0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Кога по учебен материал се учи модул и в решения на задачи е допустимо използването на а ≡ b (mod m) с всички произтичащи свойства като рефлексивност, симетрично, транзитивност без да е необходимо доказване на теоремите от до?
Факт е, че в състезателните задачи подобни действия с остатъци се използват рефлексивно сигурно от втори клас, но като свикнеш и автоматично наплякаш например, че aко а ≡ b (mod m) , то ас ≡ bс (mod m) без да приложиш доказателство в описателна задача... как ще бъде прието от проверяващи ако все още не е взето по план?
Привет :)
Не мисля, че изобщо се учи сравнимост по модул по учебен план, т.е. това изписване, което цитираш. До края се говори за остатъци, въпреки, че децата безпроблемно усвояват идеята и я прилагат. По спомени от моите школски години, нас ни запознаха със сравненията по модул в 3 клас. Та мисълта ми е, че ако е описано коректно, едва ли ще има проблем с проверяващи...
« Последна редакция: 9.07.2014, 18:42 от heisenbug »

*

Неактивен Ant12

  • 234
Доколкото се сещам, в школата по математика на СМГ водена от г-жа Петя Тодорова за миналогодишния 7А&Б, ги бяха взели още през първия срок на 6-ти клас (току-що питах, така е) и след това са ги повтаряли няколко пъти, а в началото на 7-ми клас взеха и малката теорема на Ферма.

Това обаче не е СИП, а школа.

Въпросът е интересен, защото например на състезания като ЕМТ, ЗМТ, ПМС, първите две задачи са от задължителната подготовка и за да ползваш материал за по-голям клас трябва да го докажеш, но вторите две задачи са от СИП, а там нямам идея дали има някаква установена учебна програма.

На 3-я кръг на НОМ и трите задачи за 7 и 8 клас са от СИП (според регламента). Интересно би било, дали ако ползваш за решението им материал за 9-ти клас или пък нещо, което сам си намерил и си прочел ще признаят решението. Според мен, на този етап би трябвало да признаят всяко решение (дори и такова с висша математика), ама казва ли ти някой.

Не би било зле, ако в регламентите на състезанията и олимпиадите се обясняват и тези неща.