Извинявайте, че задавам въпроса извън дискусията за задачите и резултатите от състезанието, но се оказах в странна ситуация и не мога да реша как е правилно да я обясня пред детето.
Днес с моя първокласник гледахме задачите от ВМС и след като установих, че една задача е решена напълно погрешно тръгнах да обяснявам защо. Тогава детето каза, че няма начин да е грешна, защото госпожата му е казала че така трябва. Първоначално помислих, че той е ходил да пита и казах, че този начин е грешен и или той не е разбрал какво му е казала г-жата или не му е казала правилно, за да го накаже че не е спазил правилото да си седи на чина и да работи без да пита госпожите и че те нямат право да помагат на децата.
Впоследствие обаче, за да защити верността на това решение на задачата ми обясни, че не я е питал, а когато си е предавал работата госпожата му е казала, че не си е довършил задачата и го пратила да си я довърши. Отново казах, че той не е разбрал какво му е казала, защото искам да обърне внимание как трябва правилно да я реши. Детето обаче упорито твърди, че е направил точно това което му е казала госпожата.
Сега аз трябва или да му кажа, че госпожата е сбъркала решението на задачата, но така удрям по авторитета на учителите, а това може да обърка много един първокласник или той ще остане с впечатление, че госпожата нарочно го е подвела. И в двата случая е много лошо, защото уж го учим да слуша и изпълнява всичко което му казват госпожите, а сега излиза че като е послушал госпожата е сбъркал. А и баща необмислено и спонтанно изказа пред него мнение че нарочно го е подвела, защото на предишните две състезания се е представил отлично и сега иска децата от нейния клас да имат по-добри резултати.
А ако "призная" че госпожата е казала вярното решение /задачата с рисуването на кръгчета и триъгълничета в квадратчетата/ и греша аз при друга подобна задача ще направи същото което е направил вчера по съвет на госпожата. Моля за съвет как да постъпя в случая.