0 Потребители и 12 Гости преглежда(т) тази тема.

Новият регламент на Националното състезание по Математика е умопомрачителен, в някои точки несправедлив, а мисля и дискриминационен към децата от "дълбоката" провинция. Майка съм на първокласничка /от град Ловеч/ с максимален брой точки на "Европейско кенгуру". Съвсем случайно попаднах на новия регламент от тази учебна година на НМС. На КМС детето е участвало, но "Иван Салабашев" и "Черноризвц Храбър" вече сме изпуснали /ако изобщо ги има за тази възрастова група/. Бих искала да знам за 1 клас регламентът дали е същия и как ще се избират първокласниците. Смятам, че новият регламен облагодетелства децата от София и големите градове, в които се провеждат съответните състезания. Благодаря и очаквам отговор.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:30 от КрИс »
По спомен от миналата година "дълбоката" провинция Ловеч е доста облагодетелствана, защото в Габрово не се провеждаха КМС и ВМС. Някой пита ли ме аз като съм от София, как обикалям страната с детето си на състезания! Сега се върнаха от Бургас, защото само там се провежда ПМС. Кой къде и как ще си води детето на състезания си е лично негов избор, просто те не са с задължителен характер.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:30 от КрИс »

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
Наистина ли бихте си завели детето на национално състезание по математика в 1-ви клас?
Да пътувате, детето да попадне в непозната обстановка, да се стресира? За какво ви е? Повярвайте ми, има предостатъчно време за състезания, и без друго модата да слязат всички състезания , които преди бяха за горните класове в 1 клас доведе до прекалено много състезания за първолаците.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:28 от КрИс »

Към mimsun - точно същото имах предвид относно регламента - избират се деца за НМС от състезания, които не се провеждат даже във всички областни градове.  ПМС в случая нямат нищо общо, тъй като не са включени в балообразуването на НМС.  Идеята за популяризиране на някои не толкова масови състезания е добра, но тук става дума именно за ограничения достъп на децата.
Към EliG - да, бих завела детето си на НМС с удоволствие, защото смятам, че има заложби и пак си дойдохме на думата относно пътуването за участие, при положение че за доста състезания няма представителство, например, в Ловеч. Значи според вас за 1 клас на НМС трябва да ходят само софиянчета? И точно затова съм против смяната на регламента.
Но тук въпроса ми беше конкретно как ще се избират децата от 1 клас за НМС, тъй като за някои от изброените състезания няма такава възрастова група. А мисля, че регламентите трабва да са изчерпателни.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:27 от КрИс »

И точно затова съм против смяната на регламента.
Коя част от новия регламент не одобрявате и намирате, че ощетява детето Ви?
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:28 от КрИс »

Доколкото пък аз съм схванала регламента, след като имате максимален резултат и то на Кенгуруто, то вече сте се класирали за националното състезание. Не е необходимо да се ходи на всички изброени.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:28 от КрИс »

Към Дидева - против съм да се включват непопулярни състезания като "Иван Салабашев", например, или състезания, които в национален мащаб не се провеждат ПОНЕ във всички областни градове. И точно на тези състезания да се дава по-голяма тежест, а не на ВМС да кажем. Но регламентът не зависи от мен, каквото са решили, то е за всички. Просто бих искала да знам за 1 клас как ще е, тъй като е отскоро и не е съвсем добре описано /поне за мен/.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:28 от КрИс »

*

Неактивен EliG

  • 139
  • Пол: Жена
Значи според вас за 1 клас на НМС трябва да ходят само софиянчета?


Според мен никое първолаче не бива да ходи на НМС, без значение къде живее. Лично аз не бих си завела детето на повече от 3 състезания в 1 клас, даже и три са много. Състезанията в 1 клас не са показателни за каквото и да било, затова не бих го причинила на малкото ми дете. Голямото ми ходи на 2 в първи клас, дори и тях намирам за излишни, но да кажем, че все пак за децата е добре да свикнат да преодоляват притесненията си и има някакъв смисъл от тази гледна точка.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:28 от КрИс »

rum_nin, предлагам първо да минете през известно количество състезания с детенцето, преди да се опитвате да ги категоризирате по трудност! "Черноризец Храбър" и "Иван Салабашев" са изключително добре известни състезания и може да се каже с твърде предизвикателни задачи (особено първото). В никакъв случай не могат да бъдат сравнявани с КМС или ВМС. Това, че не се провеждат във Вашия град, предполагам и на други места, явно е  взето под внимание от националната комисия, която е мислила по правилника за НМС. Затова е написано: "Най-успешно представилите се състезатели в посочените състезания се допускат до Националното Математическо Състезание в съотношение 9:2:4:3:1:1 по реда на изброяване на състезанията от 1 до 6" Никъде не пише, че трябва съответното дете да е ходило на всички. А и за малките няма как да стане.
Щом детето Ви е с максималния възможен резултат, ще го поканят на НМС,  спокойно :) Просто с този регламент дават шанс на повече ученици да участват. Деца са - не във всеки момент могат да са на върха. Понякога се представят по-добре, понякога не чак толкова. Не трябва едно състезание да е решаващо.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:30 от КрИс »

Към Дидева - против съм да се включват непопулярни състезания като "Иван Салабашев"...
Това искрено ме развесели.  :ole
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:31 от КрИс »

Това искрено ме развесели.  :ole
И мен!
Добре де, как ги откривате тези математически заложби в 1 клас ? ...
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:31 от КрИс »

Използвайки думата "непопулярни" състезания, имах предвид не толкова масови състезания, каквито са КМС и ВМС. И на всичкото отгоре са с по-голяма тежест от последните. И е повече от ясно, че няма да хукна да обикалям градовете, за да си водя детето на всички състезания, които са включени в балообразуването. И точно затова протестирам срещу промяната на регламента. Но ето, че пак идвате на моето мнение - защо са включени въпросните състезания? Аз също не съм голям привърженик на тестовите задачи, важни са и самите решения, но това се налага вече и в другите страни.
А по въпроса за математическия талант - това ми е работата.
И пак не разбрах регламента за 1 клас. Дали изобщо някой го знае.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:31 от КрИс »

Използвайки думата "непопулярни" състезания, имах предвид не толкова масови състезания, каквито са КМС и ВМС. И на всичкото отгоре са с по-голяма тежест от последните. И е повече от ясно, че няма да хукна да обикалям градовете, за да си водя детето на всички състезания, които са включени в балообразуването. И точно затова протестирам срещу промяната на регламента. Но ето, че пак идвате на моето мнение - защо са включени въпросните състезания? Аз също не съм голям привърженик на тестовите задачи, важни са и самите решения, но това се налага вече и в другите страни.
А по въпроса за математическия талант - това ми е работата.
И пак не разбрах регламента за 1 клас. Дали изобщо някой го знае.

Какво балообразуване? Каква тежест?  И кой те кара да ходиш където и да било? И не масовостта прави едно състезание значимо. Може би ще го разбереш в горните класове. Един медал от Салабашев примерно, за мен тежи много повече от максимален резултат на КМС.
Пак да те попитам. По какъв начин новият регламент ощетява детето ти? Чела ли си го изобщо и ако да, то какво разбра?
Някой отдавна написа, че ако детето ти има максимален резултат на ЕК то ще участва в прословутото национално състезание. Не разбирам какъв е проблемът.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:31 от КрИс »

Добре е да се спазва добрия тон. Никой не може да накара никого да отиде някъде насила. Всички състезания са съвсем доброволни, че и такса има даже.
Пак четох регламента, наистина има много неясноти. Преди да започна коментарите си четох и в един "съседен" форум, където се дискутират подобни неща и разни сметки с точки. Може и да съм се подвела. По-долу ще цитирам. Това, че някой нещо ми отговаря, защото така си мисли, не означава автоматически, че е вярно. Не се знае кой доколко е компетентен да отговаря на тези въпроси.
Максималният брой точки на "Кенгуру", дори и да не се образува бал, не означава автоматично участие /може да са много такива резултати, а има коефициент 9, разбирам го като квота вече :) /.
Четох ето тук коментари и въпроси. Има и хора, които повдигат същите въпроси. Може да поразсъждавате.
http://forum.alekdimitrov.com/index.php/topic,59561.0.html
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:31 от КрИс »

По колко време отделят децата ви за допълнителни занимания по математика? Интересно ще е да споделим. Може би е важно и в кой клас са.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:31 от КрИс »

Крис, би ли създал нова тема- "майчини вълнения". Тази тема тук като, че ли се "разводни"  и според мен вече е далеч от първоначалния замисъл. Бих искала да чета стойностни публикации, интервюта, сравнения за подготовка и представяния на участници в състезания по математика.
В сайта може да се намери информация за всяко едно състезание, задачи за подготовка и да се работи с децата.Майка съм на второкласник и успях да се ориентирам в многообразието от състезания.Щом аз успях, другите би трябвало и те да могат. Благодарна съм на хората, които работят за този сайт и които публикуват смислени неща.
Моля ви нека темата да остане такава, каквато беше преди 1-2 страници.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:32 от КрИс »

*

KOD

Крис, би ли създал нова тема- "майчини вълнения". Тази тема тук като, че ли се "разводни"

Благодаря за напомнянето, последната дискусия е отцепена, надявам се да съм уцелил заглавието.
« Последна редакция: 31.03.2015, 22:32 от КрИс »

Благодаря! Името на темата е много точно. И след като вече е създадена бих искала да споделя нашия опит за подготовка за състезанията.В един друг сайт прочетох, че би било добре да се работи със сборника "Задачите на Ру".Има го различни издания за различни възрастови групи. По същество-там са публикувани задачите и отговорите им, но с подробни обяснения за решенията им. Има и  допълнителни материали за методи за решаване на задачи за обиколки на фигури, задачи за години и магията на числата,които според мен са най-ценното в този сборник. Същинската подготовка я започнахмеоще през януари, изрешавахме първия сборник без националните кръгове за 3-4 клас. Впечатли ме че в състезанията на Академия 21 за втори клас има много задачи за години и между другото изрешавахме и тях.
На майки с деца-първокласници към 2014-2015 учебна година бих препоръчала и сборника на доцент И.Кортезов-"" И второкласник може да реши и професор може да сгреши".Там има страхотна тема за решаването на магическите квадрати. Публикувани са и задачи от МС Иван Салабашев и Черноризец Храбър.Обесненията за решаване на задачите съща са по-подробни.
Друг вариант за работа е с Математическите читанки. Тях ще ги започнем от трети клас, макар че подобни задачи мисля че съм срещала и по състезания за втори клас.
Моля ви, нека ако някой друг е открил подобни сборници-нека го сподели!
Но основната подготовка за състезанията я правим на база библиотеката на този сайт, за което сме много благодарни.
         :ole Весела пролетна ваканция на всички състезатели!!! :ole

Ние сме 1 кл.имаме 42т. на КСМ,на кенгуру имаме 70т.,ще го пусна и на ВСМ.Дори и да го поканят на националното,няма да го заведа.Първо,защото по това време сме на санаториум в Трявна,а само в Сф е нац.... и второ-аз виждам,че на детето почва да му става еднообразно и скучно когато се натрупат повече състезания.Просто му се убива амбицията...За ттова не го заведох и на Математика без граници,въпреки,че много ми се искаше да видя размислите му.Догодина ще помисля върху кои състезания ще го пусна-идеята е не да има хартийки,а да се научи да мисли и разсъждава.Да свиква със състезаниятта на живота си.
И все пак не решава задачи ако той сам не поиска и  то най-много решава по 1 лист от мин.състезания на седмица.Все пак трябва да се научим и да пишем и четем в първи клас,нали?Ако не може да прочете и вникне в условието на задачата,няма и как да я реши  :cool:
Вкъщи само уикенда отделя по 30 мин. на ден за задачи или четене,писане,а иначе разчитаме на учителките в училище,които са най-добрите в училището ни.През седмицата тренира футбол за да може да не мисли за топка докато трябва да учи.
Дори догодина ще го пуксам и на шах ако иска,защоторазбрах,че много развива мозъка,но  не е популярен у нас
« Последна редакция: 1.04.2015, 21:02 от desihd »

Миналата година поканиха синът ми на Националното МС, тогава национален кръг на Европейско кенгуру. Беше първокласник. Заведох го, бяхме заедно с неговата учителка, училището направи много мил жест, госпожата му също. Да - пътуването беше дълго, да-стресира се докато чака да влезе в определената стая за състезанието. Преодоляхме всичко, но се разходихме из София- голяма и богата зоологическата градина, катери изкуствена стена, игра боулинг, разгледахме изложбата на котки. Т.е. заедно с учителката му направихме важно и интересно пребиваванет му в София, а състезанието беше на по заден план. Според мен по този начин бихми могли да засилим мотивацията  за работа на децата през годината.Нещо от типа -да сега работим, но като отидем на състезание в друг град ще се забавляваме-има толкова много интересни неща, които могат да се видят, преживеят.
За Националната МС не знам дали ще получим покана, но мисля че ще успеем да покрием необходимия рейтинг за да участва в МС на Академия 21 в Пловдив.Постоянно проверявам за дата на състезанието и чакам да си публикуват предварителната рейтинг-класация. Бих завела синът си там А и Пловдив е красив град, и има много интересни места за разглеждане и посещения.
А вие как се справяте с мотивацията на децата за подготовка на състезания? :smiley:

Здравейте!

Докато проверявах има ли резултати от Математика без граница попаднах на темата.
След като я изчетох се замислих дали не подхождам небрежно към подготовката му, защото всъщност извън задачите за домашно на този етап не му давам нищо допълнително, освен когато предстои състезание. Той се записва защото за него състезанията са забавни и даже настоя да отиде на Математика без граници и ЕК, които бяха през 2ч. в един ден дори и болен. Чувстваше се ощетен че заради болестта трябва да ги пропусне и с баща му решихме да го заведем. Подготовката му за състезанията включва решаване на тестове от съответното състезание от минали години и ако някакъв тип задача го затрудни обяснявам и измислям няколко примера от този тип, но доста по-трудни за да не му е скучно. Когато мине някое състезание, ако не е решил всички задачи проверявам какви са му грешките и обяснявам задачата, но и му посочвам какво е пропуснал той да направи за да я реши и после измислям подобни, но усложнени примери. Струва ми се достатъчно като за първи клас. На състезания ходи по негово желание, но и по мое за да свиква с този тип изяви и когато стане четвърти клас и състезанията са наистина важни, има матури и евентуално изпит за друго училище вече да чувства състезанията и изпитите като нещо напълно познато и рутинно. От време на време между другото му подхвърлям да смята сборове и разлики на числа по-големи от 20 в т.ч. и със стотици, но това е за забавление.
На този етап не бих го водила на състезания извън града, освен ако някое отиване в София по друг повод не  съвпадне със състезание за което е получил покана. Но ако получи покана за участие на база добро представяне на предишни състезания ще направя така че детето да се почуства оценено и щастливо. Това е важно за самооценката му защото заради грозно и небрежно писане учителката му пише в тетрадките, че въпреки че е работил вярно трябва да се старае повече и детето страда, че няма "Браво" и "Отлично". Така добрите резултати на състезанията му дават самочувствие.

*

KOD

Докато проверявах има ли резултати от Математика без граница попаднах на темата.
След като я изчетох се замислих дали не подхождам небрежно към подготовката му, защото всъщност извън задачите за домашно на този етап не му давам нищо допълнително, освен когато предстои състезание.

Според мен, повече от достатъчна подготовка за 1 - 4 клас.
След това, ако е в математическа паралелка ще започне по-задълбочена подготовка. За момента, мисля, че подготовка преди състезание със задачи от минали години на това състезание е напълно достатъчно.

Интересно ми е кога децата започват да разписват решения на задачите... Моят звяр решава всичко наум (втори клас е на възраст за първи). Понякога направо се чудя как успява да реши някоя по-сложна задача без да пише. Нарочно го записах на курс по математика веднъж седмично, защото там ги карат да описват решенията. Но това, за съжаление, е единствената тетрадка, в която виждам такова нещо. Обяснявам, че ако го прави, ще види по-лесно грешките, ноооо не му увира главата все още :)
 

Въпрос към Крис и други родители на "по-възрастни" състезатели :)

Вие съобразявате ли си почивките с календара на състезанията? :)

Така като гледам, ако ще се прави, трябва още в началото на уч. година да се маркират дните със състезания и да се действа спрямо тях. Тъпо ми идва, някак си... Предварително единствено гледах да е свободен уикенда за Нац. Кенгуру (дето пък сега е национално състезание) и сега се получава, че няма да може да отиде на Шуменското "Акад. Кирил Попов" и ме е яд, заради това, че за пръв път щеше да види как е в отбор.

И друг въпрос - ясна ли е датата за Математически звезди на Академия 21 век? Пак ли е уикенда в средата на юни?

Мерси!

*

KOD

Въпрос към Крис и други родители на "по-възрастни" състезатели :)

Вие съобразявате ли си почивките с календара на състезанията? :)

Така като гледам, ако ще се прави, трябва още в началото на уч. година да се маркират дните със състезания и да се действа спрямо тях. Тъпо ми идва, някак си... Предварително единствено гледах да е свободен уикенда за Нац. Кенгуру (дето пък сега е национално състезание) и сега се получава, че няма да може да отиде на Шуменското "Акад. Кирил Попов" и ме е яд, заради това, че за пръв път щеше да види как е в отбор.

И друг въпрос - ясна ли е датата за Математически звезди на Академия 21 век? Пак ли е уикенда в средата на юни?

Мерси!

За съжаление, като изключим тази година - да, съобразяваме го :(
Сега в 7-ми клас честно казано леко позанемарихме математиката и подготовките, но досегавинаги сме се съобразявали...

Да, 7-ми клас ясно, че е по-различен, там друго е приоритет, няма как :) Успех!

А според вас кои състезания си струват? Тази година второкласникикът ходи на ЧХ, СМТ, ИС, КМС, ЕК и сега на ВМС ще иде. После на националното, а и евентуално на това в Шумен, ако успеем, ще иде и на това в Пловдив. За провеждащите се за втори клас състезания пропусна всичките МБГ, Московската олимпиада и САСМО.

За догодина да махнем ли някое от тези  и/или да добавим от изпуснатите, отделно гледам, че се появяват и AMC , Хитър Петър, на ПЧМГ, IMAS ? Много са и не ми се иска да ходи на всичко, за да не "прегрее" :)


*

Неактивен Neda

  • 167
Струва си състезанието на ПЧМГ. За децата, които са добре с английския, Австралийското кенгуру - също.
Ние МБГ, САСМО, ИМАС, КМС и ВМС ги пропускаме.
Толкова много състезания има, че не е нужно да се ходи на всички.
Според мен си струва да се ходи и на пробните изпити в СМГ, повече дори от някои други състезания, заради формАта.