Миналата година хлапето успя да събере точки, за да се запише на пролетен лагер в Хисаря и с голямо желание отиде. Бяха три деца в стаята, на две легла едно до друго, за късмет, той спа на ръба в средата. През пролетната ваканция беше, отиде заради доц. Кортезов, в последствие се оказа, че основните лекции се водеха от Ирина Шаркова и доц. Лазаров, Кортезов всичко на всичко е провел занятие с тях един или два учебни часа за цялата пет-дневна седмица и е бил на отборните състезания вечер, защото едновременно с това се е провеждала лагер-школата на "Академия 21-ви век" в друг хотел в същия град. Всъщност, реално погледнато, Шаркова и Лазаров, са жива скъпоценност, но, разбирате ли, хлапето беше малко разочаровано. А аз доста, тъй като основните му спомени са свързани с вицовете на Кортезов от общите вечери, а с комбинаториката, с която се върна с половин тетрадка изписани задачи, почти нищо не се промени - знанията, получени там, не са с висока стойност, защото това са сложни неща, за които се изисква постепенно и търпеливо внимание за тази малка възраст /четвърти клас/. Някой ще каже, ами какво може да се постигне за една седмица, просто нереални родителски очаквания... Да, съгласна съм, но повече не ми се иска да дам пари за такова нещо, добавената стойност е в посока запознаване с това, как работят големите, срещане с нови деца с близки интереси и евентуални запознанства, но в никакъв случай не и в посока обучение. От друга страна, ако поиска и тази година да ходи, знам, че не мога да му откажа, но ми се иска да знаете и друга гледна точка за тези лагери, защото аз миналата година не знаех. Може би родителите на децата, които хващат от половин дума, за какво иде реч в математиката, веднага ще скочат срещу мен, но моето дете е обикновено, с много труд и желание постига малки крачки напред и, тази форма на обучение е абсолютно неефективна за него.