0 Потребители и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен hrisi

  • 27
Някой успял ли е да реши задача 18 за "лъжците" и "честните" за 5-6 клас?
http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334

Според мен няма достатъчно информация за да се определи единствено решение и верният отговор е "Г"
Според организаторите обаче верният отговор е "В"

Може ли да споделите?
Нещо не мога да разбера, как така ще признават  2 отговори за верни....нито на квестора му е работа да подсказва( или учителя- без значение кой) нито на децата да питат....ясно упоменато....като не могат да я решат, празно квадратче. А сега и като чета за Бургас че ще признават два отговора за верни :undecided: Не мисля че е обективно и правилно. Сега разбирам в София защо толкова бавят резултатите. А дали са обективни??? И кой печели от това....идеята не е ли да се справят сами с задачите, а не подарените 7 точки :undecided:

Нещо не мога да разбера, как така ще признават  2 отговори за верни....нито на квестора му е работа да подсказва( или учителя- без значение кой) нито на децата да питат....ясно упоменато....като не могат да я решат, празно квадратче. А сега и като чета за Бургас че ще признават два отговора за верни :undecided: Не мисля че е обективно и правилно. Сега разбирам в София защо толкова бавят резултатите. А дали са обективни??? И кой печели от това....идеята не е ли да се справят сами с задачите, а не подарените 7 точки :undecided:
И аз смятам, че е така. Като чета всичко написано тук се чудя струва ли си труда и има ли смисъл да ходим на състезания?

Някой успял ли е да реши задача 18 за "лъжците" и "честните" за 5-6 клас?
http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334

Според мен няма достатъчно информация за да се определи единствено решение и верният отговор е "Г"
Според организаторите обаче верният отговор е "В"
Да. И аз бих искала помощ за тази задача, както и за тази с триъгълниците (зад. 17 от 5-6 кл.) Тези две задачи май са истинското предизвикателство :)

*

MrD

Нещо не мога да разбера, как така ще признават  2 отговори за верни....

Когато излязоха първите отговори, синът ми каза, че имал 133 т., 15 минути по-късно ми каза, че вече били 126т., защото променили отговора на световно известната задача №8 в теста за 5-6 клас. Имам един въпрос: Никой ли от хората съставили задачите не си направи труда да провери дали децата са изучавали в училище какво е това Меридиан и Паралел в тази възрастова група? Има ли го в учебният материал или не??? Моето дете също е попитало квестора за определение на двете непонятни думи, но за наш късмет е получил грешен отговор - ха-ха!!! И така как е допустимо някой да си решава локално да дава или да не дава точки. Как на моето дете му отнемат въпросните 7 точки, а за Бургас и София това е нормално??? Няма оправия, ейййййййййййййй!!!???

Някой успял ли е да реши задача 18 за "лъжците" и "честните" за 5-6 клас?
http://klasirane.com/CHH.asp?fileD=601122334

Според мен няма достатъчно информация за да се определи единствено решение и верният отговор е "Г"
Според организаторите обаче верният отговор е "В"

Може ли да споделите?
В задачата се казва "Какви МОЖЕ да са били последните два отговора?"От дадените данни излизат два отговора "Лъжец", "Честен" и "Честен", "Лъжец".Тъй като само един ат тези два се съдържа в отговорите тогава отговора е В.
 

*

MrD

Да. И аз бих искала помощ за тази задача, както и за тази с триъгълниците (зад. 17 от 5-6 кл.) Тези две задачи май са истинското предизвикателство :)

Според моя човек, тази задача с триъгълниците си е била:"Научна разработка!". Не че се опакваме де!!!

 :-memnon Ами, ако трябва да съм честна, и според мен е така :Д А относно регламентите, начините на определяне на медалисти и начините на публикуване (обнародване, така да се каже) на заветните точки мога да кажа, че децата адски адекватно са си решили вече проблема: никой никого не пита колко точки имаш. Питат се едно друго: колко верни задачи имаш, както и - ако има някоя по-интересна задача, реши ли еди-коя си задача.

*

Неактивен hrisi

  • 27
В задачата се казва "Какви МОЖЕ да са били последните два отговора?"От дадените данни излизат два отговора "Лъжец", "Честен" и "Честен", "Лъжец".Тъй като само един ат тези два се съдържа в отговорите тогава отговора е В.
 

Ако си прав (както изглежда да е) излиза че има 2 верни отговора и организаторите са избрали не математически обоснования а този който може да се реши с проверка "дали става" :(

Да. И аз бих искала помощ за тази задача, както и за тази с триъгълниците (зад. 17 от 5-6 кл.) Тези две задачи май са истинското предизвикателство :)
17 - за триъгълниците:
Ако си представите, че PM и CN са перпендикулярни на AB, може да ги използвате като височини в триъгълници с известни лица.

MN/AM=1/2 ; MN/AN=1/3 ; AN/AB=4/5 ; AN = MN.3 = AB.4/5 ; MN=12

Да. И аз бих искала помощ за тази задача, както и за тази с триъгълниците (зад. 17 от 5-6 кл.) Тези две задачи май са истинското предизвикателство :)
Нека всяко от лицата е x, защото в условието се казва, че са равнолицеви.Тогава лицето на AMP е 2x, MNP е x ,ANP    е 3x.Лицето на AMP е AM по Ph.Лицето на MNP е MN по Ph.Следователно MNP е 2 пъти по-малко от AMP.Лицето на NBC е x.Лицето на ANC е 4x.Лицето на ANC е AN по Ch.Лицето на NBC е NB по Ch.Следователно NBC е 4 пъти по-малко от ANC.AB е 45см.Следва, че NB е  45:5=9.От тук следва, че AN е 36см.MN е 36:3=12.Отговор А-12

*

Неактивен hrisi

  • 27
Според моя човек, тази задача с триъгълниците си е била:"Научна разработка!". Не че се опакваме де!!!

за решаване на задачата с триъгълниците е необходимо единствено да се знае формулата за лице на триъгълник А= а.hа/2 и да се ползват отношенията на лицата на триъгълниците с еднакви височини
Това разбира се 5 класниците още не са го учили - но 6 клас трябва да го знаят

*

Неактивен gorkia

  • 43
  • Пол: Мъж
Ако си прав (както изглежда да е) излиза че има 2 верни отговора и организаторите са избрали не математически обоснования а този който може да се реши с проверка "дали става" :(
Те не питат каква е последователността на отговорите, а кои може да са те
В единия случай е "Честен" "Лъжец", а в другия "Лъжец" "Честен"
Но и в двата случая  отговора е един и същ
« Последна редакция: 4.11.2014, 22:03 от gorkia »

Нека всяко от лицата е x, защото в условието се казва, че са равнолицеви.Тогава лицето на AMP е 2x, MNP е x ,ANP    е 3x.Лицето на AMP е AM по Ph.Лицето на MNP е MN по Ph.Следователно MNP е 2 пъти по-малко от AMP.Лицето на NBC е x.Лицето на ANC е 4x.Лицето на ANC е AN по Ch.Лицето на NBC е NB по Ch.Следователно NBC е 4 пъти по-малко от ANC.AB е 45см.Следва, че NB е  45:5=9.От тук следва, че AN е 36см.MN е 36:3=12.Отговор А-12
Ухааа! готина е, да! Много благодаря за решението