0 Потребители и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Добавени са теми със задачи за 5 - 6 клас, 9 - 10 клас и 11 - 12 клас от Черноризец Храбър 2015!

Вече са налични задачите и отговорите за всички класове от ЧХ 2015.
Благодаря на всички, които помогнаха.
Здравейте! Каква е логиката за грешно решена задача да се получават 0 т., а за нерешена - 3 т.? Моето лично мнение е, че така деца, които не са попълнили отговор по простата причина, че дори не са разбрали условието на дадена задача получават повече точки от тези, които са "вдянали" условието и са се опитали да я решат, но са допуснали някаква техническа грешка например.

*

KOD

Логиката е да не се залага на 20% шанс и да има какво да губиш.
Вкарва елемент на стратегия като намалява късмета.

*

Неактивен Viliiii

  • 10
  • Пол: Жена
Да залагат на стратегия, но това не е реален резултат от знанията на децата. Стратегията на децата дето незнаят е да решат 2-3 задачи - по лесните, а тези дето са решили половината и са се мъчили на останалата половина, но са сбъркали получават равни точки. Не е състезание, което показва математическите знания на децата, а на стратегия. Но такива са условията на състезанието и са такива за всички.
« Последна редакция: 2.11.2015, 22:49 от Viliiii »

Да залагат на стратегия, но това не е реален резултат от знанията на децата. Стратегията на децата дето незнаят е да решат 2-3 задачи - по лесните, а тези дето са решили половината и са се мъчили на останалата половина, но са сбъркали получават равни точки. Не е състезание дето показва математическите знания на децата, а на стратегия. Но токива са условията на състезанието и са такива за всички.
Състезанието се провежда при тези условия от години. И всяка година се обсъждат основно два въпроса - начинът на точкуване и защо има по два класа в състезателна група. Трябва да отчетем това, че състезанието е за ученици от 2 до 12 клас и регламентът е еднакъв за всички ( с изключение на точките, присъждани за вярно решени задачи). За големите не е трудно да си изградят стратегия, а за малките не е трудно постепенно да се научат да го правят.
ЧХ не е единственото състезание с такъв начин на точкуване - на ХП се отнема точка за грешен отговор и не се присъжда за непопълнен. На СМТ за непопълнен отговор на теста се дават 2 точки, а за грешен - нула.

Миналата година хлапето успя да събере точки, за да се запише на пролетен лагер в Хисаря и с голямо желание отиде. Бяха три деца в стаята, на две легла едно до друго, за късмет, той спа на ръба в средата. През пролетната ваканция беше, отиде заради доц. Кортезов, в последствие се оказа, че основните лекции се водеха от Ирина Шаркова и  доц. Лазаров, Кортезов всичко на всичко е провел занятие с тях един или два учебни часа за цялата пет-дневна седмица и е бил на отборните състезания вечер, защото едновременно с това се е провеждала лагер-школата на "Академия 21-ви век" в друг хотел в същия град. Всъщност, реално погледнато, Шаркова и Лазаров, са жива скъпоценност, но, разбирате ли, хлапето беше малко разочаровано. А аз доста, тъй като основните му спомени са свързани с вицовете на Кортезов от общите вечери, а с комбинаториката, с която се върна с половин тетрадка изписани задачи, почти нищо не се промени - знанията, получени там, не са с висока стойност, защото това са сложни неща, за които се изисква постепенно и търпеливо внимание за тази малка възраст /четвърти клас/. Някой ще каже, ами какво може да се постигне за една седмица, просто нереални родителски очаквания... Да, съгласна съм, но повече не ми се иска да дам пари за такова нещо, добавената стойност е в посока запознаване с това, как работят големите, срещане с нови деца с близки интереси и евентуални запознанства, но в никакъв случай не и в посока обучение. От друга страна, ако поиска и тази година да ходи, знам, че не мога да му откажа, но ми се иска да знаете и друга гледна точка за тези лагери, защото аз миналата година не знаех. Може би родителите на децата, които хващат от половин дума, за какво иде реч в математиката, веднага ще скочат срещу мен, но моето дете е обикновено, с много труд и желание постига малки крачки напред и, тази форма на обучение е абсолютно неефективна за него.

лагерите не са за учене на математиката в класическия смисъл... те са по-скоро за да видят децата, че математиката може и да е много забавна и под формата на игри, да се учат на екипна работа и т.н.; и двете ми хлапета смятат, че математическите лагери са по-интересни от лагерите правени от училищата... и като свърши лагера все питат кога ще е следващия... така, че стига да имам възможност ще ги пращам...

*

KOD

Напълно съгласен с Румен.
Основната цел на лагерите не е и в никакъв случай не трябва да е обучение.
Те са за забавление, социализация, интересни контакти и приятелства.

Здравейте! Някой може ли да напише как се решава следната задача от темата за 3 и 4 клас. Колкото и да разсъждавахме и препочитахме условието така и не успяхме с дъщеря ми да я решим.Явно нещо ни убягва. Благодаря предварително!
18. задача  В класната стая било счупено стъкло. Гого разследвал случая и установил,

че стъклото било счупено от един от тримата маскари Ачо, Бебо и Вуте. Ачо

набедил Бебо. Бебо и Вуте нещо обяснили, но Гого засекретил детайлите. Все

пак изтекла информация, че само този, който е счупил стъклото, казал истината

на Гого. Кой бил той?

А) Ачо Б) Бебо В) Вуте Г) Гого

Д) не може да бъде определено без секретните детайли

Здравейте! Някой може ли да напише как се решава следната задача от темата за 3 и 4 клас. Колкото и да разсъждавахме и препочитахме условието така и не успяхме с дъщеря ми да я решим.Явно нещо ни убягва. Благодаря предварително!
18. задача 

A не
Здравейте! Някой може ли да напише как се решава следната задача от темата за 3 и 4 клас. Колкото и да разсъждавахме и препочитахме условието така и не успяхме с дъщеря ми да я решим.Явно нещо ни убягва. Благодаря предварително!
18. задача  В класната стая било счупено стъкло. Гого разследвал случая и установил,

че стъклото било счупено от един от тримата маскари Ачо, Бебо и Вуте. Ачо

набедил Бебо. Бебо и Вуте нещо обяснили, но Гого засекретил детайлите. Все

пак изтекла информация, че само този, който е счупил стъклото, казал истината

на Гого. Кой бил той?

А) Ачо Б) Бебо В) Вуте Г) Гого

Д) не може да бъде определено без секретните детайли

Тръгва се от твърдението "този, който е счупил стъклото, казал истината на Гого". От това следва, че не може да е Ачо . Ачо лъже, значи не е и Бебо. Остава Вуте

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
Г.Георгиева , бихте ли написали повече за този лагер -  чисто организационно как са нещата, часовете обучение, хотела, храната, всичко, което искате да споделите. Първо реших да попитам на лични, но все пак вероятно и други родители биха се интересували, а и все пак е по темата свързана с ЧХ.
Иначе според мен лагерите трябва да са умело съчетание м/у обучение и забавления. Моето хлапе ходи това лято и остана много доволна, твърди, че е научила интересни неща.

Интересно е как децата по напълно различен начин възприемат лагерите. Моето дете също беше на лагера в Хисаря, тази пролет, както и на този в Поморие (въпреки, че не участва в Созаопол, защото пътувахме семейно) и според думите всичко е било много хубаво - имало е от всичко и математика и игри. За нея имаше голяма полза, точно при задачите с комбинаторика и според мен научи много неща.
Колкото до условията - не се е оплакала и по думите и хотела в Поморие бил даже луксозен. И от двата лагера се прибра с много нови приятелства с деца от други училища и градове.

За моето дете лагера в Хисаря си остава незабравимо преживяване!Още тръпнем дружно в очакване на резултатите от тази година.По негови думи, всичко е било безупречно и настаняването,и храната, а съотношението лекции-забавления просто перфектно.

*

Неактивен maria.simeonova

  • 4
  • Пол: Жена
Искам да попитам за задача 7 на темата за 5-6клас. да вземем за пример шахматната дъска (тя е квадратна) колкото са белите квадратчета, толкова са и черните(или аз се лъжа). Според официалните отговори 85 е правилният, а би трябвало да е 84?