0 Потребители и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

*

KOD

Национално Математическо Състезание


Допуснати до Национално Математическо Състезание 2015 ученици - Версия 1 - с грешки
Списък с допуснати ученици до Национално Математическо Състезание 2015 - Версия 2 - още има грешки, чакаме нова версия.

Списък с допуснати ученици до Национално Математическо Състезание 2015 - Версия 3 - грешките намаляват.



Разпределение на участниците в Национално Математическо Състезание 2015 по стаи

Поканени за участие в Национално Математическо Състезание - бройка по класове:
1 клас - 86
2 клас - 86
3 клас - 65
4 клас - 80
5 клас - 49
6 клас - 67
7 клас - 30
8 клас - 21
9 клас - 19
10 клас - 11
11 клас - 7
12 клас - 5


Регламент, публикуван в МОН


Участие
Правото на участие в Националното Математическо Състезание се определя чрез предварителна селекция, базирана на резултатите на състезателите от следните състезания:
1. Математическо състезание Европейско кенгуру
2. Австралийско математическо състезание AMC
3. Математически турнир Иван Салабашев
4. Математически турнир Черноризец Храбър
5. Коледно математическо състезание КМС
6. Великденско математическо състезание ВМС
Най-успешно представилите се състезатели в посочените състезания се допускат до Националното Математическо Състезание в съотношение 9:2:4:3:1:1 по реда на изброяване на състезанията от 1 до 6.

Дата на провеждане: събота, 6 юни 2015 година, 11 часа
Място на провеждане: СМГ София
Всички участници трябва да са в СМГ в 10:30 часа

 



Формат
5 тестови задачи с избираем отговор, 1 задача със свободен отговор и 1 задача с описание на решението.
Състезателите са разделени в 7 групи, в зависимост от класа си:
- 1 клас
- 2 клас
- 3 - 4 клас
- 5 - 6 клас
- 7 - 8 клас
- 9 - 10 клас
- 11 - 12 клас
• Времето за работа на учениците е 75 минути.
• За всеки верен отговор на задачите с избираем и свободен отговор от се присъждат 5 точки, а за грешен или непосочен отговор не се отнемат точки. Задачите с описание на решението от националния кръг се оценяват от 0 до 10 точки.
• Максимален брой точки - 40


Детайли
Националната комисия оценява работите на участниците в състезанието и определя класираните ученици на първо, второ и трето място за всяка от седемте възрастови групи съгласно получените резултати.
Учениците, класирани на първо, второ или трето място придобиват право на стипендия при спазване на изискванията на Наредбата за условията и реда за осъществяване на закрила на деца с изявени дарби.
Забележка: Спрямо последната известна информация, това означава, че стипендия за победителите от Националното Математическо Състезание ще има само и единствено ако те са ученици в държавни или общински училища и са от 8-ми до 12 клас.
Никакви изненади, възпитаниците на частните школа, както и малките състезатели от 1 до 7 клас традиционно за държавата ни ще бъдат пренебрегнати и в добрия случай могат да се надяват на диплома и медал.



Размисли
Какво всъщност е Националното Математическо Състезание?
Това е провеждания досега Национален кръг на Европейско Кенгуру.
Промяната е единствено в начина на определяне на участниците в него, а регламент, формат, оценяване и награди се запазват както досега.
Защо е необходима тази промяна? Може би, защото СМБ е решил, че трябва да подкрепи по някакъв начин математическите състезания, които организира като даде стимул на участниците за участие във финален кръг не само от Кенгуру, а и от Черноризец Храбър, Салабашев, Коледно и Великденско Математическо Състезание, Австралийско Кенгуру. Според мен, правилно решение, най-малкото самото име на състезанието е значително по-подходящо от 2-ри кръг на ЕК...
Включването на последното състезание - Австралийско Кенгуру за мен е неудачно. Това е състезание, провеждащо се на английски език в извънучебно време. Бих го определил като бутиково, за ценители. Включването му в списъка ще доведе да свръхпопуляризирането му, по-масово участие, от което полза като че ли няма.
Силно вероятно е и от следващата година, участниците в Австралийско Кенгуру да трябва да плащат такса за участие, а записването за него да се превърне в трудност.

Има моменти в регламента, които не са особено ясни и дават правото на организаторите да действат по усмотрение, като в еднакви ситуации приемат различни решения.
Да си припомним обявеното съотношение: 9:2:4:3:1:1
Да си припомним и бройката състезатели, допускана на Национален кръг на Европейско Кенгуру досега:
За миналата година са били допуснати:
1 клас - 86
2 клас - 67
3 клас - 67
4 клас - 82
5 клас - 43
6 клас - 34
7 клас - 23
8 клас - 13
9 клас - 14
10 клас - 18
11 клас - 17
12 клас - 10

Както виждаме, в горните класове, допуснатата бройка се доближава до съотношението. Което означава принципно, че от Черноризец до Националното Състезание ще бъдат допуснати 3-ма състезателя, от Салабашев 4-ма, от КМС и ВМС по един и така нататък.
Сега да си представим напълно очакваната ситуация - състезатели A, B, C и D са първи на всички изброени състезания.
И какво става? Само те ли ще бъдат допуснати на Националното Състезание. Ако не, кой ще намери място на финала - четвъртият от Черноризец, 5-ят от Салабашев, 2-ят от КМС или ВМС?


Задачи от Национално Математическо Състезание - НМС 2015


Резултати и класиране от Национално Математическо Състезание 2015 за 1 клас
Резултати и класиране от Национално Математическо Състезание 2015 за 2 клас
Резултати и класиране от Национално Математическо Състезание 2015 за 3 и 4 клас
Резултати и класиране от Национално Математическо Състезание 2015 за 5 и 6 клас
Резултати и класиране от Национално Математическо Състезание 2015 за 7 и 8 клас
Резултати и класиране от Национално Математическо Състезание 2015 за 9 и 10 клас
Резултати и класиране от Национално Математическо Състезание 2015 за 11 и 12 клас
« Последна редакция: 7.06.2015, 20:38 от КрИс »
*

KOD

Официална информация от сайта на МОН

РЕГЛАМЕНТ
за организирането и провеждането на Националното математическо състезание по формата на досегашния национален кръг на математическо състезание Европейско кенгуру през учебната 2014-2015 година

Подробности:
Националното математическото състезание се провежда по формата на досегашния Национален кръг на математическо състезание Европейско кенгуру.
Прави се предварителна селекция на учениците, на които ще им бъде предложено участие въз основа на представянето им в следните състезания по математика:
1. Математическо състезание Европейско кенгуру;
2. Австралийско математическо състезание;
3. Математически турнир Иван Салабашев;
4. Математически турнир Черноризец Храбър;
5. Коледно математическо състезание;
6. Великденско математическо състезание;


Националната комисия на Националното Математическото Състезание допуска до участие най-добре представилите се в посочените състезания ученици в съотношение 9:2:4:3:1:1 по реда на изброяване на състезанията от 1. до 6.

Форматът на НМС е 5 тестови задачи с избираем отговор, 1 задача със свободен отговор и 1 задача с описание на решението.

Учениците се явяват в следните групи:
- 1 клас
- 2 клас
- 3 и 4 клас - обща тема
- 5 и 6 клас - обща тема
- 7 и 8 клас - обща тема
- 9 и 10 клас - обща тема
- 11 и 12 клас - обща тема


• Времето за работа на учениците е 75 минути.
• Началото на състезателния ден за състезанието е 11.00 часа.
• За всеки верен отговор на задачите с избираем и свободен отговор от се присъждат 5 точки, а за грешен или непосочен отговор не се отнемат точки.
Задачите с описание на решението от националния кръг се оценяват от 0 до 10 точки.

« Последна редакция: 27.02.2015, 10:12 от КрИс »

*

Неактивен Ant12

  • 234
Това 9 : 2 : 4 : 3 : 1 : 1 е интересно, но поражда някои въпроси.

Предполагам, че за определяне на участниците ще ползват някаква методология от сорта на:

1-ва стъпка: Определя се броят на участниците, които се класират за „новото” Национално състезание от състезанието Европейско кенгуру, на база резултатите постигнати на Кенгуруто, т.е. Кенгуруто ще бъде „основното” състезание, по което останалите състезания ще се равняват.

2-ра стъпка: Броят на класираните от останалите състезания се определя пропорционално спрямо класираните от Кенгуруто.

Освен повдигнатият от Крис въпрос, какво става при дублиране на първенците от Кенгуруто с първенците от другите състезания, т.е. при дублиране класират ли се следващите от другите състезания или не, има и някои други неясни моменти.   

Какво става, ако например на Великденското има 10 максимални резултата за страната (което е напълно вероятно)? Това означава ли, че в такъв случай първите 90 от Кенгуруто, 20 от AMC, 40 от Салабашев, 30 от ЧХ, 10 от Коледното задължително „отиват на финал” (финал с 200 състезатели) или просто ще се наруши планираното съотношение?

На Коледното и Великденското, някои от задачите, по които се състезават МГ са различни от тези в стандартните теми, a в периода 5-7 клас възпитаниците на МГ все още се явяват масово по тези състезания. Това ще бъде ли взето предвид по някакъв начин?

Един възможен подход е трудността на всички гореспоменати състезания „рязко” да се увеличи, като по този начин максималните резултати се превърнат в рядко изключение и има ясно разслоение дори и при първите 20 деца.

Това обаче би задълбочило проблема с дублирането и освен това не би се харесало на родителите на по-малките състезатели с довода, че с много трудни задачи и съответно ниски резултати „ще се убие любовта към математиката в ранна детска възраст”.

Ако трудността на традиционните родни състезания се увеличи и броя на медалите спадне чувствително, това логично би пренасочило интереса на малките състезатели към „нови” състезания с по-лесни задачи и медали на килограм, а не вярвам това да е „целта на упражнението”. 

Явно нещата трябва да се доизпипат и ще се решават „в движение”.

По стар български обичай се правят недообмислени нововъдения!

В групата 6-ти клас /настоящи седмокласници/ има 5 деца с максимален резултат от проведеното тази година Австралийско състезание. Е дали ще увеличат над 2 пъти бройките на класираните от другите състезания за да спазят съотношенията?!
Също така за част от състезанията досега нямаше национално класиране - ЧХ, Коледно, Великденско, като за Коледното и Великденското нямаше класиране дори за София.
« Последна редакция: 29.11.2014, 15:08 от Masteria »

*

KOD

Знаков математик, милеещ за AMC и лобирал за включването му в подбора би следвало да е Ивайло Кортезов.
Г-н Кортезов определено има интересни идеи, надявам се да участва дейно в организацията на това Национално Математическо Състезание и да внесе необходимата доза достоверност в регламента.
Към момента, както споменах в първия пост, мисля че има значително количество предпоставки за неясен избор.
Ако пък на някой от СМБ му хрумне еретичната идея, че регламенти на състезания биха били по-добри ако се пускат за предварително обсъждане в общности, например като нашата... може би по-скоро ще сме свидетели на перфектното състезание...
Към момента, с този регламент, НМС е далеч от перфекционизма.
« Последна редакция: 30.11.2014, 07:55 от КрИс »

*

Неактивен mima

  • 23
А ако ученик не е участвал в някое от състезанията, ще участва ли в класацията(като му се брои нулев резултат), или няма право да участва?
И за учебната 2014/2015 ще се взимат резултатите от Австралийското кенгуру от лято 2014, така ли?

*

KOD

Разбира се ще участва.
Отделно, не съм убеден, че има елемент на сумиране в регламента.
По-скоро, всяко състезание си е само за себе си:
Явяваш се само на Салабашев, печелиш призово място и съответно получаваш покана. Без значение ходиш ли на другите 5 състезания и резултата от тях.
Отговорът на втория въпрос е очевиден.

*

Неактивен mima

  • 23
Благодаря за отговора.
Аз пропорцията 9:2:4:3:1:1 я разбирам не като брой участници от съответното състезание, а като коефициент, по който ще се умножава резултата от съответното състезание.
Както е например регламента за прием в ПМГ Благоевград след 4клас:
1. Точките от всяко състезание се редуцират на 20, след което се изчислява съответния процент.
2. Окончателния резултат на учениците е сума от събраните, след изчисляване на съответния процент, точки.
Затова и зададох първия въпрос.
А вторият беше по-скоро риторичен :)

*

KOD

Да, разбирам схемата, която обсъждаш, но според мен при НМС се има друго предвид и няма да има общо класиране.
Не е ясно де, от регламента не се разбира, може пък и така да е.
Тогава ще се избегнат някои неясноти и подбора би бил по-справедлив като че ли.
На мен лично подобен вариант с общо класиране от 6-те състезания ми харесва.
« Последна редакция: 30.11.2014, 20:07 от КрИс »

*

Неактивен vesii

  • 59
А можем ли да кажем, че ако се претставим в рамка на всички състезания без едно, то няма да получим покана за НМС?

*

KOD

vesii, моля прочети внимателно темата и разсъжденията по нея дотук.

*

Неактивен Ant12

  • 234
Току що, разцъках резултатите от Коледното състезание за 8-ми клас (без София). За момента (без София) изброих 14 максимални резултата: Варна – 6; Русе – 3; Плевен – 2; Бургас / Враца / Сливен – 1, като някои от водещите състезатели във Варна и Бургас не са участвали в състезанието.

Ако се осланяме на обичайната статистика, това означава, че в София трябва да се чакат максимални резултати от порядъка на 15 – 20 или нещо около 30 максимални резултата за страната като цяло.

Сега да се върнем на официално обявеното съотношение от 9:2:4:3:1:1 и да допуснем, че всички получили максимален резултат на Коледното се класират и от Кенгуруто. Това води до заключението, че дори да неглижираме всички останали състезания, на т. нар. „Национално състезание”, според регламента, би трябвало да се явят около 270 деца от 8-ми клас, което е очевидна недомислица.

Точно по същия въпрос си разсъждавах тия дни. Не само резултатите в осми клас говорят за голям брой участници. При малките също има подобно струпване.Особено в първи клас. Там максималните резултати вероятно ще са още по-значителна бройка. Не съм правила конкретни сметки, но и аз се чудех как точно ще се организира Националното състезание с толкова много деца.

*

KOD

Не мисля,  регламентът си е перфектен като изключим ненужно голямата тежест на ЕК...
Да кажем имаме едни примерни 100 точки за 1 място, 50 точки за 2 място,  30 точки за трето място,  1 точка за 10-то място. За което и да е състезание.

Победителите от КМС получават 1х100 точки,  победителите от Салабашев 4х100, третите от ЕК - 9х30 точки.
На финала,  ученик Х има например 1х100 + 9х50 + 4х30 + 2х100 - общо 870 точки.
На финал отиват първите 20.
Регламентът е спазен, недомислици няма.
Така показаното разпределение според мен по никакъв начин не означава, че победител от дадено състезание има гарантирано място на финала и е напълно логично победа на КМС сама по себе си да е недостатъчна за попадане във финал.
« Последна редакция: 19.12.2014, 23:01 от КрИс »