето решение е : 1021 - 987 = 34 , но отговорът е 21 . Къде греша ?
Благодаря за отговора и аз открих това решение 1010 -989 = 21 , но мисля , че това решение противоречи на условието . На 1 са съседи две нули , а на 9 две осмици . За мен това не са различни цифри !!!!Не противоречи. " Съседни" означава една до друга. Условието е съседните цифри да са различни.
Може ли коментар от разбиращите математика на зад. 24 от днешните матури за 7-ми клас?
Моля за помощ на 2 задачи .На първата задача: Два паралела делят глобуса на 3 части. Три меридиана делят глобуса също на 3 части. Значи общо стават 3*3=9.
1 На колко части се разделя глобусът от два паралела и три меридиана?
2 Около масата има 7 столчета ,които принадлежат на седемте джуджета.Те седнали на столчетата ,като точно n от тях седнали на собствените си столчета .На кое от числата не може да бъде равно n?
Благодаря
Може ли някой да ми помогне, как трябва да се опише зад.13 за 5 клас на СМТ 2016 (https://smbsofiagrad.files.wordpress.com/2016/11/5_klas_2016.pdf), а тя гласи:Как бих я записала аз, но не зная дали така биха я разписали и организаторите:
Хензел и Гретел тръгнали от дома си. За да не се изгубят в гората, те вървели заедно с еднакви крачки и оставяли покрай пътеката камъчета. Гретел оставяла на всеки 6 крачки по едно камъче, а Хензел - на всеки 8 крачки, освен ако там вече не била сложила сестра му.
а) Колко камъчета са поставили двамата, когато се отдалечили от дома си на 350 крачки?
б) Ако двамата общо са имали 400 камъчета, на колко крачки от дома си са се намирали, когато е било поставено и последното камъче?
Предварително благодаря :thankyou-
Помагайте , защото тази задача № 8 от КМС 2017 за 3 клас направо ме побърка .Като верен отговор на задача 8 е посочен отг. А. В състезателния лист отг. А е 21:20 часá.
Ето я и нея : " Иво тръгнал в 17:23 часа за концерт,който започва в 18:30 часа и продължава 2 часа .По пътя почивал 12 минути и пристигнал 5 минути преди началото на концерта .В колко часа се е прибрал ,ако не е почивал на връщане ?
За верен отговор е посочен - 21 часа , аз намирам времето за връщане 50 минути, тоест се е върнал според мен в 21:20 часа
Къде греша ?
Какво да направя , когато проверителите са сгрешили ? :evil:
Здравейте.За записването на числата от 1 до 9 са използвани 9 цифри
Доживях личното падение да ме мога да разбера какво точно е искал да каже поетът в задача за втори клас. Затова моля за Вашата помощ. Задачата е от Математика без граници - зима 2014.
"Стивън записал последователните целите числа от 1 нататък и използвал 99
цифри. Кое е последното число, което е записал Стивън?"
Това е оригиналният й вид от Класиране и оттук.
Предварително Ви благодаря!
Не знам дали ще го обясня правилно. Решението се базира на това : броят бонбони взет от единият играч + тези на втория може да се поддържа = 9. Така ако единият вземе 2, то другият трябва да вземе 7. Ако Иван взима пръв, той трябва да е сигурен, че преди последния ход на Митко са останали точно 9 бонбона. Тъй като 120= 13.9 + 3, то Иван на първия си ход трябва да вземе 3 бонбона. На всеки следващ ще допълва бонбоните взети от Митко до 9. Така той ще вземе последния бонбон.Благодаря за отговора!Разбрах решението.
Здравейте, не мога да се справя с една задача от Питагор 2017(Vл+Vт)=12/1,5=8 км/ч
Томи и Роди тренират гребане. Те изминали 12км по течението на реката за един час и половина.Когато започнали да гребат със същата сила, но срещу течението, установили, че лодката им стои неподвижно спрямо брега. Уморени, за да се приберат по-бързо, те се качили на моторна лодка, чиято скорост в спокойна вода е 28 км/ч.За колко време те са се върнали обратно?
Здравейте.Числата са 16:
Може ли пак малко помощ? :undecided:
Задачата е:
Едно число ще наричаме "подредено" ако е четирицифрено и всеки две съседни негови цифри се различават с 1. Колко на брой са "подредените" числа, в записа на които участват някои от цифрите 1,2,3, или 4 и други цифри не участват?
Благодаря предварително на отзовалите се!
:shocked: Николай и Петър се срещнали в блока на Петър. Николай казал: „Ако от двуцифрения номер на моя блок извадим числото, записано със същите цифри, но в обратен ред, ще се получи номерът на твоя блок. Кой е номерът на моя блок?“ Петър отговорил: „Това е лесна задача!“ – и бързо дал отговор. Кой е номерът на блока на Николай?Номерът на блока на Николай 10*х+у, където 0<=у<=х<=9
Може ли помощ за решение на задача: Трицифрено число има точно три множителя. Намерете максималната стойност на трицифреното число.Задачата не изглежда да е коретно поставена. 999 е най-голямото трицифирено число и 999=3*9*37
Благодаря!
Задачата не изглежда да е коретно поставена. 999 е най-голямото трицифирено число и 999=3*9*37Задачата е на английски, може би не я превеждам правилно. Ето го оригиналът:
Ако се иска да има точно 3 различни делителя, т.е. освен 1 и себе си да има още точно един делител, то числото е точен квадрат на просто число и най-голямото такова е 961=31*31 (различни делители 1, 31 и 961).
Ако се иска да се намери число, което като се разложи на прости множители има точно три множителя, то е 994=2*7*71 (по-големите не стават, защото 999=3*3*3*37, 998=2*499, 997 е просто, 996=2*2*3*83, 995=5*199)
Задачата е на английски, може би не я превеждам правилно. Ето го оригиналът:
A 3-digit number has exactly 3 positive factors. Find the maximum value of this 3-digit number.
Тази задача е с чертеж но се постарах да я опиша.Височина към хипотенузата в правоъгълен триъгълник h=7*24/25=168/25
Триъгълник със страни 7, 24 и 25. Построена е височина към противоположната страна от върха образуван от страните 7 и 24. Намерете височината.
Благодаря предварително!