Аз пък не разбирам защо постоянно някой се съмнява в резултатите на децата. Във Варна има поне 5-6 много добри школи по математика, които са препълнени, а само в школата на МГ-то има 6 групи по 20 деца за всеки клас - т.е. общо 120 3-то класници, още толкова в останалите школи. Тези деца се подготвят специално за състезания постоянно... Познавам голяма част от тези деца, които имат резултати над 100 точки /3-4 клас/ и мога да твърдя със сигурност, че резултатите са абсолютно реални и коректни. Досега поне в МГ или в Славейков като се провежда състезание никой не е успял да преписва или да излъже по някакъв начин. Всеки може сам да провери как са се представяли тези деца на повечето състезания досега. Ще дам за пример дъщеря ми, която няма толкова висок резултат на ЧХ, но пък на Математика без граници все едно е проспала състезанието, а беше подготвена. Проблема не е в задачите дали са лесни или трудни. Често точно на лесните задачи са ниски резултатите, защото децата ги подценяват.
Разбира се, че в големите градове си има школи препълнени с деца, нормално, математиката е във възход. Това личи и по задачите, как се променят във времето и стават уж"забавни", а всъщност се губи яснотата им.
На всякъде има добри деца, но за висок резултат от състезание се искат много качества, не само успешно решение на задачите. Определено, мен ме радват състезания с единици успели, а не медали на кг. Мислих, дали е добра опитност състезание, на което се дават точки за нерешени задачи, учи на стратегия, но както каза детето нищо да не решиш 45т. 2 верни и нищо решено и си над 50т. Още не мога да преценя заслужава ли си опитността. Сега обяснявам за СМТ, там няма точки за пропуснати зад. Относно грешки на лесни зад.-да, децата ги подценяват, но трудните искат повече време и опитност.При основно трудни задачи, колкото и да са добри децата високите резултати няма да са масови. Всичко това, е моя гледна точка, не е нужно да я споделяте, харесвате и т.н.
Какво ми каза квестор, който прецених, че е подсказвал на деца на състезание/разбрах го по резултатите/ "децата обичат медалите, наградите, да не се отказват от състезанията, за това леко ги беше насочил. Да допълня със знанието на някои родители.