Здравейте!
Докато проверявах има ли резултати от Математика без граница попаднах на темата.
След като я изчетох се замислих дали не подхождам небрежно към подготовката му, защото всъщност извън задачите за домашно на този етап не му давам нищо допълнително, освен когато предстои състезание. Той се записва защото за него състезанията са забавни и даже настоя да отиде на Математика без граници и ЕК, които бяха през 2ч. в един ден дори и болен. Чувстваше се ощетен че заради болестта трябва да ги пропусне и с баща му решихме да го заведем. Подготовката му за състезанията включва решаване на тестове от съответното състезание от минали години и ако някакъв тип задача го затрудни обяснявам и измислям няколко примера от този тип, но доста по-трудни за да не му е скучно. Когато мине някое състезание, ако не е решил всички задачи проверявам какви са му грешките и обяснявам задачата, но и му посочвам какво е пропуснал той да направи за да я реши и после измислям подобни, но усложнени примери. Струва ми се достатъчно като за първи клас. На състезания ходи по негово желание, но и по мое за да свиква с този тип изяви и когато стане четвърти клас и състезанията са наистина важни, има матури и евентуално изпит за друго училище вече да чувства състезанията и изпитите като нещо напълно познато и рутинно. От време на време между другото му подхвърлям да смята сборове и разлики на числа по-големи от 20 в т.ч. и със стотици, но това е за забавление.
На този етап не бих го водила на състезания извън града, освен ако някое отиване в София по друг повод не съвпадне със състезание за което е получил покана. Но ако получи покана за участие на база добро представяне на предишни състезания ще направя така че детето да се почуства оценено и щастливо. Това е важно за самооценката му защото заради грозно и небрежно писане учителката му пише в тетрадките, че въпреки че е работил вярно трябва да се старае повече и детето страда, че няма "Браво" и "Отлично". Така добрите резултати на състезанията му дават самочувствие.