0 Потребители и 16 Гости преглежда(т) тази тема.

В Русе на децата, посочили отговор А-24 или Г-30 указанията са да се присъдят по 2 точки.
На децата, посочили отговор Г-24 или 30 са присъдени 9 точки.
Много правилно решение .
Това беше и моето предложение .
И все пак , не трябваше да объркват така децата .
*

Неактивен Yan4o

  • 119
  • Пол: Мъж
Ще си позволя и аз малко разсъждения по условието и решението на спорната зад.13 за 4 клас.
Не претендирам да съм корифей в дисциплината, но смятам, че имам основни познания по математика.
Първо - кое твърдение (или лема) навежда на ЗАКЛЮЧЕНИЕТО, че страната AB (респ. и CD) е 8 см, както се опитват да ни убедят в предните мнения?
Цитат
"Правоъгълник АВСD, с размери 8 см и 6 см, е разрязан на два правоъгълника." Всеки, себеуважаващ се математик знае, че напише ли така условието, то това значи AB = 8см, CD = 6см., по начина на изписване на задачата. И нека не забравяме, тези които сме учили математика, макар и отдавна, как се гледат обозначението на буквите, и че същото е от значение, тръгва се обратно на часовниковата стрелка, и всяка последна буква е първа за следващата отсечка. И няма никакви изключения от правилата, това са правилата. От тук нататък всичко е повече от ясно.
Геометричната фигура ПРАВОЪГЪЛНИК се характеризира с 2 по 2 равни страни, като в условието на задачата е написано: "ABCD с размери 8 см и 6 см". Толкова! Не си спомням някога да са ме учили, че първо упоменатата дължина на страна е дължината на първата отсечка в означението на правоъгълника, освен ако това не е изрично посочено в условието. Поправете ме ако греша, но с доказателства, не с голи приказки. :RTFM: Така че, съжденията, че AB=8, a BC=6 са меко казано - безпочвени и недоказуеми.
Второ - във варненските условия, по които са решавали децата, го няма обозначението ABKM (пише дословно - "Единият от тях има обиколка с 6 см по-малка...."), т.е. може и да е BCKM (допуска се), но тъй като не знаем коя страна е 6 и коя 8 см (коментирах по-горе), това не би трябвало да има значение, а дори напротив - доказва, че съм прав в предните си съждения, защото в противен случай, премахването на тази част от текста би променило задачата, ако се осланяме на писанията за "начина на изписване и обозначаване" - нещо, което математиците от СБМ-Варна едва ли биха си позволили да направят!
Трето - никой не обръща внимание на началото на второто изречение в условието: "Единият от тях има обиколка с 6 см по-малка...." ! Така написано, според мен, навежда на заключението, че това твърдение е вярно САМО за единият от двата получени правоъгълника. Когато питах сина ми за тази задача (преди да излезе драмата с объркания отговор), той ми каза, че е видял, че  при разделянето на 2 еднакви се получава отг. 24, но не отговаряло на условието за "единият от тях". Дете в 4 клас, с необременено от словесни каламбури като нас съзнание , така го е разчело, така го е разбрало и затова е посочил като отговор само 30. Нека не забравяме и за кого са писани все пак тези задачи.
Четвърто - не  си спомням  на някое състезание, в което е участвал синът ми, да е имало вариант в "Друг отговор" да се налага да посочват повече от едно число. Камо ли пък едно от двете предполагаеми числа да го има и като отделен отговор! Поправете ме ако греша, нямаме чак толкова голям опит, но все пак твърдя, че това е прецедент, без аналог, който не би се получил, ако се приеме, че верният отговор е един и това е 30.
Базирайки се на всички тези разсъждения (всичките в съвкупност), стигам до извода, че авторът е имал предвид само и единствено това решение. Отделен е въпросът, че е можело малко по-ясно да се формулира условието, за да няма превратни тълкувания. И е смешно сега да се дават едни точки за непълни, други за пълни отговори и прочие пародии, а не се излезе с ясно становище - какво е имал предвид авторът на задачата. Едва ли е анонимен.
Това е от мен, засега. Лека вечер!


P.S. Забелязах, че докато съм писал, е изтрито (редактирано) мнението, което в голяма степен ме провокира за този пост. Дано не "стои малко във въздуха" моето в такъв случай,  особено в първата си част.
« Последна редакция: 21.04.2015, 23:57 от Yan4o »

Четвърто - не  си спомням  на някое състезание, в което е участвал синът ми, да е имало вариант в "Друг отговор" да се налага да посочват повече от едно число. Камо ли пък едно от двете предполагаеми числа да го има и като отделен отговор! Поправете ме ако греша, нямаме чак толкова голям опит, но все пак твърдя, че това е прецедент, без аналог, който не би се получил, ако се приеме, че верният отговор е един и това е 30.
Подобен отговор Г - "друг отговор" е имало през 2010г., 14 задача за 4 клас, отговорът е Г-вторник и сряда

*

Неактивен Деска

  • 33
  • Пол: Жена
Подобен отговор Г - "друг отговор" е имало през 2010г., 14 задача за 4 клас, отговорът е Г-вторник и сряда

И не само през 2010 та. Поне в още 2 миналогодишни състезания има отговор г с два верни отговора. Разликата единствената е ,че единият отговор обаче не присъства в останалите а,б или в. И всъщност от там определено е дошло объркването за доста от децата. Познато детенце първо е посочило а,след това е открило 30 ,зачудило се какво да направи и заградил г 30 само. И това дете не получи дори и 2те точки ,които дадоха за отг. а ,което мен лично всъщност ме изуми в критериите и не мога да ги осмисля по никакъв начин .

*

Неактивен tsk

  • 4
Разликата единствената е ,че единият отговор обаче не присъства в останалите а,б или в. И всъщност от там определено е дошло объркването за доста от децата. Познато детенце първо е посочило а,след това е открило 30 ,зачудило се какво да направи и заградил г 30 само. И това дете не получи дори и 2те точки ,които дадоха за отг. а ,което мен лично всъщност ме изуми в критериите и не мога да ги осмисля по никакъв начин .
Напълно подкрепям това мнение.
Това за точките сигурно ли е, ако да - напълно несправедливо е да няма дори частично зачитане на точки.

И при нас това състезание остави горчив привкус и то не от несправяне със задачата. Чакам с нетърпение да видя регламента за допускане на децата до националното математическо състезание и ако са без значение коледното и великденското състезание, ще ги зачеркнем от и без това пренаситения математически календар. Дано състезанията в Шумен, това на Иван Симеонов, ОМТ, ни донесат хубави задачи, ясен регламент и удовлетворение ...

*

Неактивен Yan4o

  • 119
  • Пол: Мъж
Мен ме е яд най-вече за това, че няма как да обясня на детето, защо след като е решило ВЯРНО всичките 15 задачи на състезанието (никой досега не ме е убедил, че 30 не е верен отговор на зад.13), даже не е измежду първите 3 по резултати в класирането?!?  Хайде, нека не е първо място, не ни е фикс идея, но дори в тройката не е. Без грешна задача!? Много мотивиращо, нали.... :huh:

Из регламента: "Всяка задача има само един верен отговор от посочените" ! :RTFM:
Ако приемем, че и решението с двата еднакви правоъгълника е правилно, т.е. и 24 е верен отговор, освен 30, то неминуемо изпадаме в конфликт с регламента - освен г) "24 или 30", за верен трябва да се приеме и а) "24". Да, непълен е , но е ВЕРЕН отговор на задачата, затова и направиха явно това малоумие с 2-те точки.
При тази постановка , за мен  е по-правилно въобще да се изключи тази задача от оценяването. Или да се приеме, че правилното решение е наистина само едно - с отг. 30.
« Последна редакция: 22.04.2015, 11:31 от Yan4o »

*

Неактивен kemi

  • 37
Задача 12 за 3 клас също е с верен отговор г) 6, 7 или 8.
Детето ми съответно е посочило само единият от верните отговори, защото за него условието: "Ако по права линия разрежем квадрат на две части колко общо върха ще имат двете новополучени фигури" означава да отреже квадрата някъде през средата. Аз се питам защо е сложено това "по права", а не е "с права"?

Знае ли някой каква е процедурата да поискам да разгледам работата на дете участвало в състезанието в у-ще Бр.Миладинови Бургас?
« Последна редакция: 22.04.2015, 19:59 от krasy_z »

Знае ли някой каква е процедурата да поискам да разгледам работата на дете участвало в състезанието в у-ще Бр.Миладинови Бургас?
Определят дни,в които може да се разгледат работите на децата... Естествено това е след награждаването!!!

Аз искам да попитам,листите за изчисленията,които също прикрепят към тестовете имат ли някаква тежест.Синът ми е заградил 7зад  отг.Г(2 клас) ,но е пропуснал  да напише числото.... обаче на листа с изчисленията ясно личи верният отг.47,до който детето е стигнало ??!!

*

KOD

Няма логика да важат, част от задачата е ученикът да не пропуска да напише число там, където се изисква...

Няма логика да важат, част от задачата е ученикът да не пропуска да напише число там, където се изисква...

Съгласна съм Крис ,но защо се събират тогава ???

*

KOD

Не мога да отговоря смислено на този въпрос.