AlekDimitrov Форум за математика

Образование, математика, състезания => Състезания по Математика => Темата е започната от: KOD в 2.04.2015, 06:12

Титла: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: KOD в 2.04.2015, 06:12

Официална страница
(http://klasirane.com/int/VMS_Logo.jpg) (http://iztok-smb.com/)

Дата на провеждане - събота, 18 април 2015
Час на провеждане за София:
За 1 и 2 клас - от 8:30 до 10 часа;
За всички останали - от 10:30 до 12:30 часа;
Такса за участие - 8лв;
Краен срок за записване - 12 часа, 15 април 2015 г.
Къде да се запиша (за София) - в касата на 119 СОУ, касата и библиотеката на 2 СОУ или в стая 402 на 125 СОУ, в стая 9 на 20 ОУ от 9 до 12 ч. и от 13 до 17ч. в работни дни от 9 март до 15 април
Къде да се запиша (за Варна) - ОУ „П. Р. Славейков“ – Варна от 1 април до 15 април 2015 г. от 08.30 до 13.30 часа и от 16.00 до 17.00 часа всеки делничен ден.


Място на провеждане
Много училища в редица български градове.
За София, Великденското Математическо Състезание през 2015 г. ще се проведе в:
125 СОУ, 119 СОУ, 20 ОУ и 2 СОУ
За Варна, Великденското Математическо Състезание през 2015 г. ще се проведе в:
ОУ „П. Р. Славейков“ и МГ „Д-р Петър Берон“. Учениците от1 и 2 клас във Варна се явяват задължително в ОУ „П. Р. Славейков“, а учениците от 4 клас задължително в МГ „Д-р Петър Берон“.


Детайли
Великденското математическо състезание е за ученици от 1 до 12 клас.
Времето за решение на темите със задачи за ученици от 1 и 2 клас е 90 минути, а за всички по-горни класове - 120 минути.
Темите са съставени от 15 задачи с избираем отговор.
Всяка задача има само един правилен отговор от четири възможни, като първите 3 са цифри, а последният - Друг Отговор. Посочването на Друг Отговор се приема за вярно само ако допълнително е записан и верен резултат.
Задачите от 1 до 3 се оценяват с по 1 точка, от 4 до 6 с по 3 точки, от 7 до 9 с по 5 точки, от 10 до 12 с по 7 точки и от 13 до 15 с по 9 точки.

Задачите за 7 клас са в модифициран формат, съвпадащ с този на Националното Външно Оценяване - НВО след 7 клас.
Всяка задача от 1 до 16 има само един правилен отговор от четири възможни, за задачи 17 до 22 трябва да бъдат записани само отговорите, като задачи 21 и 22 са във формат PISA, а задачи 23 и 24 трябва да бъдат подробно решени.
Задачите от 1 до 4 се оценяват с по 1 точка, от 5 до 10 с по 2 точки, от 11 до 16 с по 3 точки, от 17 до 20 с по 5 точки, задачи 21 и 22 с по 8 точки и задачи 23 и 24 с по 15 точки.
Максималният брой точки за 7 клас е 100.


Информация, новини, задачи и решения от Великденско Математическо Състезание (http://alekdimitrov.com/matematika-sastezania/velikdensko-ms.asp)


Задачи и отговори от минали издания на Великденско Математическо Състезание - ВМС (http://klasirane.com/VMS.asp)


Задачи и отговори от Великденско Математическо Състезание 2015 - ВМС (http://klasirane.com/VMS.asp)


Резултати от Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
- Резултати СМБ - София (http://problem.iztok-smb.com/test/form.php)
- Резултати СМБ - Плевен (http://smb-pleven.com/wp-content/uploads/2015/04/klasiraneVMS2015.xlsx)
- Резултати - Плевен СОУ " Иван Вазов" (http://www.sou-ivanvazov.eu/novini/sastezaniya/item/6050-velikdensko-matematichesko-sastezanie-18-04-2015-g-ot-10-00-chasa)
- Резултати - Троян (http://pgmet.info/index.php/2014-02-19-07-05-05)
- Резултати - Ловеч (http://pmg-lovech.com/documents/VMS_2015.xls)
- Резултати Великденско Математическо Състезания 2015 - Сандански (http://media.wix.com/ugd/82cc32_27ae53851e384ddc882b65d90b63a193.pdf)
- Резултати Великденско Математическо Състезания 2015 - Русе (http://smb-ruse.com/)



Национално Математическо Състезание
(http://klasirane.com/int/NMS_Logo.jpg) (http://forum.alekdimitrov.com/index.php/topic,59561.0.html)Великденското Математическо Състезание е един от турнирите, от които ще се определят участниците в Националното Математическо Състезание.
Надолу ще намерите информация за Националното Математическо Състезание - НМС 2015


Дата на провеждане на НМС  - Национално Математическо Състезание 2015 - събота, 6 юни 2015 г. 11 часа


Детайли
От тази година, най-добре представилите се ученици от ЕК се предлагат за участие в НМС - Национално Математическо Състезание.
Предлагат се ученици, които са в по-горния клас на съответната група и са получили най-много точки или най-много 5 точки по-малко от максимално получения брой точки в тази група в съответния район, както и учениците, които са в по-долния клас на съответната група и са получили най-много точки или най-много 10 точки по-малко от максимално получения брой точки в тази група в съответния район.
Окончателно решение за броя на участниците, допуснати до Националното Математическо Състезание се взима от Работната група на ЕК съгласно квотата на състезанието, като се прилагат посочените по-горе граници спрямо най-високите резултати за страната във всяка възрастова група.
При необходимост Работната група променя тези граници в зависимост от конкретните случаи (промените касаят струпвания на голям брой ученици с един и същ резултат или при липса на достатъчно участници за Националното Математическо Състезание.


Подробна информация за НМС - Национално Математическо Състезание (http://forum.alekdimitrov.com/index.php/topic,59561.0/all.html)


Задачи и Отговори от минали издания на НМС - Национални Математически Състезания (http://klasirane.com/NMS.asp)
Титла: Re:Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Палечко в 2.04.2015, 07:02
Детето ми спомена, че от тази година леко щял да бъде изменен формата на ВМС - последната задача трябвало подробно да бъде разписана. Мисля, че са коментирали в училище. Някой друг ако има информация, моля да сподели.
Титла: Re:Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 2.04.2015, 16:20
Детето ми спомена, че от тази година леко щял да бъде изменен формата на ВМС - последната задача трябвало подробно да бъде разписана. Мисля, че са коментирали в училище. Някой друг ако има информация, моля да сподели.

Писмо, подписано от председателя на секция " Изток", публикувано на страницата на РИО - София-град (http://www.rio-sofia-grad.com/index_files/news/2015/03/27/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%20-2015.jpg)
Погледнах информацията и на още няколко места. Никъде не видях подобна промяна за разписване на последната задача.
Титла: Re:Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: taniro в 2.04.2015, 16:34
Мисля, че тази промяна касае само  4-класниците във Варна, но не съм сигурна..........
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: 450 в 18.04.2015, 14:34
Задачите и отговорите http://www.sou-ivanvazov.eu/novini/sastezaniya/item/6050-velikdensko-matematichesko-sastezanie-18-04-2015-g-ot-10-00-chasa (http://www.sou-ivanvazov.eu/novini/sastezaniya/item/6050-velikdensko-matematichesko-sastezanie-18-04-2015-g-ot-10-00-chasa)
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 18.04.2015, 14:45
Резултати СМБ - Плевен (http://smb-pleven.com/wp-content/uploads/2015/04/klasiraneVMS2015.xlsx)

Резултати - Плевен СОУ " Иван Вазов" (http://www.sou-ivanvazov.eu/novini/sastezaniya/item/6050-velikdensko-matematichesko-sastezanie-18-04-2015-g-ot-10-00-chasa)

Резултати - Ловеч (http://pmg-lovech.com/documents/VMS_2015.xls)
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Aila в 18.04.2015, 15:41
Струва ми се, че задача 9 от темата за 2-ри клас е с грешно посочен отговор - 11 триъгълника, тъй като се откриват 12. Но вече пък започват да изкарват резултати доколкото виждам.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: nencho_g в 18.04.2015, 15:43
Струва ми се, че задача 9 от темата за 2-ри клас е с грешно посочен отговор - 11 триъгълника, тъй като се откриват 12. Но вече пък започват да изкарват резултати доколкото виждам.

12 са
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Aila в 18.04.2015, 15:53
Да, посоченият за верен отговор е обаче а) - 11
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Ава в 18.04.2015, 16:30
По регламент трябва да има само едно вярно решение на задача.Но видях в отговорите ,
че за задача 13 на 4 клас е написано , че има два отговора .
А, сега де ???
Моя е посочил отговор А , който е верен , но носил само 2 точки ,
а ако посочиш и друг отговор ще получиш +7 точки .
Не разбирам ....!?
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 18.04.2015, 16:52
По регламент трябва да има само едно вярно решение на задача.Но видях в отговорите ,
че за задача 13 на 4 клас е написано , че има два отговора .
А, сега де ???
Моя е посочил отговор А , който е верен , но носил само 2 точки ,
а ако посочиш и друг отговор ще получиш +7 точки .
Не разбирам ....!?

Не И " друг отговор", а само " друг отговор - 30 и 24". Аз лично смятам, че не е коректно да се признават точки за отговор А, доколкото в регламента е посочено, че всяка задача има само един верен отговор. В случая това е Г.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Pi в 18.04.2015, 16:53
Писах на СМБ относно задача 9, за 2-ри клас, за да потвърдят дали няма техническа грешка в публикувания отговор от СОУ Иван Вазов - Плевен.
Струва ми се, че са 12 триъгълника. Ето как броя: https://app.box.com/VMS2015-2class-zadacha9
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: emi_2 в 18.04.2015, 17:27
 Определено са 12. Това е грешка, която не е повлияла на децата, защото справилите се деца са могли да посочат друг отговор. Моето не е успяло, макар че ми показа не толкова очевидните триъгълници.
Въобще сме за награда "Отнесени от вихъра" този път. Решил е 4 задачи между 10-та и 15 задача и точно толкова не е решил от 1 до 6. :undecided:
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Ава в 18.04.2015, 18:39
Не И " друг отговор", а само " друг отговор - 30 и 24". Аз лично смятам, че не е коректно да се признават точки за отговор А, доколкото в регламента е посочено, че всяка задача има само един верен отговор. В случая това е Г.
Открихме и другото решение .Да отговора е 24 и 30.Раздели квадрата на два правоъгълника , по два начина.
Във вкъщи разбира се .Ех , как да не го яд човек , че може детето да ги решава ,
но на състезанието е бързал.
Миналата година беше на 2 място , само 2 точки по малко от максималните .

Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: dalia в 18.04.2015, 18:47
 Временни резултати Русе.
http://smb-ruse.com/
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Svetla_Andreeva в 18.04.2015, 19:03
В подадените от Русе резултати отговорът на задача 9 за 2 клас не е коригиран, явно там си зачитат отг А и това си е. Днес разговарях с представител от секцията в Търново, който призна, че триъгълниците са 12. Писах на секция Изток, а от там ми отговориха, че всички сигнали от интернет са фалшиви и отговорът си бил съвсем превилен. Е не мога да разбера, уж математиката била точна наука...
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: emi_2 в 18.04.2015, 19:20
... Писах на секция Изток, а от там ми отговориха, че всички сигнали от интернет са фалшиви и отговорът си бил съвсем превилен. ....
:shocked: :shocked:
Интересно кои са според тях 11-те триъгълника и кой от 12-те се оказва неистински триъгълник, а фалшиво набеден по интернет за такъв. :)
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: jore terziev в 18.04.2015, 19:26
http://media.wix.com/ugd/82cc32_27ae53851e384ddc882b65d90b63a193.pdf
От Сандански
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Pi в 18.04.2015, 19:39
След мейла ми до СМБ бяха качени нови отговори за 2-ри клас. От СОУ Иван Вазов - Плевен се вижда новият отговор на задача 9
http://www.sou-ivanvazov.eu/novini/sastezaniya/item/6050-velikdensko-matematichesko-sastezanie-18-04-2015-g-ot-10-00-chasa

Логично би било скоро да се подновят и в другите секции.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: annnita в 18.04.2015, 19:44
Може ли някой да ми разясни за 10 задача 2 клас, защо отговора е 16. Когато изяде 15 и няма шоколад, а с шоколад са 10, значи минималното е 15 и със сигурност следващия ще е със шоколад. Не съм ли права?
Как вадят класиране като триъгълниците не са 11?
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Svetla_Andreeva в 18.04.2015, 19:53
Така е, но според условието трябва сред изядените да има една с шоколад, затова ако сред 15-те изядени няма нито една с шоколад, трябва да се напъне и да изяде още една  :rolleyes:
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: mihaelad в 18.04.2015, 19:59
Да приемем възможно най-лошия случай-човека попада на всички парчета, но не и тези с шоколад. Тогава е изял 15 парчета. Понеже тези, които нямат шоколад са свършили, следващото задължително ще е с шоколад. Тогава трябва да изяде 15 плюс 1        общо 16 парчета.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: ЯСНА в 18.04.2015, 20:18
Аз пък смятам, че оценяването на зад.13 за 5-ти клас с 1 точка в случай на посочен само един от два възможни верни отговора е твъъъъърде пестеливо, да не кажа некоректно, при положение, че 1.задачата  е за 9 точки и 2. в задачата се пита кое е числото, а не кои са числата/което леееко ги е подвело, че и едното стига/.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: *Ирина* в 18.04.2015, 20:47
Аз пък смятам, че оценяването на зад.13 за 5-ти клас с 1 точка в случай на посочен само един от два възможни верни отговора е твъъъъърде пестеливо, да не кажа некоректно, при положение, че 1.задачата  е за 9 точки и 2. в задачата се пита кое е числото, а не кои са числата/което леееко ги е подвело, че и едното стига/.
Съгласна съм с това мнение.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Ава в 18.04.2015, 21:26
Същият номер, както със задача 13 на 4 клас .
Въпроса е подвеждащ.
И оценяването не одобрявам с тези 1, 2 точки .
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Деска в 18.04.2015, 21:30
Същият номер, както със задача 13 на 4 клас .
Въпроса е подвеждащ.
И оценяването не одобрявам с тези 1, 2 точки .

Въпросът си е ОК .Подвеждащото е ,че единия отговор го има в останалите 3 .И най-вече не е упоменато,че щом се дават 2 т. за 24 ,би трябвало да се дават и за г) друг отговор 30.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Viliiii в 18.04.2015, 21:37
Тези в Сандански няма ли да се научат как се прави класиране? Вместо да стимулират децата, те ги отказват да се състезават. Как може ако има 5 деца с един резултат например първи, следващото дете да е на шесто място. Не е честно спрямо децата. В нито един град не го правят така класирането. Все пак става въпрос за една грамота и един стимул за едно дете.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 18.04.2015, 21:56
Резултатите за София, може да проверите ТУК (http://problem.iztok-smb.com/test/form.php)
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: teddykarma в 18.04.2015, 22:08
Относно задача 9 за втори клас, мисля че чертежа не е точен и от там се получава разминаване с отговорите. Двете линии на единия триъгълник не преминават през една пресечна точка. За тези които не го виждат може да си увеличите чертежа и ще го забележите. Така че е твърде спорно кой е верния отговор. Реално това не е триъгълник, едната линия е по нагоре. Но  и другите са прави...
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Pi в 18.04.2015, 22:19
Относно задача 9 за втори клас, мисля че чертежа не е точен и от там се получава разминаване с отговорите. Двете линии на единия триъгълник не преминават през една пресечна точка. За тези които не го виждат може да си увеличите чертежа и ще го забележите. Така че е твърде спорно кой е верния отговор. Реално това не е триъгълник, едната линия е по нагоре. Но  и другите са прави...

Принципно може и да си права за линиите. Но ако приемем, че е така, няма как триъгълниците да са нито 11 (първоначалният отговор, който беше публикуван за правилен в Плевен), нито 12 (вторият отговор, който публикуваха).
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: teddykarma в 18.04.2015, 22:21
Съгласна съм, така че ощетени ще има заради некоректния чертеж.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 18.04.2015, 22:25
За тези които не го виждат може да си увеличите чертежа и ще го забележите.
Децата няма как да си увеличат чертежа на състезанието. Важно е какво се вижда при разпечатани задачи. Виждат се 12 триъгълника.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Lemonade Joe в 18.04.2015, 22:26
Открихме и другото решение .Да отговора е 24 и 30.Раздели квадрата на два правоъгълника , по два начина.
Във вкъщи разбира се .Ех , как да не го яд човек , че може детето да ги решава ,
но на състезанието е бързал.
Миналата година беше на 2 място , само 2 точки по малко от максималните .


Така излиза, че отговор А е подвеждащ. Децата, които са намерили 24 за отговор и не са заподозряли, че може това да е половината отговор, сами са си отрязали 9 точки.
Решението в Плевен да дадат 2 точки за отговор А също е странно. Така в Русе децата са с две точки ощетени заради различен стандарт.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: teddykarma в 18.04.2015, 22:28
Съгласна съм, така че ощетени ще има заради некоректния чертеж.

На малкия чертеж за единия триъгълник, който е вътрешен се вижда ясно , че двете линии не се срещат. Това с увеличението го казах за тези които не го забелязват.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: teddykarma в 18.04.2015, 22:31
Дидева, извинявай, отговора ми беше към теб, не се справям с цитатите. Не споря, само казвам че наистина не се засичат и децата, които са го забелязали също ще са ощетени. Не казах че не са 12, или че са 11 или че са 10, казах просто че е спорно кое е вярно.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: onconick в 18.04.2015, 23:14
Току що видяхме,че на задача номер 13 за четвърти клас за отговор а/ 24 се дават 2 т. Синът ми е открил и двете решения 24 и 30, но тъй като в регламента на състезанието е посочено, че е възможен само един отговор, не е посмял да напише и двата и е записал само 30. Мисля, че не е правилно за единия посочен верен отговор- 24, да се дават 2 т., а за другия- 30: не. Регламента на състезанието заблуждава децата, че не може да има два възможни отговора.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: onconick в 18.04.2015, 23:20
Направо съм шокиран как е възможно на такова важно състезание да не може да се измислят 15 задачи с ясен и категоричен отговор, който да не противоречи на регламента, а именно- че е възможен само един отговор. Мисля, че не е редно на национално състезание да се правят такива "експерименти", тъй като разсъжденията на едно дете вече излизат извън рамките на чистите му знания по математика. Става дума за задача 13 за 4-ти клас.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: teddykarma в 18.04.2015, 23:51
Принципно може и да си права за линиите. Но ако приемем, че е така, няма как триъгълниците да са нито 11 (първоначалният отговор, който беше публикуван за правилен в Плевен), нито 12 (вторият отговор, който публикуваха).

На разпечатания вариант тъй като линиите не се срещат на вътрешния триъгълник се виждат 11, по логика би трябвало да са 12, а тъй като линията минава реално малко нагоре / неточност на чертежа/ са 10. И трите отговора са верни. Зависи кое дете какво е забелязало! Пак казвам не споря. Само констатирам че когато има нещо неточно винаги има ощетени.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: KOD в 19.04.2015, 00:09
Направо съм шокиран как е възможно на такова важно състезание да не може да се измислят 15 задачи с ясен и категоричен отговор, който да не противоречи на регламента, а именно- че е възможен само един отговор. Мисля, че не е редно на национално състезание да се правят такива "експерименти", тъй като разсъжденията на едно дете вече излизат извън рамките на чистите му знания по математика. Става дума за задача 13 за 4-ти клас.

С времето ще престанете да се шокирате и ще проумеете, че това е всичко друго, но не и важно състезание.
Задачи понякога не могат да се доизмислят и за Пролетни Математически Състезания например, тук за ВМС сте се запритеснявали...
Това състезание е просто едно приятно забавление.
Масовите състезания няма как да са важни.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Lemonade Joe в 19.04.2015, 00:26
Крис, не е даже до шокирането. Децата, които са получили 24 и отговорът им не е оценен като правилен (но пък абсурдно обявен като възможно правилен) могат да загубят доверие в институцията-организатор. Ако обективното оценяване е подложено на съмнение, то интересът към състезанието ще спадне поради недобро реноме.

Прогноза, в която никой не печели.

Според мен правилното решение е комисиите да следват условието, което сами са задали:
- има само един верен отговор;
- оценяваме го с 9 точки (не 1, 2, 4 или друго: посочете точно колко ви е хрумнало днес);
- тук попаднахме в ситуация, от която можем само да се подобрим, затова си спазваме думата и всички с посочен отговор 24 или 30 са успели.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 19.04.2015, 00:35
Току що видяхме,че на задача номер 13 за четвърти клас за отговор а/ 24 се дават 2 т. Синът ми е открил и двете решения 24 и 30, но тъй като в регламента на състезанието е посочено, че е възможен само един отговор, не е посмял да напише и двата и е записал само 30. Мисля, че не е правилно за единия посочен верен отговор- 24, да се дават 2 т., а за другия- 30: не. Регламента на състезанието заблуждава децата, че не може да има два възможни отговора.
Под един възможен отговор се има предвид, че отговорът може да е само А  Б   В или Г, а не, че отговорът трябва да съдържа само едно число (стойност и т. н.)
Но за втората част съм съгласна. След като има само един възможен отговор и той е Г, не е редно да се присъждат частични точки за А, както и не би било редно да се присъждат частични точки за Г - 30.
Единственият верен отговор е Г - 24 или 30 и само той трябва да бъде точкуван.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: muro04 в 19.04.2015, 09:57
С времето ще престанете да се шокирате и ще проумеете, че това е всичко друго, но не и важно състезание.
Задачи понякога не могат да се доизмислят и за Пролетни Математически Състезания например, тук за ВМС сте се запритеснявали...
Това състезание е просто едно приятно забавление.
Масовите състезания няма как да са важни.
Ама такси за участие не пропускат да взимат, нали? Около 300 деца само от столичното 119СОУ по 8 лева...за толкова пари можеше да се постараят малко повече. За някои може и да е забавление, а за някои бизнес.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Fagorqq в 19.04.2015, 09:58
Аз имам едно питане.. Защо след като беше променен отговора на задача 9 за втори клас, резултатите на децата в Плевен не се промениха ?? Може би не питам на правилното място...
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: shrekie в 19.04.2015, 10:59
С времето ще престанете да се шокирате и ще проумеете, че това е всичко друго, но не и важно състезание.
Задачи понякога не могат да се доизмислят и за Пролетни Математически Състезания например, тук за ВМС сте се запритеснявали...
Това състезание е просто едно приятно забавление.
Масовите състезания няма как да са важни.
Факт! Коледно и Великденско са много масови и популярни най-вече сред малките! Важно не е за никой, освен за първите трепети на родителите, които се вълнуват дали отглеждат математик. От ВМС не става ясно това.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Viliiii в 19.04.2015, 11:41
Имам едно питане относно това как се правят класиранията, тъй като наблюдавам, че на повечето места ако например две или три деца са на първо място да кажем със 75 точки, следващите например пет деца са със например 72 точки и са на второ място, следва трето място и т.н. И това според мен е правилно и се прави навсякъде, като изключим Сандански. Не трябва ли навсякъде във всички градове класирането да се прави по един и същи начин. Не може след първо място ако са например 10 деца следващото дете да е с втори резултат и да го пишат на 11 място. Представят ли си какво разочарование е това за едно дете, което се е справило добре? Според мен първи по големина резултат е първо място, втори по големина - второ място и т.н.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Ава в 19.04.2015, 12:49
Искам да споделя моето мнение за математическите състезания .
Има състезания и "състезания". Родителя трябва сам да прецени ,
къде да участва детето му .
На някои раздават медали на килограм .
Някои със стойността на тиквени медали .
На други няма да получите медал , но е в пъти по престижно и
нивото на трудност е голяма . Такива са олимпиадите на МОН по
математика .
Ако едно дете се е справило със втория областен кръг чудесно
и отива на националния , за мен със сигурност е чудесен математик и
без да е получил медал.
ВМС е средно по трудност състезание, и е хубаво малките ученици
да минат през него . Има и лесни и трудни задачи , които не изучават
в училище .
Много състезания пък са за галене на егото на родителя -
лесни задачи за учениците и парички за проверяващите .
Та в този ред на мисли само няколко състезания си заслужават
вниманието .


Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: desulkamarulka в 19.04.2015, 13:02
С времето ще престанете да се шокирате и ще проумеете, че това е всичко друго, но не и важно състезание.
Задачи понякога не могат да се доизмислят и за Пролетни Математически Състезания например, тук за ВМС сте се запритеснявали...
Това състезание е просто едно приятно забавление.
Масовите състезания няма как да са важни.
Всъщност е важно, защото за Варна е определящо за прием в МГ за 4 клас.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: ALMA в 19.04.2015, 13:06
Резултати Сливен - http://smb-sliven.seliminski.com/easter.html
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Lemonade Joe в 19.04.2015, 13:11
Всъщност е важно, защото за Варна е определящо за прием в МГ за 4 клас.

В Русе също е обявено като важно за кандидатите за МГ след четвърти клас.

Не срещнах публикувана информацията за прословутата 13 задача на четвъртокласниците: нареждането е за посочен отговор А да бъдат присъждани по 2 точки на явилите се в Русе.

Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: onconick в 19.04.2015, 14:24
Под един възможен отговор се има предвид, че отговорът може да е само А  Б   В или Г, а не, че отговорът трябва да съдържа само едно число (стойност и т. н.)
Но за втората част съм съгласна. След като има само един възможен отговор и той е Г, не е редно да се присъждат частични точки за А, както и не би било редно да се присъждат частични точки за Г - 30.
Единственият верен отговор е Г - 24 или 30 и само той трябва да бъде точкуван.

Да, това го разбираме възрастните, но не смятате ли,че е твърде подвеждащо за едно дете? Толкова ли не могат да се измислят 15 задачи с ясен и категоричен отговор?
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: onconick в 19.04.2015, 14:31
Крис, не е даже до шокирането. Децата, които са получили 24 и отговорът им не е оценен като правилен (но пък абсурдно обявен като възможно правилен) могат да загубят доверие в институцията-организатор. Ако обективното оценяване е подложено на съмнение, то интересът към състезанието ще спадне поради недобро реноме.

Прогноза, в която никой не печели.

Според мен правилното решение е комисиите да следват условието, което сами са задали:
- има само един верен отговор;
- оценяваме го с 9 точки (не 1, 2, 4 или друго: посочете точно колко ви е хрумнало днес);
- тук попаднахме в ситуация, от която можем само да се подобрим, затова си спазваме думата и всички с посочен отговор 24 или 30 са успели.
Напълно съм съгласен с горните разсъждения. В регламента на състезанието пише, че е възможен само един отговор. Никъде не е упоменато,че когато детето избира отговор "г"- друг отговор, там всъщност може да има два или повече възможни отговора. 
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: emi_2 в 19.04.2015, 14:52
Щом се провежда състезание, трябва да се направи като хората, без значение дали се класифицира като масово или като елитно.
А и точно като масови състезания за малките КМС и ВМС са ВАЖНИ, ако с тях се стимулира интереса на децата към математиката и те се мотивират да се занимават с нея.
Нали не се отнасяте несериозно с градското състезание по тенис на детето си, защото той не е Григор Димитров и това не е Ролан Гарос.
А грешки винаги стават, но едно е да обясниш какво се случва на седмокласник, друго е да убедиш второкласник, че 12-те триъгълника, които е видяло, по стечение на обстоятеслтвата са 11.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Van_05 в 19.04.2015, 15:16
И ние сме много разочаровани за 13-та задача на четвърти клас, единствената ни грешка е. Детето ми е питало квестора какво да прави като е получил  два отговора и му е категорично отговорено ако намери един от тези два отговора сред изброените да отбележи само него, а да не ги пише и двата в "г) друг отговор".
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Нова в 19.04.2015, 16:56
Здравейте!

Вижда се, че в някои от градовете излизат резултатите още същия ден, а другаде се бавят много. Каква е официалната дата за обявяването им.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Jeorjina в 19.04.2015, 17:51
Още резултати:
http://smb-sliven.seliminski.com/easter.html
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 19.04.2015, 18:06
Напълно съм съгласен с горните разсъждения. В регламента на състезанието пише, че е възможен само един отговор. Никъде не е упоменато,че когато детето избира отговор "г"- друг отговор, там всъщност може да има два или повече възможни отговора. 
Мисля, че бъркате отговор с решение ( резултат, стойност).
В регламента ясно е записано: Всяка задача има само един правилен отговор от четири възможни ( отбелязани с а), б), в) и г)), като първите три отговора са с конкретни стойности , а четвъртият е „друг отговор”). Друг отговор (отг. г) се приема за верен само при записан верен резултат. Верните отговори (съответните букви) се ограждат с кръгче.
" Резултат" не означава непременно само едно число. И наличието на няколко числа в отговор Г не е прецедент.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Lemonade Joe в 19.04.2015, 18:36
Присъждането на 2 точки за отговор А само по себе си опорочава посоченото от Дидева, защото е признание, че има два възможни отговора (възможност А и възможност Г).
За да бъде спазено първоначално обявеното, трябва да се отнемат двете точки на всички, посочили отговор А.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: ghpaskaleva в 19.04.2015, 19:26
Открихме и другото решение .Да отговора е 24 и 30.Раздели квадрата на два правоъгълника , по два начина.
Във вкъщи разбира се .Ех , как да не го яд човек , че може детето да ги решава ,
но на състезанието е бързал.
Миналата година беше на 2 място , само 2 точки по малко от максималните .
Малко коментари и от Русе:)
в условието на задачата се търси правоъгълник (само един и то ABKM), чиято обиколка е с 6 см. по-малка от тази на ABCD.
Отговор а-24 се получава само в частен случай, в който ABCD  наименован обратно на часовниковата стрелка като т.А е поставена в долен ляв ъгъл и дължините на страните са съответно AB=CD =8см, и BC=DA=6см, се разреже по цялата дължина образувайки съответно ДВА  еднакви правоъгълника ABKM и MKCD с еднакви обиколки=22см и лица=24см, НО В УСЛОВИЕТО НА ЗАДАЧАТА СЕ ИСКА ВНИМАНИЕ ЦИТИРАМ:
"ЕДИНИЯТ ОТ ТЯХ (ABKM) .........и т.н."
Тоест отговор а-24 е частен случай, който не отговаря на условието поставено в началота на задачата, което изисква лицето само на един а не ДВА! правоъгълника.
За мен даването на 2 точки на състезатели посочили за верен отговор а-24 е необосновано, а отнемането на ЦЕЛИ 7 точки на деца посочили в отговор "г" само 30 е за повече от 9 точки.
 Днес няколко родители в Русе писахме Контестация в тази връзка и се надявам комисията да признае абсурдното даване на точки на незаслужили деца посочили за верен отговор а-24
 и недопустимото ощетяване на съобразилите ситуацията деца чийто отговор е само г-30!
На практика подаденият отговор на задачата от СМБ е сгрешен поради същата логика! Няма вариант нито да е "24" нито да е "30 или 24" - отговорът е само един и той е "г-30"
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Деска в 19.04.2015, 19:50
На листа с задачите във Варна зад. 13та е написана така "Правоъгълник ABCD с размери 8 см. и 6 см. е разрязан на два правоъгълника.Единият от тях има обиколка с 6 см. по-малка от обиколката на ABCD. Лицето на този правоъгълник в кв. см. е: ..... :rolleyes:
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: emi_2 в 19.04.2015, 20:04
С второкласник съм, но погледнах от любопитство задачата.
АВ може да е 8 см или 6 см и така се получават двата варианта.
 :undecided: Защо разгледалите единия случай да са "незаслужили", а разгледалите другия случай да са "съобразилите се".
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 19.04.2015, 20:05

в условието на задачата се търси правоъгълник (само един и то ABKM), чиято обиколка е с 6 см. по-малка от тази на ABCD. Моят син е отбелязал отговор "г) 30" и само това е верен отговор !
Отговор а-24 се получава само в частен случай, в който ABCD  наименован обратно на часовниковата стрелка като т.А е поставена в долен ляв ъгъл и дължините на страните са съответно AB=CD =8см, и BC=DA=6см, се разреже по цялата дължина образувайки съответно ДВА  еднакви правоъгълника ABKM и MKCD с еднакви обиколки=22см и лица=24см, НО В УСЛОВИЕТО НА ЗАДАЧАТА СЕ ИСКА ВНИМАНИЕ ЦИТИРАМ:
"ЕДИНИЯТ ОТ ТЯХ (ABKM) .........и т.н."
А отчетохте ли възможността един път AB=CD =8см и втори път AB=CD =6 см? Не съм задълбавала в задачата, но не мисля че видях изрично да пише коя страна колко е дълга.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Ава в 19.04.2015, 20:13
Отговор 24 изобщо не е "частен случай" ...напротив
И двата отговора са верни .
И когато се тръгват да се правят контестации , те не би трябвало да са
да се отнемат едни точки на "незаслужили" деца , както беше написала госпожата ,
а да се присъдят и точки на децата дали само отговор 30.
Аз съм за справедливостта ....и да им е обица на ухото друг път на тия,
които съставят задачите .
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: ghpaskaleva в 19.04.2015, 20:23
А отчетохте ли възможността един път AB=CD =8см и втори път AB=CD =6 см? Не съм задълбавала в задачата, но не мисля че видях изрично да пише коя страна колко е дълга.

Точно така - не пише коя страна коя е:)- но и в случай, че обърнем страните отново верният отговор е 30см.
само за разяснение: страните на правоъгълника ги маркирах с букви само за онагледяване на частния случай и за ясното му разграничаване от верния отговор.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Lemonade Joe в 19.04.2015, 20:31
Няма незаслужили деца. Има неясно поставено условие за оценяване, водещо до интерпретации.
Нека изчакаме решението на СМБ Русе.

Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: gii в 19.04.2015, 20:50
Условието на задача 13 от 4 клас е зададено ясно и няма интерпретации. Ясно са посочили "Единият ABKM" !!! /дори са посочили кой точно с букви. Ако бяха два еднакви (както се случва с отговор 24) нямаше да посочват буквите в задачата, а щеше да е достатъчно да кажат единият от тях. В задачата се казва, че e само ABKM.

В момента ситуацията със задача 13 на 4 клас е проблемна и създава лоша репутация на СМБ сред децата и родителите на състезателите. От СМБ са написали, че на отговор а) дават 2 т.. По този начин те признават сами, че има два верни отговора. А сами са написали в правилата си, че отговорът е само един. Напълно съм съгласна, че в задачата се посочва изрично, че само ЕДИНИЯТ, а не двата. Ако се приема за верен отговор 24 , той допуска да има два еднакви правоъгълници и не е решение на задачата! Решението е само едно Г-30 ! И така СМБ ще излязат от тази ситуация да признават втори верен отговор . 2т. на отговорили а)24 не трябва да се присъждат. Отговор г) с посочване на двата 24 и 30 също не е верен, защото противоречи на условието! Това е състезание за деца, които четат внимателно и ако са чели внимателно е трябвало да видят, че пише ЕДИНИЯТ  ABKM  и да изключат другия вариант 24.
Отговорът е само един Г-30 и най-вероятно съставителят на задачата е имал точно това предвид като описва, че ЕДИНИЯТ и посочва точните букви.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Ава в 19.04.2015, 21:15
   първи вариант ; представете си свързани точките (не мога да го начертая на компа)
  свържете АВСД
   А---------------В
 

   М---------------К

  Д----------------С
                       

втори вариант ...детето ми така ги обясни
пак ги свържете АВСД и КМ свържете

   В-------К------С


   
   А-------М------Д
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 19.04.2015, 21:33
Никъде в условието не.пише. че АВСD е разрязан на два правоъгълника с РАЗЛИЧНИ периметри. Това, че е даден периметърът на АВКМ, не изключва възможността КСDM да има същия периметър.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Lemonade Joe в 19.04.2015, 21:44
Какво е правилото за именуване на геометрична фигура? По часовниковата стрелка, обратно на нея, както на автора му е изгодно или друго?
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Нова в 19.04.2015, 22:04
Извинявайте, че задавам въпроса извън дискусията за задачите и резултатите от състезанието, но се оказах в странна ситуация и не мога да реша как е правилно да я обясня пред детето.
Днес с моя първокласник гледахме задачите от ВМС и след като установих, че една задача е решена напълно погрешно тръгнах да обяснявам защо. Тогава детето каза, че няма начин да е грешна, защото госпожата му е казала че така трябва. Първоначално помислих, че той е ходил да пита и казах, че този начин е грешен и или той не е разбрал какво му е казала г-жата или не му е казала правилно, за да го накаже че не е спазил правилото да си седи на чина и да работи без да пита госпожите и че те нямат право да помагат на децата.
Впоследствие обаче, за да защити верността на това решение на задачата ми обясни, че не я е питал, а когато си е предавал работата госпожата му е казала, че не си е довършил задачата и го пратила да си я довърши. Отново казах, че той не е разбрал какво му е казала, защото искам да обърне внимание как трябва правилно да я реши. Детето обаче упорито твърди, че е направил точно това което му е казала госпожата.
Сега аз трябва или да му кажа, че госпожата е сбъркала решението на задачата, но така удрям по авторитета на учителите, а това може да обърка много един първокласник или той ще остане с впечатление, че госпожата нарочно го е подвела. И в двата случая е много лошо, защото уж го учим да слуша и изпълнява всичко което му казват госпожите, а сега излиза че като е послушал госпожата е сбъркал. А и баща необмислено и спонтанно изказа пред него мнение че нарочно го е подвела, защото на предишните две състезания се е представил отлично и сега иска децата от нейния клас да имат по-добри резултати.
А ако "призная" че госпожата е казала вярното решение /задачата с рисуването на кръгчета и триъгълничета в квадратчетата/ и греша аз при друга подобна задача ще направи същото което е направил вчера по съвет на госпожата. Моля за съвет как да постъпя в случая. 
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 19.04.2015, 22:06
Какво е правилото за именуване на геометрична фигура? По часовниковата стрелка, обратно на нея, както на автора му е изгодно или друго?
В случая дали е по часовниковата стрелка или обратно на нея няма значение.
Достатъчно е да се разгледат следните две възможности.

D--------8-------C             D--------6-------C               
 
М--------8-------К             М--------6-------К

A--------8-------B              A--------6-------B


Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: ghpaskaleva в 19.04.2015, 22:18
"Никъде в условието не.пише. че АВСD е разрязан на два правоъгълника с РАЗЛИЧНИ периметри. Това, че е даден периметърът на АВКМ, не изключва възможността КСDM да има същия периметър."

-По същата логика никъде не пише и , че е разрязан на два правоъгълника с ЕДНАКВИ периметри...трябва ли в този случай да приемем че 24 е ГРЕШЕН ОТГОВОР :)
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 19.04.2015, 22:23
По същата логика никъде не пише и , че е разрязан на два правоъгълника с ЕДНАКВИ параметри...трябва ли в този случай да приемем че 24 е ГРЕШЕН ОТГОВОР :)
Не разбира се. Липсата на уточнение предполага да се разгледат всички възможни случаи. Както с еднакви, така и с различни периметри на новополучените правоъгълници.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: R. в 19.04.2015, 23:13
Извинявайте, че задавам въпроса извън дискусията за задачите и резултатите от състезанието, но се оказах в странна ситуация и не мога да реша как е правилно да я обясня пред детето.......
Попаднах в подобна ситуация на Коледното - с първокласничка. Задачата беше с някакви елхички на теглилка - абсолютно елементарна, но поправен верния отговор с грешен, след "помощ" от квестора. Обясних, че най-вероятно не е разбрала обяснението на Госпожата. Аз наистина така мислех, макар че не можех да проумея защо изобщо се налага помощ и обяснение на състезание. Ама си казах - айде, малки са, тепърва се явяват, да не им убият ентусиазма....И понеже са си свикнали на изказа на техните учители, не са я разбрали жената....Не съм съгласна, но търсих обяснение на нещата. После посъбрах факти и вече не съм убедена в първоначалното си мнение. Нейсе...:)
Не мисля, че на 7-8 години трябва да им казваме в прав текст нещата. Първо, че са като попивателни и това може да ги обърка в бъдеще, дори и да сме прави и второ - не се знае, дали нашите подозрения са обективни. Има време.
P.S. Само не ми казвай, че се е явявало детето в Бургас, в "Братя Миладинови"..:)
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: mihaelad в 20.04.2015, 00:11
Относно правилото за наиченуване на фигури. Преди 2 години , когато сегашните осмокласници бяфа 6 клас на областния кръг на олимпиадата по математика дадоха задача, в която се търсеха координатите на ромб, образуван от 3 дадени точки и една не дадена.- тоест координатите на точката, която не е дадена. Впоследствие се стигна да 2 решения при едното от които точките бяха ABCD но при другото бяха разбъркани, както във вашия случай. Оказа се , че правилното решение съдържа и двата отговора , тоест ромба ABCD и ромба ACBD.Следоватно и двете решения са вярни. Същата година на Академик Кирил Попов също имаше подобна задача, в която пак двата отговора се приеха за верни. =>  Няма значение дали са подредеви  ABCD ACDB ACBDи тн. Важното е да отговарят на условието.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Нова в 20.04.2015, 01:13
P.S. Само не ми казвай, че се е явявало детето в Бургас, в "Братя Миладинови"..:)

Ами като питаш да ти кажа, че мястото е същото.

Странно е, че се случва за втори път.
Как е възможно учител да сгреши задача за първи клас при положение, че са лесни за възрастен човек и разполага с отговорите.
Или в другия случай как е възможно съзнателно да подведе дете в първи клас и защо.

Ти как обясни на детето, че учителката е сгрешила и верният отговор е друг.
Синът ми не ми вярва и не иска да приеме че аз му казвам вярното решение, а не учителката.
Съгласна съм, че не трябва да се казват нещата в прав текст и затова се опитах да смегча изтърваната от баща му реплика, но съвсем се оплетох, когато се оказа че не детето е търсило помощ за въпросната задача, а учителката по собствена инициатива го е върнала да си "допише" задачата. Как би хрумнало на 7-8 годишно дете да игнорира думите на учител, още повече непознат за него.
Споделеното от теб направо ме стъписа.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: R. в 20.04.2015, 01:30
P.S. Само не ми казвай, че се е явявало детето в Бургас, в "Братя Миладинови"..:)

Ами като питаш да ти кажа, че мястото е същото.
Ами още едно доказателство. Аз твърдо догодина няма да я пускам на състезанията в "Братя Миладинови" - Бургас. Много факти се събраха. Няма лошо да дам не 9, а 90 лв., но да получа реална преценка за способностите на детето си. Не, че в 1-ви клас може да има категорични математически такива, принципен е въпроса - то важи за всички възрастови групи за явяванията в това училище. Хубаво ще е, ако и други от Бургас го прочетат това и да ги бойкотират. Аз и преди от племенницата ми имах тия впечатления, но не бяха преки. Това не е от полза за децата ни. Учителския морал няма да коментирам /само за случая морала, имам предвид/. Принципен е въпроса, дъщеря ми е с високи резултати, да не се приема като недоволстване.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: annnita в 20.04.2015, 13:53
Ами още едно доказателство. Аз твърдо догодина няма да я пускам на състезанията в "Братя Миладинови" - Бургас. Много факти се събраха. Няма лошо да дам не 9, а 90 лв., но да получа реална преценка за способностите на детето си. Не, че в 1-ви клас може да има категорични математически такива, принципен е въпроса - то важи за всички възрастови групи за явяванията в това училище. Хубаво ще е, ако и други от Бургас го прочетат това и да ги бойкотират. Аз и преди от племенницата ми имах тия впечатления, но не бяха преки. Това не е от полза за децата ни. Учителския морал няма да коментирам /само за случая морала, имам предвид/. Принципен е въпроса, дъщеря ми е с високи резултати, да не се приема като недоволстване.

Аз съм чувала и то от вътрешен човек , че на техните деца ако не са сигурни в резултата да не подчертават нишо и после при проверка им закръглят верния отговор.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: 450 в 20.04.2015, 14:03
Добре де, аз като страничен човек да попитам. За какъв дявол е това за детето? Нали го пращам да учи. Какво ще научи, като някой закръгля отговорите вместо нея. Ума ми не го побира. Че и в първи клас, да кажеш нещо за кандидатстване да става дума, ама тук изобщо не разбирам смисъла.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: mihaelad в 20.04.2015, 14:31
За 7 години в Братя Миладинови и почти непропуснато Коледно или Великдинско нито един път не са ни казали остовете това, което не можете да решите, ние ще ви го заградим. Не знам какви са източниците ви но не е приятно да хвърляте обвинения върху училището. Ние се паднахме на много свестни учители.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: annnita в 20.04.2015, 15:34
За 7 години в Братя Миладинови и почти непропуснато Коледно или Великдинско нито един път не са ни казали остовете това, което не можете да решите, ние ще ви го заградим. Не знам какви са източниците ви но не е приятно да хвърляте обвинения върху училището. Ние се паднахме на много свестни учители.

E то няма да ви го кажат гласно, а то не е и за признаване такова деяние. Никой не казва, че учителите са несвестни, всеки държи на неговите си ученици, което няма нищо лошо.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: pipilota в 20.04.2015, 18:53
Здравейте, мили родители и други участници във форума. Прочитайки последните мнения, стигам до извода, че липсва какъвто и да е контрол от страна на СМБ и МОН по отношение на училищата - организатори на ВМС и КМС. Факт е, че в доста градове се случва описаното по - горе и че много квестори и проверяващи са пряко заинтересувани от резултатите, реализирани от децата - състезатели в същата класна стая. Виновни и понесли отговорност обаче няма до момента...   
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: pipilota в 20.04.2015, 19:02
"всеки държи на неговите си ученици, което няма нищо лошо"
О.К. Къде остава обаче честното състезание? Като държат на учениците си - да ги научат, а не да манипулират /меко казано/ резултатите им или да подвеждат децата в залата относно регламента на конкретното състезание.     
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Ангелова в 20.04.2015, 19:12
Резултати от ВМС 2015 област Велико Търново :http://ouslaveikov.weebly.com/2015/previous/3
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: daniela6 в 20.04.2015, 19:41
В продължение на написаното по - горе е редно да споделя какво се е случило в стая 107 на 125 - то СОУ - София. Относно задачите на първокласниците им е било казано да не решават първа задача, а на шеста задача са им казали, че така трябва да сложат знаците, че да се получи най-малкото число от така написаните,т.е. 3, което няма как да стане, още повече, че трябва да се получи 1 като отговор.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Pi в 20.04.2015, 19:56
Цитирам отговор на СМБ по повод на мое питане за задача 9 на втори клас и публикуваните най-рано отговори на задачите от СМБ - Плевен:
"Електронната страница на главния организатор на състезанието - секция "Изток" на СМБ, е: iztok-smb.com
Всякакви други публикации са невалидни."

Явно има тънкости в това как точно работят помежду си секция Изток и другите секции (които не са главни организатори).
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 20.04.2015, 20:05
О, да. Те В Плевен и Русе незнайно как имаха една и съща грешка в отговора на тази задача. Много лесно е да качиш задачите и отговорите 2-3 дни по-късно, след като всички грешки са открити и коментирани и да се правиш на безгрешен.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Svetla_Andreeva в 20.04.2015, 20:36
Резултати от ВМС 2015 област Велико Търново :http://ouslaveikov.weebly.com/2015/previous
|Не миога да видя резултатите
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Ангелова в 20.04.2015, 20:52
Не знам как да ги кача. На сайта на СОУ "П.Р.Славейков" Велико Търново падащо  меню : ГАЛЕРИЯ, ТЕ СА НАША ГОРДОСТ, 2015 год, под снимката "Зелена вселена" има бутон Previous. Връщаш две страници назад и излизат резултатите. Не мога да ги копирам. Ако някой може да помогне.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: kemi в 20.04.2015, 21:10
Резултати Добрич - http://www.leonardo-dobrich.com/files/upload/Velikdensko_matem_sust/____2015.pdf
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 20.04.2015, 21:31
Резултати от ВМС 2015 област Велико Търново :http://ouslaveikov.weebly.com/2015/previous
|Не мога да видя резултатите

А така виждат ли се? (https://www.scribd.com/fullscreen/262332619?access_key=key-jcDMbldeuv32ywfsB4H6&allow_share=false&escape=false&show_recommendations=false&view_mode=scroll)
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Svetla_Andreeva в 20.04.2015, 23:17
Да, видях ги. Благодаря
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Нова в 21.04.2015, 07:03
Аз съм чувала и то от вътрешен човек , че на техните деца ако не са сигурни в резултата да не подчертават нишо и после при проверка им закръглят верния отговор.

Само дето моето дете учи в това училище и определено се справя и само на този етап - първи клас.
И двамата с него тази госпожа не сме я виждали в училището, нито пък майката на друго дете от училището /друг клас/, което беше в същата стая я е виждала. Другата квесторка е учителка в училището, но пък тя не е говорила нито с колежката си, нито с детето когато са му "помогнали" да си "довърши" задачата. У нас възрастните остана впечатление, че помагащата учителка не е учителка в ОУ "Братя Миладинови". Обяснението в нашия случай и в случая с момиченцето на КМС може да бъде всякакво, но по никакъв начин не е логически уместно предвид факта, че това са първокласници, които ходят на състезания защото са забавни, за да се учат да свикват с такъв формат на изява на знания, да трупат опит, но по никакъв начин тези състезания не са определящи за по-нататъшното им обучение както е при четвъртокласниците, например.
Затова не отричам, че е възможно учителите да подпомагат своите ученици от тяхното училище или клас като объркват децата от конкурентно училище или клас или директно помагат на своите, но не може да се твърди, че щом това се случва в ОУ "Братя Миладинови", то това се прави от учителите работещи в това училище. И моето дете е "тяхно", но след като му "помогнаха" вярна задача за 9т. стана напълно грешна и дори и другите да са му верни няма да има резултат който да бъде награден с медал или грамота, например и би допринесъл за по-добро отборно класиране на училището в съответната възрастова група, нали?
Хубавото е, че това за един първокласник не определящо за нищо. Тепърва ще се види дали резултатите от състезанията в първи клас кореспондират с математически способности.
Лошото в нашия случай е че детето е убедено, че госпожата му е казала точно това да направи, направило го е, не го е върнала втори път, значи аз греша и задачата се решава точно така. За съжаление следващата такава задача ще бъде решена именно по този начин. Единствено се надявам че е разбрал другото ми обяснение, че на състезание, изпит и конкурс се ходи за да покажеш какво знаеш и можеш, но ако някой му помага никога няма да разбере кое му е трудно и да се научи да се справя и с него и че ако някой му е помогнал дори и да има отличен резултат нито той нито ние ще можем да му се зарадваме, защото не го е постигнал сам.
И в крайна сметка всичко си е до съвестта на човека, която няма нищо общо с професия, месторабота, коефицент на интелигентност, финансови възможности. Или я имаш, или я нямаш. 
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: R. в 21.04.2015, 12:04
Резултати Бургас (http://brmiladinovi.eu/blog/?cat=36)
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Нова в 21.04.2015, 12:44
Мда, сега като видях резултатите си давам сметка, че ако учителката не беше "помагала" детето щеше да има медал.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: dima1 в 21.04.2015, 13:03
Предварителни резултати Варна:
http://www.slaveykov.com/systezaniya/velikdensko-matematichesko-systezanie.html
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Yan4o в 21.04.2015, 13:25
А някой може ли да ми каже, дали има начин да се види как е оценена дадена работа, т.е. къде ни се губят едни точки? Има ли регламентирано нещо такова?
И последно - на 13 зад. за 4 клас, при посочен отг. г-30, колко точки дават?
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Lemonade Joe в 21.04.2015, 14:29
В Русе на децата, посочили отговор А-24 или Г-30 указанията са да се присъдят по 2 точки.
На децата, посочили отговор Г-24 или 30 са присъдени 9 точки.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: bubolina в 21.04.2015, 16:55
bubolina, добре дошла във форума.
Имам притеснения, че си избрала грешен подход за участие.
Това е място, в което всеки може да изкаже своето мнение, стига да го прави с необходимата доза уважение към Събеседниците си.
Не видях такава в твоите мнения, регистрирана си от 5 часа, за които си написала 5 мнeния, от които 5 се наложи да изтрия :)

Вярвам, че можеш да приложиш друг подход, който да показва респект към другите участници, което ще бъде адмирирано както от мен, така и от тях.
Благодаря ти в аванс.

mod. edit
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Ава в 21.04.2015, 21:26
В Русе на децата, посочили отговор А-24 или Г-30 указанията са да се присъдят по 2 точки.
На децата, посочили отговор Г-24 или 30 са присъдени 9 точки.
Много правилно решение .
Това беше и моето предложение .
И все пак , не трябваше да объркват така децата .
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Yan4o в 21.04.2015, 23:43
Ще си позволя и аз малко разсъждения по условието и решението на спорната зад.13 за 4 клас.
Не претендирам да съм корифей в дисциплината, но смятам, че имам основни познания по математика.
Първо - кое твърдение (или лема) навежда на ЗАКЛЮЧЕНИЕТО, че страната AB (респ. и CD) е 8 см, както се опитват да ни убедят в предните мнения?
Цитат
"Правоъгълник АВСD, с размери 8 см и 6 см, е разрязан на два правоъгълника." Всеки, себеуважаващ се математик знае, че напише ли така условието, то това значи AB = 8см, CD = 6см., по начина на изписване на задачата. И нека не забравяме, тези които сме учили математика, макар и отдавна, как се гледат обозначението на буквите, и че същото е от значение, тръгва се обратно на часовниковата стрелка, и всяка последна буква е първа за следващата отсечка. И няма никакви изключения от правилата, това са правилата. От тук нататък всичко е повече от ясно.
Геометричната фигура ПРАВОЪГЪЛНИК се характеризира с 2 по 2 равни страни, като в условието на задачата е написано: "ABCD с размери 8 см и 6 см". Толкова! Не си спомням някога да са ме учили, че първо упоменатата дължина на страна е дължината на първата отсечка в означението на правоъгълника, освен ако това не е изрично посочено в условието. Поправете ме ако греша, но с доказателства, не с голи приказки. :RTFM: Така че, съжденията, че AB=8, a BC=6 са меко казано - безпочвени и недоказуеми.
Второ - във варненските условия, по които са решавали децата, го няма обозначението ABKM (пише дословно - "Единият от тях има обиколка с 6 см по-малка...."), т.е. може и да е BCKM (допуска се), но тъй като не знаем коя страна е 6 и коя 8 см (коментирах по-горе), това не би трябвало да има значение, а дори напротив - доказва, че съм прав в предните си съждения, защото в противен случай, премахването на тази част от текста би променило задачата, ако се осланяме на писанията за "начина на изписване и обозначаване" - нещо, което математиците от СБМ-Варна едва ли биха си позволили да направят!
Трето - никой не обръща внимание на началото на второто изречение в условието: "Единият от тях има обиколка с 6 см по-малка...." ! Така написано, според мен, навежда на заключението, че това твърдение е вярно САМО за единият от двата получени правоъгълника. Когато питах сина ми за тази задача (преди да излезе драмата с объркания отговор), той ми каза, че е видял, че  при разделянето на 2 еднакви се получава отг. 24, но не отговаряло на условието за "единият от тях". Дете в 4 клас, с необременено от словесни каламбури като нас съзнание , така го е разчело, така го е разбрало и затова е посочил като отговор само 30. Нека не забравяме и за кого са писани все пак тези задачи.
Четвърто - не  си спомням  на някое състезание, в което е участвал синът ми, да е имало вариант в "Друг отговор" да се налага да посочват повече от едно число. Камо ли пък едно от двете предполагаеми числа да го има и като отделен отговор! Поправете ме ако греша, нямаме чак толкова голям опит, но все пак твърдя, че това е прецедент, без аналог, който не би се получил, ако се приеме, че верният отговор е един и това е 30.
Базирайки се на всички тези разсъждения (всичките в съвкупност), стигам до извода, че авторът е имал предвид само и единствено това решение. Отделен е въпросът, че е можело малко по-ясно да се формулира условието, за да няма превратни тълкувания. И е смешно сега да се дават едни точки за непълни, други за пълни отговори и прочие пародии, а не се излезе с ясно становище - какво е имал предвид авторът на задачата. Едва ли е анонимен.
Това е от мен, засега. Лека вечер!


P.S. Забелязах, че докато съм писал, е изтрито (редактирано) мнението, което в голяма степен ме провокира за този пост. Дано не "стои малко във въздуха" моето в такъв случай,  особено в първата си част.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: dima1 в 22.04.2015, 01:52
Четвърто - не  си спомням  на някое състезание, в което е участвал синът ми, да е имало вариант в "Друг отговор" да се налага да посочват повече от едно число. Камо ли пък едно от двете предполагаеми числа да го има и като отделен отговор! Поправете ме ако греша, нямаме чак толкова голям опит, но все пак твърдя, че това е прецедент, без аналог, който не би се получил, ако се приеме, че верният отговор е един и това е 30.
Подобен отговор Г - "друг отговор" е имало през 2010г., 14 задача за 4 клас, отговорът е Г-вторник и сряда
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Деска в 22.04.2015, 07:35
Подобен отговор Г - "друг отговор" е имало през 2010г., 14 задача за 4 клас, отговорът е Г-вторник и сряда

И не само през 2010 та. Поне в още 2 миналогодишни състезания има отговор г с два верни отговора. Разликата единствената е ,че единият отговор обаче не присъства в останалите а,б или в. И всъщност от там определено е дошло объркването за доста от децата. Познато детенце първо е посочило а,след това е открило 30 ,зачудило се какво да направи и заградил г 30 само. И това дете не получи дори и 2те точки ,които дадоха за отг. а ,което мен лично всъщност ме изуми в критериите и не мога да ги осмисля по никакъв начин .
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: tsk в 22.04.2015, 07:56
Разликата единствената е ,че единият отговор обаче не присъства в останалите а,б или в. И всъщност от там определено е дошло объркването за доста от децата. Познато детенце първо е посочило а,след това е открило 30 ,зачудило се какво да направи и заградил г 30 само. И това дете не получи дори и 2те точки ,които дадоха за отг. а ,което мен лично всъщност ме изуми в критериите и не мога да ги осмисля по никакъв начин .
Напълно подкрепям това мнение.
Това за точките сигурно ли е, ако да - напълно несправедливо е да няма дори частично зачитане на точки.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Van_05 в 22.04.2015, 10:50
И при нас това състезание остави горчив привкус и то не от несправяне със задачата. Чакам с нетърпение да видя регламента за допускане на децата до националното математическо състезание и ако са без значение коледното и великденското състезание, ще ги зачеркнем от и без това пренаситения математически календар. Дано състезанията в Шумен, това на Иван Симеонов, ОМТ, ни донесат хубави задачи, ясен регламент и удовлетворение ...
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Yan4o в 22.04.2015, 11:26
Мен ме е яд най-вече за това, че няма как да обясня на детето, защо след като е решило ВЯРНО всичките 15 задачи на състезанието (никой досега не ме е убедил, че 30 не е верен отговор на зад.13), даже не е измежду първите 3 по резултати в класирането?!?  Хайде, нека не е първо място, не ни е фикс идея, но дори в тройката не е. Без грешна задача!? Много мотивиращо, нали.... :huh:

Из регламента: "Всяка задача има само един верен отговор от посочените" ! :RTFM:
Ако приемем, че и решението с двата еднакви правоъгълника е правилно, т.е. и 24 е верен отговор, освен 30, то неминуемо изпадаме в конфликт с регламента - освен г) "24 или 30", за верен трябва да се приеме и а) "24". Да, непълен е , но е ВЕРЕН отговор на задачата, затова и направиха явно това малоумие с 2-те точки.
При тази постановка , за мен  е по-правилно въобще да се изключи тази задача от оценяването. Или да се приеме, че правилното решение е наистина само едно - с отг. 30.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: kemi в 22.04.2015, 17:25
Задача 12 за 3 клас също е с верен отговор г) 6, 7 или 8.
Детето ми съответно е посочило само единият от верните отговори, защото за него условието: "Ако по права линия разрежем квадрат на две части колко общо върха ще имат двете новополучени фигури" означава да отреже квадрата някъде през средата. Аз се питам защо е сложено това "по права", а не е "с права"?
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: krasy_z в 22.04.2015, 19:30
Знае ли някой каква е процедурата да поискам да разгледам работата на дете участвало в състезанието в у-ще Бр.Миладинови Бургас?
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: shaovcheva в 22.04.2015, 22:27
Знае ли някой каква е процедурата да поискам да разгледам работата на дете участвало в състезанието в у-ще Бр.Миладинови Бургас?
Определят дни,в които може да се разгледат работите на децата... Естествено това е след награждаването!!!
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: shaovcheva в 22.04.2015, 22:30
Аз искам да попитам,листите за изчисленията,които също прикрепят към тестовете имат ли някаква тежест.Синът ми е заградил 7зад  отг.Г(2 клас) ,но е пропуснал  да напише числото.... обаче на листа с изчисленията ясно личи верният отг.47,до който детето е стигнало ??!!
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: KOD в 22.04.2015, 22:35
Няма логика да важат, част от задачата е ученикът да не пропуска да напише число там, където се изисква...
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: shaovcheva в 22.04.2015, 22:38
Няма логика да важат, част от задачата е ученикът да не пропуска да напише число там, където се изисква...

Съгласна съм Крис ,но защо се събират тогава ???
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: KOD в 22.04.2015, 22:43
Не мога да отговоря смислено на този въпрос.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: shaovcheva в 22.04.2015, 22:48
Пак за 2 клас-10 зад. отг. е В-16, малкия обаче бърка и пише отг.Г-друг отговор-16 !!!! Не му го зачитат ??? Защо ??!
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 22.04.2015, 22:50
Пак за 2 клас-10 зад. отг. е В-16, малкия обаче бърка и пише отг.Г-друг отговор-16 !!!! Не му го зачитат ??? Защо ??!
Защото верният отговор е В, а задачата има само един верен отговор. Както каза Крис, част от играта е да прочетеш внимателно отговорите и да попълниш правилно матрицата.
Вероятно проверяват с шаблони. Когато Буквата на отговора не съвпада, отговорът се приема за грешен.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: shaovcheva в 22.04.2015, 22:53
Защото верният отговор е В, а задачата има само един верен отговор. Както каза Крис, част от играта е да прочетеш внимателно отговорите и да попълниш правилно матрицата.
Вероятно проверяват с шаблони. Когато Буквата на отговора не съвпада, отговорът се приема за грешен.
Не се проверяват със шаблони и не виждам защо при положение ,че верният отг. е на лице да не оценят труда и знанията на детето.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 22.04.2015, 22:59
Не се проверяват със шаблони и не виждам защо при положение ,че верният отг. е на лице да не оценят труда и знанията на детето.
Някъде назад съм цитирала регламента по повод на прословутата задача 13 за четвърти клас.
Всяка задача има само един правилен отговор от четири възможни ( отбелязани с а), б), в) и г)), като първите три отговора са със конкретни стойности , а четвъртият е „друг отговор”).
Та, ако всяка задача има само един верен отговор, в случая В, няма как и Г да бъде признат за верен, независимо от записаното след него.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: shaovcheva в 22.04.2015, 23:04
Някъде назад съм цитирала регламента по повод на прословутата задача 13 за четвърти клас.
Всяка задача има само един правилен отговор от четири възможни ( отбелязани с а), б), в) и г)), като първите три отговора са със конкретни стойности , а четвъртият е „друг отговор”).
Та, ако всяка задача има само един верен отговор, в случая В, няма как и Г да бъде признат за верен, независимо от записаното след него.


Правилата са си правила,но няма логика да се пренебрегне вярно изчисление.  Здраво да ми е момчето,другото няма значение.Лека вечер
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Тody в 23.04.2015, 12:33
класиране ВМС 2015 в Кюстендил
http://www.pmg.kncity.info/images/%D0%92%D0%9C%D0%A1-2015-%D0%9A%D0%9D-%D0%BE%D0%BA.xls
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: rumi в 23.04.2015, 12:38
Класиране Перник

http://www.simeonradev.org/index.php/%D0%B0%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/270-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D1%81%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0-2015-%D0%B3
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Shanan в 23.04.2015, 18:26
Пак за 2 клас-10 зад. отг. е В-16, малкия обаче бърка и пише отг.Г-друг отговор-16 !!!! Не му го зачитат ??? Защо ??!

При нас се получи същата ситуация на КМС, не отчетоха отговора за верен. Предполагам, че като се сложи матрицата с "прозорчетата" върху бланката с отговорите не се виждат останалите.
Да е за урок друг път ;).
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Lemonade Joe в 26.04.2015, 18:33
Малко коментари и от Русе:)

 Днес няколко родители в Русе писахме Контестация в тази връзка

Какъв беше отговорът на тази контестация?
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: ghpaskaleva в 26.04.2015, 19:44
Какъв беше отговорът на тази контестация?
Можете и сами да предположите какъв е бил отговорът на контестацията...
-"а..моля? коя контестация  :ole
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Lemonade Joe в 26.04.2015, 22:24
Можете и сами да предположите какъв е бил отговорът на контестацията...
-"а..моля? коя контестация  :ole

Много несериозна организация. Като има отправено питане, е редно да отговорят.
Титла: Re: Великденско Математическо Състезание - ВМС 2015
Публикувано от: Дидева в 27.04.2015, 09:57
Наградени - София (http://kmsvms.iztok-smb.com/VMS2015_Nagradeni.pdf)